Tammikuun turinat

Tuntuuko kenestäkään muuten koskaan, että jäis "paitsi" jostakin raskauden vuoksi? Joku kaveri mulle vaan joskus aikanaan valitteli, että kun kaverit jää ja kaikki vaan ravaa baarissa ja ite ei enää jaksa. Ihmettelin sitä kokemusta jo sillon ja nyt vielä enemmän. Kyllä mun kaverit on tässä pysyny :D

Ennemminkin ehkä kun vauva on syntynyt niin on kavereita jäänyt pois. Näin itsellä siis, eivät oo oikein osanneet suhtautua siihen et lapsi pyörii mulla mukana. Baareissa yms en oo koskaan juossut itse.
 
mun kaveripiiri sai lapset ennen mua, joten oon menny siinä mukana. Joten ei oo itseäni tuo baari elämä kiinnostunut sitten kaksvitosena. Joten en oo kaivannutkaan baareihin.
nyt kaikki on innoissaan että liityn vauvajengiin ja päästään kärrylenkeille yhdessä.
 
Just niinku nepeta carita sanoi...ystävyys vaan muuttuu.
Oon määkin menettänyt osan ystävistä mutta myös saanut uusia.
Toki ne kaikista läheisimmät ystävät on aina elänyt mukana myös elämänmuutoksissa :)
 
Mie veikkaan, että se kaveri, joka liitty miun uuden vuoden nurinoihin, on vissii vähä ärsyyntyny miun raskaudesta. Itsellään oli vauvakuume ja miehensä aiemmin halunnut ja ihan välillä jopa painostanu, mutta nyt mies oli torpannu koko vauvaidean, ja oiskoha tää miun kaveri ny vähän kade... ku oli sit suutuspäissään miehelleen sanonu ettei sit hanki koskaan lapsia jos ei herralle nyt käy. Ja siitä kahden viikon päästä mie saan positiivisen testin.

Tiedä häntä...

Miun paras ystävä on innoissaan, kyseelee kaikkia tuntemuksia ja oireita ja neuvolajuttuja ja ilmoitti että sit ku tää potkii ni haluu kokeilla miun mahaa. Hän on ikisinkku eikä halua koskaan lapsia, mutta haluaa kokee raskauden sit miun kautta :) ihanaa ku on tuollane ystävä! :)

Loput kaverit onki miehiä ja eivät vielä tiedä. Ovat siis miehenki kavereita, mies saa vuorostaan päättää koska heille kerrotaan, mie ku tohotin jo sukulaisille kertomaan jouluna.

On miul pari lapsekasta kaverii joiden kaa ei oo tullu piettyy yhteyksiä ku kerran vuoteen, mut ehkäpä ny tilanne muuttuu..?
 
En ole jäänyt mistään paitsi, vaikka teinkin lapsia kaveripiirin ensimmäisten joukossa. Päinvastoin olen mielestäni saanut niin paljon enemmän. Näin jälkikäteen ajatellen tuntuisi aivan tyhjältä ilman noita :Heartred. Toki ajanvietto muuttui paljon, mutta olen muutenkin ollut enemmän perhekeskeinen, tykkään nyhjätä kotona.
 
Mullakaan ei oo kaveripiiri juurikaan muuttunut lasten myötä, vaikka olin eka, joka niitä sai lähes joka porukassa. Nyt aika moni on kyllä tullut perässä. Tietty lapsiperheiden kanssa se yhdessä oleminen on vähän erilaista, mutta esim. osalla lasten kummeista ei ole omia lapsia ja ovat ihan innoissaan kummiudesta kuitenkin. Mä en oo muutenkaan jaksanut baareissa juosta ja meiän illanvietot on ennenkin ollut yleensä jonkun kotona. Välillä otetaan lapset mukaan illanviettoihin ja välillä nähdään kavereita ilman lapsia. Onneksi kaveritkaan ei ole kovin kiinnostuneita viinan kanssa läträämisestä, niin illanvietot sopii hyvin lapsillekin. Lähetään vaan vähän aikaisemmin sitten pois. Ja meillä onneksi isovanhemmat asuu lähellä ja ottaa lapsia mielellään yökylään, niin välillä voi mennä johonkin ihan aikuisten kesken. :)
 
Onnika: pitäis itsekin hakea. Mulla selkä on muutenki heikossa kunnossa ja tukilihakset muutenki ni siinä käy pian vatsan kasvaessa niin että en kävele enää ku joku hermo on jo nyt puristuksissa ja selkä ym. Naksuu jo.


Itse oon ilta Virkku ja aamun torkku. Aamu herätykset on olleet mulle jotain kamalaa mutta nyt... Hittolainen tänäänkin heräsin klo 4:30 ja yritin 5:30 asti saada unta mutta eihän se tullut. Ei auttanut kuin nousta ylös ja alkaa kattoo olipa kerran sarjaa :D todella tylsää. Tiedän sitten jossain vaiheessa uni maistuisi mutta ilta vuorossa ei nukuta päikkäreitä.
 
Mä oon mun vanhasta kaveri porukasta ainoa jolla on lapsi, niin siks on elämäntyylitkin niin erilaisia et yhteydenpito on jäänyt. Mutta sitten on tullut uusia kavereita joilla on lapsia. Eikä mulla kauheesti oo aikaa kavereiden luona ravata kun itellä 2 vuorotyö ja miehellä yötyö :-D
 
Kysyn nyt täällä ennenkuin alan lääkäriin soittamaan mutta onko normaalia yhtäkkiä alkanut todella voimakas vatsakipu mikä viiltää tuonne selän puolelle sekä nivusiin niin voimakkaana etten pysty kuin maata sohvalla ja keskittyä hengittämisen? Hieman aaltoilevaa kipua mutta ei hellitä missään vaiheessa. Yritän pitää kroppaa mahdollisimman rentona. Apuva?
 
Kysyn nyt täällä ennenkuin alan lääkäriin soittamaan mutta onko normaalia yhtäkkiä alkanut todella voimakas vatsakipu mikä viiltää tuonne selän puolelle sekä nivusiin niin voimakkaana etten pysty kuin maata sohvalla ja keskittyä hengittämisen? Hieman aaltoilevaa kipua mutta ei hellitä missään vaiheessa. Yritän pitää kroppaa mahdollisimman rentona. Apuva?
Olet varmaankin jo soittanut, kun ehti jo kulua pari tuntia. :sad001 Toivottavasti ei ole mitään hälyyttävää, hurjalta tuo kuulostaa. Toivottavasti saat lievitettyä kipua vaikkapa lämpimällä (tyynyt, suihku)...
 
Oon ymmärtänyt, että kaikista voimakkaista ja poikkeuksellisista vatsan alueen kivuista on hyvä heti olla yhteydessä neuvolaan/äitipolille. Toivottavasti on jotain ohimenevää/harmitonta!
 
Mulla oli vastaavan kuuloinen viime odotuksessa, mutta se oli kyllä varmaan jo lasketun ajan jälkeen. Lihaksissa tuntui kipu. Käskettiin heti menemään äitipolille, mutta kipu onneksi hävisi ennen kuin autoon ehdin. Joku lihaskramppi se oli, enkä tiedä mistä johtui, uudestaan ei tullut. Toivottavasti sulla siis jotain yhtä harmitonta!
 
Mulla tuli ed raskaudessa kesken työpäivän kova kipu vatsaan, etten pystynyt liikkumaan. Soitin päivystykseen ja olivat sitä mieltä et ois pitänyt soittaa ambulanssi.. en soittanut kuitenkaan kun en uskonut et niin vakavaa ois. Soitin Hus:in ja miehen kans mentiin. Mut ultratiin ja tutkittiin, mutta mitään ei löytynyt. Lääkäri epäluottamuslause just jotain kovaa kramppia tai kohdun kasvu kipuja. Toivottavasti Falpony sulla sama juttu.
 
Mulla on huomenna toinen neuvola ja mun pitää kuulemma ennen sitä tehdä siellä neuvolan vessassa se pissitesti liuskalla. Saanhan mä kuitenkin aamulla ennen sitä käydä kotona vessassa? En tajunnut kysyä ja tuli vaan just mieleen.
 
Mulla on huomenna toinen neuvola ja mun pitää kuulemma ennen sitä tehdä siellä neuvolan vessassa se pissitesti liuskalla. Saanhan mä kuitenkin aamulla ennen sitä käydä kotona vessassa? En tajunnut kysyä ja tuli vaan just mieleen.
Saa käydä kunhan saat riittävän lirauksen testitikulle. Ei vaadi kun pienen määrän.
 
Viimein kotona. Huh mikä reissu. Ensimmäinen lääkäri meinas aiheuttaa mulle paskahalvauksen toteamalla että kohdunsuu tuntuu avoimelta. Meinasin jo pyörtyä tai vähintään oksentaa kunnes gyne tuli katsomaan ja totesi ettei kohdunsuu ole auki, mutta on sen mallinen että saattaa aluksi näyttää siltä että olisi. Istukasta sen sijaan löytyi jotain hämärää (se mitä se hämärä on jäi mulle vähän epäselväksi) ja maanantaina menen polille sitä selvittämään. Vauvalla kuitenkin kaikki näytti olevan kunnossa.
 
Takaisin
Top