Tammikuiset 2021

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ma-Ma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mitäs kaikille kuuluu? :happy: mitkä viikot menossa?

Itse jo laskeskelin milloin alkais äitiysloma, jos kaikki menee hyvin ja sopivasti ennen joulua alkais, mikä on tosi kiva kun mulla olisi luultavasti tää joulu ollu töitä :woot: täällä nyt 5+5 omien laskujen mukaan, perjantai aamuun kun jaksas ootella sillon varhaisultra! :happy: tänään sorruin tekemään viikkonäytöllisen testin näytti 3+, viimeks tiistaina tein sillon oli 2-3 eli hyvin noussut :happy:

Itse jo laskeskelin milloin alkais äitiysloma, jos kaikki menee hyvin ja sopivasti ennen joulua alkais, mikä on tosi kiva kun mulla olisi luultavasti tää joulu ollu töitä :woot: täällä nyt 5+5 omien laskujen mukaan, perjantai aamuun kun jaksas ootella sillon varhaisultra! :happy: tänään sorruin tekemään viikkonäytöllisen testin näytti 3+, viimeks tiistaina tein sillon oli 2-3 eli hyvin noussut :happy:

Täällä menossa 7+3 ja ajattelin mennä seuraavan kerran ultraan, kun rv 8 tulee täyteen - jännittää. Nää ekat viikot tuntuu niin piinaavilta. :nailbiting: Oireita on ollut kyllä koko ajan, normaalein vaihteluin, muttei onneksi mitään lamauttavaa pahoinvointia tai väsymystä yksittäisiä päiviä/öitä lukuunottamatta. Oon jaksanut ainakin toistaiseksi treenata ja puuhailla aika normaalisti.

Mullakin alkais äitiysvapaa viimeistään reilu viikko ennen joulua, jos sinne asti päästään. Aika optimaalinen ajoitus olisi. :rolleyes:

Varovainen moikkaus täältä!:joyful: Testiin sain plussan viime viikonloppuna, mutta en kyllä uskaltautunut aiemmin tulla tänne juttelemaan, vaikka teidän keskusteluja oon osittain seuraillukin. Varsinkin tää alkuraskaus on kyllä semmosta jännäilyaikaa, mutta kiva kuitenkin päästä jakamaan fiiliksiä muiden kanssa.:happy:

Täällä omien laskujen mukaan 6+2 ja varhaisultra olis ens lauantaina. Alle viikko enää! :nailbiting:
Oon yrittäny keksiä kaikkea mikä pitää mielen poissa stressaamisesta. Nyt on iskeny hurja sisustus into ja selailen huonekaluliikkeiden sivuja monta tuntia päivässä. Mitään en oo vielä kuitenkaan ostanu mut tää suunnittelu on kivaa :grin

Täällä omien laskujen mukaan 6+2 ja varhaisultra olis ens lauantaina. Alle viikko enää! :nailbiting:
Oon yrittäny keksiä kaikkea mikä pitää mielen poissa stressaamisesta. Nyt on iskeny hurja sisustus into ja selailen huonekaluliikkeiden sivuja monta tuntia päivässä. Mitään en oo vielä kuitenkaan ostanu mut tää suunnittelu on kivaa :grin

Tuo on hyvä systeemi! Itsellä on aika sama eli nyt oon muun muassa innostunut kevätsiivoilusta/järjestelystä ja välillä yritän uppoutua jonkin kirjan/sarjan maailmaan, jos huomaa murehtivansa liikaa ja kaipaa muuta ajateltavaa. Saa vähän nollata aivoja stressiltä.:grin

Huomenta vaan kaikille! Täällä 7+4 ja perjantaina tosissaan selvisi että kaksi kaveria on kyydissä joten tämän asian sulatteluun mennyt nämä pari päivää :wacky: mutta hyvillä fiiliksillä, huolettaa tottakai kaikki mahdollinen ja mitä vaan voi vielä käydä mutta samalla ajatus siitä että kaikki menisi hyvin ja kotiin saisi tuoda kaksi vauvaa on tosi ihana :Heartred mutta siihen on vielä pitkä tie! Viime päivät on mennyt googletellessa isompaa autoa ja rattaita ja asuntoa ja ja ja :grin:grin

Mulla tänään 7+2 ja varhaisultra ens pe 5.6. Jotenkin jännittää ihan tosi paljon se ultra. En tiedä mitä tehdään jos onkin huonoja uutisia, siis että yritetäänkö vielä vai mitä.

Mies toivoo jälleen kaksosia.:facepalm: On joka raskaudessa toivonut. En tajuu miks.:eek:
Mä vaan toivon että löytyis se yksikin elävä alkio.

Äitiysloma alkais 7.12 mikä nyt ei muuten vaikuta (kun hoitovapaalla olen) kuin, että rahaa tulee hetken aikaa enemmän.

Muokattu viimeksi:
Täällä ois oviksesta 4+6 ja aamulla tai oikeastaan yöllä tein viikkonätöllisen, kun en edellisenä päivänä muistanu. 2-3 sanoi jota odotinkin ja seuraava odottaa jo et näkee nouseeko viikot jos muutaman päivän päästä teen sen sitten
Me siirryttiin eilen maalle kesän viettoon ja tälle aamua oon jo ollu halkoja hakkaamassa, makkareiden pystyuuneissa on tulet ja kohta pihahommiin. Ei oo onneks se jäätävä väsymys vielä iskeny!
Mulla on oviksesta la 1.2 ja menkoista 31.1. Oon vähän arponu et kumman kuun ryhmään kirjoittelisin, mutta tammikuun puolella tää tulee enivei syntymään jos raskaus normaalisti sujuu, niin oon nyt jääny tänne. Eiköhän se neuvolakin la:n menkoista laske.

Huomenta vaan kaikille! Täällä 7+4 ja perjantaina tosissaan selvisi että kaksi kaveria on kyydissä joten tämän asian sulatteluun mennyt nämä pari päivää :wacky: mutta hyvillä fiiliksillä, huolettaa tottakai kaikki mahdollinen ja mitä vaan voi vielä käydä mutta samalla ajatus siitä että kaikki menisi hyvin ja kotiin saisi tuoda kaksi vauvaa on tosi ihana :Heartred mutta siihen on vielä pitkä tie! Viime päivät on mennyt googletellessa isompaa autoa ja rattaita ja asuntoa ja ja ja :grin:grin
Wau, kaksoset! ❤️❤️Onko ryhmässä muuten muita, jotka odottaa kaksosia?

Varovainen moikkaus täältä!:joyful: Testiin sain plussan viime viikonloppuna, mutta en kyllä uskaltautunut aiemmin tulla tänne juttelemaan, vaikka teidän keskusteluja oon osittain seuraillukin. Varsinkin tää alkuraskaus on kyllä semmosta jännäilyaikaa, mutta kiva kuitenkin päästä jakamaan fiiliksiä muiden kanssa.:happy:
Onnea ja tervetuloa :happy:

Me käytiin perjantaina varhaisultrassa, siellä Kauniissa odotuksessa. Voi kyllä suositella, ei yhtään sellainen laitosmainen kuin nuo isot lääkärikeskukset, ei odottelua, muita asiakkaita ja maksoikin vain 74 euroa. Sieltä löytyi yksi tyyppi ❤️ ja saatiin kuvatkin matkaan. Jotenkin jännitti vähemmän kuin alkuun pelkäsin, sain ajateltua, että tuli mikä tuli, otetaan tieto vastaan. La 14.1. ja viikkoja nyt siis 7+3. Nyt jännittää tietty seuraavat vaiheet, yhtä jännittämistä tää kai on ainakin rakenneultraan asti. Sitten voikin alkaa jännittämään synnytystä Onpa meitä muuten jo paljon tuolla tammikuisten listalla!

Huih, onpas muutaman päivän aikan tullut paljon viestejä!

Voimia Liljalle :Heartpink ja tuplaonnet Sintsille kaksikosta :)

Mulla oli eka neuvola torstaina. Jonkin verran on käytännöt muuttuneet sitten viime odotuksen, joka oli 8 vuotta sitten. Neuvolassa sinnikkäästi pitivät lasketun ajan 1.1.2021, vaikka varhaisultran mukaan se olisi 6.1. ja kiertokaan ei koskaan ole ollut tuon neuvolan olettaman 28pv mukainen. Itse menen kuitenkin päättäväisesti tuolla 6.1. päivämäärällä :wink Np-ultra olisi 29.6.

Huomaatteko hengästyvänne kovin helposti? Musta tuntuu, että ylämäet menee puuskuttaessa. Koita tässä nyt sitten pitää muutenkin olematonta kuntoa yllä saatika sitten kehittää sitä :D

Muistan viime raskaudesta miten hassua oli, kun toiset oli jo vaikka miten pitkällä ja itse olin loppukuisissa. :joyful: Nyt olen alkupäässä ja se tuntuu oudolta. Mutta siinä vaiheessa, kun synnytykset lähestyy niin ei sillä oo väliä. Vauvat tulee sitten, kun ne päättää.

Pihlaliisa, todellakin hengästyttää :wideyed: Ihan vähänkin kun nousee portaita, niin pitää pysähdellä puuskuttamaan. Tämä tietysti osaltaan sekoittuu myös jatkuvaan kuvotukseen. Mulla on sellainen, että pitää koko ajan syödä jotain tai muuten paha olo yltyy. Toivottavasti jossain kohtaa helpottaa tai en mahdu sairaalan ovista sisään matkalla synnyttämään.. Milloin muuten kerrotte töissä ja muualla? Nyt on onneksi etätöitä, niin helppo salailla.

Tänne kuuluu vähän vaihtelevaa.. mulla on jatkuvasti vatsa kipua, välillä sellaista että pitää särkylääkettä ottaa ja se ei välttämättä edes auta..mitään vuotoa ei kyllämole ollut ja oireetkin jatkuu normaalisti.. nyt viikkoja 7+1 ja ultrassa 6+5 varmistettu että elävä alkio sieltä löytyi.. pitää vaan uskoa että kaikki on hyvin. Meen kyllä ultraan vielä viikolla 8+4, en pysty elämään tässä epätietoisuudessa np ultraan asti..

Mulla on myös oireena hengästyminen ja tuntuu että kunto on lasken ihan hullun paljon..

Tänne kuuluu vähän vaihtelevaa.. mulla on jatkuvasti vatsa kipua, välillä sellaista että pitää särkylääkettä ottaa ja se ei välttämättä edes auta..mitään vuotoa ei kyllämole ollut ja oireetkin jatkuu normaalisti.. nyt viikkoja 7+1 ja ultrassa 6+5 varmistettu että elävä alkio sieltä löytyi.. pitää vaan uskoa että kaikki on hyvin. Meen kyllä ultraan vielä viikolla 8+4, en pysty elämään tässä epätietoisuudessa np ultraan asti..

Mulla on myös oireena hengästyminen ja tuntuu että kunto on lasken ihan hullun paljon..
Mulla oli samoja kipuja koko alkuraskauden, tosin loppui kuin seinään viikolla 7, pari päivää varhaisultran jälkeen.

Varhaisultrassa lääkäri sanoi että kovatkin kivut on ihan harmittomia, kunhan menevät välillä ohi ja vuotoa ei ole. Jos kivut on koko ajan pahoja niin sitten pitää tutkia, mutta itseä ainakin rauhoitti tuo ajatus että kunhan ne välissä hellittävät niin kaikki on ok!

Tsemppiä!

Täällä mennään 7+5 ja eka neuvola tiistaina. Kivut tosiaan onneksi hävisi kokonaan viime viikolla ja nyt on oireina enää karsea väsymys, pari kertaa päivässä iskevä etova olo ja alavatsa on pinkeä kuin ilmapallo ja muljahtelee välillä:grin

Mulla menossa 7+1 ja en oikein ole jaksanut nyt foorumilla käydä, kun on niin järkyttävä olo 24/7. Toivottavasti loppuisi mahdollisimman pian, kun lamaannuttaa kyllä melkoisesti tämä olo ja oikeastaan koko ajan pitäisi nukkua, koska silloin ei huono olo. Onneksi etätöitä tällä hetkellä teen, jotta edes pystyy töitä tekemään jollain tasolla, mutta ensi viikolla pitäisi toimistolla käydä. Pitää katsoa pystyykö menemään. Torstaina olisi ensimmäinen neuvola. En ollut ajatellut käydä ultrassa vasta kuin sitten, kun se on kunnalliselta puolelta ekan kerran tarjolla.

Muistan viime raskaudesta miten hassua oli, kun toiset oli jo vaikka miten pitkällä ja itse olin loppukuisissa. :joyful: Nyt olen alkupäässä ja se tuntuu oudolta. Mutta siinä vaiheessa, kun synnytykset lähestyy niin ei sillä oo väliä. Vauvat tulee sitten, kun ne päättää.
Toi on kyllä totta.
Esikoisesta la oli loppukuusta. Mutta lapsi oli silti ekoja kun syntyi kun päätti tulla neljä viikkoa etuajassa.

Takaisin