Tammikuun törinät

Meillä ei nuku pitkään jos tisulla nukahtaa mut jos annan korviketta niin nukkuu useamman tunnin. Nyt vedelly 2h. Just tultiin vaunulenkiltä.
 
Meillä ei vauva kyllä todellakaan valvo virkeänä tota 1-2h. Kyl meillä käytännössä poika nukkuu enemmän tai vähemmän sen yli 18h.. Ehkä 2 noin 2h hereillä oloa mahtuu päivään ja lopun ajan nukkuu ja on tissillä..
 
Tosiaan päivät kukutaan mutta onneksi lapsi on alusta asti nukkunut yöt n 5-6h pätkissä. Kunpa se jatkuisi :) mua hirvittää ne nimenantojuhlat - lapsi tottunut olemaan rinnalla koko päivän ja nyt joutuu hälinän keskelle ja pulloa syömään (on onneksi siihen tottunut). Tuttihan ei kelpaa. Ahdistaa, että lapsi huutaa koko kestityksen läpi.
 
Minä ajattelin kyllä ronskisti imettää kesken juhlien :grin. Aika luksusta nuo teidän yöunet. Meillä poika on kaksi kertaa yllättänyt ja nukkunut 4h pätkän, mutta yleensä se on yksi 2-3h pätkä ja sen jälkeen herätään n. Tunnin välein.

Tänään noustiin seitsemältä ja sen jäleen on nukkunut yhden 15min pätkän ja yhden 30min pätkän. Vaunlrnkillä nukkui n.2h. Ilman vaunulenkkiä ei olisi nukkunut varmaan yhtään...
 
Mie aattelin kans ihan ronskisti imettää kesken juhlien.. Jos joku ei siitä pidä niin se on voi voi.. En rupea pulloa lämmittämään ja täysimetystä katkomaan kun näin paljon vaivaa että tähän päästiin :)
 
Mä myös imetin ristiäisissä Elsaa. Maailman luonnollisin tapa ruokkia oma lapsi. :)
 
Ei se siitä imetyksestä oo kiinni jos se kestäis 15min vaan kun se pahimmillaan kestää koko päivän. Kiva järjestää juhlat ja itse istua jossain nurkassa imettämässä. Siksi ajattelin et pullolla sais kylläiseksi nopeasti.
 
Samaa mietin tänään ristiäisimetyksestä. Meillä tyttö karjuu täyttä huutoa jos ei saa olla tissillä... Toinen ääripää on sit se että karjuu suoraa huutoa kun tissi on ihan tyhmä. Jos annan pullosta niin nukkuu kauan ja rinnat pakkaantuu ja sattuu eikä jaksa syödä niitä tyhjiksi ja en saa pumpulla tyhjättyä, joten ne on täynnä kipeitä klunppuja... Siks ei muutenkaan mielellään lähde kotoa mihinkään tai pyydä ketään tänne kun on niin vaikeeta tää.

Kaikista helpoin ois et ristiäiset olis 1v synttäreiden tienoilla ja kukaan ei saa tulla käymään vauvavuotena kylään eikä äiti saa poistua vauvan kans kotoa vaan pitää vaan istua ja imettää :P
 
Joo kyl tossa tilanteessa varmaan myös itse kallistuisin pulloon ku kuitenki kait pitäis viihdyttää vieraita jne..
 
Meillä ristiäiset lauantaina ja imetys mietityttää myös. Tyttö kun viihtyy tissillä p a l j o n. En jaksa imettää sylissä pitkään kerrallaan, koska toisella kädellä pitää pitää tissistä kiinni että tyttö saa ilmaa nenuunsa ja toisella tukea tyttöä. Ja kun tyttö painaa varmaan jo lähemmäs 6kg. :D

Pakko varmaan mennä vessaan imettää ja en edes ole kokeillut pystynkö imettää juhlamekossani! Tytön nimeksi tulee muuten Sofia Maria. :)
 
Mä mietin ihan samaa, että vauvan juhlat ne on. Meillä poju tosin on ihan tehokas syöjä eikä mua haittaa imettää muiden edessä :)
 
Ihmeellisesti sitä onkin jotenkin rento imettämään missä vaan. Synnytyksen jälkeen meillä oli täällä remonttimies ja minä vaan imetin sohvalla, kun se tuntui hyvin luontevalta. Ehkä totuin synnärillä kun aina oli joku hoitaja vähän väliä tisseissä kiinni :D
Maanantaina imetin ostarilla pikaruokalassa! Tästä se hävytön julki-imetys lähtee! Sen verran mussa on feministiä, että oikeastaan saan voimaa muiden paheksunnasta ja hätäilystä :D
 
Mä syötin ristiäisissä tissiä sellaisella parvella kun muut oli alhaalla. Tyttö syö aika nopeasti niin ei mennyt kauaa, ja mä en jotenkin osaa/halua julki-imettää. Ei siis mikään siveyskysymys, mä olen käynyt monesti kimppasaunassakin yms, mulle vaan imetys on intiimi tapahtuma jollain sellaisella tavalla joka ei liity mitenkään tissien eroottiseen merkitykseen. Mun ja vauvan kahdenkeskinen oma juttu. You know. :)

Neiti heräsi taas neljältä eikä ole sen jälkeen nukkunut. Äsken sain lopulta vaunuja heijaten nukahtamaan ja pääsin lopulta sentään vessaan, kun pytyllä istuessa alkoi taas kuulua itkarista puuhastelua ja ähinää. :arghh: Aavistuksen hajottava tunne oli. Nyt taas hiljeni, mutta tajusin juuri, etten mä itkarista huolimatta uskalla nukkua päikkäreitä kun vauva on ulkona, joten mun unentarpeeseen se ei paljon auta että vauva nukkuu takapihalla. No, ainakaan ei huuda yliväsymystä enää.
 
Mä oon vähän valikoiva julki-imettäjä :D oman lapsuusperheen läsnäollessa no problem, samoin tuiki tuntemattomien lähellä. Mutta esim. appivanhempien läsnäollessa poistun toiseen huoneeseen imettämään, ei vaan tunnu luontevalta heidän paikalla ollessa.
 
Joo mäkin haluaisin mennä babykinoon. :happy: Pitää googletella mistä päin semmosia löytyisi...
 
Meillä ei vauva kyllä todellakaan valvo virkeänä tota 1-2h. Kyl meillä käytännössä poika nukkuu enemmän tai vähemmän sen yli 18h.. Ehkä 2 noin 2h hereillä oloa mahtuu päivään ja lopun ajan nukkuu ja on tissillä..

Meillä taas toisinpäin, vauva nukkuu ehkä 8-10 tuntia vuorokaudessa ja voi helposti valvoa useamman tunnin putkeenkin. Vähän alkaa väsyttää, kun itse saa nukuttua ehkä sen 3-4 tuntia yössä, minkä vauva nukkuu putkeen. Jos mä lähetän täältä muutaman hereilläolotunnin sinne ja sä taas muutaman tunnin unta tänne :P
 
Meillä sama juttu Alise. En tajua miten tuo vauva pärjää niin vähillä unilla. Hyvin voi valvoa 5-6h putkeen jos ollaan vaan kotona, korkeintaan torkahtaa välissä pariksi minuutiksi syliin. Yöt meni aiemmin paremmin, nyt vatsavaivat valvoittavat.

Meidän pitää vissiin luuhata päivät pitkät kaupungilla että vauva nukkuisi jaolisi tyytyväinen. Valveillaoloaikanaan nimittäin on pääsääntöisesti itkuinen ja tyytymätön.
 
Takaisin
Top