Tammikuun taivastelut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja syysmami
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo mua nauratti kun lenkkeiltiin tänään nii yks mummo tuli kauhistelemaan miten voi NÄILLÄ pakkasilla olla vauvan kanssa ulkona :D Huoh.

Hoh, flunssaa on ollut jo viikko ja nyt meidän tyttö sai nokkosihottumaa.. Neuvolassa ne sanoi että se on ihan tavallista että vauva saa sitä flunssan yhteydessä.. Tää flunssa vois jo mennä pois! Tänäkin yönä heräiltiin kahden tunnin välein.. Alkaa jo riittää tää :(

Enpä tiedä mikä meidänkin poikaa vaivasi viime yönä, kun heräsi klo 24, 02, 04, 06, 07 ja 8.00 kokonaan hereilläo_Ojoka toisella heräämisellä syötin...

Muokattu viimeksi:
Meillä on ollut aivan hirveä viikko :( Lapselta katosi ruokahalu tiistaina, eikä ole vielä löytynyt takaisin, syöhän se jotain, mutta paljon vähemmän kuin viime viikolla. Meillähän on pitkään ollut kasvu huonoa, mut viime viikolla syöminen alkoi sujua lastenlääkärin opeilla ja vauva söikin aina tissin jälkeen noin desin. Mutta nyt ei sitten välttämättä syö mitään enää pullolla ja korvikemäärä on pudonnut yli puolet viime viikosta (ja ei, tuskin oma maito on ainakaan paljon lisääntynyt). Lisäksi on jotain kipukohtauksia, ehkä ummetuksen takia, ja refluksikin siellä taustalla lienee, on tosi väsynyt ja välillä huonovointinen. Juttelin eilen lääkärin kanssa puhelimessa, ja me kokeillaan nyt maidotonta korviketta...hän sanoi, että tuloksia pitäisi näkyä parissa päivässä. Jos se siis on tuosta kiinni. Mutta enpä tiedä miten tuloksia voi näkyä, jos vauva ei syö sitä korviketta... :( Ainakaan hän ei nyt sitten saa enää viime viikolla aloittamaamme refluksivauvojen korviketta, jos se nyt sitten oli huonoa.

Tuntuu vaan, että lapsi kuihtuu käsiin, eikä kukaan osaa oikein auttaa :( Lisäksi me ei saada miehen kanssa oikein nukutuksi öisin ja jaksaminen alkaa olla aika loppu. Onneksi mies on työttömänä, mutta tää lapsi tarvitsisi ilmeisesti ainakin kolme kokoaikaista hoitajaa...

Voi elenna :( Muistakaa hakea ajoissa apua jos tuntuu oikeasti että voimat hupenee. Meillä lapsi vaistoaa heti jos oon hermostunut/väsynyt/kiukkuinen ja kiukkuilee itsekin. Jos lapsi alkaa todella mielestänne esim kuivumaan niin heti lääkäriin tai sairaalaan! Voimia ja positiivisia ajatuksia <3

Onhan noi pissamäärät selvästi vähentyneet, mutta ei tuolla lastenlääkärillä ainakaan ollut mitään pikaratkaisua tähän. Ensin pitää löytää lapselle sopiva korvike, sanoi hän. Sanoi myös, että jos tuntuu oikein epätoivoiselta niin tiistain lääkärineuvolasta voi pyytää lähetteen allergiatesteihin... entä jos tuntuu epätoivoiselta ennen sitä...

Toi maidoton korvike on muuten ihan hirveän makuista! Ei ihme ettei vauva syö ainakaan sitä.

Voimia Elennalle. Luulisi että lääkäriltä saisi nyt oikeasti jotain konkreettisia neuvoja, ku tuo teidän tilanne on jatkunut jo noin kauan. Toivottavasti teillä on jotain apuvoimia saatavilla sukulaisista tms. ettette väsy vaivan loppuun... Kaikkea hyvää teille jatkoon.

Voimia Elenna. Onko ollu lääkäreiden kanssa puhetta tutkivatko tarkemmin mikä syömättömyyttä aiheuttaa?

No, perjantainen lääkäri luetteli vaihtoehtoihin ummetus, refluksi, allergia... Refluksilääke meillä nyt on, mutta sakeutettu korvike ei ilmeisesti toiminut. Allergiatestit olis ehkä sitten seuraavana vuorossa. Ummetuksesta onkin päästy jo pikkuhiljaa eroon...

Nuohan tuntuu pelkiltä arvailuilta mun mielestä :O. Mutta hehän tässä lääkäreitä ovat, joten kaipa ne asiansa osaa :)

Paljonko teillä on veroprosentti? Minä hain muutosverokorttia koska en tule olemaan tänä vuonna ollenkaan töissä. Laskin että äitiyspäivärahasta ja kotihoidon tuesta tulee pyöreästi 18000 euroa tälle vuodelle ja sen mukaan hain uutta korttia.. Aikaisemmin veroprosentti oli 24 kun olin 100% töissä ja kas kummaa, eilen tuli uus verokortti jossa veroprosentti oli 25!! Eli maksan saamistani etuuksista enemmän veroa kuin mitä saamastani palkasta!! Ihan naurettavaa, soitan huomenna verotoimistoon ja kysyn että eihän tuo ihan oikeasti voi pitää paikkaansa!

Mä oon kuullut että tosi moni on saanut mätkyjä kotona ollessaa, vaikka veroprosentti on ollut 20 tai enemmänkin.

Mulla ois nyt veroprosentti 16,5 ja tulorajana 22 000. Pelkään että tuosta niitä mätkyjä tulee, niin ajattelin nostaa vero% ainakin siihen 20..... mieluummin sitten palautuksia, kuin yhtään mätkyjä!

muoks: Siis tuon 16,5 % pitäisi riittää mulle mainiosti mitä laskin noita tulevia rahoja.... etenkään jos ei tule mentyä töihin. eli kai mä annan olla näin....

Muokattu viimeksi:
Juu, etuuksista tulee korkea veroprosentti. Johtuu käsittääkseni kun silloin ei saa verotuksessa mitään työtulovähennyksiä. Olkaa siis tarkkana ja laskettakaa ne prosentit verottajan palveluissa ettei vaan tule mätkyjä! Mullakin veroprosentti 24... Eli tuo syysmamin 25% voi olla ihan oikein, valitettavasti :(

Siis ihan naurettavaa että minun tulot tippuu liki kolmanneksen ja joudun silti maksamaan enemmän veroja! Tämähän on ihan naurettavuuden huippu! Ei ihmekään jos ihmisillä ei ole "varaa" tehdä lapsia kun tämä yhteiskunta syö vähäisetkin tulot tavalla tai toisella.. Ihmetyttää vaan miten minun kaverilla joka on samassa työssä kuin minä ja joka jäi myös viime vuoden puolella äippälomalle on veroprosentti ainoastaan 19.5. En voi käsittää miksi minulla se on monta prosenttia suurempi?? Soitan huomenna verotoimistoon ja kysyn että miten tämä oikein menee. Jos olisin tienny että se vero% kasvaa niin enhän minä tietenkään olis sitä muutosverokorttia hakenu!! Kyllä sapettaa, on tämä Suomi yks sarvikuonojen maa...!

Se on ihan hullua kyllä. Itseänikin ärsyttää kun pientä oravaa maksaa törkeen kovaa veroa suhteessa tuloihin. Mutta mieluumin näin kun kauhiat mätkyt, joita tosiaan moni on saanut kotona ollessaan niinkun Sandy83 tuossa mainitsikin (joten Syysmami, ehkä parempi näin ettei tule ikävää yllätystä sitten ensi vuonna. Joskin sinuna vielä soittaisin ja varmistaisin että onhan se laskettu oikein!

Ja hassua kun mullekki tuli uusi verokortti silloin tammikuussa niin siinä oli laskettu vain työtuloa jota ei tietenkään ole ensi vuonna kuin pisimmillään puolelta vuodelta. Mutta mistäpäs se verottaja toisaalta tietää milloin oon töissä jne. Onneksi meillä tuleva asuntolaina laskee veroprosenttia vaikka nouseehan siinä asumiskulutkin roimasti.

Tuli muuten mieleen, että pitääköhän se verokortti toimittaa normaalisti työnantajalle vai suoraan kelaan? Mä tuskin meen vielä tänä vuonna töihin..

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Työnantajalle kuulemma. Kela saa tiedot verohallinnolta. Mut palautetaanko se silti nyt jo vaikka tietäiskin ettei mee koko vuonna töihin?

Pakko kait se on, kun vanhempainrahasta otetaan voimassaolevan veroprosentin mukaan ja jos ei vie uutta niin olikohan se jopa 60% mitä sitte viedään veroa..

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Takaisin