Tammikuun höpinöitä löpinöitä

Ite en tykkää käyttää kuin yhtä ylimääräistä tyynyä ja sitäkin lähinnä hali kaveriksi. :D yritän nukkuu kyljellään mut tosiaan olkapäät ja sormet puutuvat. Ja muutenkin hartiat ovat super jumissa ja kipeät. Ei taho veri kiertää päähän :D eikä nukkumista helpota se et tulee tosi helposti kuuma ja pissalla käymisen jälkeen vauva aloittaa puolen tunnin jumppa hetken
 
Mikäköhän siinä on, että kotona voi supistella 9 tuntia alle 10 min välein, mutta kun tulee sairaalaan niin kaikki katoaa. Tässähän tulee ihan luulosairas fiilis.

22 päivää sektioon, nyt 36+2
 
Sen syntyneet -ketjun vois tänne perustaa kuka jaksaa päivittää, pikkuhiljaa alkaa helmikuisia syntyä.

Mulla kahdelta neuvola enkä jaksais lähtee sinne. Väsyttää jotenkin niiin paljo taas.. Ja kyrsii vähän kaikki. Tultiin aamulla anoppilasta ja 45 min automatka oli tuskaa. Sen jälkeen piti lepäillä 1,5 tuntia. Uskalla ajatellakaan montako viikkoa tässä saa kärvistellä. Pessimistisenä aattelen ettei tämä mukula tuu omin neuvoin ulos täältä vaan yliajalle mennään.

Supistuksia toki on, yöllä kylkeä kääntäessä supisti joka kerta tiukasti. Mut ihan höpöhöpö-suppareita vaan. Raah.

Kärttyisä Olivia 36+1
 
Gagezzz aattelinki että sitäkö tarkotit :D

Tsemppiä piinamiina ja Olivia!

Mulla kans tuli yöllä yli tunnin kunnolla kipeitä supistuksia, onneks laantui. Nyt on sairaalakassi sitte pakattu ja vauvalle tehty 44cm vaatteet sinne jos nyt päättääki syntyä etuajas :) ärsyttää kyllä justii tämmönen juupaseipäs olo :sad001
Puhpallero 35+2.
 
Mä voisin muuten ottaa tosta syntyneet ketjusta vastuuta jos vaan omistais tietokoneen niin se ois hieman helpompaa kun tälleen puhelimella päivittely
 
Joo ja tuo helmikuisten listaki olis kiva päivittää..
 
Onko innokkaita ottamaan kontolleen noita päivittelyjä?
 
Ää-äh. Pitkään sain oltua toiveikkaan myönteinen synnytyksen ja kaiken suhteen, mutta tänään hiipi mieleen ahdistus epävarmoista seikoista. Olotilakin lähti siitä, kun typerän Kelan kanssa saa helistä, liian monta epävarmaa seikkaa senkin suhteen. ---ahdistaa... Lähteekö synnytys käyntiin lapsiveden menolla ja siitä sitten ambulanssilla kiireen vilkkaan sairaalaan.. vai tuleeko ne supistukset ensin pidempään vai miten ja häh. Sinällään ei pitäisi hätää edes olla kun terve vaikkakin isohko muksu masussa on. Oispa päässä nappi ,jonka vois painaa päälle, että Ole aidosti tyytyväinen, onnellinen, tyyni ja rauhallinen.
 
Runoilijatar sellanen nappi olis huippu. Mä ressaan kans koko ajan, nyt sitä miks se vauva on niin pieni ja ku vettäki on liian vähä että onko se se syy ja muuta. Osaanko lähteä synnärille ajois, esikoisesta oli nii "helppoa" ku käynnistettiin ja olin jo sairaalas.
 
Mulle kans tommonen nappi! Nyt on alkanu synnytys jännittää, ja ahdistaa kun tuntuu et niin moni asia voi mennä pieleen, enkä ees tiedä mikä kaikki voi mennä pieleen! Tosin en ymmärrä et miks mun pitäiskään tietää, mut silti... :confused: Oon kauhee kontrollifriikki muutenkin, niin en tykkää yhtään siitä, että synnytystä ei voi ennalta suunnitella ja se ei varmaan koskaan mee niinkuin olisi odottanut...

Oon kans miettiny että mistä tietää milloin pitää lähteä sairaalaan, ja oon koittanu muistella niitä synnytysvalmennuksen ohjeita. Mut kaikki sekoittuu päässä, toivottavasti mies muistaa asiat sit hoo-hetkellä paremmin kuin minä... :rolleyes: Muistaakseni, jos vedet menee, niin kotiin saa jäädä 12 tunniks odottelemaan suppareita, mutta vaan jos se vesi ei oo veristä tai vihreää tms. Onkohan sama juttu ku perunoiden kanssa, että ku niitähän ei saa syödä jos on vihreää kuoressa/perunassa, mutta mun mielestä kaikki perunat näyttää aina vähän vihreiltä, ni tulee ihan vainoharhaseks :hilarious:
 
Repesin tuolle perunajutulle wadalma :D

Mutta joo, mä koitan tehdä nyt loppuun kaikki vauvajutut, babynest pitää tehdä ja vaatteita vielä. Ja koitan nuo keskeneräset ompelukset saada tehtyä ja siivottua kaikki sillee että pian syntyiski..
 
Täällä kans revettiin :D vaikka ymmärrän kyllä että onhan tollanen vainoharhasuus hirveetä... koko ajan soittelen synnärille kun vauva ei liiku ja aina vastauksena, mutta sullahan oli rauhalline vauva...
 
Mä en nyt tiedä, että pitäiskö mun lukea synnytyksestä vai ei, kattoo jotain videoita vai ei. Olo on tällä hetkellä rauhallinen ja varma, että kyllä mä tiedän sitten kun aika on ja osaan toimia. Ja tiedän synnytyksen eri vaiheet jne. Että sekoittaako lukeminen sit liikaa ja alkaa ahdistaa.

Täällä ei merkkiäkään siitä, että vauva olisi tulossa lähiaikoina. Saan vetää rankkaaki lenkkiä ja tehdä vaikka mitä ilman että tuntuu missään :) Vauvalla on selkeä rytmi liikkeissä päivittäin ja menee vielä yleensä parin päivän vilkkaampi-lepo sykleissä.

Noh, 24. päivä lääkäri, sitten tietää onko vielä tapahtunut mitään.
 
Täällä myös stressaillaan koko ajan kaikenlaista, ehkä eniten sitä kun kaikki on sitä mieltä, että onpas pieni maha, sf mitta on pysyny marraskuun alusta asti 28:ssa (viim. Viime viikon ma mitattu), seuraavan kerran ens viikon ma. Ultrassa käytiin muutamaa päivää ennen joulua ja vauveli oli kyllä jopa miniverran keskiarvoa isompi, että turhaan stressata, toki aikaa on taas kulunu [emoji3] (36+6 nyt)
On tullu katteltua liikaa toisenlaiset äidit jaksoja, kun ahistaa/pelottaa ne synnytys kohdat, mutta ootan toki sitä aikaa kun synnytys on ohi [emoji16]
 
oi ku olen kade, Jossulla, kun sulla on noin pien maha oikeasti :D itsellä huitelee tämä masu päälle 34 cm, ja on pieni ihminen olen vieläpä niin voi yhren kerran.

Itsellä sekoittaa eniten tässä synnytyshommassa se, että on annettu ns. omat ohjeet miten toimia jos lapsivesi menee. on runsas lapsiveden määrä. Kaikkee pöljää sitä miettii, että saako sitä pukea päällekään jos sattuu tulemaan suihkussa/suihkun jälkeen/yövaatteissa jne. kun pitäisi makuuasennossa pysytellä xD lisäksi kun ei voi tietää miten kaikki lähtee liikkeelle sitten jos lähtee. täytyy vain todeta, että on niitä lapsia ennenkin synnytetty ja ammattilaiset on auttamassa sitten h-hetkellä.
 
Mulla tuli ekan kanssa lähes kaikki vedet kerralla ja lähdin samantien ilmotuksen kautta sairaalaan.Supparit alkoi siitä tiheinä ja synnärilläkään en kerennyt olla ku 3h kunnes oli poju jo maailmassa.
Tytön kanssa lähin kun kärvistelin aamu kolmesta aamu kymmeneen kipeiden suppareiden kanssa,sillon niitä tuli 6min välein.Ja silloinkin kerkesin vaan 2,5h olla synnärillä kunnes syntyi :)
 
Takaisin
Top