Tammikuun törinät

Mun pienen ikäeron sisarushaaveet kariutuu kyllä noita teidän taaperokertomuksia lukiessa :D te ootte jaksamisen sankareita! ..katotaan vaan vuoden päästä, ni mulla on maha taas pystyssä.
 
Ei se vius helppoo oo isommallakaan ikäerolla :P vauvalla ja esiteineillä on niin eri jutut ja vuorokausirytmi ja kaikille pitäs riittää aikaa. Isommat tarvii lähinnä kuuntelijaa, läksyapuja, ruokaa ja kuskia.
 
Olen päässyt yhden etapin yli tämän tissitakiaisen kanssa!
Se osaa nukahtaa ilman tissiä ja sen ensihuuto päiväunilla ei tarkoita että se olisi heräämässä :D ...olen saattanut olla turhan herkkä tulkitsemaan ääntelyitä.
 
Mä voin sanoa, että jaksaminen on todella kovilla kun ikäeroa on reilu 11kk.. Toinen kauheassa uhmaiässä ja toinen roikkuu tissillä monta tuntia päivässä ja yössä. Onneksi molemmat nukkuu pääasiassa hyvin yöt kuitenkin.
 
Meillä on kokemusta kummastakin ikäeroasiasta. Noiden 6 ja 8 veen ikäero on 1,5 vee ja vauvaan tosiaan on se 6 ja 8 vuotta. Kummakkaan ei ole helppoja vauva-aikana. Toisaalta pieni ikäero oli helpompi sikäli että pojat nukku "hyvin" yönsä. Eli korkeintaan 2 herätystä yössä ja menivät 20-21 nukkuun ja nukkuivat 7-8 saakka aamulla ja sitten vielä nukkuivat samaan aikaan päiväunet. Nyt kun tyttö valvoo 01-02 saakka ja aamulla herätys on 7.30 ja siinä välissä on yks syöttökerta niin ei paljon saa nukuttua.
 
Aah! Meillä nukuttiin yö vihdoinkin hyvin.. Tosin sillä seurauksella että sain migreenin! Soitin paniikissa neuvolaan jo että saanko imettää ku otin kohtauslääkkeen ku en kerenny tarkistamaan pakkausselosteesta sitä.. No onneks pahin on ohi ja tänään ei ole ollut niin pahasti kipuja pojalla.
Kaverikin päätti tulla käymään tänään ja oli ihanaa kun sain välillä kädet vapaaksi ja kaveri tykkäsi kovasti kun sai pitää näin pientä sylissä :)
 
Tänään pyörittiin 4-5h kaupungilla, oli kampaaja ja sen jälkeen lounastettiin ja kahviteltiin mammakavereiden kanssa. Meni hienosti! Bussissa oltiin ensimmäistä kertaa ja kampaajallakin poika vain nukkui. Sitten käytiin vaihtamassa vaippaa ja imettämässä ja sitten vaihtelevasti nukuttiin vaunuissa ja istuttiin sylissä.

Meni siis huomattavasti paremmin kuin kotona, eli ei muuta kuin tiukkaa päiväohjelmaa kehiin vaan :happy:
 
Mun pitäis kans ostaa pojalle jotkut juhlavaatteet.. Tosin tyhmää ostaa pieniä kun jää pieneksi sit nopeasti ja käyttää ehkä just kerran..
Ei mulla kyllä oo itellekään mitään. Yksi musta mekko löytyy ja sitä sit taas toisaalta en haluais laittaa.. Ei auta muu kuin lähteä pyörimään kirppiksille..

Hm:llä on halpoja ja ihan juhlavia perus bodeja pienille :) mä ostin sillon ristiäisiin/hautajaisiin sieltä
 
Mä löysin H&M:tä vauvalle ja esikoiselle juhlavaatteet. Itelle täytyisi jaksaa etsiä juhlavaatteet. Ahdistaa jo valmiiksi vaatteiden metsästys,kun muistan miten vaikeaa oli löytää sopiva asu esikoisen ristiäisiin. Yleensä asut olivat muuten ok, mutta rintojen kohdalta liian pienet. Veikkaan nyt olevani saman ongelman edessä,koska rinnat ovat paisuneet entisestään imetyksen myötä.
 
Nyt oli vaikee päivä. Herännyt 03.00 tänään. Vauva sinnitteli puoleen päivään hereillä! Lähes jatkuvasti tissillä. Mies lähti aamulla töihin, mun tuli jo valmiiks itku. Lastenneuvolan täti tuli kello 14 ja herätti tietenki vauvan.. Mies tuli kotiin ja yritin piilotella väsymystä. Kyl hän näki et mun leuka väpätti. Silitti vähä käsivarresta ja ajoin pois... No neiti oli siis koko ajan tästä tissillä, kunnes puin kaukaloon ja lähdettiin autoilemaan. Autossa nukahti. En tajua minkä älyväläyksen sain lähteä sen kanssa Prismaan.......... Sain kärryyn leipäpussin ja paketin jauhelihaa ja huutokonsertti alkoi. Äkkiä kassalle, hirveet jonot. Onneks kiltti täti päästi edelle. Mies meni tytön kanssa autoon ja mua NOLOTTI tyhmyyteni. Viedä nyt 11 päivän ikäinen kauppaan toope. Ihmisetkin kaikki tuijotti. Vittu. Ikinä en enää poistu kotoa. Illalla alko isommat lapset simppaamaan. Kun äiti on vaan vauvan kanssa kokoajan. Tyhmä idiootti äiti... Huoh. Tein läksyt pojan kanssa ja äkkiä kuuma pitkä suihku.
No se hyvä puoli et mies sai vauvan nukkumaan eikä tyttö ottanu kun ehkä 20ml korviketta. Ehkä tissittely teki tehtävänsä.

Ei hemmetti tää on rankkaa....... Tyttö tissillä noin 12 tuntia tänään. Mies tietää mun taustan ja oli viemässä sairaalaan kun kerroin että ahdistaa aivan hemmetisti. Toivottavasti tämä on vaan baby blues ja väsymys eikä sitä saatanan masennusta enää uusisi.
 
Nyt oli vaikee päivä. Herännyt 03.00 tänään. Vauva sinnitteli puoleen päivään hereillä! Lähes jatkuvasti tissillä. Mies lähti aamulla töihin, mun tuli jo valmiiks itku. Lastenneuvolan täti tuli kello 14 ja herätti tietenki vauvan.. Mies tuli kotiin ja yritin piilotella väsymystä. Kyl hän näki et mun leuka väpätti. Silitti vähä käsivarresta ja ajoin pois... No neiti oli siis koko ajan tästä tissillä, kunnes puin kaukaloon ja lähdettiin autoilemaan. Autossa nukahti. En tajua minkä älyväläyksen sain lähteä sen kanssa Prismaan.......... Sain kärryyn leipäpussin ja paketin jauhelihaa ja huutokonsertti alkoi. Äkkiä kassalle, hirveet jonot. Onneks kiltti täti päästi edelle. Mies meni tytön kanssa autoon ja mua NOLOTTI tyhmyyteni. Viedä nyt 11 päivän ikäinen kauppaan toope. Ihmisetkin kaikki tuijotti. Vittu. Ikinä en enää poistu kotoa. Illalla alko isommat lapset simppaamaan. Kun äiti on vaan vauvan kanssa kokoajan. Tyhmä idiootti äiti... Huoh. Tein läksyt pojan kanssa ja äkkiä kuuma pitkä suihku.
No se hyvä puoli et mies sai vauvan nukkumaan eikä tyttö ottanu kun ehkä 20ml korviketta. Ehkä tissittely teki tehtävänsä.

Ei hemmetti tää on rankkaa....... Tyttö tissillä noin 12 tuntia tänään. Mies tietää mun taustan ja oli viemässä sairaalaan kun kerroin että ahdistaa aivan hemmetisti. Toivottavasti tämä on vaan baby blues ja väsymys eikä sitä saatanan masennusta enää uusisi.

Voiei väsyneenä kaikki tuntuu viel sata kertaa rankemmalta! Tsemppiä toiv pian paranee yöt ja fiilis.
 
Hyvin nukuttu yö ja parempi fiilis. Vauva nukkui 22.30-6.00! Oli muuten tissit pinkeet ja yökkäri maidossa... Tyhjäsi minut ja nukahti 8 jälkeen uudestaan, ilman korviketta! :eek:

Mä saan rauhassa tässä syödä aamupuuroa ja lääkearsenaliani... Tai no isompia laitaa kouluun, ihana anoppi on heitä koko viikon kuljettanut niin ei oo tarvinu vauvaa raijata edestakasin. Ensviikon lupas murehtia mies lapset kouluun kun on lomalla. No, sit alkaa mun kuskaaminen. Jos päästäs kriittisinmän yli.

Mulla on selkeitä D-MER oireita. Siis kuulen ääniä imettäessä ja aivot tuottaa hurjia kuvavälähdyksiä ja ajatuksia. Pitää ottaa puheeksi neuvolassa jos sais kuriin ennenku sekoan. Onko muilla samaa? Imetyshormonit ei vissiin sovi mulle.
 

Liitteet

  • WP_20170112_08_48_10_Pro.jpg
    WP_20170112_08_48_10_Pro.jpg
    675.3 KB · Katsottu: 54
Muokattu viimeksi:
Meillä vauva vetää sikeitä vielä. Herää varmaan siinä yhden aikoihin. Viimeyönä nukahti puoli kaksi yöunille ja pojat heräs seittemältä. Huomenna mies on kotona, joten toivon että hän valvoo ensyön vauvan kanssa. Meillä kun mennään korvikkeilla täysin niin se on mahdollista.
Millähän sitten 3 kuukauden iässä sais rytmiä muutettua vauvalla?
 
Ei oo täälläkään säännöllistä rytmiä, nytkin on nukuttu kolmesta asti ja välillä käyty tissillä, mies kyllä eilen anto pullosta lypsymaitoa 200 ml sillä aikaa kun nukuin jotta ihmekään jos väsyttää, sai onneksi itsekin hyvin nukuttua.
Meillä alkanut ympäristö ja värit kiinnostaa, samoin alkanut hieman jokellella, korjattu ikä 2 vko ja syntymäikä päälle 2 kk. Painoakin päälle 4200 g ja painonseurannassa nyt pitempi tauko, ens kerralla myös fyssari mukana. Parin viikon päästä loppuu terästetty maito, voi olla että joudutaan vellit aloittamaan tälle suursyömärille.
 
Tunnin päästä ois äidin omaa aikaa eli soittotunti. Pakkasesta sulatettu valmiiksi maitoa niin saa isi ruokittua pikku murun tarvittaessa.
Tuota rytmin kääntämistä pohditaan täälläkin, tuleeko se vauvoille luonnostaan?
Ja minkä ihmeen takia imetysmekot on pääsääntösesti mustia?? En ole menossa hautajaisiin niin ei kiitos mustalle.
 
Tunnin päästä ois äidin omaa aikaa eli soittotunti. Pakkasesta sulatettu valmiiksi maitoa niin saa isi ruokittua pikku murun tarvittaessa.
Tuota rytmin kääntämistä pohditaan täälläkin, tuleeko se vauvoille luonnostaan?
Ja minkä ihmeen takia imetysmekot on pääsääntösesti mustia?? En ole menossa hautajaisiin niin ei kiitos mustalle.
Kyllä mamaliciousilla on vihreetä ja sinistäkin mekkoa, oma lemppari on tummanvihreä imetysmekko. Sit yks mekko desigualin sinikuviollinen, ei varsinainen imetysmekko mut kaula-aukko sen verta antelias et käy tarkoitukseen :p
 
Tee samalla ruokaa kun vauva huutaa sitterissä tissiä eikä isoveljen tuttitarjoilu kelpaa. Suurusta lasagne kastike ja kaada vettä kastikkeen sekaan... Havahdu että mitä hittoa mä oikeen teen?? Ja huomaa kaatavasi megukannusta fun light fresh lemonade mehua veden sijasta... :P takista maku... Hmm... Vähä lisää homejuustoa ja ketsuppia ja päätä olla kertomatta perheelle millä suurustit ruuan, kyl se nälkäsille uppoo :D
 
Joo meillä kans välillä vähän sählää tollai.. Sit otan suosiolla Vauvan rengasliinaan ja jatkan touhuamista rauhassa :DD
 
Takaisin
Top