Tammikuisten syksy ja talvi :)

Hemppa, meillä loppui imetys tuossa syyskuun puolivälissä. Niisk. Ja mulla on nyt 3 menkat takana, kierrot 28-30-25...eli ehkä kroppa kohtapuoliin olis valmiudessa uuteen raskauteen. Jos sitä vaikka sais isännän pään käännettyä. Kovin pitkään ei paranis päätöstä kolmannen yrittämisestä jahkailla, mä täytin syyskuun 26. jo 33 ja isäntä täyttää marraskuussa 41. Ollaan tällaisia ikänestoreita. ;)
Ja ehkä Roope on sitä mieltä, että mulle pitää aloittaa jo nyt työhänpaluukoulutus. Tammikuun loppupuolella mulla soi taas aamuvuoropäivinä herätyskello 4:30. ;)

Hiukan oli meillä väsykänkkää ilmassa yökkäreitä pukiessa. Muuten päivä meni varsin mallikkaasti aamuyön kukkumisesta huolimatta. Uloskin päästiin iltapäivästä, kun sade viimeinkin taukosi. Pieni tuuli (15-16ms/s) vielä puhalteli, mutta se vain virkisti. :)
Ja taaperolle tuuletus teki varsinkin hyvää...aamupäivällä kun tylsyyttä torjuttiin tihutöillä. 
 

No nyt otat miestäs "niskasta kiinni" ja viskaat faktat pöytään! Teillä kuitenkin ikää on vaikka sullahan on vielä useempi vuosi ainakin riskitöntä ja hedelmällisintä aikaa... Ukot ne aina ensin on vastaan mut tarpeeks kauan kun myistuttelee, alkaa ukkokin leppyä, olipa asia mikä tahansa! :-)

Mä sain äsken miehelle soperrettua että mut on vallannu täysin vauvakuume ja yksi nyytti olisi vielä saatava näiden kahden ihanan lisäksi. <3 ukko ei sanonut oikeen mitään, selvästi mietti asiaa kuitenkin!
Sanoin hälle että eipä olla kovin esteltykään mahdollista raskautta, tuumasi vain että eipä olla kyllä niin...
Että otappa tuosta piru ny selvää!!
meillä iän puolesta ei ois mikään kiire, minä 22 ja mies 28 mut haluan sen vauvan tähän samaan syssyyn enkä viiden vuoden päästä!

 
Voi kun niin toivon että teidän miehet näyttäis vihreetä valoa uudelle vauvalle! Pidän peukkuja ja varpaita pystyssä asialle! :)

Mun miehellä on ihan uskomaton suhtautumistapa asiaan, ja se puhuu jo lapsikatraasta ku minä vielä vähän aikaa sitten harkitsin toista.. ;) Se haluais paljon lapsia ja sanoo vaan että sitte hommataan isompi auto :D Ja sitten se on sitä mieltä että mun pitää hoitaa lapsia kotona, tai ainaki hän niin toivoo, onhan seki säästöä jos haluaa rahan kannalta aatella (niinku miehet yleensä). Vaikka eipä mun miehellä ollu raha se ykkösjuttu vaan se, että lapsia "kuuluu äidin hoitaa mahdollisimman pitkään". Ai että mä rakastan mun miestä! <3 :) Joo siis vauvakuume toisesta vauvasta oli miehellä ensin, mutta mullekki se on alkanu nyt tosiaan iskostuun, ja aika kovastikin! :) On tuon tytön kans kuiiitenki niin helpottunu tää eläminen ja oleminen, vaikka onki kova eroahistus ja hampaidenluomistuskat menossa :)

On se tosiaan jännä miten oma asenne tuon ulkoilun suhteen on muuttunu. Sitä mennään pihalle kelillä ku kelillä nykyään :) Vaikka ulkoiltiinpa me tosiaan hoitolastenki kans jokapäivä vaikka oli minkälainen ilma, sillon ku olin lastenhoitoalalla. Ja huomaa jo nyt tuosta lapsesta että menee hirveen kärttyseksi jos ei pääse ulos! Ulkona sitte hymyillään ku naantalin aurinko vaikka ois sisällä ollu täys ärripurri päällä <3 :)

Meilläki palasoseet tökkii, nyt kipeänä ei tosiaan meilläkään syöty ollenkaa jos oli palasosetta tarjolla. Ihmeen isoja paloja niissä joissaki kylä on! Nyt vois ruveta taas kun tyttö on tervehtyny, antamaan pikkusen sileän seassa. Minä oon vieläki laiska ja oon antanu kaupan soseita. Tein tosiaan ite tossa vähän aikaa sitte pakkaseen paljon nuita soseita vaan ne on nyt loppunu sieltä ja toisaalta Emmalle kelpaa ehkä paremminki nuo kaupan systeemit.. Eikä muutenkaa oo ollu nyt aikaa eikä energiaa tehä ja pakastaa niitä ku ollaan oltu kipeänä ja Emman päikkärit tosi lyhyitä.

Nyt on ollu muutama tosi rauhallinen yö takana! Mietin että millonka laskis pinnasängyn pohjaa ku tyttö on alkanu unissaan harjotteleen istumaannousua. Pistin jo rattaisiinki lämpöpussin jossa on turvavyönreiät, en vois antaa itelleni anteeksi jos omaa huolimattomuuttani Emma kapuais matalan laidan yli ja tipahtais maahan :(
Tosiaan Emma on jo kahesti tipahtanu sängystä, voi kauheeta että se säikäytti molemmilla kerroilla! Onneksi ei tullu mitään muuta niistä ku kauhee kuhmu ja mustelma :D

Huomenna olis taas perhekahvila vaan taidetaan jättää väliin ku mummo tulee jo aamusella hoitaan Emmaa että minä pääsen ratsastaan :) Tosiaan oon palannu takas mun rakkaan harrastuksen pariin ja ruvennu käymään eräällä yksityistallilla kerran/pari viikkoon. Sen jälkeen ku rupesin käymään, kuoriutu musta ihan uus, paljon lunkimpi ja iloisempi ihminen :) On se niin että vaikka nää on niiiiiin rakkaita ja ihania ja kaikkea positiivista niin silti se oma aika ja keskittyminen johonki täysin muuhun hetkeksi, on sellanen voimaa antava tekijä :)

Ihanaa tulevaa viikkoa kaikille! :)
 
Vielä muutama kuva tänne :)
Emma tasan 8kk







Tässä yritetään napata kameraa :)


Ja lopuksi yritetään syödä lautanen ruuan päätteeksi.. :)
 
Aivan ihana Emma-tyttö eyewink! <3 
Ja todella kivalta kuulostaa teidän arki ja tuo sinun mies... Miten hän kuulostaa puheiden perusteella lapsirakkaalta. :) 

Itselläkin tulee usein sellainen "rakastan niin suunnattomasti tuota miestä ja lapsia"-olo. Se tietysti tarkottaa pelkkää hyvää mutta itse olen monesti miettinyt että miksi olen alkanut olla noin tunteellinen... 

Nyttemmin ollaan alettu vitsailla pikkukolmosesta. Tai minä aina heitän jonkun kommentin liitteyn siihen asiaan, mies vain hymyilee tai hymähtelee joten luulempa että meillä on päädytty hankkia kolmas vielä. <3 Ainakin siltä kuulostaa.. 
 
Kiitos! :)

Joo, mies on erittäinkin lapsirakas ja kaikki lapset tykkää siitä :) Ja oikeen hakeutuu sen luo hyppyytettäväksi ja keinutettavaksi :D

Voi että, ihana kuulla että teillä on "kolmossuunnitelmia"! :) Noin niitä miehiä kannattaaki lähestyä, vitsailemalla, muuten ne ahistuu... ;) Paitsi meillä tämän kakkos-asian suhteen, hehe, alkuun tuntu ennemminki niin että minä ahistun :D
 
mä lämmittelin mun miehen pikkukakkoseen(/teknisesti ottaen kolmoseen) alkamalla vähitellen vihjailemaan ja näyttämään tytön pieniä vaatteita, etku tänne pitäs saada täytettä. sit hän kerran jo vähän maistissa lupasi mulle yrittää toista ja sitten myöhemmin tuli myös ihan selvinpäinkin lupaus, että me yritetään toista vauvaa. miehellä se tosin kääntyi tyttövauvakuumeeksi, kun taas mulla on vahva ajatus, et jos toinen vauva tulee, on hän oleva poika (mistä lie tuokin tulee). miehen mielestä hällä on jo ihan tarpeeksi poikia ja Ilona tarvii tytön kaveriksi.
 
Nyt oli pakko tulla hehkuttamaan! :) Mun pieni mies seiso tänään ilman tukea!! :D Pikkuisen hetken tosin mutta seiso kumminkin, siitä se lähtee <3 Pakko oli lähtee Vilin kans tänään ulos vaikka TAAS sato tai sataa yhä. Ollaanhan me ulkosalla oltu mut hyvin pienii aikoja sateiden takia. Mut tänään puettiin Vilille kuravaatteet päälle ja äiti sonnustautu veden pitävään takkiin ja saappaisiin :D Kuraleikit <3 (tuli ihan oma lapsuus mieleen xD)

Hansu79: Joo onneks on lähellä. Olin muutenkin niin hukassa sillon ku supparit alko :D Olin miehelle matkalla sanonu viel ku supparit oli hetkeks tauonnu et, hei ootetaa ny 10 min viel ja jos ei tuu sinä aikana ni sit mennää takas kotii :D Ton sanomisesta n. 1 min ni olin todennu et joo mennää sairaalal :D Oikein mielelläni meen lukemaan kertomuksen, kivaa jotenkin lukea myös muiden synnytyksistä kun kaikki kumminkin niin erilaisia. :) Nii ja siis meil ny kuitenki oli sillee et poika syntyki vast illal puol 8 aikaa :D Vaikka aamuyöstä mentiinki sairaalal tai yöllähän se oli :D

Hemppa: Joo melko helpolla tunsin pääseväni, seuraavan yritänkin ulos sitte ihan luomuna :) Koko synnytyksen aikana yhessä kohdassa itkin ja se oli se kun epiduraalia laitettiin sattu sit niin *********!!! :D Ja sit jäi harmittamaan se kun en ite saanu osastolle synnytyksen jälkeen kävellä vaik ihan hyvin pysyin tolpillani ja noita tikkejäkään ei ollu ku sivuilla yhteensä 6, kun mullehan tuli sivuilla ainoastaan 3 minimaalista repeämää (mitkä kyl sattuki sit esim. veskissä :/). Joo silt kans tuntuu vähän :) Tosin me kyl taidetaa silti mennä "omaa" käyrää :D Ja Vili kiittää kehusta :)
 

Nyt nopeasti omanapailen...

LUPA MYÖNNETTY! Nimittäin pikkukolmoselle <3 Aivan ihanaa, mieskin suostui! :-)

Tuun myöhemmin kommentoimaan muille.

 
Hemppa, aivan mahtavaa. emoticon 
Hiukan kyllä nyt viherrän kateudesta. ;) Mulla on nyt mietinnän paikka, voisin tänään hakea myrkkyreseptin tähän naamaan ja kuuri kestäis ainakin sen 1,5kk. Toisaalta olis kiva yrittää saada häädettyä tuo naaman jatkuva tulehdustila, mutta se sitten taas lykkäisi kolmoshaaveita ajan X,pitää syynätä pitkäkö varoaika tulis kaupanpäälle. :/  Ei tuo isäntä tietysti ole kolmoselle lupaakaan antanut, muttei kyllä antanut kunnon vasta-argumenttiakaan, kun laitoin Roopen puuhakaarimaton pesukoneeseen ja sanoin että se joutaa sitten odottamaan seuraavaa käyttäjää. 

Eilen juhlistettiin Santun synttäreitä. Juhlakalu vaan illalla sitten lämpöili ja näyttäis jatkuvan vieläkin. :( Toivottavasti ei nyt saatais koko lössi mitään superflunssaa. 
 
Nyt mulla sitten olis iso loota lääkkeitä tähän naamaan. Taidan pitää sen avaamattomana siihen asti, kunnes täti kurvaa kylään. Millään ilveellä raskaus ei pitäis olla mahdollinen, mutta saanpahan sitten mielenrauhan. 
Ja eipä siinä typerässä pakkausselosteessa sanottu mitään varoaikaa kuurin jälkeiseen raskautumiseen, mutta sen aikana raskaus/imetys on kiellettyjen listalla. 
Sain myös aikaiseksi viimein raahautua labraan papa-kokeeseen ja varasinpa ajan hammaslääkärillekin. Tästä tuli jokin ihme äiskän terveyspäivä. ;)
Ajatus hammaslääkäristä taas nostaa niskavillat pystyyn, nyt kun ei ole raskautta tekosyynä kieltäytyä tuon toisen alaviisurin poistosta. Mulla kun on vieläkin viisurien poistot vaiheessa, 3 vedetty, 3 jäljellä. :/
 
hienoa Hemppa että olitte miehen kanssa samalla kannalla kolmosen suhteen :) kyllähän se varmasti haastavaa on kolmen pienen kanssa, mutta on varmasti seuraa toisilleen, kun kasvavat aika samaan tahtiin :)

peukutan myös Hansu79 teitäkin, että mies taipuisi paremmin kolmoseen :) meillä oli just samanlaista alkuun et mies ilmoitti, ettei halua enempää lapsia, mutta taipui sitten kuitenkin vielä yrittämään yhtä lasta, mutta ei tosin kovin montaa vuotta. toivotaan siis, ettei meilläkään menisi montaa vuotta.

mullahan on edelleen se tilanne et menkat loistaa poissaolollaan, koska imetän. eikä Ilona helposti oo luopumassa tissistä, mutta huolii kyllä korvikettakin, jos muuta ei ole tarjolla. yöt on muuttuneet aika mielenkiintoisiksi, meinaan eka unipätkä on 5-6h ja sit herätään ja ollaan vailla tissiä. en oo taipunut, vaan oon nukuttanu Ilonan uudelleen omassa sängyssään ja meidän aamu alkaa klo 5, tosin nukutaan vielä 7-8 asti tissinimemisen jälkeen. aattelin joulukuussa vierottaa sit lopullisesti, ettei tulisi samaan syssyyn päivähoitoon meno ja tissistä irtoaminen.
 
della_79; meillä on kans yöt nykyään aika... mielenkiintoisia! Emilia nukahtaa 22 aikoihin, herää ekan kerran kahdelta jolloin saa korviketta 80-100ml (yritän vähentää koko ajan tuota määrää) ja sit herääkin jo viideltä, silloin annan suosiolla tissiä kun tuntuu että huuto vain yltyy jos muuta yrittää. Sit syödään vielä 7 aikoihin joskus... Mut useesti Emppu herää itkien, luulen siis että hampaita tekee. Mut jonkinsortin unikoulu on nyt menossa, jos ei ala kohta taipumaan mun ehdotukselle, otan rajut otteet käyttöön ja käsken miehen ja pojan toiseen päähän taloa ja huudetaan niin monta yötä kun on tarvis. 
Neuvolan täti sanoi jo 8kk neuvolassa että lapsi ei syö enää nälkäänsä yöllä vaan kaipaa ilmeisesti vain läheisyyttä ja käskivät rueta karsimaan yösyönti pois. Meillä kun illalla syödään 1dl puurohiutaleita ja 2½dl vettä (iso annos siis) ja 200ml maitoa päälle niin ei luulis nälkä olevan. 

Hansu79, voi itku sun ukkoos.. Argh. Miehet on joskus vaikeita. Onko teillä ehkäisyä käytössä kun sanoit että odotat kuukautiset ennenkuin aloitat kuurin? Toivotaan että pieni "vahinko" ilmoittaa kuitenkin tulostaan. :) Voithan miehelles vitsailla että et kehtais alottaa sitä kuuria kun sitten menis useempi kuukausi jos hää meinaa muuttaa mieltään asian suhteen. 

Enah, mäkin mietin josko olisin tän toisen synnyttänyt luomuna kun mulla on aika korkea kipukynnys mutta kun olin yhden yön valvonut ja sitä ennen ollut kaksi päivää oksutaudissa niin aamulla kun kätilö ehdotti epiduraalia että saisin nukkua edes tunnin ennen pienokaisen syntymää, aloin itkeä ja anella sitä puudutusta. ;D Ja minäkään en saanut kävellä esikoisen syntymän jälkeen osastolle vaan kärrättiin sängyllä kun menetin verta 1000ml synnytyksessä niin epäilivät ettei jalat kanna. 

Minä olen Empun kasvaessa myynyt kaikki hänen pienet vaatteet pois joten pikkukolmonen saa sitten ihan uudet kuteet jos sellainen meille suodaan. ;D Kun vannotin mukamas itselleni että yhtään ei tule enää! Ja toisin kävi. Hirveä kuume. Kierto sekaisin. Mies käännytetty mutta pelottaa koska alkaa jarrutella! :D Panikkii iskee. 

 
Hemppa, melkoinen iltapala pikkuneidillä. ;) Meidän pikkupunkero saa 3/4 dl hiutaleista puuron ja 120ml maitoa...ja niillä mennään about 19:30-07,joskus jopa pitempään. Tosin meillä iltapala pienenikin äskettäin kun saatiin päivän muut ateriat kuosiinsa. Nyt kun päivällisellä menee iso satsi pastamössöjä, ei tarvi niin hillitöntä yötankkausta. :) Ja saatiin se yösyöpöttelyn paha tapa selätettyä. ;)
Ja meidän ehkäisy on muodostunut kortsuista,isännän vuorotyöstä ja kahdesta pikkupätkästä. ;) Minipillerit ei sopineet mulle, kypsyin edellisellä kerralla niihin jatkuviin tiputteluihin. Nyt kai sitä vois hakea ihan oikeat pillerit, kun ei imetä. Mut ku mä tahdon sen kolmannen. :D Tätiä odottelen saapuvaksi sunnuntaille, joten monen päivän odottelua ei ole luvassa...muistaakseni tähän(kin) kiertoon sattui yksi "tilaisuus teki varkaan"-tyylinen pikasessio saunassa ilman sukelluspukuja,sillä kai sitä mielenrauhaa metsästän. Ja kyllä jos nyt on salamatkustaja kyydisä, niin meen samantein lottoamaan. ;) 
Eikä tämä olekaan loppupeleissä kovin paha myrkky,jonkinsortin tetrasykliini, joten yrittää voi heti kun kuuri loppuu. :D

Della_79, vielä ihan kalkkiviivoilla näemmä ehtii toivottaa Ilonalle hyvää nimipäivää. :)
Mä toivon että meillä kävis samoin ja isäntä suostuis edes pienen hetken yrittään kolmosta. Joku 5 vuoden ikäero Roopeen alkais jo kuulostaa omaankin korvaan liian isolta,kun ei tästä enää nuorruta. 


 
Pikkukakkosemme on saanut alkunsa ja LA ois sitten 22.6, elikkä Vilille ja tirriäiselle ikäeroa tulee 1,5 vuotta <3 Plussattiin eilen ja vieläkin oon jotenkin sellasessa tilassa ettei koko asiaa vielä oikein ymmärrä :D No kaipa mä jossain vaiheessa herään :D Vilillä ja mulla ois tänään tiedossa vihdoin ja viimein se kauan odotettu ulkoilupäivä kun ulkona yllätys yllätys kerrankin hieno ilma! :D

Hemppa: Vetoot sitten vaan miehelle et hei et sä nyt enää voi peruu :D Sä oot luvannu :P Mä olin ite ihan järkyttyny sillon kun Vilin niitä ihan minivaatteita laitoin pois :D Istuin makkarin lattialla ja väänsin porua :D Samoinhan meillä siis annoin/myin vaatteet pois ja nyt jo uudellee tulokkaalle kaappi pullollaan vaatteita :D Tsemppiä ja pikasta tärppiä teille! <3

Jos muita yrittäviä joukossa niin tsemppiä teillekkin! :)
 
Voi, onnea Enah!. Täälläkin miehen päänkäännytys yritykset käynnissä. Toivottomalta vaan tuntuu. Miehen mielestä sopiva ikäero lapsille olisi 3-4 vuotta...
 
Enah onnittelinkin sua jo tuolla toisaalla, mut eipä kai sitä voi liikaakaan onnitella, eli onnea uudelleen :D

Hansu79 kiitos Ilonan puolesta nimipäivätoivotuksista :) mulla meni ihan kokonaan ohi, kaverit sit vaan muisti onnitella, niin sit vasta tuli konkreettiseksi, että Ilonalla on tosiaan nimipäivä :)

Hemppa, älä hätäile, ei sun mies enää voi perua.

Hannan tsemppiä miehen lämmittelyyn! mun mies suostui yrittämään jo nyt heti putkeen, koska meillä molemmilla tulee ikä vastaan, ollaan meinaan molemmat jo yli kolmekymppisiä ja ainaki mulla (ja kuulemma miehelläki) tulee ikä vastaan.
 
Enah, onnittelut tulevasta pikku2sta. :)

Della_79, mä bongasin Ilonan nimipäivän aamun pikkukakkosesta...meillä kun kukutaan siihen aikaan jo hereillä ja laiska äiti avaa telkkarin apulapsenvahdiksi aamupalashown oheen. ;)

Hannan,toivottavasti miehen pää kääntyis pian. 

Hemppa, ei se sun miehes nyt enää voi perääntyä...se juna meni jo. ;)
 
Hansu, kyllähän toi Empun iltapala kuulostaa muidenkin mielestä kauhistuttavalta. Ja vaikka päivän muutkin ateriat on suht normaalinkokoisia, ei se nälkään vaikuta illansuussa. 
Mutta tuohon ehkäisyyn ja muuhun, yksikin kerta riittää, silloinkin niitä vilkkaita kavereita on miljoonia joten jos ajankohta oli oikea, eikun toivomaan ;D

Enah, paljon paljon onnea pikkutirriäisen matkaa varten. :) Toivottavasti saatte pienokaisen syliin kesäkuussa. :) Onko aavistusta sukupuolesta? Tai toiveita? 

Hannan, tsemppiä sinne miehen lämmittelyyn! Onhan heistä seuraa enemmän toisilleen jos ikäeroa on vaikka 2 vuotta kun olisi 4 vuotta. Kaikki keinot on tässä asiassa sallittuja. ;)

Della, Ilonalle nimpparionnittelut, kai sitä voi onnitella vähän myöhäänkin. :D Meillä oli Aleksilla eilen nimpparit. Ihan liputuksen kera. 

ON: Ehei, ei puhettakaan (oli vaan mun päähänpisto tuo että mies peruis) että mies jänistäis, minä se kai oon enemminkin. Mies taitaa kuumeilla kovemmalla kädellä kuin minä tällä hetkellä.
Pupu loikkas mun pöksyihin, nyt kun sain miehenkin kuumeilemaan, iski todellisuus. Miten helvatussa me pärjätään kolmen pienen kanssa? Tiedän kyllä ja olen lohduttanut itseäni että eka puoli vuotta on se pahin aika, sit kun mahdollinen kolmonen alkaisi liikkua yms.. niin elämä helpottuu suunnattomasti.
Möin huuto.netissä sellaisen hoitotason pinnasängyn päälle ja vein sen eilen illalla postiin kun käytiin asioilla yhdessä niin mies kyseli sit kun tulin postista että paljonko sain tuosta hoitotasosta. Kerroin hinnan niin hää rupes miettimään että jos meille vielä yksi pikkuinen tulee, missä hänen vaipat vaihdetaan? Tuo todisti kyllä sen että mies selvästi on miettinyt asiaa ihan tosissaan. Eli täällä kuumeilee muutkin kuin mamma :)  
 
kiitos nimpparitoivotuksista Hemppa! kyllähän sitä voi myöhässäkin onnitella :)

käytin eilen Ilonan terveysasemalla, kun alkoi häiritsee toi yöllinen itkeskely ja epäiltiin miehen kans korvatulehdusta. no, ei siellä sellasta ollut, korvat oli siistit ja tärykalvo liikkuva ja muutenkin kaikinpuolin terve vauva. eli ainoana vaihtoehtona on eroahdistus. Ilona siis herää yöllä muutamia kertoja itkeskelemään ja yleensä saan rauhoittumaan silittelyllä, mut välillä yöt on niin itkuisia et tyttö saattaa huutaa pitemmänki pätkän. otin tänä aamuna viereen vähän ennen klo 4.30 eikä siitä tissinimemisestä meinannu tulla loppua ollenkaan, joten otin sit tissin kuitenki pois ja nostin Ilonan takas sänkyynsä, jolloin itku alkoi, mut loppui sit kuitenkin. nukuttiin klo 7 asti, jolloin tissiteltiin uudelleen. päikkärit on ihan must, koska muuten olo on ku elävällä ruumiilla eikä pää tuota mitään järkeviä ajatuksia :/

tulin just siihen tulokseen et tämä kuu voidaan mennä vielä näin et meidän aamu alkaa klo 5, ensi kuussa myöhennän aamua pikkuhiljaa niin, et klo 7 ois se oikea aamu ja tissinimeminen siirtyis sängystä sohvaan. sitpä voisin lopettaa aamupäikkäri-imetyksen ja mennä jonku aikaa heräämis- ja nukahtamisimetyksillä ja sit pikkuhiljaa joulukuussa lopettaa neki. mähän meen helmikuussa töihin, joten haluaisin, että tammikuussa oltaisiin jo irti tissistä, ettei kaikki uusi tulisi samaan syssyyn.
 
Takaisin
Top