Tammikuun turinat

Onnellista uutta vuotta kaikille :) tänä vuonna meijän muksut syntyy. Miule ja muksulle tulee tasan 30 vuotta ikäeroo. Helppo muistaa oma ikä ku täysiä kymppejä tulee täyteen samana vuonna, parhaassa tapauksessa ollaan samaa horoskooppiakin :)
 
Hyvää uutta vuotta! Pahoinvointi on ollut pari päivää poissa, mutta tilallesain sit päänsäryn :D eli oireet alkaa muuttumaan.

Miekii aattelin, et rupeen keskustelun kasaus puuhiin, kun ei ollu viel uutta :)

Onko muut keksinyt mitään tekonimeä tulevalle vauvalle? Mie niin haluisin jonkun tekonimen, mut haluan et se tulis luontevasti et huomais vaan alkaneensa kutsua vauvaa jollain jollain nimityksellä.
 
Muokattu viimeksi:
Meidän työnimi on Tauski :grin Tulee siitä kun ensimmäistä kertaa pohdittiin raskauden mahdollisuutta Taunon nimipäivänä... Tuolloin en ollut raskaana, mutta se vaan jäi käyttöön.
 
Onnellista uutta vuotta kaikille :) tänä vuonna meijän muksut syntyy. Miule ja muksulle tulee tasan 30 vuotta ikäeroo. Helppo muistaa oma ikä ku täysiä kymppejä tulee täyteen samana vuonna, parhaassa tapauksessa ollaan samaa horoskooppiakin :)

Mun vauvalle ja mulle tulee ikäeroa 29,5 vuotta! :D Oon aina halunnu saada ainakin ekan lapseni alle kolmekymmisenä, nyt saan! :D Ja työnimenä on tyyppi! :)
 
Onko muilla ollu ruokahaluttomuutta?? Itellä on nyt parin päivän sisällä tullu ettei haluta syyä mitään muuta kun juoda vettä niin ja viikkoja on 12+1
 
Eipä oo ollu sen kummemmin, nirsommaks vaan oon ilmeisesti muuttunu tuon pahoinvoinnin myötä :) mut nyt nautin siitä, kun voi syödä ilman oksentamista. Mut miulla on ihan perus, että unohdan syödä ja sitten mies saa muistutella. Tämä siis ihan normaalistikin ei vain raskaana
 
Muokattu viimeksi:
^Mulla on ollut ruokahaluttomuutta jo pidemmän aikaa. Väkisin saa aina jotain pientä syötyä, nyt on yritettävä saada enemmän vielä, jotta jaksaa töissä -flunssassa saikulla vaan makasin sohvalla/nukuin esikoisen kanssa, kun ei jaksanut edes ajatella ruokaa. Lapsikin on nyt kipeänä syönyt tosi huonosti, mutta paranemaan päin. Esikoista odottaessa mulla päinvastoin oli aina ja koko ajan nälkä, söi miten paljon tai usein vaan.
 
Mulla oli kans alussa koko ajan nälkä mut nyt ei haluta mitään mut kun on pakko syyä jotain tai tulee paha olo...keitot, mehukeitot ja näkkäri menee alas mut ei kyllä mikään kunnon kiinteä ruoka... Noh sunnuntaina ei tarvi puol 9 jälkeen illalla miettiä et pitäs syödä ku maanantai aamulla on sokerirasitustestiin meno :-S hyi, menee koko ma ihan pilalle...
 
Mulla ihan jatkuva ruokahaluttomuus, mut jos en syö, pahoinvointi on sietämätön. Kaikki suolainen, hapan ja kirpeä menee ja joskus jopa muutama salmiakki, jos on eka saanu syötyä hyvin. Ennen raskautta oli grammantarkka ruokavalio - sen on saanu nyt unohtaa, ja mies on tietty vähän huolissaan, kun mulla ei oikeastaan oo ylimääräistä yhtään, ja paino tykkäis pudota vaan.
 
Joo no mie oon kans saanu luopua tuosta salitreenaajan ruokavaliosta ku ei uppoa rahkat ja salaatit... Vähän kyl harmittaa mut yrittää treenata kuitenkin sen mitä pystyy...
 
Joo no mie oon kans saanu luopua tuosta salitreenaajan ruokavaliosta ku ei uppoa rahkat ja salaatit... Vähän kyl harmittaa mut yrittää treenata kuitenkin sen mitä pystyy...
Mul on tuore parsakaali (ja tomaattikeitto, lasketaanko se?) ainoo kasvis, mikä maistuu. Sitä kyllä popsin sitten paljon. Lisäks maistuu sitrushedelmät. Rahka siten, että sekotan sen jugurttiin.

Tänään olin ekaa kertaa varmaan viiteen vuoteen eineshyllyllä, kun oli pakko saada lihaperunasoselaatikkoa :'D

Meen vaimon kaa huomenna kunnon sisäfilepihville - kertokaapa, uskaltaako laadukkaasta paikassa tilata pihvin medium plussana...
 
Oi ja mulla haluttaa maksalaatikkoa vaikka en muistakaan millon viimeks olen syöny edes sitä :-D merivesiväri reenaatko voimannostoa ihan omaksi iloksi vai ihan kilpailumielessä?? Ite vaihoin voimannoston painonnostoon jokunen aika sit...
 
Miul on kans ruokavalio muuttunu raskauden myötä, mut onneks rahka ja puuroaamiainen raejuustolla ja itsekerätyillä pakastemarjoilla maistuu. Ja menee salaatit kans. Liha ei oikein taho maistuu tällä hetkellä, alkuraskaudesta parasta oli kokoliha ja roskaruoka.

Miul on ollu uv aatosta lähtien sellasta menkkamaista kipuiluu alavatsassa, luulin eka että se johtu siitä uudenvuoden kiukutuksesta mut ei se ehkä sit johdu siitä. Välillä siis iöee sellane nipistys/puristus/vihlonta alavatsaan. Etenki kävellessä, en tiiä ait johtuuko osin suolistoturvotuksesta. Huomasin myös että kohtu on kääntyny iha kummallisesti. Aiemmin oon tuntenu kohdunkaulan mut ny se on hävinny. Se on menny jotenki tuonne selän puolelle ihan kauheesti ettei sitä enää tunne. Miul on runsaasti taaksepäin kallistunu kohtu ollu aina, onko ny niin että se on ny kääntynyki eteenpäin jolloin kohdunsuu on menny selän puolelle piiloon. Ja nää ajoittaiset kipuilut johtuis siitä. Pelottaa että onki keskenmeno ja torstain ultrassa tulee ikävä yllätys :sad001

Muoks: googlailin ja löysin samasta vaivasta lääkärin vastauksen, on ilmeisesti täysin normaalia että taakse kallistunu kohtu pyörähtää jo näin alussa eteenpäin kallelleen. Kipu on sidekudosten venymistä. Huh, helpotti :D
 
Muokattu viimeksi:
Oi ja mulla haluttaa maksalaatikkoa vaikka en muistakaan millon viimeks olen syöny edes sitä :-D merivesiväri reenaatko voimannostoa ihan omaksi iloksi vai ihan kilpailumielessä?? Ite vaihoin voimannoston painonnostoon jokunen aika sit...
Mä bodaan, en tee voimaa :) Mul on liian hento rakenne, että pärjäisin voimanostossa. Ja sit taas missään fitnesskisoissa en halua kilpailla, koska a) tykkään syödä ja tykkään toimivasta aineenvaihdunnasta, b) en näe syytä mennä esitteleen hanuriani tuomaristolle.

Eli siis bodaan siks, että saisin syödä tosi paljon ja näyttää silti hyvältä :D

Miks sä vaihdoit?
 
Pinkkis: olisin ollu sulle just kirjoittamassa tota samaa, koska neuvolasta sanottiin mulle noin, kun olin huolissani kovista alavatsakivuista - nimenomaan tollasista, mitä kuvailit.
 
Pinkkis, tässä raskauden myötä ehtii kehossa muuttumaan paikka jos toinenkin - kohdunsuu mukaan luettuna. :joyful: Eiköhän kaikki mene hyvin. Ja nuo alavatsan tuntemukset kuulostaa ihan venymiskivuilta. Itsellä välillä tuntuu kuin sukkapuikkoa tungettaisiin alapäästä tai nivusia pitkin.

Joulukuun höpinöissä oli puhe mahan tukemisesta, mäkin ostin jo tukivyön varastoon että voin ottaa heti käyttöön kun töissä siltä tuntuu.
 
Mä bodaan, en tee voimaa :) Mul on liian hento rakenne, että pärjäisin voimanostossa. Ja sit taas missään fitnesskisoissa en halua kilpailla, koska a) tykkään syödä ja tykkään toimivasta aineenvaihdunnasta, b) en näe syytä mennä esitteleen hanuriani tuomaristolle.

Eli siis bodaan siks, että saisin syödä tosi paljon ja näyttää silti hyvältä :D

Miks sä vaihdoit?
Mää tein enemmänkin voimaa ja saavutin kai sen mitä olin tavoitellukin... Ja toiseks aloin oleen jo semmonen laon oven kokonen yläkropasta että en enään löytäny normikaupoista puseroita :-D , mulla kyllä on jonkin verran sitä laskiäkin että ihan kaikki ei ole lihasta, takit alko puristaan liikaa... Mulla tuttu harrastaa painonnostoa ja se sai houkuteltua mukaan ja tykkään kyllä ku ne liikkeet on koko kropan liikkeitä...
 
Mulla kans kiristää paidat kainalosta ja latseista aina, vaikka muuten ois hyvän kokoset :D

Teen ite kans paljon tempauksia, työntöjä ja rinnallevetoja, mut pienillä painoilla ja pitkää sarjaa. Ollaan me joskus jotain kakkosia tehty riveä kyykyn kautta, eikä mulla siinäkään ollut ku 60kg.
 
Takaisin
Top