Tammikuun törinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ElMa86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huoh... Taas yks valvottu yö...

Vauva nukahti eilen päivällä klo 15 sikeästi. Heräsi klo 22 mennessä vain unisena syömään kolmesti. Klo 22 herätin iltapesulle ja tissille. Imi klo 01.00 asti ja nukkumaan. Klo 02 heräsi ja tästä valvoi aamu kuuteen. Itki lähes kokoajan, tissi ei kelvannut ja annoin korviketta kolmesti....... Mä en tiiä mitä yöllä tapahtuu mut mun kontrolli menee täysin enkä välillä ees tajuu mitä teen ja miksi.

No. Vuorokausi mennyt ja oon nukkunut yhden tunnin! Vauvalla ja isosisaruksilla niin eri rytmit ja kaikkien arjessa mun pitää olla läsnä... Mä oon nii väsy :(

Mies oli taas että "älä huudata sitä" ja "vittu mä lähen töihin nyt" yöllä. Mun vähä kiehahti ja sanoin miehelle että tee säkin jotain! Mies otti tytön ja seurusteli sen kanssa hetken. Mun tuli tietty taas itku kun olin niin väsynyt. Ja nukahdin hetkeksi kun mies viihdytti. Mutta kun itku tuli uudestaan vaualle, liukesi mies sohvalle ja jäin vauvan kanssa. Ois ollu kyl kiva jos ois pitäny enemmän ku viikon lomaa. Se olis auttanu mun arkea... Mutkun ei viihdy kotona ni ei viihdy.

Muokattu viimeksi:
Meillä oli hyvä yö! Vauva söi vaan pari kertaa ja kuudelta vasta noustiin vaihtamaan vaippaa. Sit vielä nukuttiin vähän yli seiskaan. Tuli kyllä tarpeeseen, eilen vauva oli tosi tyytymätön ja suostui olemaan vaan sylissä ja esikoinen siihen lisäksi, joten olin illalla aaaivan loppu. Mieskin oli töissä aamusta iltaan. Tänään ollaan vauvan kanssa kahdestaan, joten vähän rennompaa eloa luvassa :)

Kolmas lapsi ja kolmannen kerran sama moka. Polttomerkki mahassa. Tuttipullojen keitinvettä ei kannata kaataa mahalle... Ristus että on kipeä...

Liitteet

• WP_20170110_08_37_16_Pro.jpg
    WP_20170110_08_37_16_Pro.jpg
    213.3 KB · Katsottu: 53
Viime yönä taas oli huutoa melkeen enemmän ku unta.. Mies jäi valvomaan vauvan kanssa mistä toki aiheutui mulle ihan kauhea syyllisyyden tunne ku miehen pitää kuitenkin mennä töihin jne..
En oikeasti tajua tätä päänsärkyä.. Särkylääkkeet ei auta yhtään tähän :( mieskin ehdotti jo että menisin lääkäriin tän takia ku oikeasti välillä tuntuu että särky on niin voimakas että ei ole turvallista hoitaa lasta..

Meillä on mennyt hyvin viikon yöt (koputan puuta ) imetään kymmenen aikaa tunnin pari. Sit vauva on herännyt 2 syömään jatkaa unia . 5 aikaan herää syömään ja on hereillä jonkun tunnin pari ja sit ollaan nukuttu 9-10 kunnes esikoinen tulee herättää. On kyllä ollut luksusta ja toivottavasti jatkuu. Vauva on nyt nukkunut mun vieressä kun ei suostu Kehdossa yöllä nukkuu. On vaan kurjaa kun en uskalla itellä pitää mitään tyynyjä tms , mutta mitäpä sitä ei unen eteen tekisi

Meillä on täällä talossa niin hiljaista, kun esikko meni ekaa päivää päiväkotiin! Vauva hengailee sylissä ja sitterissä ja kattelee, kun oon nimikoinu esikoisen vaatteita ja ripustanu pyykkiä jne. Katselin pari jaksoa Sykettäkin aamulla vauva sylissä. :D
Ilta ollaankin sitten lasten kanssa kolmisin, kun mies lähtee bänditreeneihin. Toivotaan, että kaikki pysyy hyvällä tuulella...

Mä oon muuten nyt 2pv käyttänyt sitruunaa vauvan kieleen. Ei ole reagoinut muuten, kun irvistämällä. Ei oo kyl vielä mitään paranemisen merkkejä ja mun rinnat vaan menee pahemmaksi. ..kutisee ja vihloo. Nytkin on puolukat liiveissä :smiley-angry017

Meillä on pojan naama räjähtäny täyteen noita hormooninäppyjä, on vähän hurjan näkönen kun posket ja otsa täynnä niitä mutta ilmeisesti ovat ihan harmittomia eikä tarvi tehä mitään? :)

^meil on kans poitsulla poskissa otsassa ja olkapäissä näppyjä. Ei nyt kovin pahasti mutta on kuitenki iha selkeesti. Mies kysyki että onko hällä jo murrosikä ku ovat finnin näkösiä :D

Meillä lehahti kanssa pojulle toisena vuorokautena hormoninäppyjä pitkin kroppaa, mutta laskivatkin kyllä nopeesti.
Monesti näkee ristiäiskuvissa, että lapsella on just sillon ollut kasvoissa paljon noita hormoninäppyjä :)

Meidän tytöllä myös ilmestynyt noita hormoninäppyjä kasvoihin..

Esikoinen lähti mummon luo yökylään.. Toinen kerta kun poika on mummolassa yötä sillai että mie olen kotona. Itkuhan se mulla tuli jo kun soitin äidille miten siellä menee ja äiti kysy haluanko puhua pojan kans.. mulla taitaa olla poikaa enempi ikävä kuin pojalla minua :oops:

Kävin tänään vaatekaupoilla. Jee. Ja tavallisesta kaupasta löyty housut... On aika muikee viilis :P mahakin on puolet pienempi kun sai kurottua sitä pöksyillä kasaan... Kjeh kjeh... Alushousulaatikko meni kans uusiks. Vauvan kanssa alkkarit piti olla mahan alla, nyt mä mieluiten vetäisin ne korviin saakka niin saa röllykkää piiloon. Ja perus naruolkain toppeja, aika hyvät imetyksessä. Ja löysiä puseroita niin pääsee nopeesti imetysasemiin.

Mutta. Mistä mä löydän prinsessalle hörhelömekon ristiäisiin? Pitää olla tylliä ja pinkkiä ja bling blingiä. Eipä oo perus marketissa. Pikku Pandan verkkokaupassa oli yks mut ei kokoja :( mummuni teettämä pinkki ristiäismekko löytyy. isommalle tytölle (ja ehkä itselle) tilaan emp:ltä meidän näköiset rokki mekot, niitä jo kuolattiin tänään <3

Voi jehna, caarinan kommentista tulikin juuri mieleen että mistä hankin itelleni päälle pantavaa ristiäisiin. Jotain mistä ois helppo imettää... ja mitä vauvalle puetaan? :wideyed::grin kun eihän se mekko oo päällä ku kasteen ja valokuvien ajan... mä saan aina jonkun vaatekriisin kun on tulossa juhlat tai muu meno :p

Meidän tytölle oli anoppi ostanut kastemekon, en ole vielä nähnyt sitä mutta eiköhän se ole hyvä.. vielä pitäisi tytölle keksiä toinen asu ja esikoiselle myös juhlavaatteet. Miehellä on onneksi puku valmiina.. Omista vaatteista ei ole vielä tietoakaan, pitää penkoa vaatekaappia tai lähteä ostoksille.. en tykkää yhtään vaateshoppailusta :shifty:

Mun pitäis kans ostaa pojalle jotkut juhlavaatteet.. Tosin tyhmää ostaa pieniä kun jää pieneksi sit nopeasti ja käyttää ehkä just kerran..
Ei mulla kyllä oo itellekään mitään. Yksi musta mekko löytyy ja sitä sit taas toisaalta en haluais laittaa.. Ei auta muu kuin lähteä pyörimään kirppiksille..

Meillä on esikoisen synttärijuhlat vikonloppuna. Mä törsäsin lapsille juhlavaatteet kapp ahlin alesta, tytölle kukkamekon kokoo 56cm ja pojalle hienon kauluspaidan. Varmaan toi mekko ainakin jää kertakäyttöiseksi, mutta mitäs sitten. :grin
Itelleni löysin h&m:n nettialesta mustan imetysmekon 15€:lla. Eiköhän tuo tule käyttöön tässä vielä toisenkin kerran, ei oo kuitenkaan mikään iltapuku. :happy:

Nyt on sitruuna alkanu tehoo tuohon kielen sammakseen. Vähän on jo hävinnyt. Ainoa ,että takapakkia tuli ,kun huomasin nyt et sitä on myös kitalaessa ja siel kielen alla. Huh mikä aamu...kahdeksasta asti käytännössä imettänyt kokoajan ...välillä vauva nukahtanut syliin ja kun olen kantanut sen kehtoon ja ehkä kerennyt vessassa käymään ja taas alkaa huuto ja tissille..ei tässä paljoa pysty tekemään ..vauvan aikataululla mennään. esikoisela alkaaensiviikolla kerho ja mietin jo ,että miten tullaan selvii siitä...sinne meno ja haku ...vauvan pakkaaminen vaunuihin ja pois...huoh

Me käytiin neuvolassa ja meni yllättävän hyvin, esikoinen ei saanut muuta uhmakohtausta ja vauvalla kaikki kunnossa. :smug: Kahden viikon päästä on sit lääkäri ja mun jälkitarkastus. Nyt katsottiin yllättäen mun paino, pissa, verenpaine ja hb! Nyt molemmat nukkuu ja mä sain syödä rauhassa. Kuitenkin kun lösähdän sohvalle, molemmat herää ja haluaa syliin ja huutaa. Istun siis keittiössä... :joyful:

Takaisin