Tammikuun taivastelut

syysmami

Näppärä viestien naputtelija
Huomenta ja hyvää uutta vuotta kaikille!
Miten teidän lapsukaiset nukkuivat viime yönä?
Meillä niiden perinteisten iltahuutojen jälkeen oikein hyvin, eivät pommit haitanneet meidän neitiä! Tämä mamma veti eilen komeat flipat pihalla ja jouduin sairaalaan seurantaan kun pää osui melko mojovasti jäätikköön mut aivotärähdys "vaan", pääsin jo illalla kotiin.
 
Täällä nukuttiin tavanomaista paremmin. Söi kerran viideltä ja kasin jälkeen herättiin. Tämä mamma nukahti jo ennen puolta yötä :wink) Onneks et pahemmin satuttanut itseäs syysmami.
 
Meillä illalla oltiin hereillä vartin välein paukkujen takia, mutta pauke rauhoittuikin heti puolilta öin ja sitte sitä nukuttiinkin ihan normaalisti :) oltiin vauvan kanssa kaksin kun mies oli töissä. Normipäivä siis, mitä nyt mie vedin kaksin käsin herkkuja kun tänään alkaa dieetti (niinku aika monella muillakin :wink).

Onneksi Syysmami ei käynyt pahemmin. Pikaista paranemista :)

Mie onnistuin eilen lohkaisemaan mun hampaan. Tai se hammas on vaivannu aika pitkään ja se on semmoinen ongelmatapaus joka on joskus juurihoidettu ja kaikkea. Se lohkesi vähän jo aiemmin mut nytte oikein kunnolla eikä nyt voi purra sillä kun sattuu! Ei siis hampaaseen kun sehän on kuollu mut ikeneen. Soittelin sitte kaikki tän kaupungin yksityiset hammaslääkärit läpi eikä minneen saa aikaa tällä viikolla. Kunnallinen särkypäivystys siis kutsuu aamulla. Huoh. Mä vihaan hammaslääkärikäyntejä...
 
Onneksi et satuttanut itseäsi pahemmin syysmami!!

Elli nukkui ne pätkät mitä nukkui, hyvin, mutta siis syömään heräsi 4 kertaa 00.30-9.00 välisenä aikana. Ja siis ihan oikeasti söikin joka kerta, 300ml meni yön aikana. Koirat oli levottomia paukkujen takia, niin äiti heräsi vielä muutaman kerran lisää noiden Ellin syöntien lisäksi, eli ei hyvä yö. Ehkä ensi yönä taas paremmin?

Ikävä juttu emmu_ma... hammashommat on sieltä ja syvältä. itsekin joudun varmaan huomenna soittelemaan hammashoitolaan, kun mulla on sellainen järkyttävä patti tuolla takahampaan takana, sen viisurin poiston jäljiltä. Viikko tikin poiston jälkeen sieltä irtosi vielä tikkilankoja, eli siis viime viikolla, ja nyt epäilen että joku naru siellä vielä on, kun tuntuu terävälle kieleen. Se selittäisi patinkin, kai.
 
Me olimme uuden vuoden aattona päivällä keilaamassa isolla porukalla pari tuntia :) Tarkoitus oli että tyttö olisi nukkunut koko keilauksen ajan, mutta heräsikin ekan tunnin jälkeen. Maitoa pullosta naamaan ja tyytyväisenä oli loppuajan. Syötettiin porukalla tyttöä. Tyttö makasi (pää korotettuna) vaunuissa ja aina joku vuoron perään piteli pulloa kun tää äiti kävi kaatamassa keiloja :) Loppuajan sitten kierteli meidän naisten sylissä, sen mukaan kuka milloinkin oli keilaamisvuorossa. Porukan miehet tulivat ihan ihmettelemään miten "kiltisti" tyttö oli, kun ei yhtään ääntä tainnut päästää :grin Meitä oli siis tuolla 6 pariskuntaa ja meillä ainoastaan lapsi(a).

Yöunille kävi normaaliin aikaan ja nukkui oikein hyvin :)
 
Meidän tyttö nukkui ihan kun tavallisesti viime yön vaikka meillä oli talo täynnä porukkaa ja kuului koko ajan paukuttelua :) meni kyllä vasta klo 23 nukkumaan vaikka yleensä menee klo 21, mut se johtui varmaan siitä että oli niin paljon porukkaa meillä. Me mentiin mieheni kanssa nukkumaan vasta klo 3 yöllä kun kaikki vieraat olivat lähtenyt kotiin ja sitten Natalie heräsi klo 7.30 kun oli nälkä ja annoin silloin maitoa ja sitten nukuttiin 10.30 asti :) et kaikki meni paremmin kun mitä mä odotin :) onko teidän vauvat alkaneet reagoida vieraisiin ihmisiin jollain tavalla? Natalie on nyt kaksi kertaa alkanut huutamaan hysteerisesti kun joku vieras ihminen on ottanut syliin.. Ja hän ei melkein koskaan itke.. En haluais et se alkais jo :sad001
 
Kyllä meidänkin poitsu katsoo tosi tarkasti, kulmat kurtussa joitain vieraita ihmisiä, mutta toisille taas hymyilee vaan koko ienrivin komeudella. Riippuu vähän vieraasta, onko kovaääninen, silmälasipäinen jne.o_O
 
Meidän vauva vierasti isäänsä tänään :sad001 mies on töissä aina vuorokauden kerrallaan ja nyt kotiin tultua vauvalla pääsi itku...
 
Meillä kanssa, kun mies otti syliin tänään.. :/ Hirveä huuto eikä meinannut millään rauhoittua. Mieskin loukkaantui. Sain onneksi selitettyä väsyllä ym. ettei jääny paha mieli, vaikka aika selvästi vierasti.. Poika kyllä sitten naureskeli illalla normaaliin tapaansa isälleen..

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app
 
Meilläkin sitten hetken kuluttua olivat taas ylimmät ystävät mutta harmillista silti. Mitähän sitten kun mies päivystää seuraavan kerran sen viisi päivää... :/
 
Meillä iskälle kyllä hymyillään, mutta ollaan aika vakavia muuten. Iskä ei saa osakseen mitään röhönauruja koska ei hassuttele vauvan kanssa yhtään. Meillä on vauvan kanssa niiiin omat jutut ja osaan jo lukea häntä kuin avointa kirjaa.

Eilen oli muuten hauskaa kun yritin nukuttaa vauvaa sohvalla ja hän hoksasi hauskan leikin. Katsoa tapitti minua ja otti kädellä tutin pois ja päästi hirveen röhönaurun. Sitä kikateltiin ainakin vartin kunnes laittoi silmät kiinni.
 
Ei täälläkään muille naureta kuin äipälle, joka hassuttelee ja pelleilee. Muille kyllä hymyillään, mut äipän kans on ihan omat kivat:))
 
Me ollaan oltu vauvan kanssa nyt viikko mun äidillä ja vasta lauantaina mennään kotiin, mies siellä murehtii että onko Saku unohtanu sen :sad001 Meillä on tosi "epäsäännöllistä" ollu vierastus, joillekin ihan uusille hymyilee heti ja joitakin vaan kattoo epäluulosesti. Mutta toivottavasti isi muistuu äkkiä mieleen kun kotiudutaan.

Meillä ei raketit häirinny unta, ja kahden surkeen yön jälkeen nukuttuun viimein vähän paremmin :) Meidän herra huonouninen heräilee yhä 1-3h välein läpi yön, kolme tuntia on jo ihan luksusta.


Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app
 
Meillä typykkä vierastelee vähän silloin tällöin. Terkkaria eilen, mutta lopulta naureskeli sillekin ääneen. Emma on aika avoin likka, viihtyy kaikkien seurassa ja naureskelee mukana. :)
 
Jos sitten tähän ketjuun.. Hei vaan kaikki syyskuiset! Täällä olisi yksi syyskuisen pojan äiti lisää. Eksyin tänne palstalle joskus loppuraskaudesta, ja näköjään jäin jumiin seuraamaan muiden syyskuussa odottavien tarinoita ja nyt erityisesti samanikäisten vauvojen kehittymistä ja touhuilua. Sain aikaiseksi kirjautua palstalle vasta nyt, mutta vertaistuki ja juttuseura samanikäisten vauvojen äideistä olisi mukavaa täällä (ja ehkä siellä facessakin). Isommat lapset on jo koululaisia niin ei lähipiirissäkään vauvoja enää niin paljon ole.

ja oli kyllä vaikeeta keksiä nimimerkkiä :wink siitä tuli ihan hassu.
 
Onkos täälläTurkulaisia äitejä tai muualtakin, jotka osais vinkata mistä löytyy kivoja lastenvaate ja -tarvikekirppareita Turusta?!
 
Pikkusiilissä on joo tosi paljon looseja ja paljon on kävijöitäkin, on tuurista kiinni, onko hyviä tuotu ja onko ne jo viety. Voi olla ihan paras reissu tai sit kehno (meillä ei ole autoa, joten tulee bussilla käytyä harvoin). Stålarminkadulla on Pikkukroko, ja se on tosi pieni, mutta saattaa sieltäkin jotain löytää. Lisäksi suosittelen pihakirppiksiä, kun kevät ja kesä taas tulee. Oon ostanu Ompulle monet jutut raskausaikana Portsan pihamarkkinoilta ja Kupittaan siivouspäivän puistokirpparilta. Minusta voi myös saada kirppisseuraa :wink
 
Mä ostan lähestulkoon kaiken kirppareilta. Lähden aina ostoksillekin jollain teemalla esim viimeksi etsisin 68-yökkäreitä. Yökkäreillä ei mulla ole väliä värilläkään joten ostin viimeksi 5 yökkäriä hintaan 0,5-1,5 eur/kpl .
Mä rakastan merkkivaatteita ja värikkäitä lastenvaatteita. Kirppiksiltä niitä saa niin halvalla. Ja koska on laatua, niin eivät kovin äkkiä perussa haalene tai kutistu.

Just tein ihan parhaan löydön kun ostin me&i siilipyllyhaalarin. Ihanat!! Aion tehdä niistä kaavat ja alkaa ompelemaan lapselle vastaavia itse. Just kattelin nettien kangaskauppoja. Metsolan kankaat on iiihania, mutta ihanan hintaisiakin.. Ja kun miettii sitä ettei niitä edes valmisteta Suomessa. Mahtaako laatu olla hyvä.. suomalainen brändi jonka kankaat valmistetaan Kiinassa.. hmm..
 
Mä olen kans ihastunut noihin Metsolan kankaisiin, mutta ei niitä tosiaan raaski ostaa kun on hintaa niin hitokseen.. Ja samaa olen myös miettinyt TerhiJii, että jos alkais itse tekemään jotain vaatteita, pitäis vaan palautella mieliin miten ompelukone (oma) toimii... Oon töissä onnistunut korjaamaan kaksi ompelukonetta, ilman, että varsinaisesti osaisin niitä käyttää. =D
 
Takaisin
Top