Tammikuun turinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko facen puolella oleva ryhmä kasvanut? poistin jo itseni sieltä kun ei ollut kuin muutama muu.

Synttärionnittelut mielipidekysymykselle ja tsemppiä pakkailuun!

Syyskuumammoihin pääsyyn mulla on vielä pitkä matka... Liityin tänne vasta 12.1. Jotenkin tuntuu taas siltä, että asiat ei oo, niinku kuuluis, joten saa nähä tulenko sinne koskaan päätymään...

Heippa kaikille! Lisäsin itseni syyskuisten listalle, virallista laskettua aikaa en vielä tiedä, mutta laskurit tarjoavat 11.9. Ensi viikolla eka neuvola ja siitä tämä taas lähtee! Meillä on jo neljä lasta ja vielä innostuttiin viidennelle kierrokselle. :)

Onnea ja tervetuloa manniina!
Kertoile sitten täällä miten menee kaikkien väsymysten yms kanssa kun on vilskettä talossa, kiinnostaa kuulla kun toivon itekkin pääseväni vielä kokemaan sitä :D Niin ja minkä ikäisiä teidän lapset on?

Mulla kävi esikoisen la:n kans niin, että se siirrettiin kolme päivää aiemmas nt-ultran mukaan ja kävi niin, että justiinsa sillon se syntyi. :D Että hyvin arvioitu siltä ultraajalta se. :D

Synttärionnea mielipidekysymys!

Tervetuloa manniina! Teillä vilskettä ja vipinää riittää :)

Tarkka vauva Belle ;)

Mun alkaa heti sattumaan mahaan, jos joudun yhtään juoksemaan tai tekeen äkkinäisiä liikkeitä.. Täytyykin ottaa rauhassa tän alun kanssa :)

Hui kun säikäytti, kun hulluna testaajana nappasin tänään vielä testipaketim matkaan ja sainkin molempiin tikkuihin haaleammat viivat kuin viikko takaperin. Olin ihan varma, että kesken meni ja pitää perua ultra-aika. Sitten hulluna googlettelin ja onneksi törmäsin tietoon, että kun hcg-pitoisuus alkaa olla tosi korkea, niin testit ei enää pysty käsittelemään sitä ja tulee haalea viiva. Kuulemma laimentamalla pissaa vedellä pitäisi sit saada taas vahvat. Arvaatkaa kuka käy huomenna ostamassa lisää testejä ja alkaa lantrailla? :p:grin

Noniiiin, nyt on empiirinen koe suoritettu ja kyllä vain niin kuin toivoinkin, se pitää paikkansa!! Eli ensin tavan pissaan dipatut (Pregcheck ja RFSU) antoivat selvästi kontrolliviivaa heikommat testiviivat. Vaikka siis olin jo viikko sitten saanut vahvat viivat... Lantrasin reippaasti yli puolet vettä ja uusi testaus. Molemmista testeistä tuli paljon vahvemmat viivat!! Eli kyllä vain mulla nyt hcg-lukemat on ihan kivalla tasolla!!!:joyful:

Vielä kuvallista todistetta. Ylemmät aina vahvalla pissalla testatut ja alla lantratusta. Varmaan olisi vielä voinut lantrata enemmän, niin olisi saanut viikon takaiset kirkuvan punaiset viivat.

Liitteet

• image.jpg
    image.jpg
    289.5 KB · Katsottu: 32
Ai niin onnea Mielipidekysymys! Ja tsemppiä muuttohommmiin :)

Mä taisin vahingossa sekaantua ensimmäistä odottavat-keskusteluun ku luin sitäki enkä sit enää muistanu mikä keskustelu se oli.. hups.. sama pää kesät talvet.

Kiitos toivotuksista! Vielä on väsymys ja pahoinvointi olleet ihan siedettäviä, mutta kokemuksesta tiedän yökköilyn menevän tosi pahaksi... Esikoisemme on juuri 11v täyttänyt tyttö, seuraavana 8v 7kk poika, sitten juuri 5v täyttänyt poika ja tämänhetkinen kuopustyttönen 2v 9kk.

Menoa ja meininkiä kyllä riittää kouluineen ja harrastuksineen, pari noutajakoiraa on vielä lisänä sopassa. :) Mieheni on kyllä niin huippuosallistuva, että hyvin pärjäillään!

Neljän raskauden kokemuksella minulla on selkeät tyttö- ja poikaoireet. Tytöistä ollut rusehtavaa vuotoa alkuraskaudessa ja pahoinvoinnin pahin vaihe hellittänyt "jo" 16. viikon paikkeilla. Poikien odotusaikoina ei vuotoja ja yökköily jatkui 20. viikon paikkeille. Tässä raskaudessa oli vuotoa silloin, kun kk olisi pitänyt alkaa. Saas sähdä, kumpaa odotellaan. Toivottavasti päästään kunnialla loppuun asti ja lopputuloksena on terve lapsi. :) Muoks.Yksi tuulimunaraskaus oli ennen esikoisen odotusta. Se oli oireeton ja vuoto alkoi muistaakseni 8+2. Ei ollut pahoinvointia, eikä muitakaan tuntemuksia.

Muokattu viimeksi:
Teillä onkin manniina kunnon kööri! Ihan loistavaa! :) Lapsista mulla ei oo aiempaa kokemusta, mut nuo noutajien sopat on täälläkin tuttuja. Voin kuvitella menon teidän kotona :wink
Tuo osallistuva mies taitaa ollakin melkeinpä elinehto ison perheen arjessa!

Tervetuloa syyskuisten joukkoon minunkin puolestani... :)

Plääääh! Vihdoin alkaa päivä olla kasassa. Ja mielellään ei enää yhtää tällaisia. Mulla ois myynnissä erittäin halvalla yks lamaannuttava väsymys ja lähes kokoaikainen etova olo. Kaupan päälle saa turvotuksenkin.

Mut kummasti sitä jaksaa ku pikkumies pitää vauhdissa. Sinällään onni, et nyt on herralla tuo kaikkein innokkain kiipeily/kaatumisvaihe ku vielä ite on ketterä ja kerkii suurimman osan muksahduksista hillitä. Jotenki vois olla mielenkiintoista loppuajoissa taipua nuihin syöksyihn mitä tänää saanu tehä :D

On tämä raskaana oleminen yhtä jännää kun ekan kohdalla. Sieltä tulee niin erilainen tyyppi. Olen kyllä välillä hirmu väsyny. Pahaa oloa tulee ajoittain mutta pysyy siedettävänä. En ole kyllä edellisessä raskaudessa kertaakaan oksentanu paitsi flunssassa kun olin silloin. Alavatsaa vielä välillä juilii mutta ei niin paljoo kun aluksi. Niin oli kyllä esikonki kohdalla. Kyllä sitä kovasti tekis mieli mennä alkuraskauden ultraan mutta nyt ei ole kyllä rahaa laittaa yli hunttia moisee lystiin. Np-ultraa odotellessa jos sinne asti pääsen. No mutta joka tapauksessa ainakin tällä hetkellä uskon kaiken olevan hyvin. Välillä en muista koko raskautta kun esikon peräs on. Eiköhän tämä aika jotenkuten kuitenkin mene. Viikkoja huikeat 6+2 :D täällä ollaan puhuttu kaikennäköstä. Itsellä on kuukautiskierto 28 päivää. Ei ole heittäny la ultrassa kun päiväl paril. Ja tosiaan kun joku edellinen maininnut niin hafva lapsi syntyy laskettuna päivänä. Siihen ei kannatakkaa tuudittautua. Lapsi voi syntyä aikaisemmin tai sitten myöhemmin. Minä sain odotella vielä puoltoista viikkoa lasketust ajast ennen kuin poika synty. Olin jo odottamassa maanantain käynnistys aikaa mutta yllättäenkin lauantaina synnytys alkoi ja samana iltana oli täällä. Näin alussa sitä toivois olevansa mahdollisemman pitkällä että siinä mielessä ymmärrän että on aika tärkeä juttu. :D Mulla mies on kyllä ymmärtäväinen ja auttaa minua jos en jaksa.

Kiitos kaikille onnitteluista <3

Täällä pakkailtu tosiaan pää punasena ja vähän väliä saanu istua alas vetämään henkeä kun pakkaa puuskututtamaan tämä touhu! Onneksi mies ei oo tänään ollu ärsyttävä :P ja on antanu mun levätä. Sain nukkua tuon pikku likan kanssa päikkäritkin, en ois kyllä muuten jaksanu enää iltapäivästä mitään.

Hauska juttu tuo pissan lantraaminen! Mulla oli vielä yksi RFSU:n testi ja tein sen just tänään ihan vaan ettei tarttis pakata sitäkin mukaan (tai niin uskottelen itelleni.. :D ) ja ihmettelin, kun tuli selkeesti kontrolliviivaa haaleempi viiva, mutta se alko piirtymään siihen välittömästi kastuttuaan, niin en huolestunu. Mutta ehkä kyse olikin liian stydistä pissasta :D Ihan hassua.

Tervetuloa manniina!! :happy:

Mä oon aina ihmetellyt, kum välillä on saanut lukea, että toisilla näyttää aina vaan vaaleaa viivaa, eikä vahvistu ollenkaan ja silti raskaus sujuu hyvin. Varmaan siihen on syynä just toi, että hcg on jo niin korkea, kun alkaa testailla, että antaa noita hämyhaaleita. Mulla niin monta km:a taustalla, että viivan vaaleneminen on aina tarkoittanut keskenmenoa. Nyt ekaa kertaa tuli testailtua näin myöhäisillä viikoilla, kun oireita ei tosiaan edelleenkään ole juuri mitään.
Mutta nyt sai kyllä olla ihan vikat testit varmuudella ja vajaa viikko aikaa ultraan!

Muhkumöhkö en ihan tarkkaan tiedä, kun en ole pitänyt kierroista kirjaa, mutta veikkaisin, että jotain rv 8 voisi olla ehkä menossa. Marraskuun lopussa joskus ollut menkat viimeksi, mutta mulla on niin epäsäännöllinen kierto, että tuskin on ovia kovin aikaisin ollut kuitenkaan...
Jännää kyllä ens vkon ultrassa nähdä, missä mennään! :)

Ja taas yksi uneton yö.. On se kumma kun päivällä meinaa nukahtaa seisaalleen ja vain puolet yöstä pystyy nukkumaan kunnolla.. Valmistelua tulevaan? :grin

Mun pitää varmaan mennä jo vaateostoksille. Rintsikat jäänyt pieneksi :grin

Takaisin