Tammikuun turinat

Itsekkään en esikkoa herätellyt syömään. Heräsin itse automaattisesti odottamaan että joko joko joko :D poika nukkui sen 3-4h heräsi kun siltä tuntui ja äiskä oli valmiina. Ihanasti tasottui aika nopeaa 2(-3) kertaan yössä tuo syönti. Poika oli onneksi nopea syömään eikä ollut tuntitolkulla tissillä :)
 
Mä Mannikka huomasinkin jo tänään, kun olit syyskuisissa jotain kommentoinut. Oli pakko tarkistaa, kun oli niin tuttu nimimerkki! Onnea plussasta ja tarrasukkia pienelle! :)
 
Onnea Mannikka, kiva kun tulit kertomaan! :) Mulle puhuttiin tosta lapsen herättämisestä, että sitä pitää tehdä vaan ekoina vuorokausina, jos tosiaan muuten syö ja kasvaa hyvin. Kakkonen nukkui 2kk ikäisenä 7-9h pätkiä heräämättä ja neuvolassakin vaan kehuttiin, että hyvä kun nukkuu. Tyttö veteli +2 käyrällä ja ei kyllä tullut mieleenkään herättää sitä. Se ilo tosin loppui 3kk iässä, kun yhtäkkiä keksi, että voihan sen yön viettää syödenkin...
 
Hei! Oliko täällä kukaan muita, kenellä nukahtamisvaikeuksia? Mie olen ollut vuosia jo vähän huono nukkuja, ainakin jos mielen päällä on yhtään asioita mitkä painaa. Mutta nyt on pari viikkoa mennyt niin, että se alkuraskauden väsymys ja pahoinvointi kun helpotti, niin en sitten iltaisin enää nukahda. Sängyssä pyöriessä menee helposti neljäänkin. Nukkumaan menemisestä on alkunut tulla jo "peikko", eli luultavasti jännitän sitä unen tuloa jo niin, että ei siksikään tuu. Mutta mahtaisiko jollain olla hyviä neuvoja unen saamisen avuksi? Vai onko tääkin vaan joku raskausajan "oire". En juo kofeiinijuomia, syön terveellisesti ja liikun normaalisti. Nyt on rv 11+4. :)
 
Muokattu viimeksi:
Minä kans yks uneton tosin niin päin että mieluummin herään klo 3 ja sen jälkeen ei millään unta. Sit kun pitäis töihin lähteä niin armoton väsymys. Nukahtamis keinona mulla on äänikirja. :) Kirjaa kuunnellessa ei pääse ajatukset kiertään painavissa asioissa. Itselleni en ehkä lukisi tätä raskaus oireeksi. Aikasemmin raskaudesta oli kans että nukuin päiväunet ja sit vielä yö unet.
 
mulla ei oo onneks nukahtamis ongelmia, mutta yöllä saattaa uni loppua kesken. Sitten valvotaan...

tänään sain tulokset verikokeista. Kysyin neuvolatädiltä että mihin arvojen epäilee viittaavan. Mutta sanoi ettei osaa muuta näistä kertoo kun että raskaana olet. No, oli sekin hyvä uutinen
 
Mää kans valvon aamuyöstä :)
Joskus aikoinaan mulla oli todella pahoja nukahtamis ongelmia jotka johtu stressistä aluksi mutta siitä ne sit kehkeyty just kunnon nukahtamispeloksi.
Saatoin just nukahtaa vasta aamuyöstä ja nukuin vaan pari tuntia
Muistaakseni ne sit meni ohi vasta loman aikana pidemmän ajan päästä.
Toki ois varmaan kannattanut jo lääkärissä käydä mutta oon niin huono meneen et ei mitään järkeä...Onneksi meni ohi :)
 
Miehän siitä unettomuudesta tuossa aiemmin narisin. Mie käytännössä valvon koko ajan, kun en pääse luonnollisesti syvään uneen ollenkaan. Nukun hyvin kevyttä valveunta sen vähän minkä nukun.

Neuvolassa/Lääkärissä on hyvin nihkeästi suostuttu uskomaan tätä miun omaa tuntemusta, että johtuisi perussairaudesta. On vain raskausoire kuulemma(varmasti osittain onkin), kun kaikkia väsyttää raskaana. Mutta otan asian uudelleen esille seuraavassa neuvolassa, et josko tähän löytyisi apua :)
 
Mä kävin tänään hakeen lisää sairaslomaa... Kaks viikkoa sain. Oon niin väsyny tähän pahoinvointiin :'(

Oon niin pahoillani, kun sua noin koettelee. Sairaslomalla on niin tympeetä olla.

Itellä pahin olo sijoittuu nyt yöhön. Päivisin on ihan hyvä olo jo :)
 
Oon niin pahoillani, kun sua noin koettelee. Sairaslomalla on niin tympeetä olla.

Itellä pahin olo sijoittuu nyt yöhön. Päivisin on ihan hyvä olo jo :)
No eipä sunkaan yöt sitten kovin herkkua oo :sad001 Aika jännä, mulla yöt on aina menny ihan ok. Aamulla sit tosin herännyt niin, että on ollut ihan tyytyväinen, kun mies kaukaa viisaasti jättää illalla vadin sängyn viereen.

Aamut ja illat. Ne on pahimmat. Näitä iltoja ei yleensä pelasta ees se, vaikka sais jotain alas. Siks oon vaan luovuttanut ja yrittänyt saada unta.

Tsemppiä sulle Tomu öihin :Heartred Ja muille tän ynnä muiden raskausoireiden kanssa kamppaileville myös.
 
Tuntuuko kenestäkään muuten koskaan, että jäis "paitsi" jostakin raskauden vuoksi? Joku kaveri mulle vaan joskus aikanaan valitteli, että kun kaverit jää ja kaikki vaan ravaa baarissa ja ite ei enää jaksa. Ihmettelin sitä kokemusta jo sillon ja nyt vielä enemmän. Kyllä mun kaverit on tässä pysyny :D
 
No ei todellakaan oo jäänyt mistään paitsi...vaikka miun kaverit on lähinnä miehiä :) ne on niin raskaana miun kanssa! Baariin en oo lähtenyt, mutta oon kyllä ollu yhteisissä illanvietoissa jonkun aikaa jaksamisen mukaan.

Mut yks kaveri miulla on jolle uskon raskauden olevan vähän vaikea asia käsitellä, en oo siis kertonut hänelle vielä...mut mut sen näkee sit.

Ja jos jostain jäis paitsi, niin tilalle saa varmasti jotain paljon parempaa :)
 
Mahakuvista kun puhuitte: edellisen kanssa saimme jostain ihmeesti energiaa ottaa sivukuvan samassa paikassa joka viikko. Tuli tosi hauska setti! Ollaan samaa yritetty nyt, vähän vaihtelevalla menestyksellä. Suosittelen! Nythän se suurin kasvu oikeastaan on vasta tulossa, eli vielä ehtii jos hyvältä tuntuu. Tosin näiden tuplien kanssa tuntuu että maha on 10 vk aikaansa edellä!

Tosi tuskaiselta kuulostaa toi jatkuva huono olo! Tsemppiä teille!!
 
Mulla jäi esikoista odottaessa kyllä melkein kaikki kaverit ja vauvan synnyttyä hävis viimeisetkin. Eletään niin erilaista elämää, ne ravaa baareissa ja kaiken maailman bileissä. Eikä mua enää olla edes kutsuttu kun järjestävät kaikki juhlatkin parin viikon varoituksella. Mut onneks on saanut uusia ystäviä ja on ihana mies ja tytär. Ja nyt vielä lisää rakastettavaa tulossa :-)
 
Kyllähän se kaveripiiri vähän vaihtuu kun perhemuoto muuttuu. Ehkäpä aikuisiällä kaveruus ja tuttavat liittyvät enemmän elämäntapaan kuin varsinaiseen sukulaissieluisuuteen. Minullakin muutamiin kavereihin kasvoi etäisyys kun ensin he hankkivat lapsia, ja toisaalta taas sitten kun niitä hankki itsekin, niin tuli taas enemmän yhteistä. Baarissa rymyämistä tuli harrastettua ennen lasta enemmän, nyt sitten istutaan litkimässä teetä jomman kumman kotona, annetaan muksujen viihdyttää toisiaan, kun juttellaan kaikesta mieleentulevasta ja käydään vaihtokauppaa lasten vaatteilla ja tavaroilla. Muutokset eivät ole siis pysyviä ja ystävyys kehittyy ajan kanssa.
 
Takaisin
Top