Tammikuun turinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Martuti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mäkin oon kerenny käydä 2 neuvolassa ja ens viikon pe on myöskin mulla np-ultra ja sit seuraavalla viikolla on taas neuvola, jotenkin on vaan jännä et uudelleen synnyttäjällä on kuitenkin näin tiheesti? Mut voihan se olla et mun noi tiheet käynnit johtuu melko varmasti radista...

Itsehän olen ensisynnyttäjä ja kun pienellä paikkakunalla asun, niin täällä on tuo neuvola toiminta jotenkin aivan ihanaa ja varmasti erinlaista. Kun taas tuttavani joka myös ensikertaa raskaana, asuu isommassa kaupungissa, niin hänen ensi neuvolansa oli paljon myöhemmin kuin minun, ja ultrakin vasta viikolla 11. Me saimme pikkuisen nähdä jo ensikäynnillä 7+4, ja nyt viimeksi tiistaina. :)

Mulla on ollu yks neukkukäynti ja seuraava on helmikuun alussa.. Täällä ei uudelleensynnyttäjiä hirveesti "kyttäillä" jos mitään poikkeavaa ei ilmene :) Toki jos äiti itse haluaa niin käyntejä saa enemmän, mut en koe tarpeelliseks jos kaikki tosiaan hyvin :)

Mulla sama ku Sheidillä, mut oon ekakertalainen. Ei se mua kai haittaa, täs alussa kai ei niin paljon kaikkee oo mitä vois tehdä, muuta kun jutella ja opastaa ja opuksia on paljon niin eikai siinä. Se etä ultra meni mulla viikolle 13 oli väjän plaah mutta, josko hää sit jo vilkuttelis ku on nin "iso" sit jo sillon.
Ai hitsi, pitää niit paprui selaa että mihin soitetaa fyssarit ja vanutukset jos kaveri on kyydissä ja ok. Kaikki pitää itte varaa. Joka sekin on ok, itte raskaaksi tullutkin :D mutta moni kun sanoi että esmes ultran terkka varaa ni en tajunnu ite ajoissa sit varailla kun neillä ei varannutkaan, siks varma meniki niin myöhään.

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Moi!

Nt-ultra takana ja siellä kaikki ok, ottavat yhteyttä jos seulat hälyyttää..

Ekassa raskaudessa mulla alko rinnat erittämään joskus rv 20 paikkeilla ja imetys onnistui loistavasti kaikki 8 kk..

Mielitekoja?!? Yks päivä oli ihan pakko saada Hesen kerrosateria. Ah, sitä tunnetta kun sai hampurilaisen hyppysiin ;)

Meilläkin töissä tietää jo melkein kaikki, maha kun on jo niin iso ettei se jätä mitään arvailujen varaan.. Joko muiden masut on kasvaneet?

Ai niin, ja yks neuvla takana, seuraava helmikuun alussa, samalla lääkäri. Täällä on uudelleensynnyttäjiltä poistettu toinen lääkärikäynti..

Mulla oli sillon marraskuussa se eka neuvola. ja nyt seuraava varsinai neuvola on 16.1.
Meillä ei ole lääkärikäyntiä vielä ollut. Se tulee vasta sitten ru:n jälkeen. kun niitäkin pk-seudulla vähennetty odottajilta. jopa ensisynnyttäjiltä.

Mutta onneksi meidän terveysasemalla niin ihania hoitajia ja pari lääkäriäkin jotka silloin pahoinvoinnin takia hoitivat ja jopa tiputtivat pikkuisen nestettä.

Ei nyt sinänsä mitään mielitekoja. No porkkanoita teki yksi päivä mieli ja toisena teki sitten jo jotain muuta.

Ja onhan tuo maha jo pyöristynyt. mutta varmaankin jonkun verran turvotusta edelleen... mutta kyllä sen aamulla jo huomaa kun makaa selällään että pieni kumpu siinä on :)

Mulla on ollut yks neuvola, seuraava on helmikuussa, eka ultra on 20.1 (viikoilla 13+1 omien laskujen mukaan).
Asun myös toooosi pienellä paikkakunnalla ja täällä onneksi on vielä oma neuvola, neuvolatätikin oli ennestään jo tuttu :) ultraan joutuu menemään tuohon isompaan naapurikaupunkiin.

Mulla oli joulukuun loppupuolella eka neuvola ja seuraava on kuulemma maaliskuun puolivälissä (uudelleensynnyttäjä). Nyt tammikuussa lääkärineuvola. Mä asuin aiemmin pikkupaikkakunnalla, mutta ei sielläkään ollut kuin ihan minimikäynnit, kaikesta säästettiin. En välttämättä tykännyt pikkupaikkakunnan(kaan) neuvolasta: siellä täti jutteli toisten asioista ihan nimillä ym.

Mä olen käynyt vain kerran neuvolassa ja np- ultrassa.
Mutta tässä kuussa sitten alkaakin tapahtua ihan kunnolla. Tänään oli sokerirasitustesti aamulla. 9.1 menen pelkopolille juttelemaan sairaala/ lääkäri/ veri/kipu yms. peloista ja 14.1 on neuvolalääkärin vastaanotto.
Pissanäytteitä olen vienyt nyt 3 kpl paikalliselle terveysasemalle (sinne koska ei ole ollut neuvola aikaa, jossa se otettaisiin).
Mun on pakko sanoa (vaikka täällä saattaa joku loukaantuakkin..) mutta onneksi ei ole ollut neuvola- käyntejä tms. tätä enempää. Täti siellä ihan iva, mutta käynti meni viimeksi pelkäksi lässyttämiseksi ja kysyttiin mun halusta imettää..joo no tässä aluraskaudessa ei oo tullu ihan heti mieleen alkaa miettiä imetystä taikka muutakaan vielä..ajan kanssa kaikki!
Muutenkin, kun vastaanotto aikaa ei saa työssäkäyvän aikataulujen mukaan ikinä. alkaa niin ottaa pattiin tää meininki! Viimeksi sanoin, että jos ei aikaa tule ennen töitä taikka töiden jälkeen, niin en tule :D Sain sitten klo: 15.15 ajan,heh. Itse meinaan kuitenkin olla töissä ihan loppuun asti ja jatkossakin näitä neuvola käyntejä tulee,en halua aina selitellä täällä töissä, että missä olen ja mihin olen menossa. Kertoakkaan en halua tästä raskaudesta täällä kenellekkään vieläkään. Kerrotaan sitten, kun on ns. pakko ja sittenkin vain omalle esimiehelle!
Olenko näiden tuntemusten kanssa ihan yksin, vai onko hengen heimolaisia?

Espoossa oon tähän mennessä käynyt yhden neuvolan ja yhden ultran (np). Seuraava neuvola-aika on 22.1. terkkarille ja r-ultra on 11.2. Lääkärikäynnistä ei ole mitään tietoa, eli en tiedä missä vaiheessa se tarjotaan. Aika vähissä on käynnit näin ensiodottajalle ollut, mutta toisaalta mieluummin mä sitten loppumetreillä käyn tarkistuksissa useammin kuin tässä alussa, jolloin kaikki vielä tuntuu niin kaukaiselta edes piuheen tasolla.

Noi ajat on kyllä aina hankalasti työpäivän aikana. Mulla tosin opettajana työpäivät loppuu välillä jo klo 13, joten pääsen käymään ihan hyvin neuvolassa, kunhan aika vaan sattuu just niille päiville kun työt loppuu noin aikaisin. Seuraava ultrakin saatiin ilta-ajalle, kun Jorvissa tarjoavat tiistaisin palvelua tais olla jopa klo 18 saakka. Se onkin kiva, ei tarvi miehen olla töistä myöskään pois tuon takia. Meillä onneksi esimies sanoi, että noi palvelut saa hoitaa työajalla, koska niihin ei kauheasti pysty vaikuttamaan, mutta tietysti toivotaan, että ne mahdollisimman vähän haittaisivat omaa työtä. Mun työpaikkakin on 25 kilsan päässä neuvolasta, joten ihan äkkiä siellä ei työpäivän aikana julkisilla pääsekään käymään :p Tähän asti kaikki on niiden osalta siis mennyt kivasti.

Hei nyt kun huomasin että multa jäi fyssari tilaamatta (vkoille 10-12 )niin onks joku Heinäkuulaisista käyny varannu tota ekaa fyssaria, vai onks kukaa kuullukkaa moisesta? Kaveri sano et se liittyy noihin sisempiin, lantionpohjanlihaksiin yms. Mun on pakko sanoo etten todellakaan tajua miks noita käydään ennen vkoa 12 kun ite en ees usko et masus on viel ketään ennenku nään tiistaina. Seuraavat viikot ois kai järkevämpiä kun ennaltavat.

Yhtäkaikki, multa meni ohi, oma moka. Harmittaa vähän.

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Mulla oli tänään neuvola, 12+2 (jos nyt sit tähän laskettuun luotan), seuraava sitten maaliskuussa. Helmikuussa ultra.

Aaltoileva paha olo jatkuu, vatsa turpoo iltaa kohden mut tiiä sit näyttääkö se edes viel vauvavattalta vaiko oonko vaan syöny hyvin. Eipä sitä kyl millään meinaa peittää...

OHO, mullahan onkin siis 14+2 (ainakin). onneks on toi tickeri tossa :grin

Ja siis neuvola + nt-ultra takana ennen tänpäivästä neuvolaa.

Neuvolakäynneistä kun kyseltiin:
eka neuvola oli marraskuun lopussa rv 9+3, neuvolalääkäri joulukuun puolivälissä rv 12+3.
Np-ultra oli siinä välissä rv 12+0.
Seuraava neuvola on vasta rv 17+3 eli tammikuun lopussa. Se on joku laaja terveystarkastusjuttu, johon pitää täyttää (sekä minun että miehen) eräs hyvinvointikyselylomake, ja miehen olisi hyvä tulla tuolle käynnille mukaan.

En olekaan edes kuullut mistä viikkojen 10-12 fyssarista..what? Miks ihmeessä tollasesta ei kerrota vai onko se jotenkin paikkakuntakohtaisia?no nyt on mun osalta tällänen jäänyt väliin..pitänee kysyä neuvolasta,kun soitan sinne ensviikolla sokeritestin tuloksia...

Iih, mä sain kaverilta takas kaks kassillista lainaamiani äitiysvaatteita. Nyt mietiskelen koskahan niitä taas kehtais alkaa käyttään :D Nyt vasta rv12+5. Onko joku jo siirtynyt äippävaatteisiin? Mulla on normaalissa pukeutumisessa leggarit suuressa roolissa, joten niitä on saanu vielä pidettyä, mut osa oikeesti jo kiristää tosi ikävästi ja haluan vaan rullata ne mahan alle, ette painais mahaa.

Jos oon käyttäny farkkuja niin ne on äippämallin (joulusta asti että tilaa tuvota :grin), verskat menee viel normisti. Tänään koitin normifarkkuja, kyl ne menee mut hitusen puristaa. "tyhmältä" noi äitiyshousut näyttää, sillai ku kattoo ilman paitaa, mutta kait tämä läskivatta muotoutuu vauvamahaks. Ylhäältä näyttää jo, mut alhaalta puuttuu se tasanen pyöreys, jos joku saa ajatuksesta kiinni...

Meillä anoppi arvasi asiain tilan ja kysyi ennen vuoden vaihdetta, jotta "koskas se syntyy??". Kerrottiin sitten kaartelematta ja aika innoissaan tuntui olevan. :D Sitten onkin kerrottu jo miehen suvulle laajemmaltikin, ja miehen pojatkin tykkäsivät uutisesta. Lähiaikoina pitäisi kertoa omalle suvulle, vastaanotto voi olla hieman erilaista, kun mun äidistä tulee ekaa kertaa mummo... Jänskää, mutta saa nähdä mitä sieltä tulee vastaanotoksi. :)

Takaisin