Tammikuun taivastelut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja syysmami
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ellilläkin kuivaa posket (ja hiusraja). Mä olen ajatellut, että johtuu siitä kun joutuu noita poskia pyyhkimään aika usein syöntien yhteydessä, niin maito ja harso kuivattaa. Pakkasia kun ei voi syyttää. Ja hiusraja kesii ihan vaan sillai vauvatavalla, eli vähän niinkuin karstaa mut ei kuitenkaan.

Meidän pikku tytöllä on ensimmäinen flunssa :( hän on väsynyt ja ei ole ruokahalua.. Ollaan kokeiltu tota merisuolaspraytä, saada räkää pois pikkuniistäjällä, ollaan korotettu hänen sängynpäätyä ja laitettiin pilkottua sipulia harson sisällä pään yläpuolella.. Onko muita neuvoja mitkä auttais meidän pikkuista??

Meille on neuvottu sofiaelisabeth, että jos on kuumeeton flunssa, vauva nukkuu paremmin ulkona. Ja siis päikkäreistä puhun. :) Yöllä on varmasti tukalampaa.. Auttaisko huoneilmankostutin?

Jee, Mcgonnor, toivottavasti saatte nopeasti omanne alta pois! Tsemppiä ja onnea kaupantekoon. :)

Meillä kostea ilma (mm. ulkona kun oli plusasteita) aiheutti sen, että nenä tuli ihan räkäiseksi...mutta räkä varmaan lähti vaan liikkeelle, sit oli niistettävä.

Kuumeesta neuvolatäti sanoi, että vauvalla alle 38 asteen lämpö on normaalia. En sitten tiedä, että pitääkö paikkaansa.

Tää ei nyt taida kuulua mihinkään, mutta koska meidän pieni ipana no alkanut tykkäämään ihan hulluna vaunuilusta niin päätettiin lähteä lenkille. Juoksin ylämäkeä ylös niin joku vanha pappa pysähtyi kannustamaan mua :D Tuli voittajaolo :D

Sofiaelisabet Meilläkin podettiin joulun alla eka flunssa. Imettäminen kuulemma ohentaa räkää, joten sitä kannattaa tehdä ahkeraan. :)

Meillä on vaan se että en enää imetä kun mun maito loppui.. Mutta täytyy sanoa että nenäfriida on tosi tehokas ja physiomer baby mist. Mut nyt me ollaan koko perhe kipeitä :( eli mulla on sitten kaksi hoidettavaa, vauva ja mun mies... -_- miten miehet voivat olla niin urpoja kun ne on kipeitä.. Itse pitää sit hoitaa kaikki vaikka on yhtä kipeä..

Ihanaa kun tänne etelä-Suomeenkin on vihdoin tullut pakkasta! :) Vielä kun saisi lunta, niin tuntuisi jopa talvelta! :grin

Eilen oli siis ensimmäinen kerta, kun piti miettiä miten vauva tarkenee nukkua ulkona, pakkasta meillä oli -12 c. Tunti meni koirien kanssa lenkillä ja pari tuntia nukkui vielä takapihalla. Hyvin pysyi lämpöisenä tuon kolme tuntia :) Tänään näyttäisi tuo mittari -13 c ja eiköhän samalla kaavalla mennä tämäkin päivä.

Tuosta meidän tytöstä on tullut hiukan "seuraa vaativampi" kuin ennen. Etenkin iltaisin alkaa hurja huuto (oikein ärjyntä/karjunta) leikkimatolla ja se loppuu vasta kun äiti tai isi tulee kattomaan :grin Toisaalta aika ihanaakin. Tuo kun on niin hyvin viihtynyt yksinään. Jotenkin sitä tuntee itsensä "tärkeämmäksi" kun joskus jopa syliinkin asti tahdotaan :)

Tänään onkin tytön 4kk pvä! :) Ihan uskomatonta. Etenkin kun vielä vuosi sitten ei ollut mitään hajua vauvan tulosta! Raskausoireitahan mulla vuosi sitten jo oli tähän aikaan, mutta en osanut ollenkaan kuvitella että oisin raskaana. Ajankulu on ihan uskomatonta. Ajatelkaas miltä tuntui kun laskettuun aikaan oli 4 kk aikaa. Miten hitaasti se aika meni. Ja nyt sitten 4 kk on mennyt ihan heittäen!

Hei!
Täällä kirjoittelee yksi syyskuun lapsen äiti. Kesästä asti olen seurannu foorumia, mutta nyt vasta sain aikaseksi liittyä että pääsee itsekkin kirjoitteleen tänne! :) Täältä on saanu lukea niin monet hyvät vinkit,että ihan harmittaa kun nyt vasta pääsen itsekkin kirjottaan....

Mulla on siis poika syntyny 26.9. ja aivan mahtavasti on meillä mennyt nämä ensi kuukaudet <3 poika on "helppohoitoinen" ei hirveästi turhia huutele ja yöt nukkuu yhdellä syötöllä tai ilman syöttöjä.

mulla on näköjään ihmeellinen nimimerkki, saako sitä jostain vaihdettua? osaisko joku neuvoa :)

Tervetuloa! :) Ylhäällä oikealla kun napauttaa nykyistä nimimerkkiä ja sitten valitsee yhteystiedot, niin luulisin, että sieltä voit vaihtaa nimimerkin..

Me oltiin tänään ekaa kertaa vauvauinnissa. Ihan kiva kokemus, vaikka itseä kyllä vähän jännitti etukäteen. Ja Ellihän toki sen tietysti aisti, niin alkupeseytymiset oli järkytys, mutta itse vedessä oli ihan kivaa. Ja saunan lämmössäkin Elli viihtyi hienosti, alalauteella mummojen kanssa lirkutellen, turvallisesti äidin sylissä. Ensi viikolla vielä pääsen altaaseen minäkin, ja sitten se on hetken aikaa Isännän heiniä. Kai ainakin kaksi viikkoa, vähintään, kun mulla on se jalkaleikkaus...
Muuten on tämä päivä kyllä ollut mitä erikoisin. Elli on oppinut pitämään sellaista ähinää, jota on nyt sitten koko päivän vähän väliä pitänyt. Kuin vääntäisi kakkaa, mutta ei kuitenkaan. Nukkunut on vain 30-45min kerrallaan, ruokakaan ei ole ihan normaalisti minusta maistunut, vaikka en nyt kirjaa ole vastikemääristä pitänytkään, tänään. Ja nyt illalla, Isäntä oli jo vienyt Ellin nukkumaan, ja tämä oli nukahtanutkin, kun herää yhtäkkiä itkemään ihan kamalasti. Ei auttanut kuin ottaa syliin, ei rauhoittunut muuten. Ja 10 minuutin kuluttua taas ihan rauhassa kävi nukkumaan ja nukahti. Tässä välissä kyllä laitoin sitten supon varmuuden vuoksi, jos tuo vaikka on kipeä.. Toivottavasti saadaan nukuttua, kun aamulla on aikainen herätys ja lähtö etukäteistapaamiseen fysioterapeutin ja leikkaavan kirurgin kanssa...

Sofiaelisabeth, meillä on tuo flunssa vieraana ollut tässä jonkin aikaa. Tai oikeastaan on mennyt jo ohikin, mutta välillä kuulostaa röhäiseltä hengitys ja ihan vähän näkyy erittyvän räkää vielä, mutta ei olla tarvittu nenäfriidaa enää kuitenkaan.
Mikä lie, nukkui sitten poikkeuspitkään yöllä ennen ekaa syöttöä. Hyvä niin, niin jaksoi olla tuolla polikierroksella pirteänä eikä kiukutellut!

Täällä pohjoisessa on ollu kivat 25 astetta pakkasta koko viikon niin eipä pääse muksun kanssa pihallekaan.. Luulen sen olevan yks syy huonoihin uniinkin kun joutuu päivät möllöttämään sisällä, Huoh. Tule jo kevät!!

Lahdessa näytti tänään -15, olin huono äiti ja mentiin silti lenkille. :D Eikös se pakkasraja ole -10? Lapsi oli niin topattu ja verhottu ettei edes nenä ollut reissun jälkeen punanen :) Tosiaan hulluks tulee jos joutuu kotona nysvään :(

Mcgonnor: mie oon koko ajan pitänyt pakkasrajana -15°C. Ja eilenkin Juuso nukkui ulkona kolmen tunnin päikkärit, vaikka mittari näytti -17! Kävin vaan välillä kokeilemassa, että niska on lämmin ja annoin pojan nukkua :) Tuntuu siltä, että paremmin nukkuu, kun on vähän pakkasta. Kahdenkymmenen asteen pakkasella en enää näin pienen kanssa lähtisi vaunuilemaan.

Takaisin