Tammikuun turinat

Kääks, näin ensimmäisen unen liittyen synnytykseen...unessani minulla meni vedet ja iski heti hirvee paniikki, (kaupugissamme ei siis enään ole synnäriä) että miten pääsen synnyttämään...sitte heräsin. Eipä noita viikkoja enään paljoa ole ja päästään kaikki tositoimiin:wideyed:
 
Kauheita tarinoita miesten suusta, onneksi ei ole sattunut omalle kohdalle :angry5 Oma mies tossa juuri tokaisi, että naiselle täytyykin tulla vähän ylimääräistä raskausaikana, jotta on sitten energiaa imetystä varten. Mulle tosin ei ole painoa paljoa tullutkaan, mutta ihan kiva tietää, ettei se miestäni hetkauttaisikaan. Niin ja mun mies on tosi hyvässä kunnossa eli ei ne kaikki "salijätkät" onneksi ole idiootteja ja odota missityttöystävää :grin Huomenna neuvola, silloin saa uudet tulokset :)
 
Joo, onneksi myöskään oma mies ei siis ole mun painosta huolissaan, vaikka salilla käykin ja lihasta löytyy. Siellä vaan on noita tollasia urpojakin, joilla maailmankuva on vähän vääristynyt.
 
Täällä myös, jos jossain olen onnistunut niin miehen valinnassa :grin se tukkii mun suun jos alan urputtamaan painnonnoususta. Ja pitää itsestään selvyytenä että raskaus on raskaus. Kyllä me toisiamme myös tsempataan kuntoilemaan, se on molemmille tärkeä osa elämää. Mutta haukkuminen ja vee-ittuilu on ihan turhaa ja lannistavaa parisuhteessa
 
Luin tuolta tammikuisista noita synnytyskertomuksia ja huomasin et niillä on myös syntyneet lista. Pitäiskös meijänkin tehdä oma lista syntyneistä kun pian niitäkin alkaa tulla :)
 
Munkin mies näkee painonnousun hyvinkin luonnollisena ja raskauteen kuuluvana asiana. Oon muutenkin ollut suhteemme aikana välillä aika tukevassakin kunnossa ja välillä hoikemmassa kunnossa eikä miestä mun paino sikäli hetkauta suuntaan tai toiseen.

Mulla menee ihan hermot kun oon viime viikon torstaista asti kärsinyt hammassärystä tai tarkemmin sanottuna iensärystä. Oon käynyt hammaslääkärillä näytillä mutta mitään reikää tms. ei ole ja ainoa mitä todettiin on se, että ikenet ovat raskaudesta johtuen kovasti turvoksissa ja päässeet ehkä vähän tulehtumaan. Tää särky on ihan helvetillinen ja viime yönä en saanut nukuttua kuin ehkä 3-4h. Tuntuu, että pää räjähtää ja itku tulee kohta :sad010En ois kyllä kaivannut yhtään tämmöistä inhottavaa vaivaa kaikkien muiden vaivojen lisäksi.
 
Mä oon mun miehen mielestä pikkupossu ja vauvaa sanoo myös. Mut se on vaa huumorilla.
Mut joo mun mielestä just raskaana ollessa saa olla niin et ei tarvi katella jokaista suupantavaa. Paitsi jos on raskausdiabeetes.
Kyllä mä ottaisin nokkiini jos mun mies puhuis paskaa ja ilkkuis muualla musta. Tai mun kropasta. Yleensä kun synnytyksen jälkee äideillä on viel iha hirmu määrä hormooneja jotka herkistää pienestäkin sanomisesta.
Ja kun itekin huomaa sen lörppövatsan ym. Ja itsetunto kadoksissa.

Onneksi me äidit olemme super äitejä.
Huomenna on neuvola saas nähä miten paino on noussu.. turvotusta meinaan on nyt.
 
Täällä myös flunssa jyllää jälleen. :/ Viimeks olin joulukuussa ja nyt taas. Tukkonen nenä ja limanen yskä mikä ei tahdo millään irrota. Pari päivää ollut raskaita, mutta tänään on hieman helpompi olo. Pötkötellen sinnikkäästi niin eiköhän se siitä. :)
 
Mä sain nyt nenäni auki ja viime yönä untakin kun apteekista löysin ja ostin tällasen: Physiomer Strong Jet. Aluks tuntu et pää räjähtää ku tota suihkautti nenään mut aukasee tosissaan röörit!! Se on siis isotoonista merivettä ja siis ihan erilailla auttaa ku esim.Humidoset yms...Iso pullo josta ruiskutetaan paineella merivettä onteloihin. Ei sisällä niitä verisuonia supistavia aineita, mitä ei sais käyttää raskaana.
Suosittelen!
 
Tässä vielä kuva, suosittelen nuhanenille jottei tuu poskiontelotulehdusta (niinku mulle tuli joulukuussa)
 

Liitteet

  • 20150128_145217.jpg
    20150128_145217.jpg
    239.1 KB · Katsottu: 23
Toinen on nenäkannu, jolla voi huuhtoa nenän limakalvot suolavedellä. Toki vähän inhottavampi käyttää, mutta mulle osoittautunut hyväksi.
 
Täällä ilmoittautuu myös nenäkannun käyttäjä! Ihan paras, ja nyt raskaana ollessa, kun on limakalvot ihan kuivat nenässä joka aamu, niin ehdoton aamurutiini.
 
Täällä kans yks nenäkannuilija! Aiemmin jotenkin koko ajatus ällötti mutta sain heti flunssan ku plussasin ni hankin kannun ja sehän osoittautui ihan loistavaksi! Ei yhtään ällö ja on tehokas! Neljä nuhaa ollut raskausaikana joten käyttöö on ollut.. Helpottaa tosi paljon oloo kun ei oo pää täynnä limaa.
 
Kannu on myös hyvä! Oon käyttäny sitä vuosikausia tyytyväisenä. Mulla vaan menny nyt raskaana niin tukkoon välillä ettei se oo enää auttanut...tästä purkista ku tulee lujaa paineella se neste ni johan aukee pahatki tukokset :grin
 
Minun mies käyttää sellasta nenäkannua, ja koko niitten perhe jankuttaa aina kuinka hyvä se on. En vaan pysty!!! Kuva siinä paketissa saa kylmät väreet menemään, kun vissiin ihan nätti nainen on naama vinossa ja yrittää kuitenkin hymyillä... Ja Se paketti on anoppilan vessassa aina esillä ja siellä haisee niin jodille et ne varmaan käyttää sitä kans päivittäin. Uhhuh. Melkein olisin valmis kokeilee mut sit jänistän kuitenkin. Vähän sellanen pakko-vastustaa-mieliala iskee kun kaikki sen puolestapuhujat on niin fanaattisia. Varmaan minäkin vielä joku päivä... Kunhan uskallan... :wtf:
 
Joo siis se tuntuu mun mielestä myös karseelta :grin
mut silti väkisin sitä oon käyttäny ku auttaa flunssassa...tosin paljon mukavempaa kuin esim.poskionteloiden punkteeraus jota mulle tehtiin toistakymmentä kertaa lapsena:confused:
Sitten kun multa ala-asteella vihdoin leikattiin risat(kita tai nielu-sellaiset) niin loppui poskiontelotulehdus kierre. Ja nyt sit tässä kolmannessa raskaudessa tuli vuosikymmenien jälkeen pitkästä aikaa poskiontelotulehdus...yyh....niin kovin on limakalvot turpeena.
Tää löytämäni Physiomer on vähän inhimillisempi ja helpompi kuin tuo kannu. Tosin maksoi n.11€
 
Hommasin tuon kannun kaksosia odottaessa, ei se kyllä ihmeisiin pystynyt. Vähän kuitenkin helpotti oloa.

Nyt mullekkin iski flunssa ja luin ihan tuolta http://www.hus.fi/sairaanhoito/sair...airastaminen/nuhayskakuume/Sivut/default.aspx eli Hussin sivuilta, että nenäsumutetta saa tarvittaessa käyttää! Oonkin nyt öisin hyvällä omallatunnolla käyttänyt ja on ollut ihanaa kun flunssa ei oo pilannut öitä totaallisesti. Minä en vain osaa yhtään nukkua jos nenä on tukossa :/
 
Venuska, se on oikeesti ihan mahotonta nukkuu tukkosena!

Joo, voi vitsi. Toissayönä laitoin ekaa kertaa nyt sitä Otrivin-suihketta, mikä avaa nenää. Sillä seurauksella että nokka kuivu niin pahasti et niistin limasta verta aamun ja aamupäivän. Siitä viisastuneena viimeyönä sit sen lisäks laitoin sesamöljy-suihketta - mitä ikinä olikin nimeltään - kosteutukseksi, ja lisäsin vielä aamuyöstä. Nyt ei oo tarvinnu räkiä verta, eli siis vähän parempaan suuntaan. Mut jos ei tää ala p*rk*l***v*tt* kohta jo hellittää niin haen vielä sen suolasuihkeenkin. Posivil-kurkkusuihkeesta ei oo kovin suurta apua oloon, mut sen pitäs vähentää muita tartuttavia pöpöjä. MIes ja poika on vielä säästyny tältä niin ei siitäkään haittaa oo kai ollu... Ihme kestonuha tääkin on kun ei ala viikossa helpottaa yhtään..!

(Aikamoinen suihkeaddiktio kehkeytymässä ;-) )

Tänään sain taas vapaapäivän... Mies vei pojan anoppilaan hoitoon työpäivän ajaks, ja meikäläinen saa makoilla. Uuuujeee!!! :happy
 
Voi vitsit teitä nuhanenät! Onneks on nenäsuihkeet ja kannut :Heartred.

Ainoo et näitä on niin paljon liikkeellä ettei hyvä tosikaan, kuinkahan kiva on lähtee vaikka synnärille tukloisena. No ei nyt vielä olla onneks menossa.

Mullon nää liitoskivut alkanu näin aikaisin jo. Tai jo 30 viikolta. Itkuhan tässä tääänki tuli ku lyllersin kotiin verikokeesta :/ viikkoja kasassa se 33.

Onneksi on lähes kivuttomia päiviä välissä niin kestää paremmin.
 
Aikaiset liitoskivut on vähän suhteellinen käsite, mulla ne alkoi aikalailla rv20. Flunssalta oon aika hyvin välttyny, vaikka normisti oisin ollu varmasti kipeenä.

Kävin tänään kasvohoidossa, olipa ihana maata ja möllöttää 1,5 h!

Ja äsken huusin pihassa naapurille. Meidän rivariyhtiön yksi naapuri ei ikinä tervehdi, ja tuossa pihassa yksin heipat huudettuani meni herne nenään ja kysyin että miksi ei voi tervehtiä toisia pihassa. Naapurin mukaan me ollaan alotettu tää, vaikka tervehditään joka kerta saamatta vastausta. Tän vähän kipakammin sille ilmoitinkin ja lähdin lyllertämään pois. Voi että miten pikkusieluisia ihmisiä voi ollakin!
 
Takaisin
Top