Tammikuun taivastelut

Mä ainakin saan työnantajalta esim. Arkipyhistä rahaa niin pitää niillä vero% olla tiedos..

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app
 
Oolrait! Ja parempi se varmaa muutenki on varmuuden vuoks kiikuttaa. Tie vaikka keikkailis ajoittain ja eipähän pääse kortti hukkumaan kotona :)
 
Mie lasketin uuden kortin ajatellen et palaan syyskuussa töihin, mut en mie sitä vie ennenku töihinpaluu on varmaa kun ei ne mulle mitään maksakaan ennen sitä :) muutosverokortin sai näppärästi kelalle suoraan verottajan nettipalvelusta. Mie inhoon tätä verostressiä! Aina saa huolehtia onko nyt yli vai ali vai hyvä!
 
mä yritin etsiä miten tosiaan sen muutosverokortin sais tehtyy ja kelalle.... Enkä löytänyt. Mut hyvä tietää että se siellä jossain, jollain keinolla onnistuu. Pitääpä huomen yrittää uudelleen!
 
Mie tein sen muistaakseni tosiaan siellä verkkopalvelussa ja kun laskee ne etuudet ja merkkasi siihen etuus kohtaan niin se automaattisesti tarjosi vaihtoehtoa et menee kelalle suoraan! Palkkaa varten kortti tulikin sitte kotiin vaikka senki olis kai voinu tulostaa sieltä suoraan.
 
Kyllä se vaan on niin niinku emmu_ma sanoikin että kerta etuuksista ei mene mitään vähennyksiä niin vero% on sen takia suurempi. Ihan typerää, nyt kun minun vero% on 25 ja kela lisää siihen automaattisesti vielä 2% niin minun vero% on 27. Kun jään heinäkuussa kotihoidontuelle käteen jää joku 300e kuussa, ei sillä kovin kauan kotona elellä :sad001 ja minä kun haaveilin että olisin kotona ainakin siihen asti kun tyttö on 2v..
 
Käytiin tänään tk-lääkärissä ja saatiin kiireinen lähete lastenpolille. Kokeilussa myös uusi maidoton korvike ja sen kanssa taas vaihteeksi sakeutusainetta. Sakeutusaine (ilmeisesti) aiheutti viimeksi ummetusta ja ruokahaluttomuuden, mutta se näyttäisi olevan kyllä tarpeen. Poika söi heti koko pullollisen...varmaan kun ei nouse nyt ylös. Koitetaan nyt laittaa mukaan enempi mallasuutetta, niin jospa masu ei sitten menisi kovalle. JOSPA se tästä lopultakin alkaisi helpottaa.
 
Mä taidan kanssa jättää veroprosentin suosiolla tohon 24%:iin, vaikka laskurin mukaan sitä ehkä voisi tiputtaa 22,5 asti. Eipä tuo suuri ero ole, ja mieluummin maksaa nyt liikaa... Kesällä voi ehkä tarkistaa asiaa uudelleen, kun tietää syksyn tulot.
 
EKA HAMMAS!:grin Taisi selvitä syy viimeaikaiseen yöheräilyyn ja kärttyisyyteen. Eka alahammas tosiaan tullut ja vieressä kuultaa toinen jo selvästi läpi.
 

Liitteet

  • clear[1].png
    clear[1].png
    137 bytes · Katsottu: 21
Mcgonnor, tuo on loistava :D kun en nyt herättäisi vauvaa tällä räkätyksellä kun poika kerrankin nukkuu jo toista tuntia...
 
Ootteko te kaikki siellä facebookissa kun tuntuu että täällä on keskustelut hiljentynyt? :)
Tai sitten mulla on vaan liian vähän järkevää tekemistä kun ehdin täälläkin hengailla! :grin
 
Ollaan monet sielläkin vaan kyllä mie aina välillä käyn täälläkin vilkaisemassa :D
 
Minäkin olen tuolla facessa, mutta käyn joka päivä täälläkin kurkkimassa. Hirveästi ei ole tullut kirjoiteltua, ei tänne eikä sinne, mutta mukana kuitenkin! =)
 
Lärvärissä on vilkkaat keskustelut, täällä taas on melko hiljasta. Tulee täällä siksikin niin vähän kirjoiteltua, että puhelimella on samalla helppo chattailla tuonne naamakirjan ryhmään, kun käy muutenkin - ja toisekseen, tänne on puhelimella niin vaikee kirjotella ja tuntuu typerältä näpytellä samat asiat. :D
 
Kiva kun kirjoittelette joskus tännekin kuulumisia, kun kaikki ei käy facessa. Tämä muinaisjäänne ei ole koskaan käynyt, eikä aio liittyäkään naamariin:wink
 
Takaisin
Top