Tammikuisten tuumailut

Kuulostaa tosi rankalta :Heartred Itsekin useita leikkauksia läpi käyneenä tulee niistä peruskauraa jossain kohtaa. Toivotaan että menisi kaikki hyvin nyt! Onko puhuttu lapsimäärästä? Kun kuulostaa siltä että kohtu on käynyt paljon jo läpi

Juu tämä on viimeinen ja sen jälkeen kohdun poisto, tarvittaessa jo sektion yhteydessä :)

Mahtavaa elo! :Heartred
 
Voin avata asiaa lisää kun pääsen salaiselle puolelle, mutta tässä näin nopeasti kerrottuna:)
Mulla on sairaus joka vaikuttaa koko kroppaan ja vakava verenvuoto taipumus esim paperihaava vuotaa tunti tolkulla ja verikokeiden pisto kohta saattaa tihkuttaa useamman päivän.
Meillä esikoinen menehtynyt 2015 kesällä ja oli paljon ongelmia mm. Vedetönkohtu, verenvuotoja, ja lopuksi täys sairaala makuuttaminen 4 viikkoa. Tyttö syntyi viikoilla 24+6 ja menehtyi kahdenviikon iässä.
Sektio oli vaikea ja menetin yli 2l verta ja kaupan päälle sain vakavan kohtu tulehduksen.

2016 odotin meidän poikaa ja silloin jo oli seuranta 2 viikon välein että varmasti kaikki menee hyvin. Kaikki meni suht ok, Sektio viikoilla 38+1 koska mulla alkoi tulehdusarvot nousta nopeasti. Sektiossa menetin taas yli 2litraa verta, kohtu repeili pahasti ja lopulta useampi lääkäri parsi mua kasaan. Viikko sektion jälkeen aloin vuotamaan ja paljon, josta sitten ensin imukaavinta josta ei apua, humautus ja kunnon kaavintaan. Ballonki kohtuun painamaan suonia että vuoto tyrehtyisi, kaks viikkoa osastolla ja pääsin kotia. Tästä viikko eteenpäin ja lanssilla sairaalaan, vakava kohtu tulehdus.
Sen jälkeen on voitu hyvin ja poika täyttää loppuvuodesta viisi:grin

Joten tarkka seuranta ihan varmuuden vuoksi.
Meillä kans esikoinen menehtyi kesällä 2015

pikku poika syntyi kuolleena rv 22+3 :Heartblue
 
Melkeinpä heti neuvolaan soitettua alkoi tulla hyytymiä ja kunnon vuotoa, eiköhän ole nyt Selvä peli:sad015 No näkeepä huomenna heti ultrassa onko tyhjentynyt itsestään kokonaan.
 
Menkkamaiset kivut koventunut ja säteilee selkään asti. Vuoto muuttunut punaiseksi mutta tulee yhä vain pyyhkiessä. Soitin neuvolaan ja pääsen sinne huomenna aamusta ultrattavaksi. Onneksi, tää epätietoisuus on hirveetä vaikka nyt pahalta näyttääkin.
Tönä, toivottavasti harmitonta vuotoa vain. Ihana asia et neuvola ottaa sinut huomenna vastaan ja ulraavat. Täältä iso halaus sinulle.
 
Helou! :smiley-angelic003 Ultrareissulta kotiuduttu. Mieskin pääsi mukaan katsomaan pientä ihmettä :love017

Vastasi rv 7+0 muutamien mittauksien jälkeen, tänään rv 7+1
Syke lääkärin mukaan lupasi hyvää (siinäkin voi kuulema olla eroja).

Lasketuksi antoi 4.1 -22, mutta taidan edelleen pitää tuon hoitavan tahon laskeman 5.1 -22

Jännitti ihan hirveesti ja vatsassa kiersi ennen ultraa, sen jälkeen helpottunut olo, mutta tuli itku:sad010 kun rupesi pelottamaan pienen ”ihmistaimen” piitkä matka tänne maailmaan.

nyt vain toivotaan että kaikki menee hyvin:smiley-angelic001
muuta en voi tehdä kuin pitää itsestäni hyvää huolta, että pienellä olisi hyvä kasvaa yksiössään :Heartpink :binkybaby :Heartblue
Ihania uutisia Elolla:Heartpink
 
  • Tykkään
Reaktiot: elo
Tönä, voi kurja, jos vuoto on runsasta. Ihana kuitenkin kuulla, kuinka hienosti teidän neuvola ottautuu asian tutkimiseen! Pidetään silti peukkuja, että kyseessä olisi harmiton vuoto.

Elo, ihana kuulla, että pienellä on kaikki hyvin :love7 Meillä on aina sanottu myös ar-ultrassa, että syke on hyvä ja vahva. Tiedä sitten, mitä muuta se voisi olla :scratch nyt vaan huurunenän kasvattelua :love017
 
Meillä on aina sanottu myös ar-ultrassa, että syke on hyvä ja vahva. Tiedä sitten, mitä muuta se voisi olla :scratch
Lääkäri ”kuvaili” että jos syke olisi ollut sellaista harvaa ja ”velttoa” niin ei se siitä kuulema enää parannu vaan ennustaa keskenmenoa. Uskoisin että tässäkin eroja, että onko just rupeamassa lyömään vai jumpsuttanut jo muutaman päivän. Muutenkin lääkäri oli oikein juttu tuulella, sain mm. Itselleni uutta tärkeää tietoa tukostaipumuksestani.

naureskelinkin ystävälleni myöhemmin että on se hassua kun ihminen saa elämänsä tärkeimpiä uutisia ilman housuja
:hilarious:
Lääkäri vielä intoutui selittämään asiaa ennenkuin oli edes ultrannut, ja mulla hirvee jännitys päällä :nailbiting: :laughing002
 
Mä oon nähnyt paljon lääkäreitä ite oon tykännyt jutustelevista lääkäreistä, jotenkin rennompi tunnelma ko vähä sanaisten tosikkojen kanssa:)
Päksissä oli aikoinaan mies lääkäri joka ei kyllä yhtään ylimääräistä sanaa sanonut, ois jäänyt monta asiaa epäselväksi jos ei olisi itse kysellyt:meh:
 
  • Tykkään
Reaktiot: elo
Pelp, teillä on ollut aika hurja matka, onneksi Suomessa on huippulääketiede ja jos jotain riskiä on aiemmin ollut, sitä seurataan tiiviisti :)

Tönä, nyt vaan toivotaan että tuo olisi ollut jotain alkuraskauden vuotoa. Tsemppiä huomiseen, onneksi neuvolassa otettiin huolesi vakavasti! :Heartred

Elo, ihania uutisia! Ja kivaa että mieskin sai tulla mukaan :) Ja juuri noin itsekin ajattelen, nyt kun pitää itsestä hyvää huolta niin pienellä on hyvät olosuhteet kasvaa :smiley-angelic003
 
  • Tykkään
Reaktiot: elo
Neuvolan ultra oli niin huono ettei siitä saanut mitään selvää, ruskuaispussi näkyi ja jotain oli vielä kohdussa mutta niin pientä että ei edes saatu mittoja. Eli todennäköisesti osa on tullut jo pois. Sain lähetteen vielä polille, pitäis tulla viikon sisään. Siellä uus ultra ja sitten lääkkeellinen lopetus mikäli ei oo tullu loput itsestään ulos. Sanoi kyllä vielä että kun ei tarkkaa nähnyt niin pieni toivonkipinä voi olla että paremmalla laitteella näkyisikin syke mutta en kyllä usko hetkeäkään. Kivut jatkuu, ei onneksi niin kovana kuin eilen ja vähäistä vuotoa vieläkin.
 
Nyt kyllä alkaa jo huoli nostaa päätään, kun oireita ei näy. Kahdessa aiemmassa (keskenmenneessä) raskaudessa, jopa rv5+ keskeytyneessä, pahoinvointi alkoi jo ennen plussaa. Samoin alkoivat kaikki hajuällötykset ja muut.
Nyt on rv 4+4 eikä vielä mitään! Eilen jo luulin, että alkaisi, mutta ei.

Saas nähdä, kuinka tässä käy. Toisaalta viimeisimmässä keskenmenossa todettiin 10 päivää liian pieni alkio ja syke, mutta kaksi viikkoa siitä vielä oireet vahvistui kunnes vuoto alkoi. Eli ei ne oireetkaan tietty mitään oikeasti kerro!
Ehkä tää tästä
 
Lääkäri ”kuvaili” että jos syke olisi ollut sellaista harvaa ja ”velttoa” niin ei se siitä kuulema enää parannu vaan ennustaa keskenmenoa. Uskoisin että tässäkin eroja, että onko just rupeamassa lyömään vai jumpsuttanut jo muutaman päivän. Muutenkin lääkäri oli oikein juttu tuulella, sain mm. Itselleni uutta tärkeää tietoa tukostaipumuksestani.

naureskelinkin ystävälleni myöhemmin että on se hassua kun ihminen saa elämänsä tärkeimpiä uutisia ilman housuja
:hilarious:
Lääkäri vielä intoutui selittämään asiaa ennenkuin oli edes ultrannut, ja mulla hirvee jännitys päällä :nailbiting: :laughing002

Mulla edellisessä keskenmenneessä raskaudessa alkion syke oli just sellainen epätasainen. Ja keskenhän se meni.
 
Nyt kyllä alkaa jo huoli nostaa päätään, kun oireita ei näy. Kahdessa aiemmassa (keskenmenneessä) raskaudessa, jopa rv5+ keskeytyneessä, pahoinvointi alkoi jo ennen plussaa. Samoin alkoivat kaikki hajuällötykset ja muut.
Nyt on rv 4+4 eikä vielä mitään! Eilen jo luulin, että alkaisi, mutta ei.

Saas nähdä, kuinka tässä käy. Toisaalta viimeisimmässä keskenmenossa todettiin 10 päivää liian pieni alkio ja syke, mutta kaksi viikkoa siitä vielä oireet vahvistui kunnes vuoto alkoi. Eli ei ne oireetkaan tietty mitään oikeasti kerro!
Ehkä tää tästä
Manmamato veit sanat suusta, täällä 4+3 eikä oireen oiretta:nailbiting:. Itsellä myös kaksi keskenmenoa ollut. On kyllä raastavaa tämä alkuraskaus.
 
Manmamato veit sanat suusta, täällä 4+3 eikä oireen oiretta:nailbiting:. Itsellä myös kaksi keskenmenoa ollut. On kyllä raastavaa tämä alkuraskaus.
Allekirjoitan... Saitko selvän plussan testiin? Minulla oli keskenmenneessä heikompi ja hitaammin vahvistuva plussa kuin loppuun asti jatkuneissa. Vaikka eihän tässä millään oikein mistään voi varmuutta saada. Vahva plussa voi yhtä hyvin mennä kesken sekin.

Minä murehdin aiemmissa raskauksissa paljon ja energiaa meni siihen pelkäämiseen. Jotenkin tuo minun huhtikuinen keskenmeno teki sen, että nyt en enää pelkää niin paljon. Tiedän että selviäisin siitäkin, vaikka suru olisi kauhea ja pelkäisin saanko ikinä enää pientä syliin. Mutta jotenkin koitan ajatella että elämä tuo eteen mitä se tuo, ei auta kun nauttia jokaisesta päivästä kun saa olla raskaana ja tätä toivetta pienestä kantaa.

Tsemppiä meille kaikille hätäilijöille ja yritetään muistaa ottaa välillä pieniä irtiottoja huolesta :Heartred
 
Ai niin, osaisiko joku auttaa viikkojen laskemisessa? Minulla on aina ollut säännöllinen (vaikka lyhyt) kierto, mutta nyt oli tätä plussaa ennen keskenmeno.

LA ja viikot täytyy varmaan laskea ovulaation perusteella? Ovulaatiotesti oli positiivinen 1.5. Menkat on aina alkaneet siitä 14 päivän päästä. Olisko sitten 15.5. ollut 4+0..?

Ei ole tämmöistä tarvinnut ennen miettiä, onko jonkun muun? :)
 
Allekirjoitan... Saitko selvän plussan testiin? Minulla oli keskenmenneessä heikompi ja hitaammin vahvistuva plussa kuin loppuun asti jatkuneissa. Vaikka eihän tässä millään oikein mistään voi varmuutta saada. Vahva plussa voi yhtä hyvin mennä kesken sekin.

Minä murehdin aiemmissa raskauksissa paljon ja energiaa meni siihen pelkäämiseen. Jotenkin tuo minun huhtikuinen keskenmeno teki sen, että nyt en enää pelkää niin paljon. Tiedän että selviäisin siitäkin, vaikka suru olisi kauhea ja pelkäisin saanko ikinä enää pientä syliin. Mutta jotenkin koitan ajatella että elämä tuo eteen mitä se tuo, ei auta kun nauttia jokaisesta päivästä kun saa olla raskaana ja tätä toivetta pienestä kantaa.

Tsemppiä meille kaikille hätäilijöille ja yritetään muistaa ottaa välillä pieniä irtiottoja huolesta :Heartred

Sillä huolestuinkin, kun muistin mukaan (edellisestä raskaudesta 12v) oli vahva plussa. Ensimmäisen testin tein 3+6 oli heikko,nyt 4+4 ja tosi vahva. Tänään päätin, etten testejä enään tee:oops:. Ihanasti kiteytit Elämä eteen tuo... Allekirjoitan tuon kyllä ihan täysin:happy:.
 

Liitteet

  • IMG_20210523_202702.jpg
    IMG_20210523_202702.jpg
    356.4 KB · Katsottu: 7
TinttiElina tuo on hieno ja vahva plussa :) Itse ajattelisin tuommoisesta että ainakin hormonit on lähteny selkeesti nousemaan (jos tuo on vielä tehty niinkin aikaisin kuin 4+4?). Ettei oireettomuus ainakaan siitä johdu että hormonia olis tosi vähän.

Eiköhän se ole homma hyvällä alulla. Nythän kannattaa vaikka tehdä kaikenlaista keväthommaa alta pois jos sieltä vaikka kohta rytinällä alkaa oiretta tulemaan niin ei sitten tarvii :grin Mäkin jynssäsin antaumuksella viikonloppuna vessanpönttöä ihan vaan että jos sen ääressä täytyy lähitulevaisuudessa viettää enemmänkin aikaa... :yuck:
 
Mulla menossa on 4+4 ja tänään sain pregcheckiin tällaisen. Eka viiva oli piirtynyt noin vahvaksi ennen kuin toista viivaa edes näkyi. Kai se kertoo että hormonitasot nousee. Keskenmennessä ei viivat vahvistuneet kunnolla ja ainakin nyt näyttää vahvistuvan hyvin.
 

Liitteet

  • IMG_20210524_172448__01.jpg
    IMG_20210524_172448__01.jpg
    1.4 MB · Katsottu: 10
TinttiElina tuo on hieno ja vahva plussa :) Itse ajattelisin tuommoisesta että ainakin hormonit on lähteny selkeesti nousemaan (jos tuo on vielä tehty niinkin aikaisin kuin 4+4?). Ettei oireettomuus ainakaan siitä johdu että hormonia olis tosi vähän.

Eiköhän se ole homma hyvällä alulla. Nythän kannattaa vaikka tehdä kaikenlaista keväthommaa alta pois jos sieltä vaikka kohta rytinällä alkaa oiretta tulemaan niin ei sitten tarvii :grin Mäkin jynssäsin antaumuksella viikonloppuna vessanpönttöä ihan vaan että jos sen ääressä täytyy lähitulevaisuudessa viettää enemmänkin aikaa... :yuck:
Täytyy ottaa missio viikonloppuna ja vinkistä vaari wc siivoukseen:grin:hilarious:. Eikä nämä murehtimalla parane vaan aika kuluu entistä hitaammin:wink. Nyt onneksi 2 viikkoa töissä todella kiireistä, pitää ajatukset kiireisenä. Tilasin myös varhaisultraan ajan viikoille 6+5 eikä siihen ole enään kuin 2 viikkoa.
 
Takaisin
Top