Tammikuun turinat

Kerro sit Pilvilinna, et mimmosta toi Freixnet oli, ku sit vois sitä ottaa lasillisen, jos tulee jotai juhlia =)

Itse tykkään enempi henkelista, mutta siinä vähä alkoholia. Eli kyl tätä iha juopi millon haluu vähä juhlavampaa. Aika valkkarimainen sivumaku :)
 
ihan varmasti useammalla täältä on jo 6kk päästä ikkuiset! Aina osa syntyy ennen aikojaan ja niillä joilla on alkukuusta la, ni hyvin mahdollista, et syntyy aiemmin.
Ite oon varautunu siihen, et kesäkuun lopulla nämä viimeistään näkevät päivänvalon. :)
 
Heinäkuun alkupään lasketuilla ajoilla taitaa tulla täysaikaiseksi jo kesäkuun alkupuolella tai puolivälissä - eli periaatteessa 5,5 kuukauden päästä voisi olla vauva sylissä. Hurjaa! :)
 
Apuuva [emoji7] Mä eksyin just Raskauskeijun sivuille ja löysin ihan hirmusen ihania masutuubeja. Huoh... Tarttee varmaan tilata joku noista, sit ku raskaus vähän etenee..
 
37+0 on täysiaikainen eli jos on 1.7. la niin 10.6. (jos laskin oikein) alkaa 38. raskausviikko. :)

Mulla on 37+0 28.6. jolloin varmaan viimeistään käynnistetään ku on mono-di kaksosraskaus. :)
Ei ainakaa tarvii tehä juhannussuunnitelmia... :D
 
Ihanaa Uutta Vuotta foorumilaiset :) Me tehtiin tacoja ja katsottiin hobbitti-maraton, koiralle iso luu kun naapurit ampu raketteja, vaikka eipä toi niistä näytä muutenkaan välittävän. (Luusta tuli muuten karsee haju mun nenään, meinas yrjö lentää :/)

Toi alkokulttuuri on kyllä juttu mistä vois avautua tarinan jos toisenkin :) Itsellä myös nollalinja koko raskauden ajan! Mites se imetysaika (mikäli siis onnistuu)? Odotan esikoista joten aihe on vielä vieras, joten anteeksi tyhmyyteni.. mutta jos ottaa lasin vaikka punaviiniä niin voiko sitten millon imettää niin ettei vauvalle ole mitään vaaraa?
 
imettää voi vaikka ois 2 promillen humalassa, mutta jos on humalassa, ni ei sais käsitellä lasta. Alkoholi imeytyy kyllä rintamainoon, mutta rintamaidossa on saman verran alkoholia kun veressä, eli hyvin vähän.
Eli jos on 2 promillen humalassa (joka on jo tosi kova humala) on rintamaidossa 2 promillee alkoholia.
Hyvänä esimerkkinä on et jos lapsi juo 100ml (n. kerta-annos) ja äiti on 2 promillen humalassa, on tossa 100ml määrässä 0,2ml alkoholia.
joissakin d-vitamiinitipoissa on saman verran tai enemmän alkoholia.
 
Mun pitäs varmaan katsella kans jotain raskausvaatteita, ei viitti kulkea ihan lökövaatteissa koko raskautta. Onneks en kerennyt tyhjentää vaatekaappia viel isoista vaatteista. Laihduin ennen raskautta 20kg ja kaikki vaatteet jäi isoksi, osa enemmän ja osa vähemmän :D
Tajapakkia on tullut nyt painon kanssa 4kg jo, yritän nyt syödä terveellisesti ettei tulisi se 20kg heti takaisin...
 
Itse en imettäisi juonneena alkoholia yhtään. Enkä kyl silloinkaan jos vauva kotona. Sittenkun lapset on sen verran isoja, että pystyvät huolehtimaan itsestään niin voin ottaa sen yhden.

Tiiän tapauksia, että ovat joutuneet sossun kaa tekemisiin yhdestäkin, kun olivat joutuneet sairaalaan lähtemään ja äidillä oli alkoholin takia lasittuneet silmät. Mulla menee yhdestä kans silmät kirkkaiks.
 
Imetys ja alkoholi ei oo munkaan mielestä hyväksyttävä yhdistelmä. Pumppaus on näppärä keino, jos haluaa vaikka ottaa pari. Silloin voi pullosta syöttää lapselle turvallisen puhdasta äidinmaitoa.

Vauvalle pienen pienikin alkoholimäärä on vaaraksi, koska hän on todella pieni. Tästä voi myös kysyä neuvolasta, jos asia mietityttää.
 
Mä olen juonut lasillisen viiniä silloin tällöin imetysaikana. Samoin toimivat kaikki mun ystävä- ja kaveripiirissä, joten ei herätä sen suurempaa ihmetystä. Koskaan ei ole tarvinnut miettiä, että pitäisiköhän jonkun vähän rajoittaa juomistaan vauvan takia. Se jää siihen lasilliseen.

Ihan alkuvaiheessa ei tule kyllä juotua, koska viinilasillinen liittyy tyypillisesti hyvään ruokaan ja illastamiseen miehen ja ystävien kanssa. Alkuviikkoina vauva on yleensä ollut iltaisin pitkään ja hartaasti rinnalla, ja oma syöminen hoituu miten hoituu.
 
Mä olen juonut muutaman ja imettänyt koska tutkimustenkin mukaan se on ok ja siitä ei ole vauvalla haittaa. Vauvaa en tietysti käsittelisi juopuneena mutta enpä vuosiin ole juonut niin että olisin edes hiprakassa. [emoji5] Kannattaa liittyä imetys tuki ry:n sivuille facebookissa, sieltä löytyy hyvin infoa tälläisista asioista niin ei tarvi mennä ns. kuulopuheiden perusteella.
 
Imetys ja alkoholi ei oo munkaan mielestä hyväksyttävä yhdistelmä. Pumppaus on näppärä keino, jos haluaa vaikka ottaa pari. Silloin voi pullosta syöttää lapselle turvallisen puhdasta äidinmaitoa.

Vauvalle pienen pienikin alkoholimäärä on vaaraksi, koska hän on todella pieni. Tästä voi myös kysyä neuvolasta, jos asia mietityttää.

Pumpulle ei kaikki heru. Esimerkiksi mä oon saanut aina tosi huonosti pumpattua ja toisekseen meidän neiti ei oo pullosta osannut juoda sitten 1kk iän.

Kuten sanoin jo aiemmin, niin alkoholia on äidinmaidossa saman verran kuin veressä, eli hyvin vähän. Jos juon yhden tai kaksi siideriä, ei mulla oo veressä vielä edes sitä yhtä promillea alkoholia. (1 promille on tuhannesosa!)
Eli mun maidossa ois litrassa (1000ml) alle yksi millilitra alkoholia. Lisäksi alkoholi poistuu maidosta samaan tahtiin kuin verestäkin.

Alkoholista ei oo muuta haittaa lapselle kuin se, että päihtyneenä ei esim. koordinaatiokyky ole yhtä hyvä kuin selvänä ja sen takia päihtyneenä ei saa lasta käsitellä.
 
Tossa oli kaksi pointtia mitkä mulla; siitä loppujen lopuksi tiedetään vähän ja lapsen hoito alkoholin alaisena (ei edes yhden jälkeen inspaa).

Tosin ei taida meillä olla edes tota ongelmaa, kun ei tosiaa inspaa edes se yksi. Kesälläkin join kerran ja se riitti.
 
No tää pikkunen meinaa kyllä tulla mahasta jo läpi! Et taitaa itse ilmoitella itsestään. Suklaa vissii anto potkua. Mut ei iha vielä kerrota :) Varmaan rakenneultran jälkeen.
 
Täällä aika rauhakseen oon yrittänyt olla, 3 työkamua tietää raskaudesta. Teen kuitenkin yli 40 työntekijän talossa hommia niin en halua et porukka alkaa hössöttää.. Tai jauhamaan sitä enemmän mitä jauhavat nytkään. Kun jokainen pitäs huolen vaan omista asioistaan.
 
Takaisin
Top