Tammikuun turinat

Ehkä noihin KELAn päätöksiin vaikuttaa sekin, millä perusteella ne rupeaa makselemaan niitä rahoja?

Oon ihan kateellinen Onnelliselle ja kaikille muillekin, jotka saa liikkua. :O :D Itse meinasin tänään pukea kunnolla päälle ja mennä tonne ulos vähän istumaan ja heittelemään palloa koirille. :) Ei kestä seisoskella tai kävellä. :(

Mulla olis lauantaina syntymäpäivät! Vähän sekalaiset tunnelmat asian suhteen... Rakastan viettää omia syntymäpäiviä. :D Olisin halunnut kunnon juhlat kavereiden kanssa, kakkua ja juoruilua jne 'tyttöjen juttuja', mutta oonkin nyt vaan miehen kanssa kaksin. Ensin tajusin, ettei mulla ole juurikaan kavereita, keitä kutsua, sitten yksi kaveri ilmoitti ettei halua tulla mun synttäreille, koska olen raskaana ja hän inhoaa vauvoja ja lapsia. Kiva?! Voin sanoa, että hieman loukkaannuin moisesta, tuntenut tämän ihmisen kymmenen vuotta ja pitänyt yhtenä ehdottomasti parhaana kaverina! Nyt sitten vaan olen miehen kanssa, kun ei mun seura tunnu kelpaavan mun omille kavereille! :angry7

Harmi et Regina Veritas et sulla on tuollaisia kavereita. Mutta mä olen jo monet synttärit viettänyt miehen kanssa kahdestaan. Ja nyt luulen et miehen synttäreille tulee vaan hänen isänsä ja ehkä kummit. Ja mun vanhemmat. Mut saas nähä miten ens vuona kun kymmenet vaihtuu :wink

Kyl on ihanaa kun pääsee liikkumaan, eikä tarvi sisällä olla. Vaikka en mäkään oo ulkona vaan pari kertaa päivän aikana. Mutta sillä saan ihmeen paljon itselleen energiaa ja jaksaa juosta esikoisen perässä :happy093

Eihän siinä miehen seurassa mitään vikaa ole, mutta olis se nyt ollut kiva, jos olis vähän asialliseman suhtautumisen saanut, kun haluaa juhlia kavereiden seurassa. o_O Se kaverin käytös tässä varmaan enemmän harmittaakin, kun se miehen kanssa viettäminen.

Nyt on kyllä ollut viimepäivinä ihan superihana ilma! Piristää tämmöistä sisälle jymähtänyttäkin. :)

No niin, katoppa Dangelia, sitä se huono olo nyt enteili, tsempit loppumetreille!! Täällä jännätään! :)
Menin kans nukkuun tos kolmen mais viime yönä, enkä heti saanut unta, niin nukuimpa sitte puoli kahteen iltapäivällä. Ja nyt taas tietää jo, että ens yö menee siis samalla kaavalla, turha yrittääkään unta ennen kolmea yöllä
:(

Älä Pikkunöösä huoli. :) Tärkeintähän on se, että saa nukuttua jossain vaiheessa. Mullekin neuvolassa sanoi täti, että se on se tärkein juttu, kun vauvan kanssa voi kuitenkin joutua nukkumaan ja valvomaan ihan mihin tahtiin vaan. :)

Huh! Punaposkinen mamma ja läkähtyneet koirat ilmoittautuvat takaisin sisälle! :D Koiraparat sekosi ihan täysin, kun tajusivat, että oikeasti tulen niiden kanssa ulos. <3 Ihanaa myös, kun pakkasen ja lumen ansiosta mukana ei tullutkaan sitä puolta kiloa kuraa. :D

Semmoista on pitänyt kysellä ihmisiltä, että kuinka moni meinaa vauvan ottaa sängyn viereen tai samaan huoneeseen oman sänkynsä kanssa nukkumaan? Itse haluaisin kovasti ottaa pinniksen ihan sänkyyn kiinni, mutta meillä on niin hankalasti sänky, ettei oikein onnistu ja se on ainoa paikka missä meidän sänky mahtuu olemaan. Jotenkin tulee huono omatunto, kun ajattelen ettei vaavi olis muka 'tarpeeksi lähellä' muualla. Toisaalta olen myös ajatellut, että kun meidän yläkerta, jossa siis makuuhuone on, on periaatteessa yhtä isoa tilaa, jota jakaa vaan savupiippu keskellä, visuaalisesti kahdeksi tilaksi, niin samassa huoneessahan se vauva joka tapauksessa on?

Ja sitten kissaihmiset! Kuinka monella on pinniksen päälle semmoinen kissasuoja? Meillä on ongelmana, kun pinnasänky on semmoista mallia, josta saa normisängyn muutamalla muutoksella, niin en ole löytänyt sopivan kokoista suojaa (70x140cm tarttis). Meillä kuitenkin kissat hirvästi tykkää kaikenmaailman pehmoisissa paikoissa nukkua. Itseä ei haittaa, vaikka yöllä kissa nukkuukin vaikka samalla tyynyllä, mutta en kyllä niitä vauvan sänkyyn halua! :O Toisaalta tuntuu jotenkin karsealta, että laittaisi vauvan jonkun verkon tai kalterin alle nukkumaan... :( Onko ideoita?

Ai niin! Onnellinen tuolta toivoi ultraamista synnytystapa-arvioon liittyen, piti siihen kommentoida, että mun käsittääkseni ultra kuuluu aina synnytystapa-arvioon, juurikin jotta saavat sen kokoarvion siihen kunnolla mukaan? :)

Mä soittelin itte sin kelaa tänää. Ja voi vittu sanon suoraan. Oon kans joutunu jo LOKAKUUSSA viemään sin muutamat erillaiset selvitykset palkoista ko ei ekat kelvannu. Sit mul sanottii et ei ole enää mitää mitä puuttuis ja et päätökset tehdään 2014 puolella ko sillon vast on se äitiysvapaakin. No nyt sit soitin ja kysyin et onks tää päivä ny se eka päivä vai ei!? Sit ko siin hetken selviteltii niit mun lappusii siel ni se oli iha hämillää et minkä ihmee takii en oo saanut päätöstä. Siel luki et joku olis muka selvitystä vailla (ei mul oo mitää ilmotettu), mut sit se selas niit mun tietoja eikä sielt ees puuttunu mitää -.- Pisti ne mun laput käsittelijän pöydälle kiireellisenä ko vapaat on jo alkanu eikä päätöstä tehty.

mmaljo joo ne päätökset menee siin kohtaa erilai jos työantaja maksaa niit muuten niitte päätösten pitäs kyl tulla ennen alkavaa päivää :)

Eipäs täälläkään enää kauheen ahkerasti liikuta liitoskipujen takia :D Käyn kyl ain isoimmas kaupassaki mitä löytyy et tulee sitä hyötyliikuntaa mut kyl sen sit taas tuntee nahoissaan et niin teki. Oi ihanat liitoskivut <3

Voi puuh!! Eivät vauhdita kuin vasta huomenna, nyt vajaan tunnin ollut ihan kokonaan supistukset poissa.. Missä se puolet ekan synnytyksen kestosta on?!? Olisi pitänyt olla maailmassa reilussa kolmessa tunnissa :D

Möh, onpas kurjaa Dangel. Ja silti vaan jaksat olla hyvällä tuulella! :) Koeta jaksella! Kyllä se ihana vaavi sieltä saapuu. :)

me ainakin yritetään ensin et nukkuu omassa pinniksessä, mut samassa huoneessa, mut jos tulee isoveljeen et syö yössä kaks kertaa mut kerralla syö sitten 1-1,5 tuntii, niin sit otan viereen nukkumaan. Viimeksi koitin syöttää keskellä yötä sen 1-1,5 tuntii, mut väsähsin kuukauden iässä, joten otin viereen niin saatoin syöttää sit samalla torkkua. Sit 3kk iässä siirettiin takaisin pinnikseen ja sit söikin vain 10-15min kerralla, niin sen pysty helposti olee hereillä ja syöttää.

Olen kuullu että jos laittaa sinne pinnikseen tälläi etukäteen jotain kovia leluja, että kissat ei tykkää siel olla kun ei oo pehmeää niin ei ne sit myöhemminkään sinne mee. En tiedä sen enempää, koska itellä ei oo kissoja, mut tämmöistä oon kuullut.

Meilläkään ei mahu pinnis sängyn viereen. Tein semsse ratkasun et jätän sen pinniksen ton vavvan huoneeseen ja rakennettiin sit semmone alusta (mis on reunat) mihin pistetään sit se äitiyspakkauksen laatikko. Se mahtuu hienosti siihe sängyn vieree enne ko menee nukkumaan omaa huoneeseen. Suht nopskaa mul olis kyl toiveena et nukkuis sit omas huonees.

blaueblumme & onnellinen En tiiä mikä on, mutta meidän kissat on ihan immuunneja kaikille karkotteille! Ollaan myös kokeiltu kaikkia noita kovien lelujen yms laittamista, saatiin yhdeltä kissakasvattajalta vinkki, että kissojen pitäisi ihota foliota ja sitäkin laitettiin, eikä auta! Meillä on muutenkin ongelmaa välillä noiden kissojen kanssa. Ei pissi onneksi sohville tai sänkyyn (enää), mutta kaikki kankainen, mikä on lattialla, vaikka olis vaan yksi sukka pudonnut pyykkikorista, pitää pissiä! Siksi ei ole meillä enää koirien petejäkään. Eilen harjasin meidän koiria ja sillä aikaa kun käänsin selkäni ottaakseni imurin esille, oli toinen kissoisa pissinyt niiden karvojen päälle! :mad: Ja pidetään (tai siis nyt miehen hommaa) hiekkalaatikko todella puhtaana ja tekee kyllä noin muuten tarpeensa sinne.

Johtuukohan siitä sitten, että tulee siis tosiaan aika karseista oloista, mutta nyt vähän huolettaa, kun vauva on tulossa, että pystytäänkö pitämään poissa vauvan kamoista.

Äh... Ehkä mä vielä kokeilen jotain karkotetta.

/// MUOKS!

Löysin netistä semmoista tietoa, että kissojen pitäisi inhota sitrusten, erityisesti appelsiinin tuoksua ja ainakin äsken toinen kissoista juoksi karkuun, kun tarjosin sille appelsiinin kuorta! Löysin apteekissa myytävää Emendo kissakarkotetta, jonka mainitaan olevan sitrustuoksuinen (bergamontti) ja turvallinen eläimille ja ihmisille. Aion ostaa sitä ja eteeristä appelsiiniöljyä! Silläöljyllä voin sitten semmoisia paikkoja kokeilla käsitellä, jotka ei ole vauvan kanssa kosketuksissa. Jos toimii, niin ehkä meidän koiratkin saa pedit takasin. :) Onneksi tykkään sitrustuoksuista!

Muokattu viimeksi:
Meillä kissanpennut pissi telkkarin taakse jatkuvasti. Ratkasu oli yllättävän helppo: pari sitruunaa halki lautaselle ja lautanen telkun taakse. Sen jälkeen välttelivät kun ruttoa eikä tullu yksiäkään pissoja enää :)

Joo. Koska en selvästikään ole aikaisemmin ole ollut tarpeeksi uneton, niin päätin sitten tänä yönä korjata asian.

Sitä mä vaan tässä mietin, että miksi hemmetissä en osaa tehdä nättiä aloitusta sukkapuikoilla??

Täällä pinnis tulee sängyn viereen. Meillä ei oikeastaan ole muuta paikkas sille, kun yläkertaan tulee lastenhuone tulevaisuudessa ja kaiketi meidän makkari myös aluksi, kunnes ne lapsetkin tarvii omat huoneet :D asutaan siis vanhassa rintamamiestalossa, jossa nyt alhaalla (laajennus tehty 80-luvun lopulla) 2 huonetta, iso keittiö, khh ja saunatilat. ylös siis tulee viel kaksi huonetta, nyt seinissä vast eristeet :)

Mää istun tääl terveyskeskuksen pihalla, et kehtais men sisälle :D piti mies vied töihin ku sen autossa ei oo lohkolämppäriä ja mun piti tul tänne. mulla on siis TAAS sokerirasitus, koska pissassa ollu sokeria. viime kerralla ei kyllä ollut, sanon vaan.. onpas outoa olla tähän aikaan hereillä pitkästä aikaa :D yhdeltä kaveriltakin tuli yöllä vauvauutisia, kun heidän pikkumies sitte vihdoin suostu syntymään rv 36 käynnistyksen myötä, mammalla kun oli vähän pahempi raskausmyrkytys.. Molemmat voi onneks hyvin :) itse ajattelin kyl viel muutaman viikon odotella :D

mut hei huomenet kaikille!

Uskomatonta! Täällä ei tapahdu mitään. Yöllä hälytin miehen puoli kaksi sairaalaan takaisin kipeiden säännöllisten supistusten takia, puoli viisi mentiin synnytyssaliin ja siihen loppui supistukset. Lääkäri kävi nyt aamulla tutkimassa ja yhtään mitään ei ollut muuttunut eilisestä :/ niinpä sain ensimmäisen käynnistyslääkkeen, neljän tunnin päästä seuraavaa.. Huomenna lisätään annosta jos ei vieläkään lähde..

Huomenta :D

Dangel, koita kestä. Jossain vaiheessa saat vielä pikkusen prinsessan/prinssin syliin! <3

Reginaveritas ja onnellinen, mulla ei ollu ainakaan oulussa synnytystapa-arviossa ultraa, olisin toivonu mut ei oo laitteita. Varmaan riippuu neuvolasta miten menettelee.

Meillä on lähes kaikki valmiina oottelemassa uutta tulokasta. Su käytiin ikealla ostaan kylpyamme ja pinniksen patja, mm. Sain siis vihdoin laitettua sängyn valmiiksi rinsessalle. <3 mahtuu meidän sängyn vierelle sopivasti. Vaatteet oon pessy sitä mukaa ko oon saanu/ostanu. Nätisti viikattu ylähyllylle:D muutenki oon kierrelly babystylet, prismat yms, on tutit, tuttipullot, pikkuniistäjä, harsot ostettu.

Mulla sinäsä tilanne rauhottunu, ko välisä tuntu et syntyy hetkenä minä hyvä ni viddii oli herkempi sillon kohtu supisteluihin ja vauva oli vielä sen verran piskunen et oli tosi alhaalla ja tuntu hankalalta. Mut siis nyt ei hätäpäivää , ei oo ihan heti ainakaan syntymässä , veikkaan :D

Takaisin