Tammikuun tarinoinnit

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja nakari
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kizu, mulla myös rakenneultra 21.1. ja malttamattomana olen jo varmaan viikon laskenut siihen päiviä :D! Tänäaamuna tunsin vihdoin ensimmäistä kertaa vauvan muutaman potkun(19+0)! Tähän mennessä en koe tunteneeni vatsassa minkäänlaista elämää. Tämä minua sen verran välillä ahdistikin, että tilasin itselleni viikko sitten kotidopplerin, joka on osoittautunut ihanaksi vempeleeksi :)! Nyt aina jos iskee ahdistus ja hormonit heittää häränpyllyä, voin kuunnella vauvan sydänääniä ja sitten taas elämä hymyilee ;)! Kiva odottaa muiden rakenneultrakuulumisia, pian ne alkavat ;)!

Tosca, kääk tuntuu että siihen on liian pitkä aika.! :D ens vkloppu vielä ja SITTEN sen voisi sanoa olevan lähellä :P odottavan aika on piiiitkä..... :) tänään 19+6 <3

Muokattu viimeksi:
Meillä kanssa rakenneultra 20.1 ja kyl odottavan aika voi olla pitkä! :D onneks ens viikol paljon töitä ni menee toivottavasti nopeesti..

mulki vasta 7.2. ... Oon vaan jotenkin alistunut kohtalooni ni en viitti edes ajatella kuin pitkä aika siihen on :D kyl se sielt joskus tulee..ja onneks toi doppleri tuli hankittua ni voi olla vähän rauhallisemmin fiiliksin :)

Meillä on rakenneultra vasta 13.2. Tosin varasin yksityiselle 1.2 ultra-ajan, ku on nin pitkä aika tuonne 13. päivään. :D harmittaa, kun oisin halunnu sen jo tälle kuulle, mutta se täti on lomalla 3 viikkoa.
Yh, mulla olis huomena aamulla sokerirasitus.. :/ mua ei ahista se litkun juominen vaan ennemminki se 12 tunnin syömättä oleminen. Kun tahtoo tulla nälkä heti tunnin jälkeen syömisestä tai sitte parin tunnin päästä tulee huono olo. Nii kiva olla tännää illalla jo puoli 8 eteenpäin syömättä. Ennemmin oisin ollu huomisaamuna pari tuntia syömättä.

Mulla on rakenneultra ens perjantaina hui! Tää raskaus on ainakin tähän mennessä mennyt todella nopeesti, tänään poksuu jo puolväli :). Liikkeet on vihdoinkin alkanu tuntumaan jo useasti päivässä ja olo on ihan hyvä väsymystä lukuunottamatta. Onko kukaan menossa pelkopolille juttelemaan? Itse mietin alkuraskauden aikana sinne menemistä, mutta nyt on jo parempi olo eikä synnytys pelota liikaa. Ohi se kuitenkin menee ja palkinto on paras mahdollinen :). Ja ehkä toisella kerralla ei kestä niin kauaa, viimeksi kesti yhteensä yli 30 tuntia..

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app

Tuonne neuvola& ultrakuulumiset ketjuun jo laitoinkin, että kaikki näytti rakenneultrassa hyvältä. :love7

Nyt tuntuu kyllä tosi hullulta ajatella, että seuraava "etappi" tässä raskaudessa on synnytys. Aika on mennyt tähänkin asti niin nopeasti, että kai se tästä eteenpäinkin menee.

Jokohan sitä nyt uskaltaisi pyörähtää ale-vaateostoksilla, kun rakenneultrankin kuulumiset oli hyviä... :grin

Onnea hyvistä uutisista!
Pitää asettaa vähän välietappeja niin menee loppuaika jouhevammin- ensin tosiaan se puoliväli, sitten vaikka rv 25 - se on mun mielestä erittäin merkittävä, kun alkaa vauvalla olla edes jonkun prosentin mahdollisuus selvitä tehohoidossa vaikka syntyisi.. sitten es rv 30 kun on taas huomattavan hyvät mahdollisuudet jo selvitä hengissä.. sitten voikin jo odotella äitiysloman alkua..täysiä viikkoja.. laskettua aikaa..ja lopulta käynnistystä :grin!! Mitäs muita etappeja keksisi :think005..??
Pallero, mulla oli myös erittäin pitkä ensisynnytys 33h, seuraava oli nopea 6-7h ja sitten taas suht pitkiä.. mutta ei siihen ensimmäiseen verrattavia kuitenkaan (eipähän tarvitse jännittää syöksysynnytyksiä:p)! Mä voisin mennä pelkopolille osasto-ahdistukseni kanssa, mutta yritän kaiketi vaan sinnitellä..

Mulla oli käynnistyksen kanssakin vain 7.5 h eli nyt voi tulla aika nopeastikin, toivottavasti ei kuitenkaan ihan syöksymällä =) Mä jo laskeskelin jäljellä olevia työpäiviä :D Äittäri alkaa 25.4., mutta tässä olis vielä talviloma sitä ennen ja 1.5 viikkoa muita lomia. Eli lomailen jo tammikuussa viikon ja sitten jään varmaan jo huhtikuun 11. loman kautta äittärille. Eli ei enää kauaa!

Oletteko muuten kaikki kertoneet jo töissä raskaudestanne? Minä en vieläkään. Kohta varmaan pitäisi, alkaa kumpu jo pikkuhiljaa näkyä ulkopuolisillekin. Onneksi omistan muutamia löysempiä neuleita, niiden alle on pystynyt vielä piilottamaan tulokkaan :) Tyköistuvimmissa paidoissa peli on jo aika menetetty... Rv 17+6.

Mää oon kertonu kyllä vuokranantajille, mutta yhellekkään asiakkaista en oo kertonu. Enkä aio vielä vähään aikaan kertoakkaan, kun ei tuo maha näytä kasvavankaan vielä. :D Siinä mielessä ihan hyvä, että on tuota ylimäärästä mahaa niin paljo, nii ei tartte vielä kaikille asiakkaille sanua. :D

Mä keroin jo ekan neuvolan aikaan, kun neuvola ja ultrajututhan saa hoitaa työajalla. Niin ei sit tule turhaan miinuksia salailun vuoksi.

Mä en ole vielä kertonut, vaikka olenkin työajalla joutunut käymään labrassa ja ultrassa. Olen vaan mutissut jotain "asioiden hoitamisesta". En tiedä kauanko tätä enää piilottelee, vaikka aika pieni tuo maha vielä on. Näytän vaan vähän lihoneelta kaikkien näiden vaatekerrosten kanssa. Olen aina ollut hoikka, mutta sitä eivät työkaverit täällä tiedä, kun olen vasta vajaan vuoden ollut nykyisessä projektissa mukana. Joten voi ihan hyvin mennä pitkäänkin vaan lihomisen piikkiin. :D Ehkä sitten rakenneultran jälkeen helmi-maaliskuussa.

Mä en myöskään ole kertonut vieläkään...muutama työkaveri tietää...mutta en saa sanottua pomolle vaikka vieressä istuukin -josko tänään onnistuis. mun maha alkoi näkyä viimeviikolla ja nyt kyllä monet katsoo merkitsevästi vatsanseudulle-ihan pakko olisi nyt kertoa.. ei huvita piilotella. meillä niin joustavat työajat että mennä saa miten lystää eli pakkoa ei ole tulut eteen.
nyt 19+

Jos lambi alat pitää sellaisia vaatteita, ettei jää arvailujen varaan ja odotat josko pomo itse huomaisi ja kysyisi? Vai tuntuisiko se vielä kiusallisemmalta?

Kyllä mä pidän nyt jo vatsanmyötäisiä vaatteita, toki tummia sellaisia, mutta mutta.. on niin hienotunteinen työkulttuuri täällä, ettei kukaan takuulla kysy (ainakaan pomo..)- hyvähän se olisi jos kysyisi:)!
Lainmukaanhan täytyy ilmoittaa 2 kk ennen äitiysloman alkua, eli sillälailla on kyllä aikaa. Pomo on suhtautunut hienosti aiempiin raskauksiini ja ollut erittäin ymmärtävainen keskenmenoasiassakin sanoi, että ota niin paljon aikaa kun vaan tarvitset, mutta nyt jotenkin pelottaa että jos raja kulki siinä..siis rajansa lisääntymiselläkin-tyyliin.

Töissä kerrottu omalle työtiimille jo melko alussa.
Ei viittiny keksiä selityksiä missä ravaan kaikki neuvola ym. käynnit
ja omahan tiedossa jos jotain ikävää sattus tapahtumaan..tuskin ois hetkeen
työkykynen.Alkaa vaan vissiin jo näkymään koska
työpaikalla pari muutaki asiasta tullu kysymään,mitäpä siinä enää kieltämään.

Katja-91 näköjään sama LA samassa laitoksessa :)

Takaisin