Tammikuun turinat

Ootteko kattonu tota elossa24h-sarjaa.
Tän jakson lopussa näytettiin huomisen jakson tapahtumia. Huomisessa jaksossa on sama sairaalapastori joka siunasi meidän tytön 2,5 vuotta sitten.
 
Vaikee selittää mut toisilla on sellaset paremmin imetykseen sopivat nännit. Mul on sellaset tasaset mistä on vaikee vauvan ottaa kiinni. Mietin tätä jo ennen esikoisen syntymää et miten näistä saa kiinni.:laughing021
 
Mulla nousi myös vasta toisena tai kolmantena kunnolla maito mutta onneksi vastasyntyneelle riittää alkupäivinä joku 10ml kerralla kun mahalaukku about viinirypäleen kokoinen. [emoji5] Meillä tyttö lopetti rinnalla käymisen vähän päälle vuoden ikäisenä. Ja harmikseni ei ikinä oppinut syömään pullosta. :D
 
Meilläkään ei oppinut pullolle. Olis helpottanut kyllä, et olis päässyt itse edes hetkeksi jonnekin.
 
Mulla on matalat rinnanpäät ja maidon noustua niistä on vauvan mahdotonta saada otetta. Siispä olen käyttänyt alkuun rintakumia. Tytön kanssa taisin käyttää useamman viikon, pojan kanssa ihan joitakin päiviä kunnes homma helpotti. Molemmat on oppineet onneksi pullolle, että on voinut antaa pumpattua maitoa ja päässyt itse joskus jonnekin. Tyttöä imetin yli vuoden, poikaa n. 10 kk. Pojalle annoin jo ennen tuota 10 kk ikää joskus korviketta imetyksen ohella / lisäksi.

Nyt toiveissa olisi että imetys onnistuu, mutta jos ei, onneksi ruokaa saa kaupastakin.
 
Meillä mentiin kokonaan ilman tissiä. Kotona se ei sujunut senkään vertaa. Helpotti tosiaan kun pullolla voi syöttää iskäkin.
 
Mä oon myös murehtinut jo suunnilleen teinistä lähtien luonnottoman pieniä nännejäni ja miten niillä saa ikinä imetettyä :D ihana lukea, että muilla on samoja ajatuksia!! Oon kyllä myös kuullu kun oikeen isonänninen valittaa, ettei nänni mahdu vauvan suuhun... Mulla ei ainakaan sitä ongelmaa sit oo :D
 
Meillä imetys lähti heti käyntiin hyvin ja mitään ongelmia ei ennen raskautumista oo ollu. Paitsi se, että tyttö ei osaa syödä pullosta. :D
Mut siis imetän edelleen, tyttö nyt 11kk. kuukauden aion vielä ainakin imettää ja sit koittaa lopettaa ja ihan sen takia, ku on riskiraskaus, et ei ala imetyksen takia tulemaan mitään ennenaikaisia supisteluja tms. Plus se, että tällä hetkellä imetys on välillä vähän kivuliasta, ku nännit on niin herkät.

Mulla maito nousi heti kun päästiin sairaalasta kotiin ja ekan viikon aikana kotona tytöllä paino nousikin 450g. :) Sairaalassa tytön paino putosi 8,5%. Synnytyssalissa sai heti Radin takia lisämaitoo ja sit toisen kerran osastolla ku syöttöpunnituksessa ei tullu ku joku 5g lisää painoo... Sen jälkeen ei olekaan korvikkeihin sit koskettukaan. Ja enää ei onneksi tarvii. :)
 
Mulla on jotkut AA- kokoset tissit, olin varma ettei tule yhtään maitoa, mut ei kuulemma ole koosta kiinni.. No kyl vähän tuli, mut olin kateellinen niille joilla riittää vauvalle pelkästään. Ehkä tälläkertaa tosiaan menee erilailla?
 
Mulla taas jotkut a-b kupit ennen esikoista ja synnärillä ne olikin jo D-kupit

Esikoisen jälkeen en oikein tiedä mitkä nää oli :D Synnyttäneet jotku varmasti tietää mitä meinaan, kun lähtee ryhti kokonaa tisuist :D Mut vähä isommat kuitenkin kuin ennen oli jälkeen, mutta varmaan a-b kuppia jotain? Been rintsikoihin meni, mutta ryhdin takia jäi tohon yläkulmaan rintsikoista vähä tyhjää.




Joku nasse setä varmaan oneissaan lukee näit tissijuttuja:grin
 
Meillä oli kans tuota tissiin tarttumisongelmaa esikoisella alkuun, ja melkein heti sairaalassa annettiin rintakumi. Siitä ei sitten koskaan päästykään eroon... mut sen ansiosta imetys kuitenkin onnistui! toivon että nyt toisella kertaa rinnanpäissä ois jotenki parempi muoto :D on ne mun mielestä vähän eri näköiset nykyään.

Ja joo, synnytyksen jälkeen ku maito nousi, oli aivan hillittömät hinkit ja sitten aikanaan imetyksen loppuessa muistuttivat enempi jotain tyhjiä lapasia :D
 
Luulen, että tissit vähän muotoutuu (= lörpähtää) imetysten myötä koska mulla ainakin tokalla kerralla oli paljon helpompi imetyksen aloitus. Rintakumia tosiaan käytin vaan ihan muutaman päivän, kun tissit oli niin pinkeät, ettei niistä olis kukaan saanut mitään otetta. Mies sanoi, että tällä kertaa aikoo ikuistaa kuviin sen näyn, kun maito on just noussut ja tissit on kuin liian täyteen puhalletut ilmapallot...
 
Mua jännittää, et onnistuukohan mulla imetys. Mulle on tehty vuosia sitten rintojen pienennys, H-kupista nykyiseen C-D. Oli kyl elämänlaatua huimasti parantava leikkaus, jäi niska-hartiavaivat leikkauspöydälle ja itsetunto parani huimasti! Leikkaus tehtiin ns. säästäen, kun olin silloin niin nuori ja luonnollisesti ei lapsia. Aika heikosti on tietoa, onnistuuko imetys leikkauksen jälkeen. Täytyy kysellä neuvolasta. Nänneissä on normaali tunto ja ne reagoi entiseen malliin kylmään ja kosketukseen ja hormoneihin. Maitotiehyjä ei katkaistu leikkauksessa, ja rintakudosta jäi poiston jälkeenkin. Kiinnostais tietää, mitä arvillekin voi käydä, ja auttaisko rintakumin käyttö, ettei arvet leviä tms. kun se vauvan imu on niin vahva ja arpikudoksen vetolujuus on n. 80% normaalista ihosta.

Melkeen vois tehä oman topicin imetykselle? Vaik salaiselle puolelle? :grin
 
Rintojen pienennysleikkauksen jälkeen pitäisi onnistua imetys ihan normaalisti, mut on yksilöllistä toki ja riippuu leikkauksesta et onnistuuko. Kannattaa varautua siihen, että ei välttämättä onnistu täysimetys.
Meidän helmikuisten ryhmässä on yks, joka osittaisimettää edelleen, hälle on tehty rintojen pienennys joskus.
Imetyksen tuen fb-ryhmässä on aina välillä näkynyt tästäkin aiheesta keskusteluja. :)
 
Mullakin on joka kerta noussu maito vasta 3:na päivänä synnytyksestä ja se on kuulemma ihan normaalia =)
 
Mulla nousi synnytyksen aikana. Katoin vaa, että juma.. Ennen synnytystä ei ollu noin melonit ja synnytyksen jälkeen pojan ollessa ekaa kertaa tissillä nii wooot! En tiiä onko synnytyksen kestolla sit vaikutusta. Mulla oli 2vrk
 
Joko te muuten tunnette vatsanpeitteiden päältä kohdun? Nyt 12+0, ja näillä viikoillahan sen pitäisi tuolta häpyluun alta nousta, mutta en kyllä sitä tunne vaikka mistä kokeilisin.
 
Joko te muuten tunnette vatsanpeitteiden päältä kohdun? Nyt 12+0, ja näillä viikoillahan sen pitäisi tuolta häpyluun alta nousta, mutta en kyllä sitä tunne vaikka mistä kokeilisin.
en tunne/tunnista, mut mulla on kyllä tota vararavintoo tos vatsalla... :D
 
Takaisin
Top