Tammikuussa Tapahtuu :)

Adara, päänsärystä synnytyksen enteilynä ainakin rozie on jo maininnut. Mummuni kertoi minulle, että ylähuuli turpoaa ennen synnytystä. Eilen minulla turposi ilman mitään syytä ylähuuli, josta samasta asiasta kuullut ystäväni minulle mainitsikin, mutta ei näy. Tosin taas yöllä supisteli kipeästi 01.30-04.30 tasaisesti 5 min välein, mutta sitte loppu. Tyynyt ja peitot märkänä hiestä. Ihanaa. Plaah
 
Taas sitä pitäs mennä neuvolaan ja nyt iski taaas tällanen turhautumis puuska...viron puolelta poikakaverin perhe kyselee about jokapäivä, että joko on vauva tulossa, puolasta serkkujen toinen isoäiti kyselee samaa...argh...ja aina kaikille pitää todeta se sama asia....ei vieläkään..

Kyllä sais nyt jo siis tulla ulos..eihän tässä kohta hermot enää kestä
Kuten sanottu, mulla on turhautumis puuska xD

EDIT: Alkoipa muuten aika mojovasti yhtäkkii särkee alaselkää...alkaskohan olee merkki jostain ;) Toivotaan =)
 
Lucky: Meilläkin nuo koirat oikein kyhnää mun vieressä, varsinkin nuorempi. Aina oikein tunkee itsensä mun viereen, vaikka väkisin. Seuraa mukana myös vessaan. Vähän kyllä jännittää miten meidän käy kun pieni tulee kotiin. Koirat on menossa mummolaan hoitoon reissun ajaksi ja ei varmaan ihan heti ensimmäisenä iltana oteta niitä vielä kotiin. Sairaalasta olisi tarkoitus antaa jotain vaippaa tai harsoa anopille mukaan että voi puolihuomaamatta antaa koirille haisteltavaksi.
Teillä on siis kunnon lapsenvahdit kun tulevat jopa ilmoittamaan pienen ääntelyistä, ihania. emoticon  Toivottavasti meillekin käy yhtä hyvin ajan kanssa.

Nukuin ihanan hyvin viime yön vaikkakin aamulla nousin tekemään aamupalaa miehelle. Selkääkin särkee vähän vähemmän kuin eilen. Katsoin sitten miehen lähdettyä eilisen Australian MasterChefin finaalin (joo on ollu hiukan tylsää kotona ja on pitäny sitäkin seurata..). Tuli ihan tippa linssiin kun voittaja selvisi. Hauskinta on se että vielä tiesin kumpi voittaa kilpailun. Oli se vaan niin koskettava ohjelma emoticon .

Mies vie tänään koirat mummolaan yöksi ja saadaan vähän nauttia kahden aikaa. Koirille sellainen pehmeä lasku kunnes viettävät siellä pidemmän ajan. Samalla saan vähän pesäeroa meidän höppänöihin. Toivoisin kyllä että joutuisivat jäämään pidemmäksi ajaksi sinne ja meille tulisi lähtö viikonlopun aikana. Pitänee kokeilla niitä kaikkia hyväksi havaittuja keinoja emoticon
 
Jospas Wiin napero nyt hoksais tulla kun kävi katsomassa meidän pientä ;) Kiitokset visiitistä vielä, oli kyllä ihana höpöttää taas :) Ja erityiskiitokset aivan ihanasta kaulaliinasta, miten minä maltan odottaa että pääsen sitä käyttämään??? 

Oih, posti toi just neidin henkilötunnuksen :) Jospa se isyyden tunnustaminen olis pian niin saadaan sukunimi johon liittää etunimet. Haluan kovasti jo saada nämä paperihommat pois alta, vaikka ristiäisiä meillä vietetään varmaankin vasta huhtikuun alussa että saadaan kaikki kummit paikalle :) 
 
Nyt rv 40+5 ja on alkanu ottaa päähän ihmiset jotka näkevät kaikki asiat niin negatiivisena. Mä oon koko raskauden ajan jaksanut olla hössöttämästä mistään enkä muutekkaan oo kitissy ja natissu asioista. Mutta nyt kun vähän menen jossain mainitsemaan, että voi kun tää tyttö jo tulis ulos täältä masusta niin sekin nähdään hirveenä ruikuttamisena...sanotaan vaan, että rauhotu nyt ja nauti...sitten kun ne avaavat supistukset alkaa niin toivot vaan että olis pysyny siellä vatsassa pitempään. Prkl, mikä ihmisiä vaivaa...
Ykskään niistä mun kommenteista , että "tulis jo" ei johdu siitä, että olis jotenkin vaikea olla ja valittaisin vaan siitä, että tiedän mikä palkinto odottaa. Ei haluis enää itkeä muitten onnea mitä telkkarin synnytys ohjelmissa näkee...vaan me halutaan se oma pieni syliin turvaan<333
Nyt on jotekki niin tunteet pinnassa taas vaihteeks, että vähänkin kun ajattelee sitä ihanaa tulevaa hetkeä niin täällä mä jo itkeä tihrustan valmiiks (oon sitten siis ehkä maailman herkin ihminen..) emoticon

EDIT: Voiko limatulppa olla myös "vaaleanpunainen"? Äsken vessassa käytyäni paperiin jäi sellasta vaaleanpunaista limaa (kuulostaapa ihanalta xD ) Eka tietty kerkesin jo pelästyä että nyt tulee jotain veristä vuotoa mutta kun tänään jo neuvolassakin kaikki oli kuitenkin edelleenkin ok niin rauhottaahan tuo ihan tarpeeksi =) Jos joku viitsisi kuitenkin vastailla niin tiedän miten panikoida tästä eteenpäin..nyt vielä rauhallisin mielin =)
 
salla, limatulppa voi varmaan olla melkein minkä värinen vaan eli vaaleanpunainenkin. Vihertävistäkin olen kuullut :) Otahan rauhassa. Veriviirut (mistä vaaleanpunasta väriä) tarkottaa vaan hyvää synnytyksen lähestymistä ajatellen.
 
Hyvä siis näin =) Ilmeisesti siis myös nuo tänään alkaneet alaselkäkivut tosiaan viittaavat samaan ;D Tosin nyt selkä on jo rauhottunut
 
joo kyllähän se oli lapsivettä mitä sieltä sunnuntaina tuli ja tänään nyytti kainalossa tultiin kotiin :)
 
rozie, oli mukava käydä. On siis todellista, että munki mahassa on oikea vauva. Se välillä tuntuu niin hassulta ajatukselta. Kaikista hassuinta minusta on edellee se, kuinka valmiita vauvat on maailmaan tullessaan. Korvan rutut, sormen jäljet, kaikki. Omaa siis edelleen odotellessa.

Joko me tänä viikonloppuna Sadepilvi treffataan OYS:ssa? Huomenna täytetään maailma pikkuoululaisilla?emoticon
 
Onnea citronella!!emoticon

Tässä alkaa näyttää siltä että itelläni ei myöskään olis enää kaukana. Päivällä alkoi tosiaan yhtäkkiä särkeä alaselkää . Nyt kipu on siirtynyt enemmän eteen ja tuntuu vähäsen menkka kivuilta. Ja ilmeisesti myös tuota limatulppaa tässä tullut ( pari kertaa sellasta vähäveristä limaa) Ite kun en vaan verestä tykkää yhtään (oli sitä sitten vähän tai paljon) niin vaikka se tässä tilanteessa olisi hyvä juttu, niin silti mulla käynnistyy automaattipaniikki =D
 
Onnittelut Citronella!

Eipäs tainnu enteillä mulle synnytystä päänsärky, huulien tunnottomuus (joka muuten on vieläkin), selkäsärky, pyörrytys, vapina ja oksetus, joita eilen oli. Ei edes normaalia kuumemmat löylyt saaneet savustettua muksua pihalle. emoticon Päinvastoin, ei minkäänlaisia supistuksia tai muutakaan erikoista. Mutta minusta kyllä tuntuu, että tuo mukelo vaan nauttii saunasta.

Nyt heräsin klo 4.20 miehen herätykseen, enkä närästykseltä ja pieniltä, kivuttomilta suppailuilta saanut unta. Nousin sitten miehen seuraksi, nyt hän on jo töissä ja minä hieman turhan virkeänä koneella istun. No, kyllä se vielä jossain vaiheessa aamua uni tulee, otin jo sohvalle tyynyn mukaan, että töllöä katsellessa voi sitten torkahtaa.
 

Meille on sitkeä pienimies tulossa... Eilen oli siis yliaikaiskontrolli ja samalla ne otti mut osastolle käynnistykseen...

Oon nyt kaks kertaa saanut suun kautta supistavaa lääkettä, joista ei oo ollu mitään iloa emoticon käyrien mukaan mua supistais mut ite en tunne mitään...Hassua

kohta tulee lääkäri käymään ja toivottavasti se määräis kunnon dropit että rupeis tapahtumaan!emoticon  

 
Anna palaa konna86 kyllä se sieltä kohta tulee ku tollaeseen vaiheeseen oot jo päässyt =)))
Kohta saadaan taas uusi tuhisija maailmaan!<3 =)
 
Onnea citronellalle! ja konnalle voimia, toivottavasti alkais käynnistyä pikaisesti.

Yhdessä koossa edelleen pällistellään täällä. Nyt tuntuu ihan naurettavalta, että sitä oikeesti jännitin joulukuussa, pääseekö edes tammikuun puolelle. Tän PITI tulla jo tammikuun alussa ja nyt kohta ollaan jo tammikuun viimeisellä viikolla.

Mua on alkanu kovasti stressaamaan tuo (todennäkösesti) lähestyvä käynnistys... kun en usko yhtään että pääsen siltä enää välttymään. (pessimisti ei pety). Pelottaa että se on ihan järkyn kamalan kivuliasta sitten, kun supistukset saadaan käyntiin ja supparit tulee yhtäjaksoisesti ja prosessi on "hirveä". Tällaisia kokemuksia olen lukenut kymmeniä, myös kjeevin kokemukset taisi olla vähän vastaavia?

Suht helppo raskausaika "kostautuu" sitten vissiin näin...

wii, toivon syvästi että tänä viikonloppuna vielä sinne oysiin pääsisi. Pari päivää aikaa... emoticon Onnittelut sulle lasketun ajan saavuttamisesta!! Muista nauttia oikein makiat pullakahvit tänään. Vai säästelläänkö nekin sinne synnytyssaliin :)
 
Sadepilvi: Älä huoli, tää nyt ei ehkä lohduta mutta ihan halvatusti se sattu ihan ilman käynnistämistäkin ;) Voihan se olla että käynnistettäessä kivut on erilaisia mutta voi myös olla että se lyhentää sitä kivun kestoa. (sisko on just kylässä, toinen lapsi tullut itse ja toinen käynnistettynä ja kertoi kokemuksensa: käynnistetty oli kyllä kivulias mutta nopeampi) 

Neiti nukkui paremmin viime yönä kun vaihdettiin äitiyspakkauslaatikon tilalle vaunun koppa :) Kivasti sai itsekin nukuttua :) 
 
Sadepilvi:
Oon tehny opinnäytetyön tosta käynnistämisestä ja sen vaikutuksesta synnytyskokemuksiin.. Ainakin siinä meidän tutkimuksessa tulokset oli sellasia, ettei käynnistäminen juurikaan vaikuta kipu- yms. kokemuksiin. Toki otanta oli pieni..
 
Konnalle tsemppiä! Jaksamista, palkinto odottaa jo niin lähellä.

Minulla tänään siis LA ja olen jo luopnut toivosta. Tämä lapsi ei vaan tuu. Ei tuhansilla ässillä eikä rentoutumisella. Nyt lopetan koko ajattelemisen. Pikku turhautumistku taas aamulla, kun mitään ei taaskaan yöllä tapahtunut. Kaikki rauhottelee, että tulee kun on valmis... nauti nyt kun voit... Nauttikoot ite ja se on valmis!!! Kiukuttaa, mutta nyt lopetan miettimisen ja oottamisen. Alan vaan keskittyyn kaikkeen ihanaan. Mulla on maailman ihanin mies, ihanimmat koirat, täydellinen koti, ihana muu perhe, maailman ihanin vauva mahassa. Mitä muuta voisin enää toivoa?

Sadepilvi, maanantaina saat viimestään tietää. Ja kiitos kahvit suklaacookieseilla nautittu. En mistään hinnasta missais hyvää syytä herkutteluun.

Edit: joka kerta, kun luen ketjun nimen Tammikuussa tapahtuu :) rupee naurattaan... varmaan tapahtuukin
 
Tammikuussa tapahtuu :) ... varmaan tapahtuukin....Paitsi mulle...
On kuitenkin niin ihanaa kun toiset on jo saanee omat nyyttinsä ja toisilla se hetki lähestyy vääjäämättä [img]http://www.cosgan.de/images/midi/haushalt/u010.gif[/img]
"Munasolun hedelmöittymisestä syntymään kuluu keskimäärin 268 päivää." Menin sitten laskemaan tuon, kun hedelmöitysajankohta on aika tarkka, ehkä voi heittää muutaman päivän yli, mut tämän laskuopin mukaan päsisin synnyttämään 2.2.2011...saas nähdä meneekö oikein.
Maanantain oli synnytystapa/kokoarvio kontrolli. Muksusta tulisi näillä näkymin ihan normi kokoinen, noin 3,5kg, päänympärys suhteessa pieni, mutta mahtuupahan sitten paremmin tulemaan. Niin oli "epäkypsä" tilanne, että lääkäri lohdutteli, että ehkä nähdään ylaikaiskäynnillä.
Täälläkin alkaa olla tylsää...vaikka en odotakkaan vielä lähtöä, on tässä kuitenkin vielä viikko laskettuun, mutta ei ole mitään tekemistä, mitä nyt pakolliset  [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/haushalt/a015.gif[/img] niissäkään ei kauaa aina mene.
Ukko on taas jossain riistan perässä hiihtämässä, ei sitäkään saa kotona pysymään [img]http://www.cosgan.de/images/midi/traurig/g030.gif[/img] Kävelemään en oikein kykene, kun muksu painaa niin kovasit tuonne alas ja selkäkin on kipee, mihin toisaalta pieni kävely auttaa. Selässä tuntuu välillä sellaista tykyttävää kipua, lieköhän joku verisuoni on puristuksissa. Käsien turvotuksen ja puutumisen loppumista synnytyksen jälkeen odotan innolla...haluan sormeni takaisin ja sormukset sormeen...samoin kuin omat nilkkurit jalkaan..
Tää hävitti puolet teksteistä jonnekkin....
 
Täällä meni yö tosi tuskasesti, tosi kipeitä supistuksia muutaman kerran tunnissa. Parhaimmillaan 10 minuutin välein. Aamulla kun sit nousin sängystä niin limatulppahan se sieltä sit tuli! Jes, sentään jotain edistystä! Niin kovasti toivon et pikkunen syntyis tänä viikonloppuna...
 
emoticon  ensinnäkin peukutan kääntöhihaisille kietaisupodeille sekä rintakumeille! ja toiseksi peukutan googlelle, josta löytää vastauksen .. ihan mihin vaan, mikä askarruttaa. ja kolmanneksi peukutan vielä yhdessä koossa oleville, ihquttaakaa masua minkä ehditte ja sitten kun masu on poissa, huomaatte vain, miten ihanaa on kun lattialta saa pudonneen hanskan tai miten helppoa on laittaa kengät jalkaan ja liikkua, nyytti kainolassa emoticon
Nyt masu on vain löysää, vähän kuolluttakin nahkaa, joka ei ole vielä tiivistynyt ja napakin on hukkunut jonnekin 3-4 cm syvyyksiin :P

Hirmuisesti ei ole aikaa istua koneella, enkä ole ehtinyt lukea teidän juttujanne. Voimia tulevaan synnytykseen, keillä se on vielä edessä, muistakaa se positiivinen asenne siellä ja pysykää rauhallisena, kaikesta huolimatta. Ammattilaisten käsissä siellä ollaan :)
 
Takaisin
Top