Tammikuun turinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla normaalisti menee karkkia niin paljon, etten osaa vielä ainakaan olla huolissaan (varsinkin kun painokin on tippunut). Nyt kun ei karkkia tosiaan mene yhtään.. :> ja jos raskauskilot ei kerry helpommin, kuin muut kilot, niin tuskin tarvii olla huolissaan.. Toki se epäterveellisyys huolestuttaa :s

Tein sämpylätaikinan nousemaan ja vältyin hampparinhakureissulta, huoh. Tempasinpa tossa myös melkeen rasiallisen viinirypäleitä. Kinkkupala jääkaapissa houkuttelis kinkkusalaatin tekoon. On vaan niin kylmä, etten tarkene tehä salaattia vaikka haluaisin. Mää vedän sämpylät huiviin ja painun saunaan lämmitteleen. Mulla muuten menee saunareissulla puolentoista litran pullo kivennäisettä...

No ei tuo makaroonilaatikko ollu kyllä mikään makuelämys. Höh. Jotain suolasempaa tekis mieli. No onpahan syöty, raejuusto maistu muuten nyt toooosi hyvälle. Onneks ees se maitotuote maistuu... Porkkanaraaste maistui ihan mullalle... ?! o_O
Eineksiä en minäkään oo tykänny koskaan syödä, eikä nyt oo mielikään tehny. Saapa nähdä joko kohta nekin mielitekoina... :P
Nyt mietin noita kalaruokia, et mitäköhän kalaa laittais loppuviikosta, tulis syötyä niitäkin riittävästi. Ideoita? Perus uunilohi on usein mulla lounaspaikassa, tänään viimeks, oisko jotain muita kaloja? Tonnikalaa en syö.

Hei, tuleeko mieleen mitään, mitä tarjottavia tulis synttäreillä vältellä ilman että paljastuu kyselemällä sisällöstä. En leivo, joten en hahmota kiellettyjä juttuja. Onko esim.juustokakku kielletty tuorejuuston takia vai onko nekin nykyään ok?

Kiitos Helmi0915 sämpylähimosta, mullakin nyt sämpylätaikina kohoomassa. :) Äsken piti halailla pönttöä, ni sämpylät on nyt ainoa asia mitä voisin kuvitella syöväni.

Tuorejuustoissakin on eroja, mut suurinosa on pastöroituja, eli saa syödä. Enkä usko, että pala juustokakkua olisi haitaksi, vaikka ei olisikaan? Jatkuvalla käytöllä suurempi merkitys kaiketi. En kyllä muuten oikein tiedä, mitä pitäis synttäreillä vältellä, lakut ja salmiakit kohtuudella, jos ruokajuhlat niin graavilohi. Ei kai kummempia?

Meilläkin sämpylätaikina tulossa, tosin mies tekee, se tekee parempia sämpylöitä kuin minä :D

Minis kuulostaa liian terveelliseltä :D odota vaan, kyllä Sä ittes sieltä grillijonosta vielä löydät ;)

Heh mää kattelin tubesta ultravideoita 7+ viikoilta, jenkkilästä. Nää oli parhaita: oh shit, there's two :D

Kiitti. Raa-asta kalasta en tykkää ja verenpaine tosi matala, niin oon ajatellut ettei lakusta/salmiakista oo haittaa. Vissiin sen takia rajoitetaan, vai?

Joo niin verenpaineeseen se tais liittyä. Olikohan 50g max päivässä, eli sekään ei kai kamalaa jos joskus napostelee :P Ja varsinkin jos sulla on alhaalla muutenkin paineet :)

Ja graavilohikin käy kun on tuorretta eikä vakuumipakattua. Viimeksi olin jouluna raskaana ja selvitin asian heti :D appiukko tekee itte taivaallista graavia lohta, joulu olis ollu pilalla ilman sitä. Ei hitto Pitäis varmaan ryhdistäytyä näiden ruokajuttujen kanssa. Jotenkin esikon kansa ties kaiken mitä ei saa syödä, mut nyt mä vaan muistelen syömisen yhteydessä että jaa olikohan Tää kiellettyjen listalla :D Just Yks päivä tajusin että mun vitamiineissa oli aata, joskin sallittu määrä mut kuitenki. Meni vaihtoon.

Mun pitäs päästä eroon aspartaamista. Tosin oon miettinyt, ettei kai pari lasia limua päivässä ja kurkkupastilleja silloin tällöin oo pahasta. Kunhan pääsen eroon flunssasta, niin jää noikin pois.

Paljon tota a-vitamiinia sai olla? Meillä on sellanen margariini, johon on lisätty a, d ja e vitamiineja...

Muistelisin et lakurajoitus oli sen takia että glykyritsiini voi isoina määrinä haitata hermoston kehitystä, jos tapaa popsia rutkasti ja säännöllisesti. Ja niin mulle taas on sanottu että tuorettakaan graavilohta ei saa syödä koska listeria elää vedessä ja sitä on myös elävässä kalassa o_O Äh näitä, että mikä nyt sitte pitää paikkansa.. ainoa mitä ite erityisesti varon on toi listeria koska se on oikeasti vaarallinen ja salakavala ja pieni kierta-annos voi riittää siihen infektioon.

Okei, no onneks lakua tulee harvoin syötyä, ja salmiakkiakin. Ravintolassa olisin halunnut tilata kuhaa tai ahventa, mut en sit uskaltanut.

Aah, joo tuo listeriahan olikin noin. Sit täytyis olla huolellinen noiden pastöroimattomien kanssa myös?

Ainiin, olin tänään avaamassa lihaskalvoja hierojalla ja olin niin jumissa, et meen ens vkolla avauttaan loput jumit. Mm. vatsakalvot oli jumissa ja ne hierottais auki ens vkolla. Onko haitallista hierottaa vatsaa eli pitääkö paljastaa asia hierojalle. Ens vkolla 5+5.

Takaisin