Tammikuun turinat

Mulla kasvoi rinnat ekassa raskaudessa vasta ihan vähän ennen synnytystä. Tokassa taisivat jo vähän aiemmin paisua. :)

Nyt ihan harmittaa, että menin myymään pois mun bravado-imetysliivit, ne on ihan parhaat! Täytyy varmaan tilata uudet, en muista oo oikein tykännyt.
 
Kiitos Pupsu. Eli saan ihan rauhassa varmaan sit nauttia normaaleista liiveistäni vielä jonkun aikaa.
 
Mäkin menin nyt tilaamaan sellaiset Bravadon body silk seamless -imetysliivit kun netissä niitä niin kauheasti kehuttiin. Ostin yhdet tavalliset mustat ja yhdet harmaat jooga-versiot (olkaimet menee selästä ristiin). Noiden pitäis kai olla hyvät koska venyvät ja mukautuvat rintojen kasvun mukaan. Ja niissä on irrotettavat toppaukset, mikä on mulle tärkeää koska en tykkää kun mun nännit näkyvät aina toppaamattomista rintsikoista läpi. Odotan mielenkiinnolla! Nykyiset tavalliset rintsikat alkaa olla jo tosi epämukavat päällä ja kiristää.
 
Kasvaako muuten rinnat koko raskauden ajan, vai stoppaako kasvu jossain vaiheessa? Miten imetysliivit eroaa normaaleista? Esikoista odotellaan, minkä varmaan huomaa hölmöistä kysymyksistä :D.

Rintojen kasvu on yhtä yksilöllistä kuin kaikki muukin. Useimmilla kai kasvaa ainakin kuppikoon verran raskausaikana ja imetysaikana sitten toisen koon. Maidonnousu (1-5pv) synnytyksen jälkeen varsinkin esikoisen kanssa voi suurentaa rintoja hetkellisesti tosi paljonkin. Siitä se sitten pikkuhiljaa rauhoittuu.

Imetysliivit eroaa normi rintsikoista ainakin niin, että niissä on "luukku" imetystä varten tai muu helppo mekanismi jolla tissin saa esiin riisumatta liivejä. Näin imetys on helpompaa. Useimmat imetysliivit on kaarituettomia, koska ainakin alkuvaiheessa ne on mukavammat.
 
Eli aika yksilöllistä toi rintojen kasvu, niin kun kaikki muukin näemmä raskaudessa :). Onko noi bravadon liivit vain netistä tilattavissa, vai löytyykö jonkun kaupan valikoimista?
 
Rintojen kasvu on yhtä yksilöllistä kuin kaikki muukin. Useimmilla kai kasvaa ainakin kuppikoon verran raskausaikana ja imetysaikana sitten toisen koon. Maidonnousu (1-5pv) synnytyksen jälkeen varsinkin esikoisen kanssa voi suurentaa rintoja hetkellisesti tosi paljonkin. Siitä se sitten pikkuhiljaa rauhoittuu.

Imetysliivit eroaa normi rintsikoista ainakin niin, että niissä on "luukku" imetystä varten tai muu helppo mekanismi jolla tissin saa esiin riisumatta liivejä. Näin imetys on helpompaa. Useimmat imetysliivit on kaarituettomia, koska ainakin alkuvaiheessa ne on mukavammat.
Niin ja jossain sanottiin että jos imetyksen aikana käyttää kaarituettuja liivejä niin ne kaarituet saattavat painaa maitorauhasia ja aiheuttaa epämukavan olon tai rintatulehduksen.
 
Mulla ei rinnat kasvaneet mainittavasti. Maidon noustua oli pari viikkoa turpeat, muttei edes kuppikokoa suuremmat. Maitoa tuli hyvin jne. En siis joutunut liivejä ostaan, paitsi toki imetysliivejä, joita käytinkin yli vuoden. Mä tykkäsin triumphin liiveistä. Netistä tilasin yhdet imetysliivit, jotka ei sopineet mun päälle yhtään. Mä oon kyllä tosi nirso liivien suhteen. Joten ostan vain jos pääsen sovittaan.
 
Onko noi bravadon liivit vain netistä tilattavissa, vai löytyykö jonkun kaupan valikoimista?

Kai niitä jostain äitiysliikkeistä löytyy, muistaakseni. Ovat vaan tosi suolaisen hintaisia. Aikanaan tilasin omani Englannista (en nyt millään muista mikä verkkokauppa se oli, täytyy kaivaa kuitit jostain arkistosta esille), tuli huomattavasti halvemmaksi.
 
Kiitos eppula! Tais olla just toi, mistä aikaisemminkin tilasin. Pakkohan se oli tilaus tehdä... kolmet liivit ja kahdet alushousut.:dance011nyt vaan pakettia odottelemaan.
 
Hiphei, kohta alkaa helmikuu ja talven selkä alkaa taittua loppukuusta. Toivottavasti saataisiin eteläänkin vielä mukavat pulkkailu- ja ulkoilukelit.
 
Mä haluaisin vaan kevään... Onneks meen Espanjaan työharjotteluun viikoksi tossa parin viikon päästä. Siellä näkyy olevan 20c lämmintä.
 
Keväthän se täälläkin silmissä jo vähän kiiluu, mutta saa talvella olla talvikin (ilman hillittömiä pakkasia). Olisi niin kiva päästä tuon meidän pienen kanssa tekemään lumipuuhia ilman, että hänelle täytyy pukea vaatetta niin, että ainoastaan silmät liikkuvat.
 
Mulla ei oo kummassakaan edellisessä raskaudessa rinnat reagoineet mitenkään, ei kipua eikä kasvua. Maidon noustessa oli sitten molempia. :) Nyt on vähän arat rinnat ja ehkä vähän kasvaneet myös, mutta hyvin menee normaalit liivit.

Mulla on odottamassa changen kaarituelliset imetysliivit. Oon tykännyt niistä tosi paljon. Kalliitahan ne on, mutta ite satuin saamaan ne tarjouksella kaksi settiä yhden hinnalla, jolloin ei enää kirpaissut niin paljoa. Changessa taitaa olla usein vastaavia tarjouksia, joten kannattaa kytätä. Itellä ei ainakaan ne kaarituet painaneet mitenkään, vaan tykkäsin, että on ryhtiä eikä ole onneksi rintatulehduksetkaan vaivanneet, eli voin suositella. Kaksi vuotta niitä jo käyttänyt ja hyvin ovat kestäneet. :)
 
Voi apua, mikä päivä.
Heräsin aamulla ja koitin taas kuulostella jos jotakin mahassa tuntuisi, ei tuntunut. Pari kertaa olen viimeisten viikkojen aikana ehkä mahdollisesti pienen hipaisun tuntenut, mutta en kyllä todellakaan ole varma. No, tänä aamuna olin jo ihan varma, että ei siellä kuitenkaan ketään enää ole. Huomenna on neuvola mutta jotenkin iski kauhea paniikki, että nyt on heti pakko saada se doppleri. Yhden löysin täältäpäin facebook-kirpparilta, mutta olikin mennyt. Luin sitten jostain, että jollain oli ollut kirppiksellä sellainen myynnissä, joten hurautin sitten sinne. Doppleria ei löytynyt mutta pari muuta juttua kylläkin :D Ostin lopulta siitä kassalta turhautuneena pillimehun ja menin sen kanssa kotona sohvalle, join sen ja jäin makoilemaan ja kuulostelemaan jos nyt jotakin pliis. Heräsin 2 tuntia myöhemmin aivan poikki. Paniikki ohi, ei voi kuin oottaa huomista. Viikkoja 17+3 ja eka tulossa eli vissiin ihan normaalia, ettei mitään vielä tunnu. Huomista odotellessa :)
 
Wappunen, eiköhän siellä kaikki kunnossa ole :) Just tollasilta paniikeilta doppler kyllä pelastaa. Lisäks mies pääsee kivasti mukaan, kun meillä on tapana iltaisin moikata yhdessä pientä dopplerilla.
 
Mun pari viikkoa poissa ollut pahoinvointi tuli toissapäivänä takas :sad001 Eilen oli pakko keskeyttää treeni, menin kyllä illalla jatkaan loppuun, kun olo helpotti. Ahdistaa. En haluu enää :'(
 
Takaisin
Top