Tammikuun turinat

Paratiisin äänissä kuuluu syke, mutta Merivesivärin ei kyllä kuuluu. Se on tosiaan todennäköisimmin istukan ääni. Sun täytyy vielä koittaa etsiä sitä laukka ääntä. Kyllä sen sitten tunnistaa, kun sen kuulee. Ootko Merivesiväri kuullut sellaista viuh viuh ääntä? Se on yleensä tunnistettavissa ja on napanuoran ääni. Mistä päin doppleroit? Kuinka pitkiä aikoja olet etsinyt sykettä?

Ja hengissä olosta...kun sitten vauva oli kuollut niin ei sieltä kohdusta kyllä mitään ääniä kuulunut kotidopplerilla. Neuvolassahan nuori th oli saavinaan sykkeet näytölle, vaikkei sielläkään mitään kuulunut korvalla.
 
Samalla kerralla kuuluu. Silloin, jos toinen ns. varma paikka antaa heikon kuuluvuuden niin oon testannut eri suunnasta.

En nyt pääse kuuntelemaan noita teidän näytteitä. Yritän ehtiä vielä tänään kun esikoinen nukahtaisi ensin.

Mie en osaa edes nauhoittaa niitä ääniä :D miulla ne äänet kuului yhtä kovaa niistä kahdesta kohtaa, hirvee pauke :Heartred :Heartred :Heartred :D mut pääasia et paukkuu.
 
Tomu, huomasin nyt koneella ettei ollut sun ääniä. Kännylläni nää sivut toimii niin kökösti. Mutta harvoin ehdin/ jaksan koneelle tulla.
Sun pieni on siellä semmoisessa asennossa että sydän on parista kohdasta kuultavissa selvästi.
 
Tomu, huomasin nyt koneella ettei ollut sun ääniä. Kännylläni nää sivut toimii niin kökösti. Mutta harvoin ehdin/ jaksan koneelle tulla.
Sun pieni on siellä semmoisessa asennossa että sydän on parista kohdasta kuultavissa selvästi.

Niin ja se on ihan sama mistä kuuluu...kohan kuuluu :) tosin sykkeitä on nykysin paha kuunnella ku beibi vatkaa niin paljon kohdussa et kuuluu niin paljon sitä muuta älämölöö :D

Neuvolassa terkkarikin sano, et vetää ihan älytöntä rallia sikiö ees taas :)
 
Ja en miekää kyl koneelle jaksa mennä lukee, muutenkaan käytä juuri enää konetta ku töissä vaan :)
 
Kuinka paljon te käytätte chiliä ja onko sietokyky jotenkin muuttunut raskauden aikana? Mä syön sitä aika paljon kotonakin ja varsinkin aina Aasian reissuilla on tullut vedettyä tosi paljon. No nyt oon taas reissussa ja pari ekaa päivää vedin ihan entiseen malliin. Pystyi kyllä syömään niinkuin ennenkin, mut toisen päivän jälkeen iski yöllä ihan hirveen huono olo ja maha oli kipee. Ikinä ennen ei oo ollut vastaavaa. Ilmeisesti tää pikkukaveri ei sit ollut ihan yhtä innoissaan mun chileistä. :confused: Pitää varmaan loppuajaks vähän rajoittaa...
 
Mä olen syönyt chiliä/tulista ruokaa ihan normaalisti. Tosin ns suomi-tulista, eli ehkä Aasiassa mennään vähän eri levelillä :) Ei ole mahakipua/närästystä noista aiheutunut... Toisaalta sitten banaanijogurtti alkaa närästämään :D
 
Miulla oli ihan ekoilla viikoilla vatsa kipeä tulisista ja voimakkaista mausteista, mut nyt viikonloppuna söin eikä ollu enää mitään reaktioo...ei tosin maistunutkaan oikein miltään vaikka mies valitteli et suuta polttaa :sad001
 
Mä vedin Hongkongissa kans chiliä, mut se närästys oli jäätävä. Oli pakko vähentää. Nyt pystyn esim keskitulista salsaa syömään ihan ok.

Oon ettiny sykettä jotain 5min yleensä, en sen kauempaa, kun oon tyytynyt tohon ääneen, jonka oon kuullut, vielä kun näytölle on piirtyny kaunis 155-160 krt/min käyrä. Viuhviuh-ääni on myös kuulunut, mutta laukkaa tosiaan ei. Ehkä yritän ettiä vähän kauemmin :)
 
Niin ja viimeks toi ääni kuulu lähes häpyluun alta, niin et jouduin vähän pujottaan doppleria luun alle, useimmiten just ja just siitä yläpuolelta.
 
Minä otin kausirokotteen ja samaten laitettiin lapsille. Aikaisemmin ei olla otettu (ja ehkä vain kerran ollaan influenssa sairastettu), mutta nyt oli niin rankkaa pahoinvointia ja väsymystä alkuraskaudessa, että halusin minimoida mahdollisuuden influenssaan. Just tuli päiväkodilta ilmoitusta, että siellä on nyt influenssaa liikkeellä, joten kohta varmaan nähdään hyödyttikö rokottaminen..
 
Mulla on ruvennut kuulumaan sykkeen lisäksi välillä semmoista ihme muljahtamisääntä. Oon yhdistänyt sen siihen että vauva liikahtaa siellä. Se kuulostaa meinaan vähän samalta kuin itse potkaisisit veden alla.

Plaah huonomutsi ilmoittautuu. Oon taas unohtanut syödä noita raskausvitamiineja säännöllisesti. Hirvee morkkis. Tuleeko mun vauvasta nyt ihan vammanen. :crybaby2

Tänään olisi meillä lääkärineuvola. Mitäs teillä on siellä tehty? Onko ultrattu tms. Alatutkimus varmaan tehdään.
 
Mulla ei tehty mitään muuta ku terkkari anto pyynnöstä sen influrokotteen ja kerto veriryhmätulokset(jotka jo tiesinkin :wink ) lääkäri teki alatutkimuksen ja kuunteli sydänäänet!! :) Siinä se!
 
Falpony: Älä huoli. Vauva kyllä ottaa tarvitsemansa vitamiinit, mutta sulle itselle ei välttämättä jää tarpeeksi, niin oman hyvin voinnin kannalta olisi hyvä saada tarpeeksi kaikkia vitamiineja joko ruuasta tai sit ihan purkista :)
 
Tuo vitamiini juttukin on hirmu hauska Ku ekan ja tokan kohdalla kysyttiin just niitä että syötkö raskaus ajan vitamiineja ja nyt kolmannen kohdalla sano vaan että ota ees D-vitamiini. :-D
 
Joo täytyy nyt tsempata noiden vitamiinien kanssa jottei itse mene ihan nuutuneeksi.
Olipa jotenkin ihmeellinen neuvolalääkäri. Nuori kundi joka kyselikin mielestäni todella jotenkin henkilökohtaisesti kaikkea ja tuntui itse arastelevan koko hommaa. Kunnialla kuitenkin selvittiin. :rolleyes:
 
Jee, eilen kuulin viimein laukkasykkeen. Joutu ettiin aika kauan, istukka löyty parissa sekunnissa. Enkä saanu ees nauhalle, kun kuulin laukan pari sekuntia ja sit kaveri karkas. Etin taas vaikka kuinka kauan ja jälleen kuulin pari sekuntia :D Sit totesin, että antaa pienen olla.
 
Mullakin on nyt monta kertaa käynyt niin, että laukka kuuluu, mutta esim doppler ei "tunnista" sitä eli se ei näytä puhelimessa sykettä. Mutta mulle on tärkeintä sen sykkeen kuuleminen. Ilmeisesti vauva on jossain kohdun pohjalla ja niin kaukana dopplerista.
 
Hei mahtavaa kun postasitte noita doppler-ääniä! Nyt vasta tajusin, että mullahan kuuluu vaan tuota samaa kuin Merivesivärillä, eli tuollaista höyryjunan puksutusta. Se ei siis ilmeisesti olekaan vauva vaan istukka! Kopsuttelevaa laukkaääntä en kuule vaikka puoli tuntia yrittäisin. No, pääasia että kuuluu edes tuo istukan ääni tuolla n. 150 sykkeellä, tarkoittaahan sekin että vauvelilla taitaa olla kaikki hyvin ja se sydänkin siellä jossain samaan tahtiin sykkii. :)
Se mikä tosin on hassua, että jos tuo ääni tuleekin istukasta, niin miten se voi vaihtaa paikkaa koko ajan? Liikkuuko sekin jotenkin vauvan mukana?
 
Laukkakin voi kuulua ns. hiljaisemmalta (ei vauhti vaan äänentyyli), jos vauva on kovin syvällä/ huonossa asennossa (eli sydän ei ole ihan suoralla linjalla vaan vaikka peppu tai pää on edessä). Mulla kaveri majailee välillä niin selkärankaa lähellä ja vatsarasvakin eristää, silloin on ääni vähän erilainen.
 
Takaisin
Top