Tammikuun turinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Anell ei kai sitä laskettua aikaa muuteta ellei mitat heitä merkittävästi. Oot varmaan virallisesti ton 7+1 mut koska heittää niin vähän tohon 6+6 niin pitävät sen.

Taitaa olla laskutapoja yhtä monta kun lääkäreitäkin. Mulle neuvolatäti sanoi et menkoista aina lasketaan. Eli mulla nyt 7+2 kun 2.12 viimeset menkat :P Mut se painotti sitä, että viikkoja tarkennetaan kyllä sit nt ultrassa mittojen mukaan... Samoin kun laskettua aikaakin sitten :)

Juu eiku sitä mää ihmettelin et mistä se repäs sen 7+3 mikä lukee Tossa raportissakin. Tällä hetkellä rvk 7+3. Vaikka sanoin et kierto pidempi ku 28. Joo Tää on varmaan pilkun viilausta mut kuhan,mietiskelen ku ei oo muuta elämää :D

Ihan älytöntä et lasketaan sen 28 pv kierron mukaan, olkoonkin että se kai on joku keskiarvo. Mullakin varmaan 35pv että se heittää siihen 28 jo aika paljonkin .

Muistaakseni lapsistani on pidetty sen menkoista laskettu arvio virallisena nt-ultraan asti ja sitten korjattu laskettua aikaa jos on heittänyt paljon.

No joo, en minäkään noita tajua ihan. Mut kyllä sulla se 7+3 munkin mielestä on nyt jos 1.12 menkat. Laskettua aikaa sit rukataan sopivammaksi jos kierto pidempi? 28 kierrolla la ois 7.9. Ja 30 kierrolla 9.9. Mun mielestä :P Meillä on päivän ero, niin siitä laskeskelen... :)

Np-ultrassa tosiaan tarkentuu sitten! Mua on aina ärsyttänyt, kun nlassa laskevat menkkojen mukaan. Mulla ainakin niin epäsäännöllinen kierto, että ihan pieleen menee. Molemmat lapset kun on hoidoilla saatu, niin on tiedossa, että esikoisesta ovuloin kp 31 ja kuopuksesta kp 16. Ja oon aina käynyt ar-ultrassa ja saanut sieltä äitiyskortin, johon on jo merkitty viikot ( sen mukaan laskettuna, mitä olen kertonut ovisajankohdaksi). :)

Hui kun säikäytti, kun hulluna testaajana nappasin tänään vielä testipaketim matkaan ja sainkin molempiin tikkuihin haaleammat viivat kuin viikko takaperin. Olin ihan varma, että kesken meni ja pitää perua ultra-aika. Sitten hulluna googlettelin ja onneksi törmäsin tietoon, että kun hcg-pitoisuus alkaa olla tosi korkea, niin testit ei enää pysty käsittelemään sitä ja tulee haalea viiva. Kuulemma laimentamalla pissaa vedellä pitäisi sit saada taas vahvat. Arvaatkaa kuka käy huomenna ostamassa lisää testejä ja alkaa lantrailla? :p:grin

Kun vaan osais olla sinne ar-ultraan asti ihan rauhassa, mutta helpommin sanottu kuin tehty! Ymmärrän siis paremmin kuin hyvin Muhkumöhkön fiilikset!!!:wink

Aa okei, nyt tyhmäkin tajus. Kiitos selvennyksestä! Sittenhän täältä pyyhälletään Sannis ohi :D

mulla meinas kans laskee edellisten menkkojen mukaan, mut nauroin sen suohon. Ne oli nimittäin 19.11. Olishan se ollu hauska ajatus, että siellä sitä vaan Brasilian rannalla juotiin caipirinhaa ja oltiin jo kolmannella viikolla raskaana ja ehkäsyki jätettiin vasta n. kk myöhemmin pois :D nyt olis siis sen mukaan jo 10 viikko.. huhhuh... mitat oli ar-ultrassa 6+0, joten neuvolakorttiin merkkas la 11.9.... hitsiläinen huomenna poksuu 7+0 :)

Muistaakseni jos mitat heittää enemmän kuin viikon, niin sitte rukkaillaan laskettua aikaa, mutta muutoin annetaan olla. Eihän ne mittauksetkaan välttämättä niin tarkkoja oo, millin heitto muuttaa jo näillä viikoilla raskauden keston arviota.

Laskettua aikaa ei muutenkaan kande niin tuijotella. Eihän se oo kuin arvio. Esikoinen anto odottaa itseään vielä 12 päivää lasketun ajan päälle ja kyllä teki tiukkaa kun ajatteli, että sen olisi jo "pitänyt" syntyä. Ehkä tällä kertaa osaan olla rennompi tuon suhteen, ettei tartte turhaan taas tuskailla, kun ei se tuu ikinä ulos! :D

Mä oon ainakin tässä vaiheessa vielä ihan asennoitunut, että "joskus syyskuun alussa" kunpa osaisin pitää tästä kiinni, ettei tiettyä päivää odottaisi kuin kuuta nousevaa..

Itsekin yritän ajatella et syyskuun puolessa välissä niin ei haittaa vaikka menee yli. Siis jos kaikki menee hyvin :)

Mullakin on epäsäännöllinen kierto. Olenkohan mäkin sitten "jo" rv5+6 jos käytetään sitä 28 päivän kiertoa laskuissa? Kun mä en ole oikein tiennyt minkä mukaan sen laskis.. vaikka väliäkö sen niin päivälleen on :)

Taas meidän sukuun tulee yksi syyskuun vauva :grin äiti ja veli on syntynyt silloin, samoin puoli muutakin sukua :grin ehkä jouluntaikaa ollut ilmassa? :wink

Taitaa olla joku ohje laskee ton 28 mukaan toi kierto. Meilläkin terkka kyl tietää kierron epäsäännöllisyyden jo esikon ajalta ja silloinkinhan ar ultralla varmistettiin aikaa. Samoin on nyt et ar ultralla katotaan mittoja. Viikot kuitenni tarvita NT ultraan. Viimeksi ar ultra tehtiin laskujen mukaan 9+0 mut mitat olikin 8+1 eli siinä vaihettiin LA myöhemmäksi. NT ultrassa viikot oli sitten 12+3 sen 12+0 sijaan mut LA pysy samana. Puhuivat siitä viikon heitosta ku LA harvemmin on kuitenkaan SE päivä :) Ja näihän se meni et vasta viikkolla 41+1 suostu kaveri tuleen maailmaan.

Voi Nelroni :'D No mutta eiköhän se vauvankin syke pian kuulu! :Heartred

Kiitti Annellii :) Onhan se kiva olla pidemmällä jo, jos lyhyemmän kierron perusteella lasketaan. :wink

Mä oon kokenu vaikeimmaksi arvioida oman kiertoni. Oon käyttäny 28 päivää sen mukaan miten ensimmäiset menkat tuli kun lopetin ehkäisyn. Sit välissä oli se tm niin siinähän tuli vuotoa koko ajan. Oikeastaan luulin että mulla oli marraskuun lopussa menkat, mutta jälkeenpäin ajattelen tais vaan loput jämät tulla kohdusta ulos. Silloin alettiin jo uudelleen yrittämään kun ohje oli että odota yhdet kuukautiset. No sellaset jotka varmasti tiesin menkoiksi alkoi 15.12. Tein ensimmäisen testi 10.1 vaikka menkkojen ei olisi silloin edes kuulunut alkaa ja negahan se oli. Tiesin kuitenkin että olen raskaana iho-oireiden perusteella. Ja 5pv myöhemmin plussahan sieltä tuli. Eli vau:n laskurin mukaan 5+4 menossa, mutta tiedä häntä. Siksi en varmaan uskalla mennä ar-ultraan vielä ensi viikolla, kun ei tiedä varmasti missä vaiheessa sitä mennään :) Mutta ajan ajattelin nyt varata, ihan työvuorojen takia. Jos siellä ei kaikki olekaan kunnossa niin en ainakaan pysty mennä suoraan töihin sen jälkeen...

Mulla on tänään synttärit! ^_^

Sen kunniaksi pitäis pakata kaikki vikat kamat muuttoa varten (eli vielä puolet kämpästä). Jeejee. Toivottavasti ei oo yhtä puuskuttava olo kuin eilen, että jaksaisikin oikeesti.

Takaisin