Tammikuun juttuja

Mie oon kotosalla jo, koska oon työttömänä tammikuun ja ä-loma alkaa 9.2. Keskeytin opinnot nyt vähäks aikaa. Mutt en olis kyll paljoa jaksanut ollakkaan koulussa. On ihanaa, ku saa nukkua ku väsyttää, koska yöt sujuu huonosti. Eilen vähän lakaisin lunta ja sitten alkoikin supistaa todella kipeesti. Mutt loppuivat onneks, eli ei tartte tehdä raskaita hommia enää.

Nyt vaan yritän tässä jotenkin saada aikaani kulumaan tehden päivisin jotain pientä. Perjantaina saan kaapin vauvan vaatteille niin voin alkaa peseen vaatteita sekä laitteleen paikkoja kuntoon, jos tämä natiainen aikoo tulla etuajassa maailmaan :-D

Huomenna taas tarkistusaika äitiyspolille ja sitten selviää, että kuinka jatkot tapahtuu, että käynkö siellä nyt useammin vaiko jatkuuko käynnit vaan neuvolassa. Mieluusti itse tahtoisin käydä ä-polilla myös tarkastuksissa näiden olojen ja sairauksien takia.

Nyt istun sohvalla kuumemittari kainalossa ja teen ostoslistaa Ikeaa varten.
 
Tännekin iski sitten flunssa. 
Nenä tukossa, päätä ja lihaksia särkee, selkä entistä enemmän jumissa, silmiä aristaa ja koira ripulissa.
Ihanaa siis! 

Onneksi sain tuohon selkään muutakin lääkettä kuin Panadolia. 
Panadolit ei ole oikein koskaan mulla auttanu mihinkään vaivaan. Ennen raskautta kun annostus oli vähintään se kolme 800mg Buranaa per päivä selkään. 

Huomenna taas kontrollia kätilöopistolla.. Mä niin toivon että kohdunkaulassa ei olis tapahtunu mitään muutoksia ja saisin luvan käväistä vaikka pienellä viikonloppureissulla.
Tosin kyllä tässä on taas supistuksia ollu niin vatsan kuin myös selänkin puolella.
Miehelle en oo kaikista edes sanonu mitään, huolehtii muutenkin jo ihan liikaa. :D 

Kohta on melkein kaikki vauvan vaatteet pesty! Vielä osa äitiyspakkauksen vaatteista on pesemättä, mutta muuten se urakka on kohta ohi :) 


 
March12: mitä lääkettä oot saanut selkäsärkyyn? Mie vedän parasetamolia noin 3 g per päivä ja välillä joudun ottamaan pancodia koviin kipuihin, ett jaksan päivän.

Miekään en viitsi aina kertoa miehelle noista kaikista kivuista ja oloista mitä miulla on. On muutenkin niin kamalan huolestunut. Mietin vaan, ett kun hän tulee huomenna miun mukaan äitiyspolille ja kertoilen siellä kaikki kivut, vaivat ja ongelmat niin kuinka paljon hän siellä huolestuu...

Mutt poju voi hyvin, ainakin liikkeistä päätellen :-D

Kaikille iloista ja rauhallista odotusaikaa
 

  Nonni, se olis sitten tämänkin mimmin työt tehty hetkeksi aikaa... Eivät neuvolasta tuon unettomuuden takia päästäneet enää. Oli kyllä hirmuisen outoa käydä vaan työmaalla kääntymässä, viemässä pullat ja sairaslomatodistus. Kuitenkin tullu oltua kohta jo kaheksan vuotta tuollakin. Vieläkään ei oikein tiedä, että miten tähän pitäis suhtautua!! =D Ei tässä nyt onneksi kamalan kauan tuota saikkua tullut, kun 30.01 sitten alkaa jo äippälomakin!

   Muuten onneksi kaikki suht kunnossa. Mitä nyt selkä, nivuset ja sisäreidet välillä kipuilee kun on pidempään tullut istuttua, mutta ei onneksi muuten kipuile kuin liikkeelle lähtiessä. Joten älyttömästi tsemppiä niille, jotka kipujen kanssa joutuu jatkuvasti taistelemaan!! =)

   Ja sitten yksi outo juttu on nyt tullu muutamaan kertaan. Ihan älytön huimaus aamulla herätessä. Ja siihen ei lääkärissä löytyny mitään järkevää syytä. Mutta nyt kun se viimeksi taas tuli, niin aloin miettiä niiden edellistenkin kertojen edeltäviä päiviä, niin löytyihän sieltä yksi yhdistävä asia. Joka kerralla olen pari edellistä päivää juonu todella huonosti (ollut liikenteessä koko päivän, enkä missään vesihanan äärellä)!! Ja älyttömällä veden tankkaamisella se olo on sitten parantunu iltaa kohden... =) Että näköjään sille on ihan syynsä, miksi pitää riittävästi muistaa juoda!! =D
 
Tätä vuotta arvon mammat!

Joulu ja uv meni oikein mukavasti, molemmat vietettiin mun porukoilla! Tai joulupvnä käytiin appiukolla syömässä ja tapanina ajeltiin anoppilaan. Uusivuosi sitten vain porukoillani syöden, raketteja ampuen ja pelaillen kortti- ja lautapelejä :) Esikko näki elämänsä ekat raketit, kun ammuttiin ne ennen hänen nukkumaanmenoansa.. Ekaan rakettiin tuli "Oohhoh" ja sit alkoikin jo pelottamaan se pauke, joten mentiin sisälle ikkunasta kattomaan loput.

Imetystyynyn sain jo esikkoa odotellessa, on ollut tässä välissä lainassa ystävälläni ja tarkoitus on napata se seuraavilla kahvitteluilla takas. On semmonen styroksipallotäytteinen lötkö, mutta ajaa hyvin asiansa :)

Oloista ja vaivoista.. on niitä alkanut "vihdoin" mullekin ilmestymään! NÄRÄSTYS, yöks. Sama mitä suuhuni tungen niin närästää.. Rennierennierennie.. Liitoskipuja kans aina välillä, juurikin tuolla nivusissa tuntuvat vihlonnat yms on niitä. Töissä jos tulee istuttua enemmäin kuin seistyä, niin takuuvarmasti viim seuraavana aamuna kävelen kuin ois kanki persiissä! :D Sitten taas jos seison liikää töissä, näen sukanvarsien jättämät jäljet, eli turvotusta pienissä määrissä havaittavissa! Ja suonenvetoja, auuuts! Onko muilla? Mä muistan jo ekasta raskaudesta ne, tuli vain öisin ja pelkästään pohkeessa vetää suonta. Edellispäivän juomiset kyllä vaikuttaa, että tuleeko yöllä suonenveto ja kuinka kovana! 
Niin ja supisteluita on alkanut ilmestymään kans, kivuttomia tosin onneksi vielä, vain sitä vatsan kovettumista, mutta helposti on tunnettavissa! Tais mun joulutouhotukset tuoda osansa ja lähes päivittäin kans nyt supistelee. Arvatkaa kuinka "ilolla" mä kuljen noita rappusia tänne 3:een kerrokseen kun ei oo hissiä? Mukana tuo 1,5v joka on keksiny äidin heikkoustilan eikä suostu kävelemään niitä ylös eikä alas.. HUOH!

Sainpas myytyä ne meidän Brio Happyt jo! Alle vrkn oli julkisessa myynnissä :) Huomenna sitten katsastamaan Brion Double Waveja, jotka aion siis sisarusrattaiksi meille. Ja pojalle isojen lasten sänky haetaan kans huomenna, sitten voin laittaa tytöllekin kaiken valmiiksi kun pinniksen saa mun makkariin :)

Töitä ois kans enää 4 vkoa, äippäloman eka pv 6.2 ja eiköhän se ihan  samallalailla kulu kuin tähänkin asti päivät -erotuksella ettei iltaisin ja vkloppuisin ole töitä enää :)

Maanantaina taas neuvolaan..

Hyvää alkanutta tätä vuotta! :)
 
Äitiyspolilla käyty ja kaikki oli hyvin. Kohdunkaulu oli 3-4 cm ja napakasti kiinni kohdunsuu. Poju voi hyvin ja äiti sai luvan syödä vielä lisää särkylääkettä, eli nyt saa syödä jo 4 g per päivä. Kolmen viikon päästä uudestaan taas tutkimuksiin sekä verta luvattiin varata synnytystä varten. On tässä sairaudessa sellainen taipumus, tai siis miullahan on tämä epäily vasta. Lääkäri vähän kyseenalaisti, mutta ku kerroin ett se paikka missä mie oon ollut kuntoutuksessa ja mistä tämä epäily lähti on yksi suomen huippupaikoista. Ens marraskuussa sitten saan tiedon ja tutkimukset, että onko tämä tauti vaiko eikö.

Kamala närästys on koko ajan ja ihan sama mitä syö...no närästyslääkettä oon lisännyt omatoimisesti enemmän ja kun tuo farmaseutti sanoi, ett on turvallista vielä niin oon ottanut hyvällä omallatunnolla. Siis syön reseptilääkkeitä närästykseen, renniestä ei oo tehoa lainkaan.

Ja huomenna pitäis saada kaappi, ett pääsee peseen vaatteita.
 
Me ollaan aloitettu tää vuosi reissaamalla miehen isän luokse, ja täällä nyt vielä tää ilta vietetään. Onneks sit pääsee jo kotiin! Tuntuu, et tääl ei oo saanu nukuttua juuri yhtään, kun molemmat muksut vuorotellen kiemurtelee mun vieressä öisin, ja sit itteä väsyttää eikä yhtään huvittais eikä jaksais kuunnella sit päivisin noita muksujen väsymyskiukkuiluja. Ne kun nukkuu tääl kans aika levottomasti, ihan liian vähän (appiukko ei ihan oo sisäistänyt, että pikkulapset yleensä menee nukkuu ennen klo 22:ta) eikä päiväunillekaan oo tilaisuutta. Sit ruoka on mitä on, ja mul ainakin on ihan ympärivuorokautinen närästys ja NÄLKÄ, kun en voi edes syödä kaikkea mitä tääl ruuaksi pitäisi olla. Ja tosiaan kaikessa tuntuu olevan sipulia tai jotain muuta sellasta, joka aiheuttaa mulle närästystä, niin ei huvitakaan syödä - mut väsymys ja nälkä onkin tosi hyvä yhdistelmä, varsinkin kun on 30. viikolla raskaana.

Ens viikolla alkaakin sit "normaali" arki, eli esikoisen eskari ja ton keskimmäisen kanssa ruvetaan tutustumaan kerhopaikkaan. Lisäks mä alan pikkuhiljaa tekee valmisteluja vauvan tuloon - ei niitä ilmeisesti kukaan muukaan rupee tekee, ja jos olo on jo nyt tämmönen niin tuskin se tästä piristyy ja paranee yhtään sen kummosemmaks mitä myöhemmäks hommat jättää, joten mieluummin alotan nyt pikkuhiljaa hoitaa kaikki ne pakolliset mitä on pakko tehä ennen vauvan tuloa kuin että jätän sit myöhemmälle ja kiireellä ja kauheella stressillä sit sählään ja sohlaan kaiken.
 
Meikäläisen läppäri edelleen rikki ja mies tekee koulu juttuja omalla koneellaan,niin katsotaan mitä vasta vastaamisesta tulee puhelimella. :) Niituli: mä sain selkäkipuihin Litalginia.. Sitä käytetään raskaana olevilla muihinkin vaivoihin. Mulla ainakin auttanut toistaiseksi. Kontrolli käynti oli torstaina ja JEE! Kohdunkaulassa ei mitään muutoksia ja seuraava käyntikin on vasta sit helmikuussa. :) Selkäkivuista valitin samaisella käynnillä ihan urakalla,kun on ihan uudenlainen kipu,eikä esim reumaan liittyvää. Lääkäri sit kyseli tarkemmin ja ultras munuaiset samalla. Sieltähän löyty sit uus vaiva,nimittäin munuaisaltaan laajentuma. Kuulemma yleinen raskausaikana ja nyt sit pitää virtsan tuloa seurata jne. Flunssa jatkuu edelleen mutta ehkä tää tästä. Huomenna tulee vanhemmat ja pikkuveli kylään ja ovat pari päivää. NIitä kun on nähny viimeksi syksyllä niin ihana saada ne tänne :) Veli (10v) tilas huomiseksi omatekoisia lihapullia ja perunamuussia. Ja siskohan tekee. :) Voikaahan hyvin. :)
 
Onko muilla sellaista oiretta että tulee kova paineentunne ylävatsalle, rintojen alle? 

Mulla istumatyö, jossa välillä olo muuttuu erittäinkin tukalaksi kun paine tuntuu pahasti. Hieman helppaa kun koittaa suoristaa kroppaa mutta palaa kyllä nopsaan takaisin kun jatkaa päätetyöskentelyä. 

Ei tää nyt niin paha ole että saikkua tarttis mutta inhottavaa on.. 

Aattelin vaan että onko muillakin tätä? 
 
välillä on, johtuu siitä että alkaa olla kohtu aika korkeella ja välillä vauva painaa (potkii) ylöspäin ..

On ollu jonkinverran mut ei niin paljon et häiritsis kauheesti, enemmänki alaselkä vihottelee.. :(

Noh, aamukampa näyttää enää 30 istumatyöpäivää..... :)
 
Epedriini: Miulla ollu tuota vaivaa jo muutaman kuukauden. Aina istuessa joutuu sellaseen vähän huonoon asentoon ja rinnat alkaa painaa tuohon ylävatsaan... Tästä syystä ei onnistu enää yhtään pidempi matka autolla ajeluakaan... =/ Ja miulla se vaan ei mene ohitte ennen kun seuraavilla yöunilla, kun saa ittensä riittävän pitkäksi aikaa oikaistua suoraksi. Yritin neuvolassa ehdotella, että teippaisin tissit jeesusteipillä tuohon kaulan alle, mutta jostain syystä eivät olleet oikein innoissaan miun hienosta ideasta...
 
Moikka kaikki,

laitan tännekin tämän hyvän listan, jonka löysin Kaksplussan sivuilta. Vähitellen täytyy alkaa miettiä tosissaan hankintoja ja kalustuksia uutta tulokasta varten :) Ihanaaaaa!

Tarpeellisia tarvikkeita heti sairaalasta kotiuduttua:
  • vauvan turvakaukalo autoon
  • vaunut, sadesuoja ja hyönteisverkko
  • hoitopöytä tai muovinen hoitoalusta
  • amme kylvetystä varten
  • vuodenajan mukaisia vaatteita (Pese vaatteet valmiiksi ennen vauvan tuloa.)
  • vaippoja, kertakäyttöisiä tai kestoja
  • vanupuikkoja navan puhdistukseen
  • harsoliinoja
  • pehmeä hiusharja
  • kynsisakset
  • tuttipullo (jos joudut lypsämään maitoa tai antamaan lisämaitoa)
  • vanutyynyt ja -puikot
  • muovifroteeta vauvan nukkumapaikan alle
  • perusvoide
Äidille
  • 3-4 paria imetysliivejä (Osta ainakin yhdet ennen vauvan syntymää; loput voit halutessasi ostaa myöhemmin, kun rintojen koko synnytyksen jälkeen vakiintuu.)
  • voidetta rintojen haavautumisen varalta: Lansinoh, Bepanthen
  • liivinsuojia, kertakäyttöisiä (saa tavallisista ruokakaupoista) tai kankaisia
  • rintapumppu
  • imukykyisiä terveyssiteitä jälkivuodon varalta
Ulkoiluun
  • toppahaalari talvivauvalle
  • toppakintaat ja tossut (myydään usein haalarin kanssa)
  • kypärämyssy
  • lämmin lakki
  • makuupussi
  • villa-asu tai villahaalari talvivauvalle
Muut varusteet
Jos et hanki erikseen hoitopöytää, hoitotaso voi olla vaikka lipasto, jonka korkeus on hoitajalle sopiva.* Hoitotason voi rakentaa myös esimerkiksi kirjoituspöydän päälle. Hoitotason päälle tarvitset reunallisen muovisen vaipanvaihtoalustan. Vaipanvaihto sujuu myös sängyn päällä.

Hyviä, mutta ei niin kiireisiä hankintoja
  • kuumemittari
  • itkuhälytin
  • leluja (niitä saa usein lahjaksi)
  • digitaalinen kuumemittari
  • nenänniistäjä
  • särkylääkettä (suppoja)
  • hoitolaukku, jossa on mukana hoitoalusta
  • kantoliina tai rintareppu
  • hajustamattomat puhdistuspyyhkeet (käteviä vauvan kasvojen ja pepun pyyhkimiseen)
  • matkapeitto, joka suojaa kylmältä ja tuulelta
  • pinnasänky ja siihen pinnasuojat
  • puuhamatto (käy yleensä jo vastasyntyneellekin)
  • babysitter (noin kuukauden ikäisestä eteenpäin)
  • hyppykiikku (noin 6 kuukauden ikäisestä)
Voikaahan hyvin, tytöt ;)
 
Pakkasiltaa mammat!

Maalismami, kiitti tuosta listasta. Tulee tarpeeseen vaikka esikoista en odotakaan ja paljon jo löytyy valmiina :) Mun tosiaankin pitäis varmaan ruveta hommiin jo noiden valmistelujen suhteen mut jotenkin nyt tökkii ja pahasti..

Meillä neiti on sairastanut heti urakalla, lähes neljänkympin kuumeen lisänä hillitön nuha ja yskä. Voi elämä sitä kiukkua ja itkua mitä on tässä viikon kohta ollu, ja tietenkin meillä myös isäntä yskiä pärskyttää ja niistelee nenäänsä ja nyt sitten myös minä. Voimat miinus nolla hoitaa taloutta tai edes neitiä päivisin ku ollaan kahdestaan. Viime viikolla tosiaan itekkin ehdin olla kuumeessa ja mahakouristuksissa ja heti sen jälkeen tuli sitte muu porukka perästä. Pliis jotain rajaa ku meinaa tuo väsymys olla asteikolla yhdestä kymmeneen yli ylärajan.. Ja sit vielä kaiken lisäks neidillä on armoton uhmaikä tulossa, tänään ollukki sellanen kiukkuparkupäivä et oksat pois. Jospa se aurinko paistais välillä risukasaankin ja olis huomenna parempi päivä - sitä odotellessa :)

Päivän ainoan vapaahetken ku neiti on yöunilla nii pakko käyttää hyödyks, tässä oon suunitellut tytön huoneen sisustuksen joka pitäis saada jo alulle kovasti et ehtis laittaa myös vauvan kamat. Tytön siirto kuitenkin omaan huoneeseen on tehtävä nro 1 ennen mitään muita valmisteluja. Tarvis energiaa! :)

Epedriini, mulla on myös noita ylävatsakipuja varsinkin jos menen autoon istumaan yhtään rivakammin. Viimeks eilen säikähdin ku autoon istahdin, nyt oon yrittäny sit olla vähän rauhallisemmin.

Käytiin kattelemassa tuplarattaita yks päivä ja mä en kyllä tiedä enää mitkä haluaisin. Teutoniat oli aivan mahtavat mut meillä taitaa iskeä piheys ku tonnin maksavat eikä tiedä millä käytöllä ne sitten loppujen lopuksi ovat.. Brio Double Waveja mietitään vielä, samoin Babywelt Montreal (muistaakseni tollanen nimi) on harkintalistalla..

Vointeja!
 
milin, mulla tosi samat fiilikset! Meijän neiti on 1,5vee ja just oli joku vatsatauti päällä. Ei ollut onneksi kovin rankka tautina, mutta kyllä se pieneltä voimat vei kun ei ruokakaan maistunut. Mä en oo ite ollut kipeenä, mutta aivan järjetön uupumus on päällä. Mä en ymmärrä, ihan kuin olis alkuraskaus iskenyt uudestaan. Tuntuu, ettei mitään jaksaisi tehdä ja tytönkin kanssa touhuaminen tuntuu ylivoimaiselta. Lisäksi sitten se, että neiti on hyvinkin kovasti harjoittanut omaa tahtoaan ja tuota kiukuttelua ollut ilmassa pienimmästäkin pettymyksestä. Kärsivällisyyttä sillä ei oo ollut ollenkaan:D Tietysti toi sairastelu vaikuttaa, mutta varmaan ikäkin. Iski jo pari kertaa ihan paniikki, että apua kohta se toinen vauva on tulossa ja mä oon ihan uupunut jo tän yhen kanssa! Mutta tosiaan, kyllä se aurinko paistaa risukasaankin ja pitää vaan yrittää aatella että tää on tämmönen raskaampi vaihe ja paljon ihania edessä:)
Mäkin oon noita tuplia kahlaillut läpi ihan huolella. Vierekkäin istuttavista, edullisista tuplista Carenan double swingit vaikutti hyvältä vaihtoehdolta. Niihin on mahdollisuus hankkia vauvalle erillinen kova vauvakoppa, jonka saa sitten kasvot työntäjään päin. Se on mun mielestä ainaki aika hyvä ominaisuus. Lisäksi on erilliset kuomut ja jalkatuet ja kunnon pyörät. On myös kohtuu kapeat. Mulle itseasiassa just eilen bussissa eräs äiti kehui niitä :) Babyweltejä katoin kanssa, ja oli ainakin edulliset ja kapeat muistaakseni myös! Briot ja Teutoniat on sitten tietysti laadukkaita. Me päädyttin kuitenkin toisenlaiseen ratkaisuun. Hankittiin Mutsy Urban riderit, ja niihin vauvakoppa, ratasistuin ja tuplaistuin, jotka siis kaikki saa samaan runkoon kiinni. Tuplaistuin on peräkkäin istuttava. Rattaina on nyt esikoisen käytössä. Lähemmäs tonnin niistä toki sai pulittaa, mutta oli meidän tilanteessa hyvä ratkaisu, koska esikoiselle ei missään vaiheessa ostettu kunnon vaunuja kun saatiin ilmaiseksi vanhat, jotka nyt on siinä kunnossa että kelpaa vaan parvekevaunuiksi. Tää oli nyt semmoinen ratkaisu, että ei luultavimmin tarvii enää ostaa minkäänlaisia vaunuja, vaikka lapsia vielä lisää tuliskin! Mutta mä oon aivan rakastunut noihin vaunuihin ja suosittelen kaikille kellä on mietintä päällä. Mutsy ei oo Suomessa käsittääkseni kovin tunnettu merkki. Mutta harvalla merkillä on noin suurta muuntelumahdollisuutta yhdellä rungolla. Noh, olipas mainospuhe, mutta kun mä vaan tykkään niistä:D
Onkos täällä muuten muita, kellä on pahoinvointi palannut kuvioihin? Jossain noista neuvolakeskusteluista taisin siitä jo mainita... Mä en siis oksentanut kuin pari kertaa alkuraskaudessa, mutta nyt tässä viimeisen kuukauden sisällä oon oksentanut useemman kerran. Välillä sitä oksentamista ei ees edellä huono olo, vaan tulee ihan yhtäkkiä. Ja alkuraskaudessa huonoa oloa oli helppo kontrolloida syömisillä. mutta nyt saattaa tulla oksennus vasta syömisen jälkeen. Oon ite järkeillyt, että sillä vois olla jotain tekemistä sen kanssa, että kohtu alkaa olla niin korkeella. Tuskinpa mitään vaarallista kuitenkaan--- Muistaako joku muuten millä viikoilla se kohtu on korkeimmillaan? Mulla oli esikoisesta ihan järkyttävä närästys silloin ja nyt mietin että koska kannattaa pelätä pahinta ja milloin voi huokaista helpotuksesta närästyksen suhteen:)
 
Joo täällä yksi pahoinvoiva. Ei ole kyllä lähtenyt välissä pois ollenkaan vaan joka aamu olen oksentanut. Nyt viikon sisään on vaan aamuisin ollut sellainen olo, kun esikoisesta alkuraskaudessa (pahoinvointi ajoittui silloin samaan vuoden aikaan) eli ilmeisesti pahentumassa. Tänään sain sitten oksentaa vertakin, kun on vissiin kurkku vähän herkkänä  flunssanpoikasen takia.
En osaa sanoa millä viikoilla kohtu on korkeimmillaan, mutta olisi sellainen tunne, että siinä 35-36 viikoilla? Ainakin mun neuvolakortissa on siinä ollut korkein sf-mitta.
 
Heips!

Täälläkin on pahoinvointia tullut. Aamupalan jälkeen yleensä kestää 1-2 tuntia, en kuitenkaan oo oksentanu. Muuten selkäkipua, nivuskipua, ylävatsakipua kun vähänkin kumartaa ja aivan järkyttävä väsymys. Joulun jälkeen on ollut myös kovasti mieli maassa ja itkuinen olo, varmaankin väsymyksestä.

Nooh, tänään sain sairaslomaa 3 vkoa eli äippäloman alkuun asti. Ihana helpotus. Mulla on melko fyysinen työ, jaloillaan joutuu olemaan, ihmisiä pitää nostella ja väännellä ja käännellä, tilanteita ei oikein pysty aina ennakoimaan ja aina ei pysty välttämään liian raskaita hommia, joten oon tosi ilonen tästä ratkasusta. Tosin vähän kyllä huono omatunto kolkuttaa välillä, entä jos en ookaan tarpeeks "kipeä".

Nyt pääsee laittamaan asioita kuntoon, niitä sitten riittääkin.

Onneks ei oo enää kauaa jäljellä, että pieni kulta tulee maailmaan!
 
Täällä on onneksi pahoinvointi pysynyt pois.

Mitäs muuta..niin mulla alkaa koulu ihan todenteolla ensi viikolla ja sehän sopii!
Pojat ovat kehittyneet hurjan hyviksi lautailijoiksi ja siitä tulee ensi talvesta meidän koko perheen harrastus! Mä niiiin odotan!! Pikkuset pääsee sitä mukaa messiin, kun ja jos innostuvat.
Tänään meni pojilla rinteessä 4 tuntia ja mä kävin siinä välissä uimahallilla vetäsemässä omat reenit. Treenitkin alkaa ens viikosta, kun ollaan sairastettu kaikki viimeiset 2,5 viikkoa, kuka milloinkin ja mitäkin.
Mä käyn uimassa ja joogassa ja tietty kävelen kaikki mahdolliset matkat.
Pikku tyttö on kasvattanut omaa tahtoa oikein olan takaa - ja huh huh - sitä tuntuu piisaavan ajoittain vähän liikaakin (mistä lie nuo mukulat ovat vaativan tempperamenttinsa perineet )
Sanoja ei vieläkään ihmeemmin tule, muutamia ja molempia kotimaisia saman verran.

Siinäpä tärkeimmät meille.

Mitenkäs muilla menee?
 
Heippa!

Tein valmiiksi ton lista syntyneistä maaliskuulaisista, en siis ole itse vielä synnyttänyt, päinvastoin meidän Pieni ei ole antanut minkäänlaisia merkkejä, että aikoisi koskaan syntyä. :) Ei siis supistelua tai mitään muitakaan sen suuntaisia oireita. 

Kiitos MaalisMami2 tosta listasta, täytyy laittaa se talteen. Sitä lukiessa tajusin, että aikapaljon kaikenlaista vielä puuttuu, mutta toivottavasti äippälomalla sitten ehdin hyvin ne hankkia. 

Taatu, kirjoitit johonkin toiseen ketjuun, että teillä on välit parantuneet taas miehen kanssa. Tosi kiva kuulla, kun se on lastenkin kannalta niin tärkeää, että vanhemmat on väleissä. :) Ja hyvä, jos hää miettii jopa, että tulisi synnytykseenkin. :) Peukut pystyssä, että välit korjaantuu sellaisiksi kuin toivot!

Tänne ei kuulu mitään erikoista, töitä ja pari tenttiä pitäisi vielä jaksaa tehdä. Olo on hyvä ja Pieni möyrii kovasti. En vaan enää tiedä, miten päin tuo on tuolla, kun 30.11. oltiin 4d utrassa ja silloin oli pää nätisti alaspäin ja siitä jouluun asti potkut tuntui aina samassa kohdassa ylhäällä. Nyt en oo enää varma, mikä on potkua ja mikä muuta möyrintää ja välillä tuntuu, että mun mahassa on mustekala ihmisen sijaan, kun joka suunnassa saattaa tuntua monotusta. No pääasia, että liikkuu, ja toivotaan tietty, että jos ei enää ole oikein päin, niin ehtisi kääntyä vielä takaisin. 

Täällä Helsingissä ainakin upea talvi-ilma tänään, toivottavasti muuallakin! Hyvää keskiviikkoa kaikille! :) Ja voimia pahoinvoinnin kanssa riutuville, toivottavasti pian helpottaa!
 
enpäs ole tänne kirjoitellutkaan paljoa mutta otetaan nyt sitten kiinni :P
päästiin vihdoinkin muuttamaan omakotitaloon tänne korpeen :) on niin rauhallista ja koira saa vapaana juoksennelle ja takapihalta lähtee mukavia kävelypolkuja.
vielä vähän remontti kesken mutta koitetaan nyt saada tuo kodinhoitohuone valmiiks ennen pojan tuloa :) 
oloista nyt vähän että nyt alkaa olla jo tukalaa, en pääse kunnolla sohvalta/sängyltä ylös.
supisteluja on tullut mutta ei mitään kovin kipeitä, menkkamaista pistelyä on ollut jo varmaan viikon ja huomenna aattelin niistä kysästä neuvolasta. selkään särkee ja tuntuu että maha painaa ihan hirmuisesti, helpottaa kun vähän pitää käsillä kiinni mahasta kun tuntuu painavalta. pitkät kävelyt minulta nyt on jääny kokonaan pois :/
että tällästä täällä :D mitenkäs muilla on mennyt? 
 
Tänne iski sitten oikein universumin pahin flunssa. Ei hittolainen kun voi olla tukossa, eikä mikään konsti tunnu auttavan... :( Viime perjantaista asti ollut ihan tasan samanlainen olo, parantumisen merkkejä ei näy.. Huoh! sais jo alkaa helpottamaan kun muutenkin aika tukala olo välillä kun tuo pikkuinen perätilässä ja puskee päätään välillä aika inhasti tohon palleaan niin aika raskasta on hengittää... Kaikki kumartumiset jne. ihan tuskaa kun tuntuu ettei saa yhtään happea.. 

Töihin pitäs koittaa huomenna jo päästä koska mun äitiyslomatuuraaja aloittaa silloin ja pitäs aloittaa 2 vkon pikaopastus. Aika nopeesti joutuu oppimaan kaiken mutta kaipa se siitä.. itelle se varmaan enemmän stressiä aiheuttaa kun tälle sijaiselle.. Mä kun olen tottunut tuon työn yksin hoitamaan viimeisten parin kolmen vuoden ajalta...

No, nyt ei muuta ku lisää kuumaa juotavaa ja lepoa niin jaksaa sitten huomenna tehdä töitä taas... 

Vointeja kaikille! 

 
Takaisin
Top