Tammikuun tarinoinnit

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja nakari
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon kertonu töissä virallisesti pomolle 2.1. ku mulla on joitaki työkavereita Facebookissa kaverina ja miehen serkku meni mölöyttämään siellä et me saadaan vauva. (en tykänny! minusta se on meidän oma asia kertoo somessa..) Joten kerroin pomolle ku oli rv 15+1 menossa ja hyvin otti ja nyt ku oli eilen kehityskeskustelu uteli vaan tarkemmin niitä päiviä millon jään kotiin ja et "kyllä maailmaan vauvoja on hyvä saada". :wink
Työkavereille mä oon sitte vaan kertonu parille ja muut on saaneet sitte huomata kasvavan kummun.. ja on kans kasvanu nyt hirveesti.. Mittasin navan kohdalta oman vyötärön ympäryksen 91 cm!!!!

Eilen tuli käytyä neuvolassa kuuntelemassa sydänäänet, ihan muuten vaan. Mutta olipas urakka saada ne kuulumaan, oli kaiffari jokseenkin vauhdikas (kiitos kahvipaussin suklaiden?), ehkä jonku 20min jälkeen saatiin kuulumaan pitempi pätkä, kaiken muun liikkumisen yms kohinoiden joukosta :)

Töissä kerroin tänään pomolle, onnitteli eikä ainaka osoittanut mitenkään että olis jo tiennyt... Tosin kyl tää vatsa alkaa aika hyvin jo paljastamaan, tuntuu että muiden osastojen (vanhainkoti) tyypit välillä jäis kattoon vattaa...Ja kysyinkin tästä työkaverilta että näkyykö, ja totes että juu.
Tosin, seistessä tää on ihan vauvamaha, mut istuessa muuttuu isommaks ja pienemmäks makkaraks, niinku ennenki. Tosin nyt isommiks, ja raja alkaa häilymään :p kunhan tuo "alaplösö" tuosta kiinteytyy istuessakin niin hyvä. Talvitakkikaan ei vyön kanssa kovin nätisti enää istu päälle...

Rv 16+ (virallista laskentapäivää odotellessa...)

Pojalle, kohta 3v, sanoin eilen että äidin vattassa on vauva. Kommentti oli; eikä, missä. Haluan kurkata sitä vauvaa.
Mistäs sitä sais sellasen kurkistuluukun? :grin olis se ittekki kiva kurkistella.

Meillä tuo 3v on ihana, kun joka kerta tullessaan syliin kysyy "eihän vauvaa satu". :love2

Mutta tänä aamuna sain kyllä ekaa kertaa huomata pientä mustasukkaisuuttakin ilmassa. Tyttö huomasi pussin, jossa oli vauvalle kirpparilta ostamani bodyt. Kysyi mitä ne on ja kun sanoin että ostin vauvalle vaatteita, tuli hyvin painokas kysymys: " Miksi sie SILLE ostit vaatteita?!"

Neiti taitaa olla tottunut, että vain hän saa aina uusia juttuja kirpparilta. :p

21+2

täällä huomaa että eka raskaus alkaa näkymään...miehestä alkaa kuoriutumaan kanaemo :p:grin "älä liiskaa jasu tapania" se sano,kun könysin sen päällä sohvalla eilen,ja kun taputtelin pikkutyyppiä mahassa parempaan asentoon kun se monos taas sitä kystaa ja teki kipiää, niin se on kuulemma mun syy jos teen siitä retardin kun lyön sitä :grin voe yhren tähren.

Aikamoinen kanaemo sulla tosiaan siellä heidi:grin,
mun mies on nyt viileän välinpitämätön näissä raskausjutuissa, kysyy vaan aina kun koneella istuu että mites siellä synnytys.fi:ssä menee.. ei sitä oikein jaksa kiinnostaa raskaana oleminen enää - on tullut vähän niinkun arkipäivää tästä tilasta :smiley-chores011

Meillä kans on miehestä tullut ihan pehmo. Tekee mulle iltapalaa jne. Vähän jo sanoinkin sille et vois opetella sanoon ei ja opettelemaan kurinpitoakin ;)

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

Ai että on muuten ihanaa kun tuli viimein talvi!!
Pikkasen kyllä kova pakkanen, mutta on sitä odotettu! Lapset luistelee minkä kerkee ja itsekin jaksaa pihalla touhuta kun ei vihma raiskaa naamaa pimeydessä!:)

Rakenneultrassa käyty perjantaina. Kaikki oli hyvin ja pikkunen poika tulossa :). Poitsu oli pikkusen isompi ku lasketun ajan mukaan mutta kätilö sanoi ettei enää tässä vaiheessa muutella laskettua aikaa. Voikun helpottunut olo kun kaikki oli hyvin :).

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app

Mä sain tuntea viikonloppuna ekat oikein kunnon napakat supistukset. Touhusin pe ja la aamusta iltaan kun järjestelin esikoisen synttäreitä. Illalla sitten jo supistikin kunnolla. Onneksi meni ohi! Mutta antoi kyllä muistutuksen, että hyvästä olosta huolimatta olisi syytä vähän edes himmailla tahtia...

Väsymys on nyt joka päiväistä, mutta tämän viikon neuvolassa sitten selviää olisikohan hb laskenut. Maha ainakin kasvaa niin mieletöntä vauhtia, että voihan tuo vauvan kasvukin varmaan väsyttää...

21+6

Kamala maanantai:( töissä ollu koko päivän tunne että menkat alkaa ja viiltävää kipua. Sitte huomasin että tulee vähäistä vuotoa. Pääsin onneksi neuvolaan. Sydänäänet kuului hyvin joten keskiviikkona neuvolanlääkäri ultraa ja tarkistaa muutenki. Nyt saikulla pari päivää. Itkuhan se tuli kun kotiin pääsi:(

äippä81, täältäkin tsempitykset! varmasti itkettää! ja eikun makaat sitten vaan, ja kerro mistä johtui kun sinne asti aikaa kuluu..!

Ei ainakaan vielä oo kirkasta verta ja jos tulee niin pitää mennä päivystykseen. Oli neuvolan ohje. Nyt ei saa nostella painavia ja muutenki ottaa rauhallisesti siihen että lääkäri on tutkinu. Koitan nyt olla hermoilematta mutta eihän se kovin hyvin onnistu:(

miksi muuten et heti pääse äitiyspolille tutkittavaksi?
mutta se sydänäänien kuuluminen on kyllä hyvä merkki:)! voimia!

lambi, täällä pitää olla 20 viikkoa täynnä ennen kuin ottavat äitipolille. Mulla tulee huomenna 20 viikkoa täyteen. Mutta vauva liikkuu ja äänet kuulu hyvin.

Voi äippä81, varmasti pelottaa!

Mä kyllä pääsin viime raskaudessa jo viikoilla 16+ naistentautien osastolle välittömästi tarkistukseen, kun oli niitä toistuvia runsaita vuotoja. Toisella kertaa piti odottaa viikonlopun yli, mutta muuten pääsi heti. Rankkaa kun joutuu odottelemaan, tsemppiä!

kylläpä ovat säästökohteen keksineet! ja kun on vielä päivästä kiinni! ei voi käsittää..
Miten vuodon kanssa menee tänään?

Pientä tihkua ja ikävä paineen tunne alapäässä. Sama menkkamainen fiilis koko ajan. Vauvan liikkeet tuntunu hyvin. Se onki ainut mikä pitää mut järjissään. Jospa huomenna huolet helpottais lääkärissä.

Takaisin