Tammikuun tarinat

Voi kun täälläkin jaksais ja viitsis lähteä ulos kävelemään! Oon ollu niin saamaton nyt kotona ollessani, että itseäkin ärsyttää! Keskusta sen verran kaukana, etten kävellen viitsi lähteä ja bussillakaan viitsis ylimääräsiä ravata vähäisten varojen takia! Pää kyllä tuntuu hajoavan! emoticon  Ja varmasti piristäis ja helpottais käydä joskus ulkonaki! Itse en vaan yksin jaksais koskaan lähteä! :(

Nyt olen istunut pääosin koneella siihen asti, että mies saapuu tai tuijottanut televisiota. Välillä nousen laittaa pyykkiä tai muuta pientä, mutta aina sitä eksyy takas tähän koneelle! emoticon  Täälläki tulee käytyä vähän väliä tarkistamassa olisiko joku kirjottanut jotain! emoticon Oikea pakkomielle!
 
 [img]http://www.cosgan.de/images/kao/ekelig/k010.gif[/img] 

Ja muuta ku omaan napaan: oon niiiiinn poikki! Ugh. Eilinen jännitysnäytelmä, joka alkoi aamulla 6-7 ja päättyi yöllä 3.30 veti voimat pikkuisen pakkasen puolelle. Tosiaan niiden vahvojen supistusten ja vähemmän vahvojen väliin mahtui ties mitä vihlontaa, paineentunnetta ja särkyä reisissä ja menkkamaista kipua alaselässä. Supistuksia tuli oikeastaan ihan koko päivän noin 6 min. välein, mutta ei ne mihinkään voimistuneet. Kesti kerrallaan 45 sek. ja pisin oli jotain 70 sek. 

Puoliltaöin tuli kaamea päänsärky ja huonovointisuus ja mittasin paineet, jotka mulla aina aika matalat. (esim. 107/68) No, oli 130/83. Ajattelin sitten että soitan päivystykseen, kun on itselle niin suuri nousu. Höpölöpö. Pitäis olla 150/100, et ottais edes lähellekään sisään. No, paskat siitä, tavallaan tietty helpotti ettei ole hätää. Panadolia kehotti ottamaan ja menemään nukkumaan.  [img]http://www.cosgan.de/images/kao/boese/c020.gif[/img] 

No just. Menin "nukkumaan" vaan herätäkseni 2.30 siihen, että joko oksennan/ripuloin/pyörryn. Horjuin vessaan, vapisin pöntöllä ja heijasin vaan itseäni eestaas. Mitään ei tapahtunut, mutta en pystynyt nousemaan 15 minuuttiin. Mies yritti auttaa parhaansa mukaan, mutta mitä siinä voi tehdä. 
Masuasukki oli ollut tosi hiljaa koko päivän, joka tietty huolestutti. No, kun päivän tapahtumien jälkeen viimein pääsin takaisin peiton alle, alkoi hullu riehunta.  [img]http://www.cosgan.de/images/kao/froehlich/h050.gif[/img] 
Mikä tietysti rauhoitti mieltä, mutta nuku siinä sitten...

No, tänään koko aamupäivän aikana yksi kivuton supistus. Että päätti sitten pistää mun hermot ihan kunnolla koetukselle, ja sit viettää oikein rauhallisen tavispäivän. Kiitän.
 [img]http://www.cosgan.de/images/kao/tiere/f010.gif[/img] 


 
Voi ei mikä yö Maizalla :( !! Inhottavaa!

( . ) Täälläkin herättiin yöllä supistuksiin.. Neljä jumalattoman kipeetä selän puolella tuntuvaa supistusta tuli ja meinasin jo nousta sängystä ylös kävelemään.. Sit ne loppu kuin seinään.. Tänään on kyllä sit kivuttomia suppareita ollut tosi paljon ja sit kivuliaita muutamia.. Tällä hetkellä vauva riehuu voimaintunnossaan masussa, niin et pahaa tekee.. Anopille jo  varuiks soittelin, että eihän oo menoja nyt viikonloppuna.. JOS tulee lähtö synnärille, kun miehen lapsukaiset on meillä viikonlopun vietossa.. Voidaan sit hakea mummu meille vaikka yöllä jos sellanen tilanne tulee.. Se jo vähän intoutu, et onko mulla jo sellanen fiilis, et pitäis synnyttämään lähteä :D Ei kyllä oo.. Mut on se hyvä, et on sit selvät sävelet kuka tulee meille lapsenvahdiksi jos tulee lähtö...

 
Tulin nyt ihan kysymään, onko kellään ollut tällaisia tuntemuksia. Vatsa täysin kova öisin (ei varsinaisesti kivuliaita supistuksia, mutta vatsa ihan möykky), tänä aamuna ihmettelin, kun reisi märkä.. valkovuotoa (?) sellasta ainakin koostumukseltaan. Sitten menkkamaista jomotusta alavatsalla ja alaselässä jatkuvasti.. tänään tuntuu erityisesti kovenneen tuo särky.. ja särky on etenkin levossa. Kohdunsuuta (?) tuntuu vihlovan jatkuvasti.

Tämäkin taitaa olla toiveajattelua, mutta jotenkin tuntuu, että homma etenisi jonnekin suuntaan. Nooh.. yliaikaiseksi taitaa mennä anyway:/
 
Sofiaana: Täysin kuulostaa tutulta mun eiliseltä (ja muiltakin) päiviltä. En tiiä, onko lähtö synnärille lähellä ja kuinka lähellä jos on...Meneekö päivä vai viikko. Sitähän tää nyt on, kun ei kukaan oikeasti mistään oireista voi sanoa, miten kauan menee lopulta. Mullehan neuvolantäti sanoi toissapäivänä, et tän kuun puolella tulee. 3 päivää jäljellä...
 
Maiza: Kiitos:) On kyllä jännää aikaa, ja jotenkin tulee tarkkailtua kaikkea vähänkään edellisestä päivästä poikkeavaa:) Mulle neuvolatäti sanoi, että melko varmasti menee yli lasketun ajan.. ja niin on veikanneet kaikki muutkin. Voi kun mun pikkumaha pääsis yllättämään:)
 
Tänään on vaan pelkästään ollu mielessä vauvan asento ja se mitä kätilö meinaa tehdä. Voidaanko vielä vauvaa kääntää kun se on 37. viikolla?? Mua vähän hirvittää kun se on tuol hiukan poikittain ja sen pää on väärässä paikassa että sitten sitä sattuis kääntäminen.
Mä alan jo pikkuhiljaa toivomaan että se otetaan sitten sektiolla pois ettei tulis mitään komplikaatioita käännyttämisestä :D
Pelottaa ja jännittää.. kun en ees usko että se enää kääntyis oikeaan asentoon viihtyny jo useita viikkoja poikittain.
 
Maiza: Oon mielenkiinnolla seurannut tässä sivussa teikäläisen "kehittymistä", kun meillä on tuo sama LA. (Tosin tuo mun tickeri nyt vetää innoissaan päivän edellä emoticon , mut LA on siis 7.2 )

Sulla on siellä ollu jo ihan menoa ja meininkiä! emoticon Vaikka ei ne varmaan häävit olot ole silloin yöllä ollu! Mulla on ollut tasan yksi kivulian suppari viime viikolla. That's it! emoticon No joo...on ollu vihlontaa häpyluissa (?) tai jossain tuolla alhaalla, mut ei puhettakaan mistään suppareista tai selkäkivuista tai menkkamaisista kivuista.
Ei kai tässä muu auta kuin odotella vaan! emoticon

 
Mie kyllä olisin mielummin ilman näitä kipuja ja e haittas vaikka menis yliajalle :/ Alkaa oleen loppu jo näitten kans. keskiviikkona alko hirveet selkäkivutki, kokoajan särkee ja vihloo alaselkään. eilen laitoin sitten icepoweria niin kyll se vähän helpotti onneks.
No sitten illalla laitoin nukkuu joskus puol 12 aikaan ja heräsin 1 supistuksiin jotka ei ollu kovin kipeitä mut en kuitenkaan pystyny nukkuu kunnolla.. 3 aikaan taas heräsin ku tuli2 kivuliastakin ja päätin sit nousta ylös ja menin olkkariin kattoon elokuvia, no siihen ne sit loppu, mut heti aamulla taas juilii tonne mahaan :(
söin tossa ruokaa ja vähän sipsejä niin melkein samantien sit aloin oksentaan :/ :O nyt onki sit tosi öklö olo.. en kyll jaksais tätä enää ku ei pysty ku makaamaan päivät.. et saa nähä koska rinsessa suostuu tulemaan tuolta pois ja lopettaa tämän äitin rääkkämisen. limatulppahan mulla tosiaa tuli silloin maanantaina jo!mitenhän ihmeessä sitä jaksaa synnyttää jos nyt jo näin poikki!emoticon tänne kyll ihana väliss vähän purkaantua ja kirjottaa ku tietää et muillaki samoja onkelmia eikä saa ikäviä kommentteja!
itellä olis viikkoja 37+3
 
MaD: Joo, nää on mielenkiintoisia tilanteita, just kun on ihan samoissa päivissä jonkun kanssa. Eipä nämä "oireet" mitään tunnu vievän eteenpäin (oon pikkasen turhautuneena täällä) ja voihan se olla et sullakin on lähtö lähelläkin, vaikka mitään etukäteistä merkkiä ei olisikaan!
 [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/froehlich/a120.gif[/img] 

dreamer88: Mun käsittääkseni vauvaa voidaan vielä yrittää kääntää tuossa vaiheessa, veljen avovaimolla oli jo tuon ohikin kun yritettiin. Ei silloin vielä kääntynyt, mutta oli sitten itsekseen asettunut raivotarjontaan ihan ennen h-hetkeä. Ja oli siis poikittain myös paljon. Ja myös mieheni veljen avovaimolla yritettiin kääntää vielä ihan myöhään, mutta sektioon päädyttiin lopulta. En usko, että vaaviin sattuu, mutta voihan se epämiellyttävää olla. Älä huoli, kyllä kaikki järjestyy vielä parhain päin!

( . ) Uutena ihanuutena RASKAUSIHOTTUMA. Voihan piru mä sanon.  [img]http://www.cosgan.de/images/midi/boese/e050.gif[/img] 
Oikeesti tää on v-mäinen juttu, kuulkaa. Oikeassa tississä kirkkaanpunainen muutaman 50 senttisen kokoinen läiskä ja toinen pienempi. Ja täynnä finnimäisiä rakkuloita. KUTISEE AIVAN SIETÄMÄTTÖMÄSTI. No, yksi tuttu sairaanhoitaja neuvoi antamaan ilmakylpyjä tisuille, vaikka samalla tietty pitää myös varoa kylmettämästä. Ja hain apteekista Bacibact-rasvaa. No, ei siinä mitään, sama hoitaja sanoi tämän ihottuman olevan myös aika vahvahko merkki lähenevästä synnytyksestä, koska usein kyseinen vaiva puhkeaa vasta laitoksella ihan hetki ennen maidon nousua.....Voi tsiisus, merkkiämerkkiä ilmassa, vaan mitään ei tapahdu.
 [img]http://www.cosgan.de/images/midi/boese/k015.gif[/img] 

Täällä ollaan kun ei muuta voi, päivystys päällä 24/7...No, onneksi palkka tästä on aika paljon parempi kuin mikään muu!

 [img]http://www.cosgan.de/images/midi/liebe/a070.gif[/img] 


 
Onpas täällä monta hermostunutta odottajaa... Mutta niinpä olen minäkin!emoticon Aamulla ja päivän mittaan aika kovia alaselkä-menkkakipuja. Rupes tuntumaan siltä, että oikeesti, nytkö se syntyy?!?! Mutta sitte kivut lievitti! emoticon  Voi perhana sanon minä!! emoticon  Minä en halua käynnistykseen, tää sais jo tulla!! Huomenna ois miehen synttärit, siinä ois isille maailman ihanin synttärilahja, jos päättäis syntyä. emoticon Oikeesti, jokainen päivä lasketun jälkeen on ollu ihan kidutusta, päivät menee hirmusen hitaasti ja turhauttaa ja tuntuu, että kaikilla muilla on jo vaavit sylissä... emoticon En enää ees jaksa uskoa ja toivoa, että jospa se tänään syntyis jne, kun ei se sitte tule kuitenkaan. Mur.

Tääki ois varmaan kuulunu tuonne valitus-osioonsa, mutta toisaalta meillä lähes kaikilla taitaa olla samanlaisia oloja, eikä mulla ainakaan juuri muuta tällä hetkellä pyöri päässä.... emoticon

Tsemppiä kaikille, ei enää oo meillä kellään pitkä aika siihen, kun vaavi on kainalossa. emoticon

 
Hih=) Mua ehkä vähän huvittaa tämä tilanne. Kun ei tiedä, mitkä on ennusmerkkejä.. vai onko sellaisia edes olemassa?=)

Eilen herättyäni löysin tosiaan reidestä valumasta valkovuotoa (?) ja sitä tuli kävelylenkin aikana aikas tavalla. Sitten loppui kuin seinään. Menkkajomotus oli koko päivän alavatsalla ja alaselässä aika selkeä. Illalla sitten päätin soittaa synnärille ja sieltä kätilö sanoi, että "tuollaiset vaivat enteilee synnytystä, mutta ne voi kyllä loppua myös seinään" - eli toisinsanoen kaikki oireethan enteilee synnytystä, koska onko kukaan kuullut lapsesta, joka olisi jäänyt vatsaan!? Viime kesänkin pahoinvoinnit enteilivät tulevan lapseni syntymää - RIGHT!

Noh.. tänään olin sitten kuskina. Ja kuinkas ollakaan.. alaselkä alkoi tuntumaan todella pahalta. Puolen tunnin matkalla menin jo supistusten kellottamisessakin sekaisin, kun niitä tuli ja kovasti. Alaselkään ja alavatsaan sattu niin maan pirusti, että teki mieli pysäyttää auto. Vaan mielessä taisi pyöriä sen verran kotoa saatavat coctail-piirakat (raskauteni kestosuosikit), joten painoin kaasua ja heitin kuskattavat kotiin. Noh.. kotona sitten totaali vatsan tyhjennys.. tarkentaakseni.. p*ska lensi niin ettei ole ikinä tullut tollasella voimalla ja hirvee pissahätä. Sitten loppu supistuksetkin! What?!emoticon Nyt on sitten vaan alaselän polte..

Tuskin tässä synnyttämään päästään, "enteilee vaan synnytystä" - ÄLÄ!;)
 

Jurputuksiin jo laitoinkin purkausta omasta pahasta mielestä - toivon hartaasti etten loukannut ketään, mutta kun nyt ei mikään auta, itkua vaan tulee!

emoticon

Pääsin kotiin 20 h lomalle osastolta, ja sehän vasta pahensi oloa kun tajusi miten ihanaa on olla kotona oman kullan kainalossa! Nyt taas täällä ja odotellaan - ja odotellaan - ja odotellaan!

Tässä on toinen mamma jolla on viikkoja yksi vähemmän kun mulla, myös raskausmyrkytys - mutta arvot niin päin seiniä että häntä lähetään käynnistämään. Minua ei! Koska voin liian hyvin. Entäs mun henkinen vointi?

emoticon

Lääkäriäkään en ole nähnyt kun silloin ekana aamuna, viime viikon keskiviikkona. Muuten kuulen vaan terveiset kätilöiden kautta. Jotka kyllä kaikki (yhtä lukuunottamatta) on niin kivoja. Ei olla tehty mitään alatutkimusta sitten viime viikon tiistaina äippäpolilla joten en edes tiedä onko kohdunkaulaa vai ei.

Pari-kolme todella kivuliaista suppariakin on ollut - mutta ei sen enempää. Voi itku kun nyt vaan haluaa vaavin ulos turvallisesti ja sitten kotiin. 

 
Voi sinua Jenni! Hirveesti jaksamisia sinne<3 Vaikka kuinka pahalta tuntuukin, niin enää ei ole pitkä aika. Pian olet vauvan kanssa kotona ja mies ottaa teidät kainaloon<3

Ihme juttu kyllä, ettei minkäännäköistä alatutkimusta sitten tiistain.

Hirmuisesti vointeja ja paljon voimahaleja sinne<3
 
Huhheijjaa, onpas täällä paljon tapahtunut sitten viime käynnin.
Hirmuisesti voimia teille jotka tuskailette kipujen ja vaivojen kanssa!! Ei varmaan lohduta sanoa, että ei ole enää kauaa odotusta, jos olo on kurja. Mutta jaksamisia kumminkin!emoticon


Oma napapäivitys, varoitus tää on vähän pitkä.. 

Oltiin risteilyllä ti-to. Sain ilmeisesti ruokamyrkytyksen laivan ravintolasta.. keskiviikko illalla söin viimeksi pippuripihvin, ja vatsan väänteet alkoivat puolen yön jälkeen, ja aamulla 8 aikaan ne olivat niin rajuja että itkin ja huusin vain. En ole kokenut eläessäni sellaista kipua. Ne krampit laukaisivat supistukset, ja provosoivat toinen toisiaan, eli jatkuvaa tuskaa. Oksensin ja ripuloin.

Lähdettiin heti satamasta Naistenklinikan päivystykseen, jossa tuskasta tokkuraisena sain kipulääkettä suoraan suoneen, joka oli suoranaisesti taivaan lahja! Suolistokrampit loppuivat, mutta lievät supistukset jatkuivat 4 minuutin välein. Vauvan sydänäänissä tapahtui pari laskua, jonka takia en päässytkään kotimatkalle vaan osastolle seurantaan. Lääkäri tutki ja lapsivettäkin oli todella vähän.

Lähdimme illan suussa ajamaan kotiin (2,5h matka) vaikka lääkäri olisi halunnut pitää osastolla. Oloni oli kuitenkin sen verran parempi että halusin kotiin, sillä muutewn olisin joutunut jämään yksin ja mies menemään kotiin, ja jo synnytys oisikin käynnistynyt niin olisiko mies ehtinyt mukaan. Ohjeiksi saimme mennä heti aamulla (perjantaina) Porin äitiyspolille, jossa sitten taas otettiin sydänkäyrää ja ultrattiin. Sydänäänissä taas yksi iso lasku, ja lapsivettä oli nyt vielä vähemmän. Naistenklinikalla määrä oli noin 5, niin nyt se oli 3. Eli osastolle "jouduin" sieltäkin seurantaan. 

Nesteytettiin edelleen suoraan suoneen, sain päivän aikana 2 litraa ravintoliuosta ja itsekin jo pystyin juomaan, joten olo koheni hyvin, ja vauvankin olo parani eli sydänäänissä ei tullut enää laskuja. Pääsin lauantai päivänä eli eilen kotiin, ja maanantaiksi ultra-aika jossa lapsivesitilanne tarkistetaan. Jos se ei ole lisääntynyt, niin voi olla että synnytys käynnistetään. Että sellaista. Nyt toivon, että lapsivesi olisi lisääntynyt, sillä mulla ei ole mikään kiire synnyttämään. Olen juonut kovasti jos se auttaisi lapsiveden lisääntymistä.


Nyt mietin miten reklamoin SiljaLinelle, oli kyllä vähän muutakin reklamoinnin aihetta kuin mahdollinen ruokamyrkytys. Senkin perusteella se oli todennäköisimmin ruokamyrkytys, sillä mieheni maistoi mun pihviä ja sai itsekin lievät vatsanväänteet, mutta ei sen enempää. Infosta oltiin sanottu, ettei muut asiakkaat olleet siihen mennessä ilmoittaneet mistään vatsakivuista, mutta varmasti sekin vaikuttaa, että moni ehkä luulee oireiden johtuvan krapulasta... (?)



 
Jenni: Tännekin puolelle tsemppiä, ihan pian saat vaan muistella noita vaikeita aikoja ja ihastella teidän pientä yhdessä miehen kanssa.
 [img]http://www.cosgan.de/images/more/flowers/069.gif[/img] 

Möllimöykky: Kuullostaa karmivalta, itse saatiin mieheni kanssa viime risteilyltä (oli kyllä Viking) myös ruokamyrkytys. Ja ihan tosiaan a la carte-ravintolasta...Reklamaatiota vaan ja tiukkaan sävyyn.
 [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/boese/a020.gif[/img] 

Nyt täytyy kyllä sanoa, että Jennin sanat ja muidenkin kovat kokemukset avasivat silmiäni. Laitan jurputus-vaihteen nyt nollille ja iloitsen siitä, että voin hyvin ja saan viettää kaiken aikani ennen uuden tulokkaan saapumista mieheni ja ihanien lemmikkiemme kanssa. Kaikki sympatiani teille, keillä on hankalaa. Kovasti voimia ja jaksamista! 
 [img]http://www.cosgan.de/images/midi/tiere/g040.gif[/img] 

Limatulppa tuli aamuyöstä (ei verijuovia, mutta pistän pääni pantiksi, että se oli se) ja luulen, että sen jälkeen on tihkunut vettä (pari ruokalusikallista kerrallaan märkää pikkareissa). Aamulla 6-8 todella kipeä alaselkä- ja vatsa sekä supistuksia koko ajan. Sitten hiljeni taas.
Jätin miehen nukkumaan, kävin lähikahvilassa syömässä paahtopaistipatongin, kahvia ja laskiaispullan kahveineen ja luin siinä kaikessa rauhassa hesaria. Ai että, kuinka nautin!!!!
 [img]http://www.cosgan.de/images/midi/tiere/g020.gif[/img] 

Nythän ei todellakaan auta muu, kuin odotella ja vaan odotella, ihan rauhassa vaan, laittaa jäitä hattuun ja mennä hetki kerrallaan. Aurinko paistaa, vauva mukeloi, kissa tuijottaa tapansa mukaan ikkunasta kadulle ja koira on päikkäreillä. Olen onnellinen juuri nyt.
 
Jenni: Kovasti voimia sinne! *hali* Osaan kyllä kuvitella ikäväsi, itelläni ois varmasti samanlaiset tunteet tuossa tilanteessa. Tilanne on onneksi varmasti pian ohi, ja pääset kotiin oman kullan luokse, ja vielä vauvan kera. emoticon

Möllimöykky: No hui ja hyi! Nyt valitusta kehiin! Itelläni keliakia, ja kyllä oon muutamaan paikkaan valittanu, jos ruoassa ollu gluteenia lupauksista huolimatta. Mulle tulee aika hullut ruokamyrkytystä muistuttavat oireet, kouristelee joka paikka ja tavaraa lentää joka päästä monta tuntia. Se on ihan hirveetä, itkun ja kivun kanssa saa kärsiä. Joten osaan kuvitella tuon kamaluuden, mitä oot joutunu kärsimään. *hali*

Maiza: Ihanan positiivinen olet! emoticon  Ja aamusi kuulostaa ihanalta! Samoin kyllä ihanan lupaavalta kuulostaa noi oireetkin, pääsetköhän pian tositoimiin? emoticon  Tsemppiä sinne!

Omaa: Mies haki kebabia lähiraflasta, nyt toivotaan, että tulinen ruoka savustaa pikkumiehen ulos isin ja koiraneidin synttäreiden kunniaksi!
 
Ilmoittauduin tänne helmikuisiin joskus syksyllä, olin varma että yliajalle mennään kun oli ihan loppukuusta laskettu aika, mutta toisin kävi :)
Meidän pieni prinsessa syntyi 24.1. kolme päivää etuajassa <3
Muutamaa päivää ennen tytön syntymää oli tosi epäsäännöllisiä kipeitä supistuksia ja viikko sitten lauantaina meni vedet niin siittenhän se oli jo menoa. :)
 
Jennille jaksamisia myös tälle puolen!

Ja myös kaikille muille odottajille voimia viime metreille!

Täällä alkoi eilen (lauantaina) päivästä lievä pääkipu. Meni ohi iltapäivästä, mutta sitten saunasta tullessani näin kirjaimellisesti tähtiä silmissä. En olisi ikinä uskonut, että ne olisivat niin selvästi havaittavissa emoticon  Tietysti säikähdin, kun sitä proteiinia pissassa ollut. Soittelin hyvinkään sairaalaan, josta kyseltiin tarkemmin oireista ja raskaudesta. Sovittiin, että otan yhteyttä uudestaan sunnuntaina jos vaivat palaavat, muuten maanantaina soittoa neuvolaan. Tänään sitten päätä taas särkeny ja voimaton olo+ vauva ollut hiljaisempi.. Oon ollu kahen vaiheilla soitanko vai en, kun eivät nämä nyt niin pahoja vielä ole, mutta entä jos vauvalle ei kaikki hyvin? .. Edelleen takaraivossa menettämisen pelko emoticon
Päädyin kuiteski odottelee huomiseen ja soitella neuvolaan. Katsotaan mitä siellä sitte sanovat. Inhottavia tälläiset!

Onnittelut Labitsille prinsessasta! emoticon  
 
Takaisin
Top