Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mites onko kukaan kertonut vielä jollekin?
Itse ajattelin anopille ja parhaalle kaverille kertoa kun heitä seuraavan kerran näen:)
Muut tutut ja sukulaiset saavat sitten tietää myöhemmin.
En viitsi valehdellakkaan.
Mies oli vienyt raskaustestien teon jälkeen roskat ulos ja roskapöntön kansi oli jäänyt vähän raolleen. Yöllä oli sitten lintujengi tehnyt vähän tuhojaan ja levitellyt roskia ympäriinsä. Mies kävi aamulla keräilemässä levitetyt roskat, tuli sisälle ja sanoi ettei naapureille ole tainnut jäädä mitään epäselvää, kun siitä roskapussista oli ainakin kolme raskaustestiä levitetty tielle. 
Anopin kommentti oli ”onneksi olkoon, vaikka ette varmaan ihan näin nopeasti halunnut toista lasta”.

Mä oon vielä hoitovapaalla esikoisesta ja elokuussa pitäis mennä töihin... onneks teen suurimmaks osaks etätöitä ihan ilman koronaakin niin saa ehkä paremmin pidettyä salassa. En haluu kertoa töissä kun vasta sit kun on ihan pakko. Viimeks kerroin liian aikasin (heti nt-ultran jälkeen) ja vaikka tietysti onnitteluja sateli niin enemmän siitä seurasi negatiivisia juttuja.
). Varhaisultran jälkeen, joka on ens viikolla, kerron varmaan muutamalle muulle läheiselle kaverille(olettaen, että kerrottavaa on Mä oon vielä hoitovapaalla esikoisesta ja elokuussa pitäis mennä töihin... onneks teen suurimmaks osaks etätöitä ihan ilman koronaakin niin saa ehkä paremmin pidettyä salassa. En haluu kertoa töissä kun vasta sit kun on ihan pakko. Viimeks kerroin liian aikasin (heti nt-ultran jälkeen) ja vaikka tietysti onnitteluja sateli niin enemmän siitä seurasi negatiivisia juttuja.
. Täällä ikääkin sen verran enemmän, että odotellaan np ultraan ainakin. Meillä oli myös 3 keskenmenoa ennen meidän kuopusta (12v sitten). Nytkin kyllä hirvittää, kun testit ei ollut niin vahvoja eikä oireita ole. Kävin ostaan huomiselle aamuun, vielä yhden ja toivottavasti sieltä plussa vahvistuu. Toiveekkalla mielellä täällä ollaan (lukuun ottamatta testi sekoiluja).Suljetulle osastolle pääsyä en ookaan vielä ennen ootelluOnnittelut uusista plussista. Nyt vaan keräätte ne vaadittavat viestit niin pääsee suljetulle puolelle. Ai kauhee miltä tuo kuulostaa.
Mulla on ainakin vaihdelleet oireet todella paljon eri päivinä! Ja siitä jos mistä tulee vähän epävarma fiilis. Itsellä oireet alkoivat myös jo tosi varhain ja siitä osasinkin vähän plussaa ounastella. Tänään on pitkästä aikaa ollut energinen päivä ja sekin nyt sitten tuntuu "väärältä"![]()

Mä kerroin kaverille, siskolle ja yhdelle työkaverille. En tiedä onko mies kertonut joillekin kavereilleen? Muuten ajateltiin kertoa sitten nt-ultran jälkeen isovanhemmille ja muut sitten saa tietää kun saa. Töiden osalta pieni jännitys. Meillä jää kohta yksi tiimiläinen äitiyslomalle ja koko poppoo ollut ihan helisemässä ja sain kuullakin jo, että onneksi mulla on jo kaks lasta niin en varmasti jätä tiimiä pulaan. Iski heti pieni stressi :banghead:
Vitamiineista vielä, että aloin syödä heti kun jätettiin ehkäisy pois minisunin äitiys- ja imetysvitamiineja. En ollutkaan kuullu et voisivat aiheuttaa enemmän pahaa oloa, taidan vaihtaa merkin kun loppuvat. Mutta itse otan iltaisin, jos tulee paha olo niin nukun sen yli. Tai niin kuvittelen, todellisuudessa sillon makaan hereillä ja voin pahoin![]()
.
Mammamato!
Muille ei olla vielä kerrottu ja haluaisin kertoa tuleville isovanhemmille ja tädeille/sedille jollain vähän merkityksellisemmällä tavalla. Varsinkin anoppi olisi ihana yllättää, kun tämä olisi hänen eka lapsenlapsi :)
Onneksi nuo Pregcheckit ei paljoa maksa! Ja toivotaan sinulle viivan vahvistumista!
Tsemppiä huomiseen, hyvin se menee! :) Ja toivotaan että mieskin pääsisi mukaan, nämä koronasäännöt ovat kyllä vähän nihkeitä näiden suurien asioiden äärellä
Mäkin varailin jo yksityiselle varhaisultraan ajan, niin sinne ainakin mieskin pääsee.
. Toivottavasti miehesi pääsee ultraan mukaan.
. Olitkin jo varannut varhaisultraan ajan. Otitko mille raskausviikolle ultran varasit? Itse tänään myös katsoin aikoja. Varaus jäi, kun aloin miettiin mille viikolle sen otan. Täällä Oulussa luki et vkolle 7 hyvä varata aika. Mut ilmeisesti aikaisemminkin voi?Elolle, isot tsempit huomiseen ultraan. Toivottavasti miehesi pääsee ultraan mukaan.
Vilja, kiva et muillakin kuluu noita halppis testäjä. Todellakin onneksi ovat halpoja nuo Pregcheckit. Olitkin jo varannut varhaisultraan ajan. Otitko mille raskausviikolle ultran varasit? Itse tänään myös katsoin aikoja. Varaus jäi, kun aloin miettiin mille viikolle sen otan. Täällä Oulussa luki et vkolle 7 hyvä varata aika. Mut ilmeisesti aikaisemminkin voi?
Toki mietin nyt sitäkin, olisiko pitänyt varata aika vähän vielä myöhemmäksi..ehkä sen jälkeen kun saan selville hoitopaikan antaman ajan, teen viimeiset mietinnät.
varhaisultrakin järjestyy varmasti tälläkin kertaa neuvolan kautta:)