Tammikuun turinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
bebe, tosi inhottavaa, ettei mies anna tukea :/ Mun mielestä jokaisen miehen pitäis sisäistää raskaus niin että se on yhteinen asia, josta ikävä kyllä nainen yksin joutuu kärsimään sen fyysisen puolen, mutta sitäkin suuremmalla syyllä miesten pitäisi sitten helpottaa muita juttuja! Etenkin kun on jo lapsia ennestään.

Meillä mies oli aivan ihanan mukana esikoisen odotuksessa ja teki mulle ruokaa ja anto levätä jne, mutta nyt vaikuttais olevan vähän eri tarina tän kakkosen kohdalla. HÄN on se kenen pitää saada nukkua päikkäreitä, mutta silti MULTA odotetaan että hoidan esikoisen ruokajutut ja kämpän siivoomiset ja muunkin arjen pyörityksen. Tottakai kotona pystyn enempi ajallisesti tekee kun oon esikoisesta hoitovapaalla, mutta asia on vähän eri nyt kun raskaus tuntuu vievän pikkuhiljaa kaikki mehut.

Miehet osaa olla kyllä aika törppöjä...

Miehet osaa kyllä ton mielen pahoittamisen jalon taidon :( Niin tahditonta tollanen käytös! Meillä jos mies heittäytyy tollaseks, niin en vastaa seurauksista. Sun pitää bebe muistuttaa sun miestä tosta sit, kun sillä on kunnon norovirus päällä! :P

Kyllä täälläki auttamisinnokkuus tuntuu huvenneen sitte ensimmäisen odotuksen mutta toisaalta yleisesti ottaen on ihan kivasti mukana tuo. Mut miten miehiltä tulee niin paljon tota törppöä jutta ja asennetta :eek:

Mimosa olen järkyttynyt.. ja olen myös erittäin erittäin pahoillani :'(
Vaikea suhtautua tuohon uutiseen kyllä. Toivon että toipuisit rauhassa. Mietin kauan mitä kirjoitan koska sua sattuu nyt ihan varmasti henkisesti ja varmaan fyysisesti. Olen pahoillani ja toivon tosiaankin että saatte vielä pienen maailman asti :Heartbigred onneks tuolla kuumeilu foorumilla saa tukea ja siellä on ihanat ihmiset jakamassa tukea ja vinkkejä. Paranemista ja osanotto pikkuisen yksilön menetyksestä.

Bebe niin ärsyttävää! Helppo Se on miesten laukoo noita kommenttejaan, kun eivät hetkeekään kestäisi näit olotiloja. Voin niin samaistu, kun mun mies osaa välillä olla just tommonen. Ajattelee vaan niin miesaivoilla! Sit kun kiukuttelee ja kysyn että onko tässä uudessa tilanteessa jotain mikä vaivaa tai haluaako jutella, niin ei kuulemma todellakaan. Koskaanhan mikään ei siis jännitä tai mietitytä tosimiestä!

DarkMimosa❤️❤️ olen todella pahoillani menetyksestäsi, voimia suruun ❤️

Sannis86 mullakin oli esikoisen odotusaika erittäin helppo oireiden puolesta ja vauva itsekkin yksi lungeimmista ikinä näkemistäni tyypeistä, uhmaa odotellessa :D

Raskausketutus saapunut. :mad: Ketuttaa tämä jatkuva paska olotila. No onneks enää 33vkoa jäljellä. ;)

Mää oon kanssa ihan stressissä tän raskausasian kanssa. Tein haamuplussan lauantaiaamuna aamupissasta, mutta kuitenkin sellaisen, että sen ihan silmällä erotti. Äsken tuli postissa tilaamani uudet testit, ja tein samantein liuskatestin, ajattelin tottakai että plussa on nyt parissa päivässä vahvistunut, vaikka en aamupissasta tehnytkään. Edellisestä pissasta oli alle tunti. No, nyt sai kyllä todella käyttää mielikuvistusta, että tuosta näki edes sitä haamuplussaa. Voi perkeleen perkele, että pitää jännityksessä. Oireet kertoo, että raskaana ollaan, mutta testi ei. JA minulla ei siis ole tietoa, koska menkkojen pitäisi alkaa, keskenmenn jälkeen kun kierrot on olleet kaikkea välillä 32pv-60 pv, Nyt on jo kp 36.. Pakko se on kai huomisaamuun taas odotella, että saa vahvan pissanäytteen..

Oli pakko tehdä nyt illalla vielä testi, kun ei enää tarvitse rampata pissalla puolen tunnin välein. Plussa sieltä pärähti, aamuinen pissa oli siis vaan ihan lirua :) Nyt seuraava jännäysetappi on se ultra..

Olin pari päivää poissa foorumilta ja mitä täällä onkaan tapahtunut, DarkMimosa :sad001 Olipas surullinen uutinen! Toivon sinulle pikaista paranemista ja voimia tilanteen käsittelyyn. Hienosti tunnut suhtautuvan tilanteeseen, rauhallisen ymmärtäväisesti. Virtuaalihalaus täältä, palaahan pian plussauutisten kanssa kun olet tästä koettelemuksesta toipunut :Heartred

Mulla on ollut huono olo taas pari päivää. Siis ihan semmonen ettei tee mieli sohvalta nousta ja jatkuvasti etoo. Maha on iltaisin jo aikamoinen pallo, joten kiittelen onneani päivätyöstä... Huomenna on vihdoin varhaisultra!! Kuinka sitä saa töissä oltua rauhassa kun pitää koko pitkä päivä odotella :)

DarkMimosalle pahoittelut ja voimia!! :Heartbigred

Sannis ihan sama juttu! Mielelläni ottaisin vähän lisää oireita, kun tää vähäoireisuuskin on aika raastavaa! Mulla on vaan väsymystä ja ihan lievää pahoinvointia, mutta missä kaikki kohtutuntemukset? Edellisistä on mun mielestä jo näillä viikoilla todellakin juilinut ja turvottanut ihan urakalla, mutta nyt ei mitään...

On Se kyllä jännä, kuinka lapset aistii niin selvästi heti kun normalielämästä poikkeaa. Meillä esikosta on tullut ihan vauveli, koko ajan tarvii halitella ja pysytellä, puhuukin kuin pikkunen. No ehkä Se on lapsen tapa just ilmaista, että äiti oon huomannut että oot voinut vähä huonosti mutta tykkääthän musta silti :) Mäkin normaalisti oon tosi energinen ja touhuilen paljon esikon kanssa kaikkee höpsöö, niin musta huomaa Kyl heti kun on veto pois. Toisin kun taas isänsä tottunut näkemään päivästä toiseen sohvalla röhnöttämäss, niin siinhän ne menee samalla sohvalla kaikki tilat :D Mut ku mä en makoile ikinä! Mites ootteko muut huomannu esikoilta huomion hakua kun itse ollut enemmän poissa pelistä?

Meillä lapsi on käytännössä unohtanu mut kokonaan niinä hetkinä kun isä on kotona. Saattaa jopa alkaa itkemään jos yritän ottaa sen miehen sylistä. Ymmärrän kyllä että oon varmasti luotaantyöntävä tässä olotilassa etenkin kotioloissa :D

Olotilalla tarkotan väsymystä ja huonovointisuutta ja koko niihin liittyvää väsynyttä yleisilmettä.

Johan rupes oireita tulemaan, kun menin sen digin tänään tekemään. Join kahvia ja yht´äkkiä rupes etomaan. Oksennus on ollu illan aikana monta kertaa lähellä. Minä, joka rakastan leipää olin kaupassa ja haistoin kauheen voimakkaana leivän tuoksun. Laatta meinas saman tien lentää ostoskoriin. Kalan otin uunista pois ja samantien sai juosta yökkimään sama juttu ku roskista vein. Onneks huomena on vielä vapis, niin saa ihan rauhassa tehä tuttavuutta tämän olotilan kans. Saa nähä, miten tuun sitte keskiviikkona työpäivästä selviämään. Kaikki hajut tuntuu niin voimakkaana ja saavat oksennusrefleksin aikaan. Nenästä kiinni pitäminen on auttanu tähän asti välttämään oksentamisen. Voi siinä kyllä kaupassa asiakkaat ja henkilökunta kattoo jatkossa pitkään, jos meikäläinen kulkee kaupassa nenästä kiinni pitäen.

Nuo hajut on kyllä.. Meillä ei tällä hetkellä syödä lainkaan makkaraa, pop corneja tai kalaa kotona. Jääkaappi ja mikro haisee pahalle.. :s

Mä olen ollut koko elämäni vähän aamupahoinvoiva aina silloin tällöin, joten vaikea erottaa mikä kuuluu raskauteen ja mikä ei. Edellinen raskaus tm ja siinä oli oireita ja oksennuskin lensi, joten nyt en oikein tiiä onko se hyvä merkki jos ei vielä okseta vai huono. Joka tapauksessa täällä matelee päivät niiiin hitaasti kun vain odotan sitä, että tietäisin onko tällä kertaa ketään kotona. Rv 5+1..

Varmasti saadaan noista miesten törpöistä kommenteista ja asenteista kärsiä vielä moneen kertaan. Mulle mies ihmetteli, että ei voi 7. viikolla vielä olla noin väsynyt ja pienen avautumisen jälkeen ei vielä uskonut vaan meni lukemaan vauvakirjaa, että saa itse todeta että tosiaan voi olla... Varmaan miehillä kestää muutenkin kauemmin sisäistää henkisesti mitä on tapahtumassa.

Pahaolo pikkuhiljaa lisääntymässä. Tänään töihin ajaessa tuli ensimmäinen kunnon ällötys ja oksentaminenkin kävi jo mielessä. On se kuitenkin mieltä rauhoittavaa, että jotain oireitakin on. Viime yrityksellä kaikki oireet hävisivät puoltoista viikkoa ennen km:ä.

Nausicaä 6+5

Takaisin