Tammikuun taivastelut

Kiitos vinkeistä. Mun äiti asuu Turussa ja oon menossa nyt vähän pidemmälle visiitille ni ajattelin että vois käydä kiertelemässä. :)
 
Metsolan kankaat on hyviä, kokemuksesta voin kertoa. Meillä on Metsolan vaatteita ja käydään usein liikkeessäkin.

Minä rakastan myös laadukkaita vaatteita, ja ne nyt sattuu olemaan merkkikamppeita aina. Meille käy täydellisesti beben kropalle name it, me&I ja p.op. vaatteet. Metsola käy varmaan kaikille, ne on söpöjä. :) (Ja kalliita..)

Harrastan kans kirppareita, en muuten raaskiis ostaakaan edellä mainittujen merkkien kamppeita. Oulussa Paljekirppiksellä on parhaat lastenvaatevalikoimat.
Käväsin muuten kans kangaskaupassa viime viikolla, ja ostin älysulosta kangasta, josta aattelin tehdä ainakin bodyn. :)
 
Onko teillä aikaa katsella elokuvia tai lukea kirjoja/lehtiä? Ainut asia mikä minua tässä vauva-arjessa harmittaa on se ettei yksinkertaisesti ehdi/jaksa tehdä noita edellä mainittuja.. Ennen olin kova lukemaan kirjoja ja kävin jatkuvaan kirjastossa, nyt en ole käynyt kirjastossa synnytyksen jälkeen ollenkaan kun ei ole aikaa lukea niitä kirjoja mitä sieltä kotiin raahaisin.. Ja olisihan se joskus ihana käpertyä miehen kainaloon leffaa katsomaan kuten joskus silloin ennen mutta tyttö ei nuku niin pitkiä päiväunia että me päivällä voitais leffaa katsoa ja iltaisin tyttö saa niitä huutokohtauksia edelleen ja sen lähellä pitää olla koko ajan. Ja kun siellä hämärässä makaat ja odotat että tyttö nukahtaa niin alkaa itkeäkin väsyttää niin että on pakko rueta nukkumaan. Harmittaa kun on joutunut luopumaan jostain itselle aiemmin niin tärkeästä, lukemista tarkoitan..
 
Me katsellaan kyllä aina välillä elokuvia isännän kanssa, mutta tuo lukeminen ei onnistu ei sitten mitenkään. Aina kun on sellainen hetki, että voisi, niin tulee jotain. Eikä lukukokemus ole ollenkaan sama, jos saat luettua sivun silloin, toisen tällöin..
 
Me on viimeisen viikon aikana juurikin katsottu miehen kanssa pari elokuvaa illalla. Alut meni pausettaen, kun piti käydä välillä tyynnyttelemässä poikaa, mutta sitten kun nukahti, saatiin katsoa loppuelokuva putkeen. Mutta telkkarista siis vaikea ajatella katsovansa niin että pysyis kärryillä, nuo on olleet hyllystä tai tallentavalta katsottuja, että tosiaan voi pistää pauselle. Lukeminen on ihan olematonta. Vauva-lehden kyllä tilasin ja sitä toivon ehtiväni lukea. Lehtien kanssa luulisi olevan helpompaa kun ei tarvitse niin pitkää yhtenäistä ajanjaksoa. Voi lukea vaikka päiväkahvilla kun lapsi nukkuu. Mua vähän harmittaa se, että käsityöt on nyt tauolla. Kyllähän sitä voisi kutoa niissä taukohetkissä jotain, mutta kun ei ole mitään työtä nyt kesken, niin mulla menee aina oma aikansa, että keksin mitä tekisin ja löydän ohjeen ja saan aloitettua. Silloin jos oisi jo saanu tuon alkusysäyksen liikkeelle, niin varmaankin päiväuniaikoihin voisi aina hetken verran päästä työssä eteenpäin.
 
Me katsellaan leffoja joka ilta. Vauvaa "nukutetaan" sohvalla ja koska on iso sohva, mahdumme kaikki lusikka-asentoon siinä.
Lukemiseni tapahtuu nykyään vain vessassa :-)

Päivisin kun ollaan vauvan kanssa vaan kotona niin päikkäriajat köllitään sohvalla ja silloin voisin lukea mutta olen nyt enemmänkin vaan kutonut.

Onkohan mulla jotenkin erityisen helppo vauva koska ehdin kyllä tehdä mitä vaan mikä tapahtuu kotona.

Oltiin eilen metsässä 7 tuntia. Harrastan luolametsästystä ja nyt oltiin vauvelin kanssa ekaa kertaa touhuamassa. Hienosti jaksoi olla kantorepussa joko mulla tai isällään. Vaipanvaihdot ja syötöt suoritettiin autossa ja kaikki meni hienosti. Kaikki meneminen on kyllä vauvan kanssa niiin helppoa kun olen niin paljon ottanut sitä kaikkialle mukaan. Mut en olis uskonut että jaksaa noin kauan olla ilman yhtään kiukuttelua. Mettämiehet oli ihan tohkeissaan nuoresta supikoiranpyytäjästä. :-)
 
Me kanssa tykätään katella elokuvia. Itse olen todennut tosiaan että ei kannata telkkarista suoraan katsoa yhtään mitään. Ei ainakaan mitään semmoista, josta haluaa nähdä joka hetken. Todella vähän tuleekin katsottua telkkaria, kaikki ohjelmat näkee noista areena/katsomo/ruutu-palveluista ja leffat jotenkin ihmeellisesti aina "ilmestyy" koneelle... :wink

Meillä mies lähti tänään töihin. Ehti olla yli kuukauden kotona kun piti tässä isyysloman. Tästä se "arki" sitten taas alkaa. Jotenkin hassu fiilis kun ehti jo tottumaan että meitä on tässä kaksi. Mies kun on työpäivät/yöt kokonaan pois pelistä yli 14 h työvuorojen takia. No, onhan se taas vapailla ens viikon alusta :)
 
Terhijii! Meillä on kettuterrieri ja harrastetaan kanssa luolametsästystä muun metsästyksen ohessa! :)

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app
 
Onko kellään lapsen kylvetyksessä käytössä jotain "apuvälineitä"? Meillä amme ja siihen jalat, mutta mun pituudelle on vähä huono kylvettää poikaa pitkään ku selkä puutuu ja tulee kipeeks. Ja poika tosiaan tykkää polskia vaikka kuinka kauan ja jos liian pian ottaa kylvystä pois niin iso parkuhan siitä tulee ku tykkäis siellä kauemminkin leluillaan leikkiä.
 
Meillä ollaan käyty tähän asti vaan suihkussa. Ja suunnilleen kerta viikkoon, saattaa joskus vierähtää pitempikin tovi... Peppupesut (alavartalo) tietysti aina kun siihen tarvetta. Ja tuota leuan alusta/rintaa tulee usein pyyhittyä (onkin muuten jännä mitä kaikkee sinnekin kertyy... ja aina kun yrittää pyyhkiä, niin silloin pitää se leuka laittaa ihan rintaan kiinni... :rolleyes: )

Eiköhän me sitten käydä useammin pesulla kun tyttö osaa jo istua (helpompi ammeessa) ja jos/kun alkaa enempi sotkemaan (sosetta alkaa jo nyt löytymään bodyn sisältä :grin ). En mä itsekään käy joka pvä suihkussa ellen ole oikeasti hikoillut... Musta on tyhmää käydä suihkussa vaan sen takia kun pitää käydä suihkussa. Ja ihan kuulkaas hyvältä täällä tuoksutaan ja tukkakin on melkosen puhdas :) Eikä tarvi juuri mitään rasvoja käytellä kun ei ihoa kuivata jatkuvalla pesemisellä. Ja onhan se ekologisempaa ja taloudellisempaa vähentää veden kulutusta :) Tai sitten mä vaan oon niin laiska etten jaksa peseytyä! :grin
 
Meilläkin koetettiin kerran ammetta, vauva huusi pää punaisena koko ajan ja meidän asunnossa ammeen käyttö on superhankalaa! Siispä meidänkin vauva käy suihkussa muutaman kerran viikossa. Isi ei nimittäin edes koeta tehdä aamu- tai iltapesuja lavuaarissa vaan vie mieluummin jätkän suihkuun :) alkaahan tuo olla jo niin iso että niin onkin helpompaa. Käytännössähän me pestään vauva aamuin illoin lähes kokonaan kun läträtään lavuaarissa päästä varpaisiin vaikkei suihkussa kävisikään :) ja vauvalla on super hyvä iho!

Meillä alkaa kaikki "vauvaharrastukset" nyt seuraavan viikon aikana. Nyt sunnuntaina alkaa vauvauinti ja ensi viikolla loruryhmä ja vauvasirkus. Kiva saada päiviin sisältöä! Tietty siihen päälle tulee vielä kaikki mamma/vauvatreffit ja muut menot.
 
Täälläkin on mammatreffit tänään ja huomenna ensimmäistä kertaa muskariin, on kiva tosiaan kun on jotain mitä odottaa! Mut toisaalta tykkään niistäkin päivistä kun ei ole mitään erikoista suunnitelmissa, voidaan hengailla vaan kotona tai lähteä spontaanisti käymään jossain :)
 
Ääh, miksihän en saa tuota Lilypie-singeerausta näkymään oikein tulla lopussa? :/
 
Mä oon kateellinen vauvasirkuksesta ja muskarista :sad001 Täällä on perhekahvila, sekin siihen aikaan kun meillä herätään aamulla... Sinne kyllä haluaisin mennä käymään mutta en jos ei sattumalta herätä aiemmin just sillon. Vauvamuskari alottaa aina syyskuussa ja vauvauinnista taas ei kumpikaan miehen kanssa olla kiinnostuttu ja eipä toi vauvakaan mikään vesipeto oo, en voi kuvitella sen nauttivan siitä kun pelkkä naamanpesu on niin kauhistuttavaa.

Meillä on keskiviikkosin kylpypäivä ja pestään lisäks suihkussa tarpeen mukaan jos vaikka on jonain päivänä puklaillu tavallista enemmän eikä haju lähde pikkuputsauksilla. Suihku on pojan mielestä järkyttävää, on ihan hiljaa silmät ammollaan siellä ja välillä tekee semmosen hengityksenpidätys äänen. Kylvyssäkin on vähän sen näkösenä että mitä ihmettä teette minulle ja miksi :D Toi kerta viikkoon on ollu tähän asti ihan hyvä väli meille.


Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app
 
Meillä on ammeessa se semmonen vauvaistuin. Emma rakastaa kylpyjä ja kastelukannua, sellaista pientä keltaista lastenkannua, jolla kaadan aina vettä päälle. :)

Me aloitetaan vauvauinnit 1.2. JEE!! Niin huippua. Ja muskariin pitäis ilmottautua, jahka tämä lapsi siitä jotain tajuaa. Määhän laulan tälle joka päivä, koko ajan. Eikös se oo muskaria tarpeeksi? Ja tanssitaankin ympäri kämppää, ja isin kanssa leikkii ralliautoa. :D

Meillä peseydytään abauttiarallaa 2x/vko. Riippuu paljonko on puklutellut. Se kaulaläse pitää pestä joka päivä, kun se muuten haisee ihan hirveelle, kun sinne pääsee puklut ja kaikki muut mönjät. :D
 
Mamsi, vauvaistuin ilmeisesti hyvä ku on käytössä? Mimmonen se on? Onko lapsi siinä ihan istumassa?

Meen poitsu tykkää olla ammeessa vähän niinku polvillaan etukenossa. Pidemmän päälle raskas kannateltava. Kaks kertaa vkossa mekin kylvetään :)
 
Vauvaistuin lienee sellainen vähän sitterin mallinen muovinen tuki, missä vauva on vähän niinkuin selällään. Tai tällaiseen mä ainakin olen törmännyt Prismassa. Ei ostettu, kun aateltiin, että johan Elli kohta jo itsekin istuu. Meillä vannaillaan kerran viikossa, ja tähän asti se on riittänyt. Nyt tulee vauvauinnin myötä toinen kylpemiskerta viikkoon, mikä on ihan jees sekin, kun alkaa tosiaan olla meilläkin tuota kaulaa ja muuta poimua mitä on ihan hyvä vähän enempi putsaillakin. =)
 
Meillä on prismasta ostettu amme ja kylvetystuki, toimii todella hyvin ja on kätevä pestä lasta. Laitamme häntä sinne makamaan ja sitten vettä päälle :) Poika tykkää ihan hirveesti, kylvetään joka iltaa mutta saippua käytämme about 2-3 kerta viikossa. Iho on todella hyvässä kunnossa, ei ole missään kuivuutta.
 
Joo, juurikin tuo kylvetystuki, jossa lapsi on ikään kuin sitteriasennossa. On sikahyvä, kun meillä typy tykkään niin kovin ja saa siinä potkia ja rellestää. :)

Ja oon muuten nyt huomannu, että meidän neitillä alkaa kuivua iho. Pöh, toivon, ettei olis minuun tullut! Ei muuta, kuin rasvaamaan. Jalat on erityisesti kuivat, ja posket vähän. Ei oikeestaan muualta..
 
Meillä alussa pojalla oli todella kuivat jalat ja ollaan laitettu öljyä veteen, niin sen jälkeen kaikki normalisoinut :))
 
Takaisin
Top