Tammikuisten tuumailut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja elo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnittelut muillekin plussanneille:happy:

Mites onko kukaan kertonut vielä jollekin?
Itse ajattelin anopille ja parhaalle kaverille kertoa kun heitä seuraavan kerran näen:)
Muut tutut ja sukulaiset saavat sitten tietää myöhemmin.

Mites onko kukaan kertonut vielä jollekin?
Itse ajattelin anopille ja parhaalle kaverille kertoa kun heitä seuraavan kerran näen:)
Muut tutut ja sukulaiset saavat sitten tietää myöhemmin.

Miehelle kerroin heti testin tehtyäni ja paras ystäväni arvasi vappuna. Muille kerromme varmaan turvallisemmilla viikoilla ellei jopa rakenneultran jälkeen. :)
Tai sitten, kun joku kehtaa kysyä. :hilarious: En viitsi valehdellakkaan.

Toki meidän naapurit varmaan jo tietää. :hilarious:Mies oli vienyt raskaustestien teon jälkeen roskat ulos ja roskapöntön kansi oli jäänyt vähän raolleen. Yöllä oli sitten lintujengi tehnyt vähän tuhojaan ja levitellyt roskia ympäriinsä. Mies kävi aamulla keräilemässä levitetyt roskat, tuli sisälle ja sanoi ettei naapureille ole tainnut jäädä mitään epäselvää, kun siitä roskapussista oli ainakin kolme raskaustestiä levitetty tielle. :facepalm:

Mä ajattelin että huomatkoon ihmiset itse. Vaikka haluaisikin huudella kaikille niin saakoon porukka huomata ihan itse. Laskin pikaisesti että syyskuun alkupuolella ois puoliväli ja jos kesä on lämmin ja mä paisun aiempien tyyliin, ei ole mitään toiveita pitää salassa koko kesää.

Etätöitä tehdessä on helpompi pitää työkavereita salassa ja mä niin toivon että saisin pidettyä salassa työkavereita niin pitkään, että mun kohteita alettais jakamaan porukalle ja kaikille selviäisi vasta silloin.

Me ollaan kerrottu jo niille, joiden haluaisin myös tietävän jos kävisi huonosti. Elikkäs mun vanhemmille, siskolle, parhaalle ystävälleni ja anopille. Anopille en olis vielä halunnut kertoa, mutta mies halusi. Anopin kommentti oli ”onneksi olkoon, vaikka ette varmaan ihan näin nopeasti halunnut toista lasta”. Ymmärrätte siis varmaan miks en olis halunnut hänelle kertoa. En voi ymmärtää miks ihmiset laukoo tollasia typeriä kommentteja!

Mä oon vielä hoitovapaalla esikoisesta ja elokuussa pitäis mennä töihin... onneks teen suurimmaks osaks etätöitä ihan ilman koronaakin niin saa ehkä paremmin pidettyä salassa. En haluu kertoa töissä kun vasta sit kun on ihan pakko. Viimeks kerroin liian aikasin (heti nt-ultran jälkeen) ja vaikka tietysti onnitteluja sateli niin enemmän siitä seurasi negatiivisia juttuja.

Mä oon vielä hoitovapaalla esikoisesta ja elokuussa pitäis mennä töihin... onneks teen suurimmaks osaks etätöitä ihan ilman koronaakin niin saa ehkä paremmin pidettyä salassa. En haluu kertoa töissä kun vasta sit kun on ihan pakko. Viimeks kerroin liian aikasin (heti nt-ultran jälkeen) ja vaikka tietysti onnitteluja sateli niin enemmän siitä seurasi negatiivisia juttuja.

Jostaan lueskelin, että 2kk ennen äitiyslomalle jääntiä pitäis työnantajalle viimeistään kertoa. Itekin yritän viivyttää töissä asian kertomista pitkälle ensi syksyyn, etätyöt varmasti helpottaa.
Muuten oon kertonut vaan parhaalle kaverille (miehen lisäks :cat:). Varhaisultran jälkeen, joka on ens viikolla, kerron varmaan muutamalle muulle läheiselle kaverille(olettaen, että kerrottavaa on :p)

Olipas inhottavasti heitetty anopilta‍o_O.

Ihailen miten rohkeasti olette ystäville ja sukulaisille kertonut:happy:. Täällä ikääkin sen verran enemmän, että odotellaan np ultraan ainakin. Meillä oli myös 3 keskenmenoa ennen meidän kuopusta (12v sitten). Nytkin kyllä hirvittää, kun testit ei ollut niin vahvoja eikä oireita ole. Kävin ostaan huomiselle aamuun, vielä yhden ja toivottavasti sieltä plussa vahvistuu. Toiveekkalla mielellä täällä ollaan (lukuun ottamatta testi sekoiluja).​

Mä kerroin kaverille, siskolle ja yhdelle työkaverille. En tiedä onko mies kertonut joillekin kavereilleen? Muuten ajateltiin kertoa sitten nt-ultran jälkeen isovanhemmille ja muut sitten saa tietää kun saa. Töiden osalta pieni jännitys. Meillä jää kohta yksi tiimiläinen äitiyslomalle ja koko poppoo ollut ihan helisemässä ja sain kuullakin jo, että onneksi mulla on jo kaks lasta niin en varmasti jätä tiimiä pulaan. Iski heti pieni stressi :banghead:

Vitamiineista vielä, että aloin syödä heti kun jätettiin ehkäisy pois minisunin äitiys- ja imetysvitamiineja. En ollutkaan kuullu et voisivat aiheuttaa enemmän pahaa oloa, taidan vaihtaa merkin kun loppuvat. Mutta itse otan iltaisin, jos tulee paha olo niin nukun sen yli. Tai niin kuvittelen, todellisuudessa sillon makaan hereillä ja voin pahoin :confused:

Mulla on ainakin vaihdelleet oireet todella paljon eri päivinä! Ja siitä jos mistä tulee vähän epävarma fiilis. Itsellä oireet alkoivat myös jo tosi varhain ja siitä osasinkin vähän plussaa ounastella. Tänään on pitkästä aikaa ollut energinen päivä ja sekin nyt sitten tuntuu "väärältä" :nailbiting:

No tämäpä juuri! Mulla ihan sama! :grin

Mä olen toistaiseksi syönyt vain ylimääräistä foolihappoa (+ d-vitamiinia), jonka aloitin, kun yritys aloitettiin. Vaihdan ne äitiysvitamiineihin, kun purkki loppuu.

Mä olen alkanut kauhulla odottaa, kun raskaudesta pitäisi kertoa töissä. Olen perinteisesti kertonut raskaudesta töissä nt-ultran jälkeen, mutta jostain syystä nyt haluaisin odotella hieman kauemmin. Haluaisin kuitenkin, että sijaisen rekrytointi voitaisiin aloittaa järkevästi ilman kamalaa kiirettä. Useasti rekryissäkin menee oma tovi ennen kuin uusi ihminen pääsee aloittamaan. Olen ollut nykyisessä työssä nyt kymmenisen kuukautta ja tasan yksikään ei osaa odottaa meidän perheeltä vauvauutisia. Tulee varmasti olemaan yllätys :nailbiting:

Mä kerroin kaverille, siskolle ja yhdelle työkaverille. En tiedä onko mies kertonut joillekin kavereilleen? Muuten ajateltiin kertoa sitten nt-ultran jälkeen isovanhemmille ja muut sitten saa tietää kun saa. Töiden osalta pieni jännitys. Meillä jää kohta yksi tiimiläinen äitiyslomalle ja koko poppoo ollut ihan helisemässä ja sain kuullakin jo, että onneksi mulla on jo kaks lasta niin en varmasti jätä tiimiä pulaan. Iski heti pieni stressi :banghead:

Vitamiineista vielä, että aloin syödä heti kun jätettiin ehkäisy pois minisunin äitiys- ja imetysvitamiineja. En ollutkaan kuullu et voisivat aiheuttaa enemmän pahaa oloa, taidan vaihtaa merkin kun loppuvat. Mutta itse otan iltaisin, jos tulee paha olo niin nukun sen yli. Tai niin kuvittelen, todellisuudessa sillon makaan hereillä ja voin pahoin :confused:

Joo vissiin toi on keino ehkäistä huonoa oloa että ottaa just illalla!

Minäkin ilmoittaudun mukaan joukkoon! Viikko sitten tuli testiin eka haamu, tänään jo selvääkin selvemmät viivat. Tänään on laskujeni mukaan rv 4+1. Takana on kaksi keskenmenoa 12/20 ja 03/21, joten aika matalalla profiililla olen tähän raskauteen suhtautunut... Jospa tällä kertaa nyt kaikki menisi hyvin loppuun saakka.:)

:welcomeMammamato!

on: Täällä meinaa vähän ruveta jänskättämään huominen ultra :nailbiting:
Saatiin lastenhoito siksiaikaa järjestettyä, joten mieskin pääsee mukaan (Jospa antavat mukaan tulla kun on terveenä ja pitää maskia?.. ois kyllä pettymys jos käännyttävät sen ovelta).

Minäkään en haluaisi että alkaa huhut ennen omaa ilmoitusta liikkumaan työpaikalla.. mutta pahoinpelkään että liikkuvat jo.. hcg verikoetta oli minulta sattumalta ottamassa henkilö, jonka kautta tieto voisi hyvinkin kulkeutua ”juoruna” työkavereille. Jospa kyseinen henkilö pitää kiinni vaitiolovelvollisuudestaan:shifty:

ah! Tätä pikku kylällä asumisen riemua..
:bag: :wink

Mä olen kertonut luonnollisesti miehelleni, mutta kerroin myös esimiehelle, hän kun tiesi meidän olevan hoidoissa ja se kertominen tuntui luontevalta. Vannotin, että tieto on epävirallinen eikä saa muille kertoa, ja kun tosiaankin eihän sitä tiedä, tuleeko tästä lapsi syliin asti jne. Pomo sitten kysyi, kuinka iso se on ja tökkäsin lyijykynän kärjellä paperiin pienen pilkun, muistaakseni alkio on nyt tyyliin unikonsiemenen kokoinen :hilarious: Muille ei olla vielä kerrottu ja haluaisin kertoa tuleville isovanhemmille ja tädeille/sedille jollain vähän merkityksellisemmällä tavalla. Varsinkin anoppi olisi ihana yllättää, kun tämä olisi hänen eka lapsenlapsi :)

Vitamiineista..olen syönyt ennen plussausta, yrityksen ja hoitojen aikana moni B-vitamiinilisää missä on myös foolihappo, D-vitamiinia ja sitten kalsium-sinkki-magnesium -valmistetta. Nyt kyllä mietin raskausajan monivitamiiniin siirtymistä, niissä mua ehkä vähän kilpirauhashaasteiden kanssa olevana arveluttaa jodi ja seleeni, siis voivatko ne saada kilpirauhasen sekaisin..ehkäpä kysyn vielä lääkärin mielipiteen. Ja rautaa olen myös syönyt, joskin nyt laiskan pulskeasti.

Mammamato, ymmärrän fiiliksesi, ja pidetään peukkuja että kaikki sujuisi nyt tällä kertaa hyvin :)

Tinttielina, minäkin olen ekan plussanhailuran jälkeen testannut joka aamu, nähdäkseni onko viiva lähtenyt vahvistumaan. Mies joutui tänään hakemaan kaupasta lisää testejä :whacky011 Onneksi nuo Pregcheckit ei paljoa maksa! Ja toivotaan sinulle viivan vahvistumista!

Elo, olisipa tosi nihkeää, jos huhut lähtisivät liikkeelle terveydenhuoltoalan ammattilaisen löperösuusta :dead: Tsemppiä huomiseen, hyvin se menee! :) Ja toivotaan että mieskin pääsisi mukaan, nämä koronasäännöt ovat kyllä vähän nihkeitä näiden suurien asioiden äärellä :sorry: Mäkin varailin jo yksityiselle varhaisultraan ajan, niin sinne ainakin mieskin pääsee.

Elolle, isot tsempit huomiseen ultraan:happy:. Toivottavasti miehesi pääsee ultraan mukaan.

Vilja, kiva et muillakin kuluu noita halppis testäjä. Todellakin onneksi ovat halpoja nuo Pregcheckit:happy:. Olitkin jo varannut varhaisultraan ajan. Otitko mille raskausviikolle ultran varasit? Itse tänään myös katsoin aikoja. Varaus jäi, kun aloin miettiin mille viikolle sen otan. Täällä Oulussa luki et vkolle 7 hyvä varata aika. Mut ilmeisesti aikaisemminkin voi?

Elolle, isot tsempit huomiseen ultraan:happy:. Toivottavasti miehesi pääsee ultraan mukaan.

Vilja, kiva et muillakin kuluu noita halppis testäjä. Todellakin onneksi ovat halpoja nuo Pregcheckit:happy:. Olitkin jo varannut varhaisultraan ajan. Otitko mille raskausviikolle ultran varasit? Itse tänään myös katsoin aikoja. Varaus jäi, kun aloin miettiin mille viikolle sen otan. Täällä Oulussa luki et vkolle 7 hyvä varata aika. Mut ilmeisesti aikaisemminkin voi?

Mä varasin sen RV 6 + 5, kun omassa paikassa mihin menen, mainittiin sykkeen mahdollisesti näkyvän RV 6 + 3. Päivän valitsisin vähän sen mukaan, mikä oli töiden kannalta parhaiten järjettävissä ja kun niitä aikoja oli yllättävän vähän enää jäljellä. Meille on tulossa myös hoitopaikasta varhaisultra, mutta sinne ei mies pääse koronasäädösten takia :sorry: Toki mietin nyt sitäkin, olisiko pitänyt varata aika vähän vielä myöhemmäksi..ehkä sen jälkeen kun saan selville hoitopaikan antaman ajan, teen viimeiset mietinnät.

MUOK: Ja jäin vielä miettimään, että tulkitsinkohan tuon ajankohdan oikein, täytynee vielä googletella :wideyed:

Muokattu viimeksi:
Täällä myöskin foolihapot ja raskausajan monivitamiini menossa:)

Koitin tänään soitella neuvolaan mutta eipä sieltä kukaan takaisin ole soitellut. Ehkä sitten huomenna:rolleyes: Toisaalta odottaa ekaa käyntiä mutta yhtään en kyllä odota sitä 2 viikon välein siellä ramppaamista:meh: varhaisultrakin järjestyy varmasti tälläkin kertaa neuvolan kautta:)

Takaisin