Tammikuun tarinat

Keskustelun 'Laskettu aika joulukuussa 2009' aloitti sinttu83, 1 tammi 2010.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. SannaKoo Sanavalmis juttuseppä

Täälläpäs olikin sitten virkeä poika! Yleensä aamupesujen jälkeen otetaan pullo ja nukahdetaan, mutta ei nyt... Oli sitten hereillä joku 3,5h, ja nyt vasta nukahti - nukahtamista edels kyllä ihme kiukku, kun Joona taisteli unta vastaan eikä suostunut nukahtaa kun vasta peittoon käärittynä syliin. Hassu vauva :)

Vatsallaan köllöttelystä, niin meillä kyllä köllitään puolikin tuntia kerralla! Jalat yrittää viedä eteenpäin, mutta kädet ja naama harais vastaan :D Päätäkin kannattelee jo tosi hyvin, välillä laskee poskelleen lepoon ja sitten taas jatkuu! Eli ei kai tota sit oo turhaan kaikki kehuneet jänteväksi.

Veden antamisesta sitten taas kiitoksia vastanneille, eli ei anneta, jos ei jostain syystä tunnu poika kuivuvan kokoon ;)

Kantoliinasta piti kysyä, että saako vauvan sillä hyvin tuettua myös pystyasentoon? Kun mä oon nähny vaan selkäpuolella pystyssä olevia ja sitten sellasia "sylimakuu" asentoja, eikä niistä oo Joonan kanssa hyötyä, kun ei se suostu olee... Tosin on meillä toi rintareppu, ja se alkaa kohta olla sopivan tukeva, että uskaltaa jäpikkää siinä kannatella :) (nyt vielä tuntuu poika hukkuvan sinne, ja sit se ei tue mun mielestä ihan riittävästi päätä)

Laitetaan nyt vielä yksi tollanen "naamankyntö" kuva, missä tutti ja kädet esti pojan ryömimisharjoitukset! (Jep, meidän neliviikkonen täällä taas hei, ei suostu mikään pikkuvauva selkeesti olemaan :D)

2. Ailime Puuhakas puhuja

Heippa!

Terkkuja neuvolasta! Benjamin on nyt 56,5 cm pitkä, ja painaa 5829 g. Päänympärys on 40,9 cm. Hyvältä näyttää kuulemma. [:)] Niin, ja jätkä sai samantien ekat rokotteet, ja voi että miten ne pisti itkettämään! Ihan äitin sydämestä otti, kun toista sattui niin paljon. Nyt odotellaan mahdollisia oireita mitä niistä rokotteista voi tulla (itkuisuutta, uneliaisuutta, kuumetta, syömättöyyttä...). Peukut pystyyn, että ei tulis kummempia sivuvaikutuksia!

Sinttu: Mä kanssa inhoan rintsikat päällä nukkumista! Kaverilta juuri kuulin, että maidon tulon pitäis jossain vaiheessa rauhoittua silleen, ettei sitä valu imetysten välillä sen kummemmin, eli vain siis imettäessä. Sitä odotellessa... Toistaalta täytyy kyllä muistaa olla tyytyväinen, että sitä maitoa tulee näinkin hyvin! Niin, ja veden antamisesta sen verran, että ainakin täällä sanottiin, että rintamaidon pitäis riittää nesteeksi. Muutenkin kun imettää, niin ekaksi tulee rinnasta sitä vetisempää maitoa, joku on hyvä janon sammuttaja, ja sitten sen jälkeen tulee sitä rasvaisempaa maitoa, joka tyynnyttää nälkää. Näin siis mä olen ymmärtänyt. Vitamiinit annetaan täälläkin ihan vaan raakana lusikalla suuhun.

SannaKoo, eikö olekin ihanaa huomata, että vauva jaksaa pikkuhiljaa pidempiä aikoja olla itsekseenkin? Mäkin saan nykyään jo käydä vessassa silloin kun siltä tuntuu, vaikka Benji oiskin hereillä! [:D] Hyvä idea muuten tuo toppi ja siihen sideharso! Kokeilenpa ensi yönä. Täänks.

Tuikille onnea halisessioihin: jospa jo tänään.. [:)]

Marianna: musta kuulostaa siltä, että saattais olla teidän pojalla menossa kasvuspurtti. Pari-kolme päivää kestää silloin noi raivarit sun muut, ja sitten pitäis taas rauhoittua. Tarkkailepa tilannetta!

Nyt me valmistaudutaan suurlähetystölle lähtöön...
  3. maarinen Sukkela juttelija

taas täällä..
    .. matot ulkona pakkasessa ja pyykkikone ottaa kierroksia jo toiselle täydelle lastille. Imurin pölypussi sopivasti täynnä, joten ei tarvi sitä värkkiä käynnistää! tuli siitä eilisetä järjestelystä pikkusen jälkiä (haaa...) tänne tupaankin. Päivän valossa kun nurkkia kattelee, niin eipä pysty rapueukko jouten istumaan ees kiikkutuolissa suksnkutimen kanssa. Siinähän tulis vaan hermostuneesti pälyiltyä nurkkiin... Mies sen sijaan fiksusti pyysi etukäteen anteeksi, ettei osallistu mun höyryymiseen ja vetäytyi tuonne "uuteen"tv-huoneeseen....

Hei, tuota vesi asiaa kun aamulla selitin, niin, en usko, että tuosta lusikan lipomisesta pahasti nestetasapainot heilahtaa. Kun se lopulta nielaisee vain semmosen lusikallisen, jos sitäkään! Pääasiassa se on semmosta leikkimistä ja lipsuttelee siinä samalla loputkin vitamiinit naamaansa. Elekää pelätkö!

Niinpä, silmät auki nukkuminen näytää kyllä aika pelottavalta. Siihen kun lisää vielä sen pälyilyn ja huokailun niin on kauhuelokuvan ainekset kasassa! Minä oon ite ollu muksuna semmoinen pimeessä hiippailija. Äiti kertoo miten mä oon yrittäny millon mihinkin kaappiin joko tarpeilleni tai sitten ettiny jotain käsittämätöntä! Miehellä on kyllä vieläkin aika kuumia juttuja öisin! Raskausaika niitä sanaparsia sai nauraa monta päivää! Taisinpa täälläkin muutaman jutun jakaa!

Mökkihöperyydestä ja hailakasta peilikuvasta. Minä olen nyt yrittänyt väkisin joka aamu klähmimään, vaikka edes ripsiväriä naamaan. Etes se pieni hetki mulle. Etes se! Eihän se nyt paljoa kohenna ulkonäköä, mutta mieltä kuitenkin ja sitä kautta silmäkin kirkastuu! Suosittelen. Eli siinä vaippaa vaihtaessa roiskin sen värin ripsiin ja sitten kujertelen pikkuiselle! Kampaan oman tukan ponnarille ja harjaan tytön viehkeän siilihaituvan. Yhessä sitten hymyillään uuden aamun IHANILLE peilikuva-naisille!

se on taas vauvanhoito aika, äänestä päätellen!
  4. Pranametri Sanaisen arkkunsa ammentaja

Täällä on jo taas ehditty jutella vaikka kuinka kun meikäläinen vasta pääsee koneelle yksin. Sähköpostin sain kirjoitettua loppuun Valo sylissä. Nämä päivät on aamusta alkuiltaan sellaista torkahtelua edelleen pojalla  ja tissillä roikkumista. Eilen tapahtui jotain ihmeellistä. Valo nukahti kakkaitkujen jälkeen noin puoli 10 ja nukkui vähän yli viiteen aamulla yhteen soittoon!! Ja siinä välissä vielä siirsin hänet sohvalta omaan sänkyynsä. Syöttö viiden jälkeen ja siitä vielä reilu pari tuntia unta. Onpa mammallakin eri olo kun saa pitkän pätkän nukkua kerrallaan. Meillä ei ole kyllä pitkään aikaan enää valvoskeltu yöllä (koputtaa puuta) eikä nuo yösyötötkään minua haittaa, mutta kun itse en ole koskaan mennyt samaan aikaan illalla nukkumaan poitsun kanssa kun olen halunnut miehenkin kanssa seurustella joten omat unet ovat jääneet vähiin. Nyt tuntuu rytmi alkavan tasoittua samaksi meillä molemmilla. Iso poika jo tuo meidän "vastasyntynyt" juu..

D-vitamiinitipoista. Suoraan suuhun vain, vaikka kuten maarinenkin mainitsi, nuo Jekovitit on ainakin hirveän makuisia, olen maistanut kun itsekin pitää niitä ottaa. Yök. Kitkerän makuista. Enkä allekirjoita sitä että masuvaivat johtuisivat vitamiinista, olen jättänyt vahingossa antamattakin välillä ja sama huuto silti on ollut, että älkää vaan niitä jättäkö antamatta. tai voisiko sen annostella tipan kerrallaan pitkin päivää? Ei tulisi niin jytyannosta kerralla.

Hymyistä ei olla saatu kuvia ollenkaan, mutta laitan jonkin muun kuvan tähän perään. Ihana katsella teidän riemuhymykuvia![:D] Mies tuumasi että toivottavasi ei  vielä voi päätellä mitään tuon pojan tulevaisuudesta  sillä perusteella että viihtyi niinkin laitosmaisessa paikassa kuin neuvola täällä on, siellä sai isikin valloittavia hymyjä ja keskustelua pojalta.

Näin nyt, palataan taas astialle.

5. SannaKoo Sanavalmis juttuseppä

Moi!

Noniin, nyt on sitten käyty tunnustamassa, että poika on ihan oikeesti meidän molempien ja sillain. Olipa omituinen täti tuo lastenvalvoja täällä... Sääti koneen ja papereiden kanssa, siellä ei ollut tiedot kohdallaan (mulla oli edelleen äitini osoite, jossa kirjat ei kyllä oo ihan pariin hetkeen olleet ja miehenkin osoitteesta puuttui asuntonumero...). Lisäksi oli hassua, että meiltä kysyttiin, että kauanko me olemme seurustelleet ja lisäksi että kauanko ollaan oltu yhdessä! Samapa tuo, vaikka se sinne kirjataankin, mutta hassua silti. Jutteli myös kovasti siitä, että aina pitää yhdessä allekirjoittaa pojan asiakirjat, ja että katsoo kohta meidän henkkarit, mutta eipä se niitä ikinä edes katsonut! :D

Hurjalta jotenkin kuulostaa Ailimen Benjaminin paino, mä oon ilonen jos täällä ollaan ees reilussa neljässä kilossa :D
    Mitkä rokotukset teillä annettiin? Ja tsempittelen täällä, että sivuvaikutukset ei tulis särkemään teidän päiviä!

maarisen mökissä on riehunut joku ahkeruusmenninkäinen! Tässä vaiheessa ollaan ilosia, että meidän majassa ei oo ku tää 55m2, onpahan vähempi siistittävää ;) (tosin ei se taida noihin vaatteisiin vaikuttaa :D)
    Ja kyllä se ponnari ja ripsari vaikuttaa ihmeellisesti, tosin sitten illalla ärsyttää hinkata niitä pois ;)

Heeei, TERÄSMIESKAVERI! Pranametri, täällä on toinen lentävä action hero! Ja ihanaa, että teilläkin on viime yönä nukuttu, teki varmasti oikein TERÄÄ teille kaikille :)
    En voi vastustaa kiusausta, laitan meidän teräsmiehen kuvan vielä, ja sitten lupaan olla kuvasaastuttamatta taas hetken ;)

Nyt mä nautin siitä, että isi ja poika leikkii välillä keskenään. Aattelin tehdä kanapastaa vailla keskeytyksiä ja laittaa saunankin päälle! Tätä autuutta jäljellä vielä reilu kolme tuntia, ihanaa, että mies on hereillä (ja kotona!)!

6. maarinen Sukkela juttelija

AMPPU:
    -löytyy se biisi varmasti. Selaan nuo meijä keikka-salkut läpi ja paan tulee. Saatkos sinne orkesterin vai trubaduurin vat tuleeko nauhalta? Se häävalssi?
  7. Rinkku Hyväntuulinen höpöttäjä

Nyt on käyty koulussa ja kylästeltyki tytön kanssa. Ihan kiva käydä ihmisten ilmoillaki välissä. Ja jee!!! Paino näyttää -1kg lähdöstä ja vihkisormuskin menee sormeen, kihlasormusta en vielä uskaltanu laittaa ku on niin leveä ja kun ei ole sormuksia ollu pitkiin aikoihin niin pitää ensin totutella tolla toisella aluksi.... jahas tyttö se sitten aina aavistaa millon mie tulen vau:n sivuille... pitää mennä!
  8. SannaKoo Sanavalmis juttuseppä

Amppu, ei ihan valssi, mutta mites se yks iskelmä-biisi "Tahdon oikeesti olla sinun"? (en oo ihan varma, et onko ton niminen, mutta varmaan googlella löytyy)
    Muistelen meinaan, että taisit valittaa valssaustaidostasi, niin toi ei vaatis välttis ihan täydellistä askellustakaan ;)
  9. SannaKoo Sanavalmis juttuseppä

Turhan aikaisin riemuitsin "vapaa-ilta aikomuksistani"... Miehelle en nimittäin ollut sanonut mitään, joten eiköhän se tullut joskus seiskan korvilla sitten tuomaan nyytin mun syliin ja sanoi menevänsä ottamaan tirsat ennen töitä, lupasi kyllä nousta, jos vauva on hankala eikä meinaa millään asettua, että saan tehdä ruokaa edes (hänelle töihin... hmph). Vauva ei meinannut asettua, joten mä käärin sen peittoon, siihen se suunnilleen uinahtikin ja heitin nyytin isin kainaloon makkariin. Noh, ruoanlaittokin keskeytyksittä omassa rauhassa on sentään ihan ookoo, vaikka en saunaan päässytkään. Suihkuun sentään livahdin lotraamaan ;)

Rinkku, vauvoilla on selkeä vaisto äitiensä syömä- ja palsta-aikomuksista! ;) Kiva kun sormukset mahtui taas!

Djaah, kävin joku 30min sitten tuikkaamassa Joonan makkariin omaan sänkyynsä, puuhastelin itse siinä vähän pyykkihuoltoa ja muuta, sitten hiivin pois ja ukkeli jäi vauvaölisemään tonne. On tainnut ölistä itsensä uneen, sillä pariin minuuttiin ei ole kuulunut mitään! Näemmä taas tänään oli tällainen helpompi nukutus :)
  10. SannaKoo Sanavalmis juttuseppä

Meillä vietettiin viime yönä liki 10 h punkan pohjalla, sekä äiti että poika! Herättiin vain kahdesti syömään ja nukahdettiin heti uudestaan, tosin 7.30 herätessä nappasin pikkumiehen jälleen kainaloon meidän sänkyyn, kun se meinas alkaa kitisee ylösnousua omassaan. Sain siis sen huijattua ja nyt on oikeesti aivan ihanan virkeä olo!

Kohta pian tulee Joonan kummitäti meidän viihdykkeeksi ja illalla mä pääsen sukellusseurani junnutoiminnan suunnittelukokouksen varjolla ihmisten ilmoille. Huomisellekin on vieraat buukattu, pojan kummisetä vaimoineen ja niiden 7kk syötävän suloinen poika. On siis paljon ihania asioita, mitä ootella! (ja sunnuntaille aattelin varailla laskiaispullanleivontaa ;))

Eli dimdam, nouskaahan muutkin sieltä jo päivän puuhiin!
  11. maarinen Sukkela juttelija

HÄÄBIISEJÄ, AMPULLE
    ainakin tunelmia, joita saa kyllä jakaa. Laitan ekas tohon se päätunnelman fraasin. Maistele niitä ja jos oikeen alka itkettää niin SE ON SIINÄ!

...tahdon tanssia kanssasi valssin, läpi pitkien vuosien. käsivarsiisi kasvaa kiinni, niin että irti mä pääse en...
    (Metsäketo, Tahdon tanssia)

... sä sanoit sen hiljaa kuin kuisakus maan koskettanut ois oudolla voimallaan. teit lauseista purjeen ja katseesta veen. tuuli kääntyy kun tuun syliin sun..
    (Voutilainen, Kaksi karttaa)

..kuninka ennen edes aamun ylös nousta mä halusin, kun en sinusta tiennyt unta kenestä näin...... suru suurempi kuin jos joku luotain sut veisi pois, olis se ettei koksaan kohdattu ois....
    (Tapio, Leppilampi, Jotain jää)

... huoneesi nään, nään illan ruskon.  luo, luokses  jään, luonas mä uskon. uskon yhteyteen, uskon rakkauteen, joka kanssas kestää kauemmin kuin huomiseen, alku tää voi olla kaiken kauniin, alku johon koskaan loppua löydy ei....
    (Kirka, Alku kaiken kauniin)

PErinteisiä:'
    ... lämpöni lempeni annan, kaunis on nuoruutein.... ( NUORUUSTANGO)
    ...sinitaivas vaikka katoaa, vaikka jäähän peittynyt on maa, mua rakastat se riittää...(Hymni rakkaudelle)
    ...sua vain yli kaiken mä rakasta...(Romanssi)
    ...muistaa sen tytön pienen voinhan, muistaa sen pojan pienen voin...(Nousee päivä)

No niin, tuohon Metsäkedon kappaleseen meinaan ite tukehtua kun se on niin järisyttävän kaunis! Ainoo missä joutuu ehkä paria sanaa vaihtaa, kun siinä vikassa säkeistössä ne siirtää syrjään tuoleja, jotta mahtuvat tanssimaan pölyisesä kuppilassa rakkautaan kaiken kansan nähden välittämättä muista ihmisistä!

KAKSIKARTTAA taas kosketaa aina. On sikäli erikoinen, ettei ole valssi. Mutta siihen saa aika kivan helposti tanssittavan kuvion. (sanon minä, jonka rytmitaju päättyy napaan..) tuo sanoitus on kanssa kovin kovin koskettava. Siinähän hapuillaan rakkaan käteen ja lähdetää yhdessä matkalle toiseen ihmiseen. (...on matkalla maailmaan, kaks tutkimus matkaajaa ja kumpikin karttoina on toisilleen, ei kaikkea kuitenkaan saa kerralla paljastaa, on oltava kartoilla tie myös salaiseen...)

JOTAIN jää. IHAN käsittämättömän kaunis hääkappale. Tarinan raadollisuus puhuttelee, ainakin minua. Että miten en tiennyt, mitä kaivata, kun sinua ei ollut ja mitä on kosketus ja mitä on rakkaus ja sen ikuisuus ja mikä muisto meistä tänne lopulta jää.

ALKU KAIKEN KAUNIIN... meidän rakkaus laulu! Tällähän tuo mies minut hurmasi, ennenkuin edes tunsin häntä. EN edes nimeä. tiennyt.. tätä kaunista alkua on kestänyt! JA joka päivä tuntuu taas uudelta kauniilta alulta!(.. onni on, kun sormet painaa huullillesi saan ja olla hiljaa. syliin mun sä painaudut ja kuiskaat, kuinka paljon mua sä kaipaatkaan...)

TOIVOTTAVASTI näistä on jotain apua! Ja löydätte se teidän tärkeän rakkauslaulun, jos ei tästä, niin jostain muualta. Oli se sitten valssi tai joku muu. Sellainen, joka saa sydämen onnesta sykkimään. Ja pistää selittelemättä, salaa pyyhkimään silmäkulmaa, vielä vuosien päästä. Ja kun se soi yllättäen radiossa, keksen siivous päivän, on otettava vauva kainaloon ja tanssittava keittiön matot sutturalle! Katsottava salaa peiliin ja lisättävä ihan vaan vähäsen huulipunaa!!!
    ---------------
    Meen tästä itkemään kaihoromanttisia kyyeleitä keittiöön. Kolistelen vähän pannuja ja kattilota. JA valmistan aamiasen! Hui, minua kihelmöi. Tuli omt häät mieleen!
  12. Pranametri Sanaisen arkkunsa ammentaja

Huomenta kansalaiset

Helliä sanoja noissa maarisen ehdotuksissa Ampulle<3 Voih.
    Helliä ajatuksia on ollut täälläkin. Jossain vaiheessa oli täällä sitä keskustelua (jota Amppu ei tarkoittanut aloittaa keskusteluksi[:D]) toisen lapsen saamisesta ja meilläkin aihe on pulpahdellut pintaan harva se ilta. Kovasti alkaa vaikuttaa siltä että meille saisi tulla toinenkin valloittava vauva[:)] Välillä väsyneenä tai kärttyisenä ollaan muka peruttu, mutta sydän on kallistunut veljeen tai siskoon Valolle. Ei kerrota kellekään muulle vielä (mies kuitenkin kertoo heti jollekin kun tulee tilaisuus[:D]). Meillä kun on ikää hiukan enemmän kuin 20v niin kovin kauaa ei haluta edes odottaa. Sitähän ei tiedä miten paljon aikaa tärppäämiseen edes menee. Hilpeää; tässä kaksi aikuista jotka eivät koskaan missään tapauksessa ole halunneet ollenkaan lasta, ei ole minun juttuni-tyyliin ja nyt haaveilemme jo sisaruksesta ekalle. Mies alkoi jo suunnitella milloin ehkäisy jätetään pois eikä yöllä meinannut sille uni tulla silmään vaan lähti selaamaan kalenterista sopivaa nimeä seuraavalle pojalle, ihan varmana että poika tulee. (viimeksi oltiin varmoja tytöstä ja toisin kävi)

Leluista juu u. Mieheni sai synttärilahjaksi Valon kumma-tädiltä suloisen vihreävalkoisen pehmeän lehmähelistimen. Se ristittiin MuuMuuksi. Kun 44 vuotias alkaa leikkiä MuuMuulla joka sanoo OOOOOooooo, on se hauskaa katseltavaa ja kuunneltavaa[:D] Tänään aamusella touhutessani mies  viihdytti Valoa lattialla ja otti tämän MuuMuun ja alkoi leikkiä.Innostunut selostus kaikui kämpässä kun lehmä teki vatsalihasliikkeitä ja kommentoi maailmanmenoa. Innostui niin että unohti kenen kanssa siinä leikki, unohti Valon!! Sitten havahtui pojan äännellessä. Olisko jotain jäänyt omasta lapsuudesta vähän vajaaksi?[;)]
    Eilen annoin Valolle peilin eteen ja hymyhän sieltä tuli suloiselle pojalle. Pitää heti sään salliessa lähteä perhekerhoon ja MLL:n perhekahvilaan katselemaan muita vauvoja!

Hajut, maarinen jossain vaiheessa aikaa sitten haistelit Venlaa ja hokasit että korvantakuset tuoksahtaa. Meillä on pitkään haissut kaulapoimut. Sinne suloisten läskien väliin hautuu helposti puklut ja sinne jää, eikä tarvitse kauaa olla kun tuoksu on huumaava, ökh. Pesua ja perunajauhoa, sillä ne saa kuiviksi.
    Kätöset haisee kanssa tumppujen sisällä vaikka kuinka tuulettaa välillä. Sinne puklusuuhun kun vielä eksyvät niin..

maarinen kävit sitten yöllä meillä kylässä (unessa) miehesi ja POIKANNE kanssa. Teillä oli muka poikalapsi joka roikkui kätevästi jaloistaan naulakon henkaritangossa ja Valo oppi häneltä kaikenlaista. Tuumailin sinulle unessa että olet juuri sen näköinen kuin oletinkin, pienempi vaan.

Taas tipoista ja vatsavaivoista. Minä tein kokeilun. Viikkoon ei ole Valo saanut mitään tippoja ja samaan aikaan olen ottanut soijarouheen ja linssit ruokavalioon takaisin. Arvatkaas mitä! Mikään ei ole muuttunut pahempaan, vaan jonkin verran helpottanut tuo huuto. Että näin. Ajatus: Onko tipoista ollut meidän lapselle lainkaan hyötyä vai peräti pahentanut tilannetta? Lueskelin netistä keskusteluja aiheesta ja samankaltaisia huomioita oli muillakin. Joillakin tuntui auttaneen (rela/cuplaton/disflaty) ja toisilla oli selvästi pahentanut tilannetta. On tämäkin tuoreen äidin päätä sekoittanut. Itse yrittää tehdä kaikkensa helpottaakseen toisen oloa ja sitten onkin mahdollisesti vain pahentanut tilannetta.

Sitten palaan vielä Maarisen aiempaan ehdotukseen kuvia varten aloitettavasta uudesta otsikosta. Minä ainakin olen niin paljon ruuhkauttanut tätä palstaa kuvilla että voin sellaisen aloittaa. Ei sitten kestä niin kauaa latailla tätä sivustoa (hitaammilla yhteyksillä tuskaista). Täällä voi vaikka vinkata että laitoin kuvan tuonne toiseen. Kuulostaako toimivalta?

SannaKoo teillä on kyllä tosi jäntevä poitsu. Meidän heppua kun yrittää vatsalleen niin joko se makaa tyytväisenä paikallaan tai sitten alkaa kitistä ja kommentoida että evvk[:D]

Ai niin, ja tein sellaisen rohkean vedon, että päätin jättää yritystouhutkin ainakin seuraavaksi kesäksi  tauolle. Jatkan ensi vuonna jos tilanne sen sallii ja jos huvittaa ja jos asiakkaita vielä on[8|] Mahtava kesä tulossa! Ei niin mitään työtä!!! Vain tuota pikkupihan kaunistamista ja oleilua perheen kesken. Jippii!

Ihanaa päivää joka kotiin
  13. Ailime Puuhakas puhuja

Piti eilen jo tulla kirjoittelemaan, mutta nousihan Benjaminille sitten kuume eilen niiden rokotusten jälkeen, joten meni koko päivä ja ilta sitten sylitellessä. Illalla poika oli kyllä yllättävän virkeä ja hyväntuulinen, vaikka lämpöä oli silloin vielä 38.2 astetta. Viihtyi siis sylissä möngertämässä, muttei oikeastaan normaalia enempää itkeskellyt. Saatiin tälläiset rokotukset kuin DKTB-Hib (Difteria, Hinkuyskä, Tetanus, Polio ja hemofilus influenzae B) ja Pneu (Pneumokokki). Lyhenteet oudot, kun on hollanninkieliset.

Eilen käytiin siis neuvolan jälkeen siellä suurlähetystöllä isyydentunnustuksessa, ja ilmoitettiin samalla Benjamin Suomen kansalaiseksi. Siis kyselläänkö Suomessa standardina kaikilta noita todella intiimejä kysymyksiä isyydentunnustuksessa? Että miten seksiä ollaan harrasteltu raskautumisen aikana ja onko ollut muita seksipartnereita yms.? Haha, kyllä nauratti! [:D] Taitaa olla Suomi melkein ainoa maa, missä tuo selvittely on oikein haastattelu. Täällä Hollannissa kun käytiin paikallisille viranomaisille tunnustamassa isyys, niin riitti kun mä ilmoitin että mies on tosiaan lapsen isä.

SannaKoo: laita vaan lisää kuvia! Ei haittaa yhtään! [:)] Teillä on kyllä valloittava pieni mies siellä! Ja sameten Pranan teräsmies on kyllä niin suloinen! Laittakaa muutkin lisää kuvia! Niin ja juu, Sanna, on tuo meidän Benji aikamoinen jötikkä! [:)] Ihan painokäyrän yläviivalla heiluttiin, kun katselin neuvolassa sitä grafiikkaa. Saa nähdä miten käy jatkossa. Benjillä oli nyt tullut painoa viikossa reilu 400g! Ja tämä pelkällä rintamaidolla. Mun maito taitaa olla täyttä rasvaa...

Pranaa muuten komppailen noiden D-vitamiinien kanssa, eli älkää jättäkö niitä antamatta! Niitä ei vauva nimittäin rintamaidosta saa, ja D on kyllä todella tärkeä vitamiini.

Amppu: reippaan kokoinen poika sitten teilläkin. Benji ei oo kasvanut pituutta niin hirveästi, eli sitä seuraillaan nyt neuvolassa tarkemmin, varsinkin kun neuvolantäti ei saanut sydänääniä kunnolla kuunneltua. Jos on sydämessä vikaa, niin lapsi ei kuulemma kasva niin nopeasti. Mutta ei tarvitse kuulemma hätäillä vielä, kun nyt ei saanut sydäntä kuunneltua pojan nopean hengityksen takia..

Nyt Benji heräilee, eli meikäläinen pääsee viihdyttelemään vaavia. [:)]
  14. Pranametri Sanaisen arkkunsa ammentaja

Mitä ihmettä meillä on tapahtunut? Poika nukkuu keskellä päivää!! ja monta tuntia vielä[8|] Minulla on aikaa tehdä jotain. Aloitin virkkaamaan värikkään mobilen villalangasta, ekaksi sininen lintu jolla vihreät siivet,sitten vaikka leppäkerttu..

SannaKoo unohdin ihastella ääneen teidän pikkusupermiestä, vauvakuvat on niiiiiin syötävän suloisia<3 oliko Joonalla taas kuvassa peukku suussa vai näyttääkö vaan siltä?[:D]

Missä te kaikki ootte? (kerrankin minä kyselemässä)
  15. Ailime Puuhakas puhuja

Prana: minä täällä ainakin! Kävin just korkkaamassa kivagallerian. [:)]

Meillä ei just nyt nukuta, mutta pikku-ukkeli tyytyväisenä köllöttelee tuossa viltin päälle, joten mä pääsin taas vähän kurkkimaan koneelle.

Edit: Siis kuvagalleriaa tarkoitin, vaikka voishan tuo myös kivagalleria olla! [:D][:D]
  16. Pranametri Sanaisen arkkunsa ammentaja

Ailime kivagalleria olisi parempi nimi[:D] Saisinkohan vaihdettua? Voi muuten pientä Benjaminia tuon kuumeen kourissa. Onneksi ei kauaa kestänyt, nytpä tiedetään me muutkin että mitä voi olla tiedossa. Tuo rotavirusrokote jonka Valo sai suun kautta liemenä aiheutti vain pientä kakkaamista, ehkä, sitäkään ei tiedä kun löröähän tuo on muutenkin.

Hauska kuvakulma tuossa kuvassa Ailime[:D] Mahtavat pullukkaposket, niitä ei voisi olla suukottelematta!
  17. maarinen Sukkela juttelija

... terveisiä ihmisten ilmoilta!!!! HURAA HURAA HURAA!
    Äiti istunut auton takapenkillä. Nähnyt vinhasti ohikiitäviä maisemia, paljon erivärisiä autoja ja ihmisiä toppatakeissa pipot päässä. Lidil kaupassa oli oikeen kaksi uutta kaupantätiä...kassakoneet sanoo rytmikäästi piippiip piip pii! Voi mikä maailma tuolla metsän takana on!

JA kivagalleriaan siis kipin kapin! Mielenkiinto heräsi! Kiitos!

Hei Pranametri, hupaisia unia täysikuu yö sinulle tuonut!!! Se vaatetangossa temppuileva poikanen voisi hyvinkin kuulua tämän perheen tulevaisuuteen. Kuulosti niin tutulta! Oikeesti!

Meidän neitokainen on alkanut kuolaamaan! Joko niitä hampaita saa alkaa odottelemaan? Muistelin, että ekas nuo kuolaa muutaman viikon. Sitten ikenet pullistuu ja punottaa. Ja yks kaks, valvottujen öiden jälkeen, jonakin aamuna, lusikkaan karahtaa pienenpieni hampanen. YKs noista aikusiata pojista sai ekan hampaansa 2,5kk:n iässä. Aika hurjaa, kun se ei tehny sillä vielä mitään. PAITSI; pureskeli tissiä nirskis narskis ja sekös oli hauskaa! (koputtaa puuta täällä..)
  18. Iona Satasella mukana keskusteluissa

Terkkuja täältä loskaisesta Saksanmaasta! Eka duunipäivä takana, kerran kerkesin pissalle ja yhden keksin söin. Yritin vessassa pumpata mutta ei se onnistunutkaan niin ku odotin, kotona kyllä virtaa ku Niili mutta vissiin toi olotila tosiaan vaikuttaa. No nyt illalla sain pumpattua lisää sen verran että riittänee huomiseks. Ja onneks loppupäivät on kevyempiä, nyt on tää mamma ihan kanttuvei. Iskä on täällä mukana ja hyvin oli ne pärjännyt päivän, paistelivat bratwurstia ja pissasivat (onneksi vaan poika!) huoneen sohvalle.

Lentomatka meni oikein mukavasti. Kerran pienet kitinät, jotka johtui nälästä eikä ilmanpaineesta. Nousussa poju nukkui ja laskussa imetin ja nukahti tissille. Kone ei ollu täys ni saatiin ottaa turvakaukalo mukaan ja kytkettiin se viereiseen penkkiin, nousussa siinä ja laskussa sylissä. Oltiin eilen koko päivä shoppailemassa Frankfurtissa. Sänkyä ei täällä pienelle oo, mutta kyhättiin sohvapöydästä tohon meijän sängyn kylkeen saareke ja pyyhkeen sisällä nukkuu somasti oma sammakkohuopa suojaamassa 'päiväpeittopatjaa'. Eli täällä kaikki hyvin! [:D]

Ihanaa Pranis että päätit hengähtää vielä hetken lisää duunikuvioista! On täälläkin käynyt monesti mielessä muttamutta niinkun sanoit että saa nähdä onko sitten enää asiakkaita. Mulla on osa-aikanen nyt duunissa, mutta kun on niin pirun kallista olla työnantaja ei oo varaa palkata täyspäivästä. Ja en uskaltanut pitää kunnon sapattia jotta olis sitten duuni mihin palata. Lotto on kyllä taas vetämässä, huomenna siis 7 milliä jaossa! Vinkvink! [;)]

Nyt suihkuun ja pitkälleen jalat kohti kattoa! Niin ja tänään oli korkkarit jalassa ekaa kertaa aika moneen kuukauteen. Saas nähä mitä selkä tykkää, vielä ainakin ihan ookoo.

Vielä kun olis irtokarkkeja... Tai edes suklaata..
  19. maarinen Sukkela juttelija

Heipä hei!

Venla teki taas äidin iloiseksi! Näytti siltä että saan viettää illan aivan ypöyksin... vaan sainkin tuosta tytöstä ihan varteenotettavaa seuraa. Oli meinan jo ihan yöunien näköistä sitkuttelua ja puoli tuntia nukkuikin, sitten herää ja rusauttaa vaipan täyteen tavaraa. Tuossapa hän nyt pötköttää ja ähkyy, kun minä napostelen samalla iltapalaa.

Meillä kans samanmoiset ajatukset tuosta työnteosta kuin Pranametrillä. Firma saa olla telakalla mun puolesta, ainakin syksyyn, ellei pidemmällekin. Meiltä ei asiakaat lopu ihan justiinsa. Eletään vaan viksusti suu säkkiä myöten, että saa rahat riittämään. Tällä iällä haluaa jo nauttia tuosta pikkuisesta kotioloissa ja vetää muutenkin kevyemmin. (tästä olikin puhetta jo syksyllä..) Mutta ymmärän hyvin niitä joiden on vaan tahkottava. Olen semmoisenkin ajan kokenut ja se oli ihan kivaa silloin.

Mutta siis, mukava kuulla että Ionan työmatka menee nappiin. Tsemppiä koko sakille!

No niin.. tää jää näin pinnalliseksi taas. Seuraneitini vaatii huomiota! johan se tuossa pitkään viihtyikin lelujensa parissa... taitaa iloinen jutustelu muuttua hiljalleen itkuksi. Tuohon on pakko reagoida!
  20. SannaKoo Sanavalmis juttuseppä

Iltayötä mammat ja mukelot!

Pranametri, jos se MuuMuu saa miehestä sisäisen lapsen esiin, niin ootapa vaan niitä junarata- ja autoleikkejä! ;)
    Ja tosiaan, ei tällä kertaa meidän supermiehellä ollut peukku suussa (ei se osaa ees peukkua imeä, kaikki muut sormet kyllä sopii imettäväksi ;)). Jäntevyyttä löytyy kyllä, vatsallaan köllii ihan mielellään ja suuren osan ajasta on niska pystyssä ja kädet sopivasti kannattelee myös. Ihme ukkeli, ei taida ymmärtää, että sen pitäis olla vielä pikkuvauva ;) Katsotaan kuin suostuu ristiäisissä vauva-asennossa köllimään! Jos nukkuu, niin sillon kyllä, vaan ei muuten...
    Ja Valon kannalta tosi ihanaa, että annat yritysasioiden levätä! Kukaties sitä siskoa tai veljeäkin sitten pukkaa sopivalla ikäerolla, niin ehdit asiakkaita metsästää sitten vasta myöhemmin :)
    Kivakuvagalleria myös ihana juttu, ja söpöilyksiähän sinne oli jo ehtinytkin!

maarinen, niin se vaan tosimaailma näyttää jännältä kotiseiniin verrattuna. Kiva kun pääsit liikenteeseen sinäkin!
    Vaan hui, eikai niitä hampaita nyt vielä?! Kauhulla oottelen täällä, että koska teistä ekat vanhemmat beibet alkaa hampaita pukkimaan, niin me nuoremmat ehditään sitten varautua ja ostaa korvatulppia kaappiin ;)

Hollantiin Benjaminille tsempit rokotusoireisiin!

Täällä oli ihanan täyteinen päivä ihmisiä ja sosiaalista elämää tälle äitityypillekin! Eipä tarvinnut täällä palstalla roikkua kerrankin koko päivää ;) Nyt on pieni mies kylvetetty ja tuupattu yöunille, mies kotona ja perheellä kaikki hyvin. Äitiäkin lellittiin, kun isi paisteli patonkia ja täytteli mulle iltapalaksi, ihanaa. Kohta vaan uni taitaa mut viedä ja saa mies jäädä keskenään tuijottelemaan jenkkifutista telkkarista...