Tammikuun turinat

Ei vielä tunnu kunnolla, luulen kohdun löytäväni ihran alta :D
 
Mulla on tuntunut kohtu nyt parin viikon ajan. Ihan juuri ja juuri ensin semmoinen kovempi tunne symfyysin yläpuolella. Nyt tuntuu jo selvästi ja massukin alkanut tulla esille. :Heartred Parhaiten tunnen, kun vessakäynnin jälkeen makaa selällään jalat suorana ja sormin lähtee tunnustelemaan häpyluun päältä ylöspäin. Siellä se pieni on. :Heartred Onhan kohdullakin jo kokoa, kun pää-perämitta pikku rakkaalla yli 6cm ja siihen vielä jalat päälle, lisäks tila lapsivedelle ja istukalle!
 
En tunne ja tuskin tulen tuntemaankaan mun vararavinnon alta :wink

kyl sen jossain kohtaa tuntee... :DD Sit viimeistää ku kohtu on työntäny läsit tieltään ylöspäin.... :D
Jos liikkeet tuntuu kädelle, ni tuntee kohdunkin... :)
 
Pitkästä aikaa täällä...
Onko kukaan ajatellut mennä yksityisesti nipt testiin? Me vähän mietitään miehen kanssa noin sais varmuuden että kaikki on ok. Ainakin melkein 100%... Maksaa vaan aika paljon.
 
Ei oo aateltu. Eiks ne tee julkisellakin sen jos tulee nt:ssa ja seulonnoissa jotai häikkää? Ainakin joku aika sitten tais näin olla
 
Niinhän se on. Mä oon hieman hysteerinen myönnän... meillä ei ollut mitään kohonnutta riskiä muutakuin ikäriski joka on mulla 1:197. Eli ei mikään mahdoton sekään...
 
Mä kävin yksityisellä nipt-testissä. Kaikki oli kunnossa. Hintaa laajemmalle nipt-testille tuli n. 1.100 euroa, joka sisälsi yhden lääkäri/ultrakäynnin.
 
Mä taidan olla aika reippaasti vanhempi kuin sinä jupa. On ollut aikaa säästää rahaa nipt-testiin. :grin
 
Niin.. onhan mun mies sentää 29v mutta tehdastyöläisenä ei mikää huikee palkka :sad001
 
Mä olen 10 v sun miestä vanhempi ja siinä ehkä tärkein syy sille, että halusin testissä käydä. Mutta iästä riippumatta se on varmasti niin, että kaikilla ei noihin tutkimuksiin ole mahdollisuutta. Tuskin mäkään olisin mennyt jos olisin vaikkapa hoitovapaalla. Saa nähdä, tuleeko noi jossain vaiheessa mahdollisiksi kaikille veriseulojen sijaan... Jos vaikka tulisi joku labra, joka tutkisi niitä lähempänä, ettei tarvi lähetellä rapakon taakse, kun se varmaan tuo aika paljon lisää hintaa.
 
Onhan sillä hintaa. Sama mulla painaa se ikä. 38 kun vauva syntyy. Toki nyt ollaan jo viikossa 15 niin siinähän sitä sit miettii mitä tekee jos jotain on...
 
No ei varmasti. Voi kun voisin olla yhtä huoleton nyt kun ekassa raskaudessa, mutta maailma muuttaa...
 
Kyselin pari päivää sitten että joko tunnette kohdun. No melkein heti sen jälkeen huomasin ihan tuolla juuri ja juuri häpyluun yläpuolella kiinteämmän massan, joka ei mielestäni aiemmin siellä ole ollut! Seisovilteen se tuntuu kaikista selvimmin, mutta makuullakin sen jotenkin tuntee. Kaipa se sitten on se kohtu! Sydänääniä en kyllä edelleenkään saanut kuuluviin, kuulostaa lähinnä siltä kuin tuuli ujeltaisi erämaassa :laughing002
 
Mä oon aamuisin ollut kohdun tuntevani selkeästi, kun virtsarakko on täynnä ja sängyssä makaa selällään. Vessassa käynnin jälkeen ei tunnu enää mitään kohoumaa :wideyed:
 
Takaisin
Top