Tammikuun tarinoinnit

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja nakari
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tsemppiä äippä81:lle tähän päivään, toivottavasti kaikki on hyvin!

Täällä meinaa flunssa pukata päälle, kurkku on kipeä ja karhea, yskittää. Ei tätä nyt olisi tarvittu, mutta minkäs tekee. Toivottavasti ei mene tästä pahemmaksi...

Huomenna onkin jo kelaneuvola, pääsee hakemaan avustuksia. :) Ja se ns.voimavara lappunenkin pitäisi täytellä...

22+1

Kiitos kakille tsemppauksesta:) nyt käyty lääkärillä ja voi huokaista. Vauva voi hyvin ja kohdunsuu kiinni. Vielä odotellaan labravastauksia että onko tulehdusta. Saikulla tämä ja ens viikko. Pitää ottaa rauhallisesti. Viikon päästä rakenneultra ja sitte mietitään jatko jos kivut/vuoto jatkuu. Kohdun kasvu ja fyysinen työ saattaa olla syynä.
Nyt otan ihan rauhassa:)

Hyvä että kaikki on hyvin äippä81!

Täällä poika (2v 3 kk) ei kyllä yhtään varo mun mahaa :D Potkii ja riehuu ja kohta silittelee ja sanoo vauvamaha... ja välillä silittää omaa mahaa ja sanoo et sielläki olis.. heh. Mut pitää ite pitää huoli ettei pääse potkasemaan tai riehumaan pahemmin mahan lähettyvillä..

Neuvola oli maanantaina ja kaikki ok. :)

rv 18+0

Vinkkejä kehiin! Eli lääkkeettömät keinot flunssaan?! Mulla on nenä ihan tuskaisen tukossa.. Yötä vasten uskaltaudun ottaan nenäsumutetta, mut yritän päivät sinnitellä ilman (niitähän ei saisi käyttää raskauden aikana..). Se sarvikuonokannu on käytössä, mut mitä muuta?! Mä en taas muistanutkaan kuinka ärsyttävää on kun ei saa lääkitä itseään kun tarvis :/ Ja tätä on edessä vielä (toivottavasti) pitkään jos imetys onnistuu..

Sarvikannu täälläkin vaan käytössä ja siitä onneks iso apu. Yleensä lutraan sillä aamullanja just ennen nukkumaan menoa niin saa nukuttua yönsä hyvin. Nenäsumutteita en ole uskaltanut käyttää. Köyhät oli nämä ohjeet siis :)

http://www.hus.fi/sairaanhoito/sair...airastaminen/nuhayskakuume/Sivut/default.aspx

Tilapäisesti siis avaavatkin sumutteet ok raskauden aikana. Olin koko viime syksyn lentsussa ja mua ainakin helpotti tieto siitä, että jos nokka menee täysin tukkoon voin tarvittaessa ottaa nenäsumutteen. Ei sitten onnneks tarvinnu, nenäkannu ja höyryhengitys auttoi. Lisäksi sain lekurilta Nasonex-kortisonisumutteen, joka ei siis heti avaa tukkosta nenää, mutta pidemmässä käytössä helpottaa oireita ja on turvallinen raskauden aikana. Tsemppiä sairasteluun, inha juttu!

Vastailevat tuolta teratologisesta arkisin 9-12 mutta siis nettisivuiltakin saa paljon hyvää tietoa, esim. toi linkki mun ylemmässä postauksessa vie suoraan raskauden ajan flunssan hoitoon...

No apteekista sain armahduksen tohon nenäsumutteeseen :) Eli sieltä sanoi, et satunnainen käyttö on ok raskauden aikana mut ei saa käyttää annostusohjeen mukaisesti kuitenkaan.. Sen takia uskaltaudun käyttään yötä vasten kun jotenkin ajattelen et se lepo ja uni on toisaalta niin tärkeitä parantumisen kannalta ja tällä nenällä ei nukuta!

Varmaan toimii samat mitkä pienillä lapsillakin, eli sipulia silputtuna sängyn päätyyn johonkin sukkaan tai harson sisään (joo, makkari haisee rekkabaarille sen jälkeen, mutta oikeesti auttaa), pää kohoasentoon tyynyillä tms., lämmin mustaviinimarjamehu (nam!) ja vicksin vapo-rubia vaikka yöpaidan kaulukseen (ei saa laittaa iholle).

Mullakin on jäätävä kurkkukipu ja yskä. Mitään muuta ei sitten ihme kyllä olekaan, mutta tässäkin on tarpeeksi.

Eilen tuli itselle 30v mittariin, mutta eipä tässä paljon juhlittu. No, myöhemmin sitten. :p TAsapainoilen tässä saikun ja töiden välillä, pari tärkeää hommaa kun saisi tehtyä, niin voisi poistua työmaalta hyvin mielin sairastamaan...

22+6

Onnea Satsuma pyöreistä vuosista!! Nyt alkaa hiljalleen tää nuha helpottaan, tai siis nyt ei enää iske hetkellistä paniikkia tukehtumisesta. Nenä on edelleen välillä umpitukossa, mut jotenkin jo olevinaan helpompi olla! Kyllä se tästä! Edelleen ihmettelen ettei oo mitään muita oireita ja oonkin vähän miettinyt et voisko tää johtua osin raskaudesta kun eikös raskauden aikana limakalvot turpoa?! Eikös joillain saata olla läpi raskauden nenä tukossa? Tuskin ihan tässä mittakaavassa tosin, mut ehkä tää raskaus pahentaa nuhaoireita..

Kiitos onnitteluista!

Mä jäin nyt täksi päiväksi saikulle parantelemaan tätä kurkkuani. Huomisen suhteen en tiedä vielä mitä teen, mutta tarkoitus olisi saada itsensä siihen kuntoon että pääseen torstaiaamuna lähtemään työmatkalla. Katsotaan kuinka käy.

Kumma mikä "morkkis" sitä heti iskee päälle kun on kotona tekemättä mitään. Koko ajan pyörii mielessä että pitäisi siivota, pitäisi kokata, pitäisi siivota tytön vaatekaappi ja blaa blaa blaa... Ilmeisesti sitä ei oikein hyväksy itselleen tällaista sairastelupäivää. :grin

23+0 poks, niin ne viikot vierii!

Muokattu viimeksi:
Ääh näin monet kipeenä.. mulla oli aamulla kurkkukipeenä. En halua kipeeksi, en. Poika oli viime viikolla kuumeessa, tartutti sen vissiin mieheen ku sillä on nyt kauhee räkätauti ja nyt mulla tuntuu karkeeta kurkussa.... :(

Nyt tämä flunssakausi tuntuu todenteolla lähteneen käyntiin, joka puolella sairastetaan.

Mulla päätös sairaslomapäivästä oli ainoa oikea, nyt olo kääntyy sentään siedettäväksi, kun saa levätä ja nautiskella teetä, lukea lehtiä ja vaan olla. :)

Mä ihan odotan jo flunssia meillekin kylään..(knokknok, tästä saa vielä kärsiä), kaikki kröhii ympärillä, mutta ei ne meille nyt vaan löydä..:think005, lienee tämä sonnan keskellä pyöriminen kasvattanut liiaksi tuota vastustuskykyä:grin..
mutta ihan tosissaan olisi "mukava" jäädä hoitamaan jotain flunssaista lasta nyt..itse voi kyllä mieluusti pysyä terveenä!

Tänne tuli yskä myös kylään. Enterorokkoakin on lähipiirissä joten pitänee jättää kyläilyt sikseen. En ole sairastanut yhtä ainoaa rokkoa, joten parempi toivoa, etten saisi minkäänlaista rokkotartuntaa nyt raskauden aikana.

Mä olenkin ollut ennen tätä yskää yli 1,5 vuotta ilman minkäänlaista sairastelua, joten kai se oli sitten aikakin jotain sairastaa. :rolleyes: Mutta toivottavasti tämä nyt tästä lähtee, olo ainakin tuntuu nyt jo hieman siedettävämmältä. Tämä päivä vielä saikkua ja huomenna työmatkalle, ei huvittaisi tässä olossa, mutta minkäs tekee. :mad:

Takaisin