Tammikuun törinät

Meilläkin on kolmet vaatteet menny pyykkiin tänään :D

Alice kuulin vaan tässä joulun aikaan että siinä lapsen nukkumisessa on semmoinen kierre että kun nukkuu päivällä hyvin niin ilta menee mukavammin ja nukahtaminen yöunillekin on helpompaa, kun taas univaje lisää levottomuutta ja vaikeuttaa nukahtamista. Ei kannata rajottaa pikkulapsen päiväunia, kun se ei ole yöunista kuitenkaan pois. En kyllä tiedä voiko tätä soveltaa vauvaan kun ne on niin mystisiä.
 
Kyllä mä ainaki huomaan et jos vauva nukkuu päivällä huonosti niin illalla on vaikeempaa yöunille nukahtaminen ja tulee just tissiraivareita.
 
Kyllä mä ainaki huomaan et jos vauva nukkuu päivällä huonosti niin illalla on vaikeempaa yöunille nukahtaminen ja tulee just tissiraivareita.

Meillä tuntuu olevan päin vastoin. Viime yönä tosiaan nukuttiin vähän paremmin, niin tänään ei nukuttu päiväunia edes vaunuissa tai autossa. Ei kyllä olla ikinä rajoitettu vauvan unia, vaan koitettu antaa nukkua mahdollisimman paljon. Ei vaan tunnu tarvitsevan enempää unia, niin minkäs mahtaa. Samaa ei valitettavasti voi sanoa äidistä :P
 
Yritin nukuttaa vauvaa omaan sänkyyn illalla. Tai no. Ei siinä vauvan unessa mitään ongelmaa ollut, mutta kun ite pompin tarkistamaan hengitystä viiden minuutin välein. Puolituntia jaksoin tätä ja nostin nyytin mun viereen nukkumaan :P pökkäsin miestä kylkeen ja ilmoitin että töiden jälkeen saa kehitellä pinniksestä sivuvaunun niin saan nukkua käsi vauvan mahan päällä ja voin olla muussakin asennossa kun oikealla kyljellä :D
 
Meidän vauva nukkui eilen huiket päikkärit. Ensin torkkui sylissä, sitten omassa sängyssään (!!) reilun tunnin ja sitten vielä rattaissa kolme tuntia kun oltiin kaupungilla!! Käsittämätöntä. Mutta sitten huusikin koko illan ja veti rintaraivareita. Yö meni normaaliin tapaan, eli alkuyö nukuttiin ihan hyvin ja aamuyöstä ähistiin ja rimpuiltiin puoliunessa niin että en itse saanut nukuttua korvatulpista huolimatta.
 
Meillä ei taida sopia toi rauta pojalle.. 6h antamisen jälkeen alkaa kipuhuuto ja nyt oli kakka ihan raudan hajuinen tänään.. Ja 2h sen antamisen jälkeen poika on heräillyt tunnin välein syömään ja raivoamaan..
Neuvolasta en saa mitään apua muuta kuin ohjeen "soita tyksiin".. Kohta pitää kuitenkin miettiä taas annostuksen nostoa..
 
Meillä ei käy enää juurikaan rauta mahaan, koetan antaa imetyksen välissä niin ei ihan tyhjään mahaan mene. Muutoinkin masuvaivat vähentyneet kun bmf loppui.
Nyt on poika alkanut nukkua aamupäivällä useammat parin tunnin pätkät joka sitten tarkoittaa sitä että illasta valvotaan puolille öin. Nyt oli onneksi päivällä jonkun aikaa hereillä niin ehken ei jaksa kollottaa ihan niin kauaa kuin yleensä.
 
Mie oon kokeillut tyhjään mahaan, täyteen mahaan ja siinä välissä. Mikään ei sovi.. Aina huutaa selkä kaarella myöhemmin..
 
Meillä käytössä se mikälie Jehovit ja ei tunnu vaikuttavan lapseen mitenkään. Mielestäni se haisee kammottavalle mutta lapsi näyttää tykkäävän mausta.

Kävin tänään ekaa kertaa yksin vaunuilemassa lapsen ja koiran kanssa. Meni yllättävän hyvin ja vaikka käytiin vaan lyhyt lenkki niin mä olin hiestä märkänä. Sen siitä saa kun istuu vaan sisällä ja syö :grin
 
Meillä on auttanut ne Disflatyl tipat. Viime yö meni hyvin, nukuttiin tytön kanssa ihan nenät kiinni koko yö. Taisi 2 krt syödä yöllä tissiä mutta nukahdettiin heti uudestaan. Koskaan ei ole yö mennyt noin hyvin, eli klo 01-07 nukuttiin. Aivan ihanaa kun vauvan ei tarvitse punnata ja äheltää koko ajan, tipat siis auttaa!
 
Meillä on siis D-vitamiini johon lapsi ei reagoi enää, rauta josta lapsi huutaa selkä kaarella ja relatipat sekä cuplaton joista kumpikaan ei helpota ton raudan suhteen mitään..

Neuvolasta jo ehdotettiin kotiapua kun jaksaminen välillä tosi huonoa kun lapsi vaan huutaa..
 
Onko tuo Disflatyl jollain tapaa erilainen kuin Cuplaton? Meillä siis cuplaton käytössä.

D vitamiinia en ole antanut useampaan päivään...mutta ajattelin nyt ruveta taas antamaan kun en huomaa varsinaista vaikutusta. Päiväunia nukkuu selkeästi paremmin, mutta ehkä johtuu muusta.
 
Tää on ihan ku eri lapsi! En antanut raudan kakkos annosta päivällä ja tossa se nukkuu tyytyväisenä jo toista tuntia! Kyl tää on niin pelkkää lapsen kidutusta antaa tota rautaa..
 
Cuplatonissa ja Disflatylissä taitaa olla lähinnä erona annostelu. Cuplatonia annettiin kai joka ruuan yhteydessä ja Disflatyliä 2-3 krt/vrk. Vaikuttava aine on mun mielestä sama.
Mihin Fuji teillä alotettiin tuo lisärauta? On tainnut mennä multa ohi.
Meillä oli tänään toinen vyöhyketerapia käynti ja nyt nukkuu taas rento vauva sylissä.
 
Ääh nukuttaminen tulee olee ongelma tällä tyylillä. Poika ei nukaha ku tissille (+vaunu ja auto mutta niitä ei nyt lasketa)
Tutti ei kelpaa, sylissä tykkää olla vaan pystyasennossa ja kenenkään muun syli ei kelpaa koska keneltäkää muulta ei saa tissiä. Viereen nukahtaa, tissin jälkeen.
Nytkin iltapäivällä nukahti siis tissille pidin sylissä hetken että on nukahtanu, siirsin sohvalle ja silmät aukeaa heti ja tulee itku. Väsymysparkua jatkuu niin kauan kun jälleen annan tissin suuhun ja annan nukahtaa syliin. Annoin huutaa tunnin verran ja yritin muita konsteja, hyssyttelyä, hyräilyä, tuttia kunnes oma hermo meni. Tällä hetkellä ustun sohvalla nukkuva poika sylissä koska itseäkin väsyttää enkä jaksa kuunnella väsymysparkua juuri nyt :/
 
Cuplatonissa ja Disflatylissä taitaa olla lähinnä erona annostelu. Cuplatonia annettiin kai joka ruuan yhteydessä ja Disflatyliä 2-3 krt/vrk. Vaikuttava aine on mun mielestä sama.
Mihin Fuji teillä alotettiin tuo lisärauta? On tainnut mennä multa ohi.
Meillä oli tänään toinen vyöhyketerapia käynti ja nyt nukkuu taas rento vauva sylissä.

Poika pieni painoinen kun syntymäpaino vain 2360g vaikka olikin täydet viikot. Meillä menee tosiaan myös keskostipat sen takia..
 
Meillä oli kans viime yönä kauheat ähinät klo 2-6 ja huomen varmaan testataan disflatyliä.
 
Fuji, voisiko kokeilla jotain muuta merkkiä siitä raudasta vai onko se mahdollista? Itselläni ainakin rautalisä sai masun ihan sekaisin ekassa raskaudessa mutta sitten vaihdoin merkkiä ja ei mitään oireita!

Cuplaton ei auttanut meillä mutta tämä Disflatyl tuntuu auttavan..missä lie syy? Kyllä välillä vielä kiemurtelee vatsavaivoja mutta ei ähellä ja punnaa koko ajan, sitä teki siis paljon ennen tuota Disflatyliä.
 
Takaisin
Top