Tammikuussa Tapahtuu :)

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja rozie
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tsemppiä sulle Vadelmalaku koitokseen, nyt kuulostaa siltä että oot kohta tosi toimissa ;) Täälläki sais ruveta jo tapahtuun mutta yhtenä kappaleena tääl viä ollaan vaikka laskettu oli jo 10.1 :( ehkä mua on huijattu enkä saa babya ollenkaa! :/ :D Odottavan aika on pitkä..
 
Rintakumia sain testattua viime yönä, ja todellakin suosittelen :D Kipeellä nännillä onnistui imettäminen ihan ilman kipua. Pitänee ostaa pari settiä lisää noita, olis sitten aina puhtaita valmiina tarvittaessa. 

Anoppi tulee tänään katsomaan vauvaa. Päiväseltään junailee Rovaniemeltä tänne ja takaisin että pääsee katsomaan ensimmäistä lapsenlastaan :) 

Posti toi eilen meille vaikka mitä ihanaa; veljentytön neulomat tumput ja jotain muuta pientä, tuttipussi pinniksen laitaan kiinnitettäväksi veljeltä ja kälyltä ja miehen mummi lähetti ison paketin jossa oli samaa settiä neulotut lapaset, sukat ja ihana hattu, toisetkin villasukat (n.eskariin mennessä sopivat ;D), pari isoa bodya (koko 86 näyttää VALTAVALTA nyt), kaks ihanaa mekkoa ja paita-nämä jo vähän aiemmin käyttöön (koko 68). Ihania :). Isomummi kysyi puhelimessa että ei varmaan ihan mitään hirveän pieniä kannata niin jos hän laittaa noita 80 kokoisia. Pyysin kuitenkin päälle 60:ä että saadaan nopeemmin käyttöön :D Yllättävän hyvä maku on isomummilla; kaikki oli sellaista mitä olisin varmasti itsekin kaupasta katsonut eikä edes mitään prinsessahepeneitä jotka nekin näyttää kyllä just nyt aika ihanilta emoticon
 
Toistan itseäni, mutta nuo rintakumit kannattaa hankkia jo ennen vauvan syntymää varastoon, jos aikoo imettää. Jos nänni rikkoontuu illalla (kuten meillä kävi) niin niitä ei ennen aamua mistään saa. Kumin kanssa pystyy imettämään myös kipeällä nännillä ilman että se sattuu eikä tartte valvoa koko yötä hörpyyttäen vauvaa (kuten mä tein).

Toinen erittäin hyödylliseksi osoittautunut juttu on kääntöhihalliset bodyt. Meillä ei ole nyt muita käytettykään, kun tytsyllä on pitkät kynnet, joilla muuten jatkuvasti raapii itseään. Meidän bodyt on myös kietaisumallisia niin ei tartte vetää pään yli. Mies kävi tytsyn syntymän jälkeen ostamassa pari bodya lisää, mutta niitä oli kyllä hankala löytää.

Mä oon myös tarvinnut rintapumppua. Se pakotus kun rinta on ihan täynnä on kamalaa! Käsin lypsäenkin onnistuu, mutta se on tosi hidasta verrattuna pumppuun.

Sairaalakassista käyttöön tulivat tossut, oma huppari ja sukat (muita omia vaatteita en käyttänyt). Omista eväistä tarpeellisia oli juomat ja namit, söin etenkin lakuja. Kännykän laturi oli kovassa käytössä myös. :D Oma shampoo ja hoitoaine tuntui heti synnytyksen jälkeen luksukselta!

Turhia sen sijaan olivat muut omat vaatteet ja lukeminen (hyvä että sairaalan kansion ehdin lukea läpi). Vauvalla käytin sairaalan vaatteita kun olivat oikean kokoisia. Jos sairaalassa ei ole kääntöhihallisia bodyja, niin kannattaa ottaa vauvalle omat tumput.

Kassiin muuten kannattaa pakata kotiintuloa varten riittävän löysät housut. Jos on alapää turvoksissa ja kipeä kuten mulla niin siinä ei oo toivoakaan saada farkkuja jalkaan. Mahankin häviämisessä meni noin viikko eli oma takki ei mennyt kiinni vielä synnäriltä lähtiessä.
 
Täälläpä on hiljaista... Sadepilvikään ei ole kirjoittanut koko päivänä, jokohan...?

Komppaan Suzea täysin tuossa body- ja tumppuasiassa. Olen hankkinut kaikki pienimmät bodyt kietaisumallisena. Ne ovat paljon helpompia pukea aivan pienelle, kun vauvan pää on suhteettoman iso muuhun kroppaan nähden. Muutama tuollainen käännettävillä hihoillakin oleva body löytyy ja sitten lisäksi muutama pari puuvillatumppuja.

Mietin tuossa juuri, että on vauvojen vaatteetkin muuttuneet tässä 15 vuoden aikana. (Niin - esikkoni täyttää reilun kuukauden kuluttua jo 15 vuotta!) Esikoisen aikaan bodyt olivat vasta tulleet käyttöön ja nekin olivat niitä ikäviä kirjekuorikauluksella olevia, jotka levähtivät käytössä. Paitoja silloin oli enimmäkseen käytössä ja paidat olivat aina rullalla kainaloissa, vaikka paidanhelman yritti laittaa vaippahousujen sisään. Ja kertakäyttövaipat, ne olivat erikseen tytöille ja pojille!

 
Dodii! Hengessä mukana ollut koko ajan, olimme ilman tietokonetta jonkun aikaa joten foorumi jäi unholaan ja sitä rataa..!

Nyt menossa 40+6, eikä mitään merkkejä mistään. Menkkamaisia kipuja välillä, selkään sattuu, migreeniä noin 3-4 kertaa viikossa, tulppaa tullut jonkun verran mutta siinäpä kaikki. Koiran kanssa olen yrittänyt riehua ulkona, pakastin täynnä vierasvaroja ja koti kiiltää lattiasta kattoon, mutta pikkumies kääntelee vielä tyytyväisenä kylkeä masussa!

Tappelen heikkojen veriarvojen kanssa, jotka nyt kuitenkin melko"hyvät". Huomenna neuvolassa saan varmaan polille uuden ajan, lupasivat induktiota jos menee 12 päivää yli...

Ihanaa että niin monella on jo nyytit sylissä! Onnea teille kaikille!
Sitkeästi me muut saamme odottaa meidän vuoroamme! emoticon
 
kjeev: Elä unta nää emoticon - tämä maha ei oo hävinny mihinkään! Tulipa vaan nukuttua pitkään ja sitten pitikin jo lähtä kaupungille - toivottavasti oli viimeiset isomahasten treffit ainakin pariin vuoteen! Toivossahan on hyvä elää, ehheh emoticon

Menkkamaista jomotusta on alavatsalla ja alaselässä, ja eilisillasta lähtien on kivistänyt ja kiristänyt vähän erilailla kuin ennen, tavallaan "kestosupistus" menossa melkein koko ajan, mutta KIVUTON. Miten sitä voikaan odottaa, että tuntuis edes jotain kipua. Mutta EI. Vaavi makoilee tyytyväisenä tässä hautomossa.

kjeev: Siis vaipat oli sillon joskus muotoiltu erikseen tytöille ja pojille?! Aika hassua :D

 
Voi vitsi miten mielialat heittelee.

Kun just kuulin että yks vanha työkamukin on jo saanut vauvansa pari-kolme viikkoa ENNEN LA:ta, niin ihan pienet turhautumisitkut oli pakko tirauttaa.  [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/traurig/g040.gif[/img]

Mies koittaa lohdutella että hyvää kannattaa kyllä odottaa. Näinhän se tietysti on. Mutta ei voi mitään, pienet asiat tuntuu vaan kamalan isoilta. No, jospa tätä p****fiilistä ei enää muista ku on joskus vihdoin se oma vauva kainalossa.

 
Usko pois Sadepilvi että kaikki loppuajan harmitukset unohtuvat sillä sekunnilla kun pikkuisen syliisi saat emoticon Koska sulla on se yliaikaiskäynti? On varmaan jossain lukenutkin jossain vaiheessa, mut en muista enää.

Rupeaa täällä suunnalla myös olemaan jo ihan valmis saamaan pikkuisen ulos. Vaikkakin voinut mitä mainioimmin, niin silti jo riittää tämä odottaminen. En viitsi siihen ensi tiistaiseenkaan luottaa että käynnistäisivät silloin, lähettävät kuitenkin vielä pariksi päiväksi kotiin. Täytyy tosiaan pitää mielessä että hyvää kannattaa odottaa... Ei kyllä vielä ole mitään tulppaakaan tullut. Jos mentäisiin samaa rataa kun esikoisesta, niin sitä pitäis sitten tänään ruveta tulemaan ja vauva syntyisi sitten ens viikon tiistain aamuyönä emoticon
 
Mulla olis perjantaina yliaikaiskontrolli äippäpolilla, toivottavasti saisin sillo jo jäädä vaa TAYSiin ja et ne käynnistäis tän, rupee vähä usko hiipuu ja epätoivo iskee tän masun kaa!emoticon Rintakumia en ookkaa viä hankkinu, mut kai senki vois ostaa ku se näyttäis olevan ihan tarpeellinen juttu ollu teillä muilla mammoilla emoticon
 
Joku puhui tuolla aiemmin kääntöhihabodeista. Minäkin niitä olen muutaman hankkinut ja äitikaverit niitä on kehunut käteviksi. Name it:llä on niitä ja Tutalla, mutta aika hankala löytää. Oulussa Stockmannilla on paras valikoima kääntöhihallisia.
 
Meillä myös muutama kääntöhihabody käytössä. Huomasin kuitenkin että kun se hiha menee suuhun niin helposti, niin se on aina märkä ja sormet kylmänä. Nyt olen käyttänyt pieniä sukkia tumppuina ja ne on helppo vaihtaa tarpeen mukaan eli usein! Ainakin vielä pysyvät kädessä kun ei osaa niitä vielä äheltää irti.
 
40+4......ja ei vieläkään emoticon
Tää 5 tähden hotelli sulkee kohta ovensa kokonaan ku asiakkaat viippyy liian pitkään ;D
Tuli tossa jo koitettua jos sais normaalin unirytmin takas ja ensyönä nukuttua normaalisti...ehkä se lähtö koittas just sillon eikä nyt kun siihen tuntuu kokoajan olevan niin valmis
 
Onneksi mekin ollaan hommattu muutama kääntöhihallinen body. On myös erikseen tumppujakin.

Olipa taas yö. Selkää särki ihan kamalasti ja ottamani panadol oli ihan yhtä tyhjän kanssa. Hyvää asentoa ei sitten löytyny millään. Sitten jossain vaiheessa olen vaipunu johonkin horrokseen ja siitä herään kun koirat petailee omia petejään. Nuorempi (vuoden jo) lähti hiippailee neljän jälkeen vielä jonnekin ja tuli mun luoksekin piipahtaa. Mä en luota siihen yhtään kun voi edelleen ruikkia jonnekin jos sille päälle sattuu. Monien vaiheiden jälkeen koirat joutui makkarin oven toiselle puolelle.

No olin ukon kanssa hereillä tovin ja aattelin mennä hetkeksi lepää ennen neuvolaan lähtöä. Uni ei vieläkään tullut. Nousin sitten suihkuun kun kellot alkoi soimaan. Menin sitten petaa suihkun jälkeen sänkyä ja ihmettelin miehen peitossa olevaa isohkoa läiskää.  [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/konfus/a015.gif[/img]  No se olikin haiseva märkä keltainen läiskä..  [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/boese/d015.gif[/img]  Pihalla on käynyt kuitenkin 3 tuntia sitten. Jotenkin niin voittaja olo. No miehellä on tiedossa ensi yöksi puhdas peitto.
Mä teen kohta rukkasen tosta koirasta (ei siitä sais enempää kun on niin pieni)!!  [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/boese/a035.gif[/img] 
 
Meillä ei ole noita kääntöhihallisia bodyja, nyt ei kyllä ole tarviskaan kun ei raavi enää naamaan naarmuja niinkuin sairaalassa ollessa. Tumppujen ei anna ollenkaan. Jos alkaa raapimaan uudestaan niin pitänee käydä joku kääntöhihallinen ostamassa... 

Eilen en tainnutkaan muistaa mitään laittaa kun oli anoppi kylässä. Olihan se ensikertalainen mummi aika mielissään pienestä :D Ja taas saatiin kaikkea ihanaa emoticon. Tää on vähä niinku ois monet synttärit ja joulut samassa, pääpaketin lisäksi tulee vaikka mitä ihunaa. Itselle kun ei mitään tarvitse niin iloitsen ihan suunnattomasti kaikista ihanista hepeneistä ja mummin tuomasta nallesta. En kehtais myöntää mutta pikkiriikkisen odotan jo kokoon 56 siirtymistä kun on laatikollinen kaikkia ihania vaatteita, nyt nuo pienet on aika poikamaisia pääosin kun ovat tirppanan serkulta saatuja. (potkikaa mua sitten kun muutaman kuukauden päästä itken kun vauva kasvaa niin nopeasti emoticon ) 

Jatkaiskos sitten tuonne Vauva-arki juttuun? Koittakaahan loputkin jakautua niin voidaan kirjoittaa yhteen topiciin kun nyt ei oikein tiedä mitä kuuluu tänne ja mitä tonne toiseen... Mieluiten kirjoittelisin kaikki yleiset vauvajutut ja muutkin tänne ja sitten jos on jotain erikoisempaa niin niille omat topicinsa.  
 
 
Toivotaan joo, että me muut seurataan perässä ja PIAN! emoticon
Saas nähdä. Tuossa juuri ala-aste ajoilta tuttu kirjoitteli, että hänen molemmat raskaudet meni viikoille 42!? Ei kyllä mulla kärsivällisyys riitä jos saman joudun kokemaan =D
 
Mun huonekaverilla sairaalassa oli mennyt reilut 2 viikkoa yli, sanoi että olihan se tuskaista odotella mutta kun oltiin tuolla niin ei sillä ollut enää mitään väliä. ;D

Miettikääpä viikko-kaksi-kolme taaksepäin! Kuinka vauhdilla on kuitenkin aika mennyt, ja katso sitten eteenpäin milloin viimeistään vauva tulee niin ei siihen niin kauan sitten olekaan! :)
 
Heipä hei emoticon
Meidän tytteli päätti sitten ottaa varaslähdön ja syntyikin 16.1  klo: 3.48 <3 Suunniteltu sektio aika oli 18pv Tiistaille varattu, mutta neiti päätti, että haluaa olla Sunnuntai lapsi :) Vedet meni Lauantai illalla 23.50 aikaan ja sitten vaan ambulanssilla sairaalalle perätilan takia.

Eilen päästiin kotiin ja nyt saadaan aloitella vauva arkea, ihanaa!!! emoticon
 
Totta! Eikä sitä toisaalta tiedä vaikka starttais heti ensyönä. Harmittaa vaan, että nauvolatäti oli oikeessa kun meni viimeviikon perjantaina sanomaan, että nähdään taas viikon päästä ^^..prkl  >=)
 
Rozie, kyllä me yritetään seurata perässä! Mukula ainakin täällä on niin kova kalloinen ettei kuuntele suostuttelua eikä uhkailua... emoticon Molempia on yritetty useita kertoja.

Kaiken huippu oli tänään neuvolassa. SF-mitta on kasvanut!! Argh!!!! Kahdella viime kerralla se on pienentynyt, niin kun sopii olettaakin, mutta nyt napero on sitten päättänyt ottaa pakkia. Ei ole ihme, että oma olo muuttuu aina vaan tukalammaksi. Kukaan ei ole muistanut kertoa tytölle, että ulos tullaan alakautta, eikä yläkautta.

Viimeinen neuvola on nyt käyty, ensi viikolla laskettuna päivänä on lääkäritarkastus. Hiljaa mielessäni olen päättänyt, että sieltä en tule takaisin ilman vauvaa. Toivottavasti lääkäri on samaa mieltä.
 
Takaisin
Top