Tammikuun höpinöitä löpinöitä

Piinamiina, meidän suhteen vakavuus on ollut tässä aika hakusessa sen jälkeen kun vauva tuli kuvioihin. Nyt oikeasti uskoin jo todella että ollaan vakaalla pohjalla, kun on alkanut esittää kiinnostusta asioihin ja suunnitella tulevaa, mutta tämä taas osoittaa sen pelkuruuden ja suoraan sanottuna kusipäisyyden... Olisi jo se hetki kun pitäisi vain pystyä toteamaan että tämä oli tässä.
 
Uuh mulla kutisee ja kiristää mahaa :wideyed: napaan on tullu raskausarpia nyt ihan eilettäin ja se on kipeä. Oon rasvannu kaikella mitä löytäny kaapeista (bio oil, bepanthen) ja hautonut kylmällä mut ei helpota. Kellään vinkata mitään helpotusta tähän? Nyt alkaa oleen ne viikot kun nahka on liian kovilla ja rupee repeemään :arghh:
 
Mie oon öljynnyt mahaa ja rintoja Ceridalilla. En tiedä onko siitä mitään hyötyä, kun ei tuo mahakaan nyt niin suuren suuri ole. En sit tiedä, olisiko niitä arpia minkä verran tällaisella laiskalla rasvailijalla, jos en ois ottanut itseä niskasta kiinni.

Omaa napaa: Eikö tää meiän muksu voisi olla jo valmis syntymään? Supistukset hävisi eiliseltä, vaikka touhusin aika paljon. En kuitenkaan uskalla puuhailla niin paljon kuin haluaisin ja kotona kykkiminen ärsyttää jo. Aamuyöstä heräsin pariin tiukkaan supistukseen, mutta taas supistelu helpotti parissa tunnissa kokonaan.

Tänään määritetään sektion pvm, mutta se on kumminkin jossain neljän viikon päästä vasta. Tyhmäähän se on odottaa jo nyt, 36+0, vauvaa syntyväksi, mutta viimeiset hetket on niin älyttömän pitkiä. Koko raskausaika on ollut hankala ja nyt 1,5 kk kotona nyhjättyä alkaa hermo loppua. Liekö sitä ajattelee liian optimistisesti, kun ajattelen et sit sektion jälkeen saan toimia oman kropan tuntemusten mukaan? Tää on niin älyttömän turhauttavaa varoa kaikkea vain varmuuden vuoksi.

Toissapäivänä oltiin varmoja, että tän päiväinen sairaalakeikka pitää heittää taksilla, mut nyt kun supistukset loistaa poissaolollaan, ni mie taidan sittenkin lähteä ajamaan ite. Säästyy nekin rahat johonkin mukavempaan. Paitsi etten mie saa lähteä tuhlailevan niitä pennosia minnekään. Ellen sit ihan uhallakin lähe käymään kaupungilla sairaalavisiitin jälkeen. Livin' on the edge saa uusia, tosi laimeita merkityksiä näinä aikoina.
 
Tsemppiä piinamiina!

Mä makaan ny osastolla ja seurataan lähteekö tämä tästä käyntiin vai ei. Vaikka tähän asti on toivonu että kumpa syntyis jo nii kyllä tää vielä sais edes sen 2vk pysyä sisällä! Oli sen verta pieni vielä. Tänään 35+0.
 
Ihme miten paljon ja nopeasti pukeutumistottumukset muuttuivat kun jäin äitiyslomalle. Aiemmin olen ollut ahkera farkkujen käyttäjä, mutta nyt kun olen kotona kelpaa ihanat pehmeät leggingsit ja paitoja jotka ovat liian lyhyeita kutsua tuunikoiksi. Tyylitaju kärsii kun kaapissa ei ole kovin monta vaatekappaletta jotka menevät mukavasti päälle enää :wacky:

Raskausarpi asiasta: itse olen käyttänyt vatsaan Seba Medin raskausarpivoidetta jo toisen kolmanneksen alusta. En tiedä onko autannut mutta ei ole tullut arpeja vielä, vähän punotusta napan ympäri, mutta ei kutittaa eikä selkeitä viivoja!
 
Mä oon sekä esikoisen raskaudes että täs käyttäny kookosöljyä ja ei oo tullu raskausarpia ku esikoisen aikana takapuoleen ku unohdin sitä rasvata :D
 
Mie sain ihan mielettömän hyviä uutisia. Pakkolepo on nyt ohi ja vauva syntyy sektiolla 2.2., ellei hän päätä tulla jo aiemmin maailmaan. Mie pääsen siis kevyille kävely- ja potkukelkkalenkeille ihan voinnin mukaan. Tää on niin superia!!!
 
Tsemppiä niemja osastolle! Alkoko sulla supistukset vai miks oot siellä? Toivottavasti pieni malttaisi vielä kasvaa vähän aikaa!

Laitetaanko viestin perään raskausviikot niin on helpompi pysyä kärryillä kunkin tilanteesta :)

Piinamiinalle onnea vuodelevon loppumisesta. Sulla jo päivämäärä milloin viim. Näät pienokaisen :)
 
Lähdin liikehälynä käymään näytillä ja sen verta supisteli että ottivat osastolle eikä nyt oo helpottanu vaikkei supistukset juuri mitää teekkää.
Nyt 35+0.
 
Mulla on nukkumisongelma :/ kolmisen viikkoa sitten lääkäri sanos ultrassa että mahallaan ei saisi nukkua ja vaikka kuinka koitan taistella vastaan niin se ei onnistu. Selällään tulee hirveä paineen tunne eikä kai sekään olisi edes suositeltavaa. Ja kyljellään en osaa rentoutua vaan olen jännittyneenä eikä siimä nukahda. Ja on mulla kaiken maailman vartalotyynyjä ja normityynyjä ja silti en nukahda ennenkuin olen kaikkien alle kaivautunut mahalleni makaamaan...
 
Ootko kokeillut tukea kylkiasennon tyynyillä ihan kokonaan? Ite tarviin tuohon miehen apua, mutta käytännössä siis tyynyjä tungetaan selän alle/taakse, päällimmäisen jalan alle, mahan ylä- ja alapuolelle (siis nivusen puolelle ja rinnan puolelle) jne. Niitä meuhataan niin kauan kuin tarvis. Ja sit huoneen pitää olla viileä ja peiton ohut, koska muuten tuohon tukehtuu.

Ai niin, sängyn suojana miulla on jo kylpypyyhe kaksinkertaisena takapuolen alla. Onneksi tätä ei kestä enää montaa viikkoa.
 
Onnea piinamiina lepokäskystä pois pääsemisestä! :D ja toki varmasti tuo sektio päivä lämmittää mieltä :)

Kylkiasennossa mulla puutuu olkapää.. Silti yritän nukkua niin :D herään kuitenki monesti yössä kääntyneenä selälteen.. Hitoksee tyynyjä kans ja 3 peittoo jolla yrittää tukee itteensä, ilman niitä ei kyl saa hyvää asentoo.

Mulla on kans vauvan pinnasängyn pissasuoja itellä sängyssä suojana et jos sattuu vedet menee. :D mies nauroku laitoin sen että mikä mummo musta on tulluku tarvii pissasuojaa :D sanoin et se on lähinnä se et jos vedet menee nii ei tarvi pestä patjaa :D se ei siis vieläkään usko että lapsivesi vaan voi mennä ilman mitään ennakkovarotuksia :D joka ilta nauraa muistaa nauraa tolle suojalle.. :D
 
Sairaalas oli ihana ku sai nukuttua selällään ku sai päädyn nostettua, kotona nukun kyljelläni ja mulla kans puutuu olkapäät :D
Pitäis ittekki varmaan ny kotona viritellä tuo esikoisen toinen suojus sänkyyn, ihan varmuuden vuoksi.
Ja nyt pitäis se sairaalakassi pakata, mietin vaan pitääkö tehdä yhdet 44cm vaatteet laukkuun jos sieltä ny tuleeki joku miniukko :eek: esikoinen ei mahtunu 50cm vaatteisiin nii outoa että tämä on sitte nii paljo pienempi!
Ja kylläpä jotenki jännitti tulla kotia, että miten osaa taas lähteä ajois takasi ja kauankohan menee että käynnistyy kunnolla yms. No, sen näkee sitte. Kahden viikon päästä kokokontrolli :)
 
Mitkä viikot niemja siulla on? Hyvä ku pääsitte kotiin vielä odottelemaan :)
Hui ku alkaa jännittämään kun kohta alkaa helmikuisia syntyä :)
 
Minullakin on iso frotteemuovisuoja + pyyhe meidän normipatja suojan alla minun puolella sänkyä, ja on ollut jo monta viikkoa :joyful:
 
Miulla puutuu kans kädet helposti, mutta tungen sit fylliä riittävästi tukemaan päätä ja käsivarsia. En ois aiemmin uskonut, että pystyn nukkumaan kun sängyssä on noin paljon tavaraa.
 
Takaisin
Top