Tammikuiset 2021

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ma-Ma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tervetuloa kaikille uusille! :greet025

Täällä on kyllä mukavasti jo meitä tammiodottajia, paljon tarrasukkia ja vauvaliimaa kaikille matkaan:smiley-bounce012:Heartpink

Toivottavasti varhaiskasvatuksessa ja kaikkialla muualla riskin alla työskenteleville löytyisi joku turvallinen ja hyvä ratkaisu työtilanteeseen (jos ei erityisäitiyspivärahaa, niin jotain muutakin kuin sitä vessanpesua :grin)

Omien arvailuiden mukaan tänään käynnistyi 7+0, neuvolan 7+5. Huomenna varhaisultra, JAIKS! :nailbiting: Onko kellään kokemusta sellaisesta paikasta kuin Kaunis odotus?

Kunnon oireet eivät ole vieläkään lyöneet oikein päälle ja sekös hirvittää. Nälkää ei ole, rinnat ihan vähän kipeät ja nenä on normaalia tarkempi. Siinä se. Ainoa, minkä olen pannut merkille, on jonkin sortin ahdistuneisuus, mikä ei ole kyllä jäänyt millään lailla mieleen aiemmista odotuksista eikä ole itselleni muuten tyypillistä. Onko muilla sitä? Ei ole siis mitenkään kokoaikaista, mutta välillä tulee voimakkaampia "ahdistushetkiä" ihan perusasioista, kuten arjenhallinnasta ja tästä kaaoksesta meidän kämpässä sekä toki jännityksestä tämän pienen mukanapysymisestä. Olen myös miettinyt, että alkaako vaan korona-ajan eristäytyminen tehdä tehtävänsä ja aiheuttaako kesälomien lähestyminen kisaväsymystä vai liittyykö tämä jotenkin tähän raskaushormonirumbaan? :dead::confused2

Muokattu viimeksi:
Toivottavasti varhaiskasvatuksessa ja kaikkialla muualla riskin alla työskenteleville löytyisi joku turvallinen ja hyvä ratkaisu työtilanteeseen (jos ei erityisäitiyspivärahaa, niin jotain muutakin kuin sitä vessanpesua :grin)

Omien arvailuiden mukaan tänään käynnistyi 7+0, neuvolan 7+5. Huomenna varhaisultra, JAIKS! :nailbiting: Onko kellään kokemusta sellaisesta paikasta kuin Kaunis odotus?

Kunnon oireet eivät ole vieläkään lyöneet oikein päälle ja sekös hirvittää. Nälkää ei ole, rinnat ihan vähän kipeät ja nenä on normaalia tarkempi. Siinä se. Ainoa, minkä olen pannut merkille, on jonkin sortin ahdistuneisuus, mikä ei ole kyllä jäänyt millään lailla mieleen aiemmista odotuksista eikä ole itselleni muuten tyypillistä. Onko muilla sitä? Ei ole siis mitenkään kokoaikaista, mutta välillä tulee voimakkaampia "ahdistushetkiä" ihan perusasioista, kuten arjenhallinnasta ja tästä kaaoksesta meidän kämpässä sekä toki jännityksestä tämän pienen mukanapysymisestä. Olen myös miettinyt, että alkaako vaan korona-ajan eristäytyminen tehdä tehtävänsä ja aiheuttaako kesälomien lähestyminen kisaväsymystä vail iittyykö tämä jotenkin tähän raskaushormonirumbaan? :dead::confused2

Onnea varhaisultraan! Tuu sit kertomaan miten meni :happy: Mäkin olin tuonne samaan paikkaan varannu ajan, mut mulla siihen on viel reilu 2vkoa ni en pysty kokemuksia kertomaan. Kerro sit et oliko millanen paikka. :)
Tohon ahdistuneisuuteen en osaa sanoa, menny nimittäin just päinvastoin. Mulle tosi tyypillistä ahdistuneisuus, mut nyt ollu tosi rauhallinen. Se kai vaan on niin yksilöllistä et mitä kelläkin ilmaantuu. Koita rentoutua jotenki, pyydä mieheltä vaik hieronta :angelic:

Minäkin ilmottaudun mukaan tammikuisiin varovaisin mielin. Toissapäivänä tein haalean mutta positiivisen testin ja seuraavana päivänä varmistin kahdella eri testillä ja positiivisia olivat :nailbiting: täytyy vielä parin päivän päästä varmistaa että viiva on tummentunut kun ei oo kovin raskaana oleva olo:smiley-ashamed004 mutta jos siellä tosiaan joku on niin laskettu aika olisi 23.1.:dance008

Mä työskentelen kanssa, tosin oon nyt hoitovapaalla. Mun tietääkseni KELA on _todella_ tarkka tosta erityisäitiyspäivärahasta ja sen kriteereistä ja mä kyllä pahoin pelkään, ettei työskentely varhaiskasvatuksessa riitä heille perusteeksi. Samoin perustein kuin tuossa ylempänäkin eli raskaana olevat eivät automaattisesti kuulu riskiryhmään. Mut superhienoa, jos järjestyy, niin ei sit tarvitse sitä murehtia :Heartred Pidäthän meidät ajantasalla miten homman käy! Varmasti hyvä tieto sit muillekin varhaiskasvatuksen parissa työskenteleville mikäli tosiaan järjestyy noin :)
Vähän ihmettelen jos varhaiskasvatus olisi syy erityisrahalle, koska lasten keskuudessa koronan leviäminen ei ole niin vauhdikasta tai vaarallista. Itsekin terveydenhuollossa työskentelen ja joutuisin mahd koronan kanssa tekemisiin, joten tuon pohjalta voisi sitä itsekin saada. Maskihan ei anna mitään suojaa itselle, se vain suojaa muita. Tule kertomaan kun tiedät enemmän :happy:

Vähän ihmettelen jos varhaiskasvatus olisi syy erityisrahalle, koska lasten keskuudessa koronan leviäminen ei ole niin vauhdikasta tai vaarallista. Itsekin terveydenhuollossa työskentelen ja joutuisin mahd koronan kanssa tekemisiin, joten tuon pohjalta voisi sitä itsekin saada. Maskihan ei anna mitään suojaa itselle, se vain suojaa muita. Tule kertomaan kun tiedät enemmän :happy:

”Varhaiskasvatuksen työntekijät työskentelevät pitkäaikaisesti samoissa tiloissa ja lähikontakteissa valikoimattoman lapsijoukon kanssa, eikä suojautumismahdollisuus ole samanlainen kuin muilla työntekijöillä. Varhaiskasvatuksen työntekijälle voi syntyä oikeus erityisäitiysrahaan, jos muuta sopivaa työtä ei ole tarjolla.” Tämä on suoraan Kelan sivuilta.

Minkäänlaista faktatietoahan tuosta ei ole että viruksen leviäminen lasten keskuudessa olisi jotenkin vähäisempää tai ”ei niin vaarallista”. Ja kun tosiaan ei ole tietoa miten koronan sairastaminen vaikuttaa kehittyvään alkioon niin tuskinpa Kelallakaan haluavat riskejä ottaa että altistavat väkisin koronalle odottavia äitejä.

”Terveydenhuollossa toimivalle henkilölle voi syntyä oikeus erityisäitiysrahaan, jos häntä ei voida siirtää muuhun työhön koronaviruspotilaiden hoitotyöstä tai jos asianmukaisten suojainten käyttö hoitotyössä ei ole mahdollista.” Tämä samasta jutusta, eli sun ei varmasti tarvi olla tekemisissä koronapotilaiden kanssa tai sitten sullakin mahdollisuus erityisäitiysrahaan :)

Toivottavasti JHS erityisäitiysraha onnistuu :) Mullakin viimeisin työ oli varhaiskasvatuksen parissa ja kyllähän tuo mietityttäisi.

Minäkin ilmottaudun mukaan tammikuisiin varovaisin mielin. Toissapäivänä tein haalean mutta positiivisen testin ja seuraavana päivänä varmistin kahdella eri testillä ja positiivisia olivat :nailbiting: täytyy vielä parin päivän päästä varmistaa että viiva on tummentunut kun ei oo kovin raskaana oleva olo:smiley-ashamed004 mutta jos siellä tosiaan joku on niin laskettu aika olisi 23.1.:dance008

Tervetuloa mukaan :happy: Mulla on samana päivänä laskettu aika eli hyvin alussa vielä :hello

Minä täällä odotan tämän aamuisen verikokeen tuloksia. Maanantaina hcg 23 000, pian näen nouseeko vai laskeeko. Pientä vuotoa ollut kohta viikon ajan, siksi testataan.

Moikka kaikille uusille ja onnea plussista! :welcome

@Lilja- toivotaan hyviä uutisia! :Heartpink

Heippa!

Täälläkin varovasti liitytään mukaan, nyt mennään 4+5!
Esikoista odotellaan ja siks tuntuukin että kyttään kaikkia tuntemuksia ihan hulluna:confused: Vatsaa välillä nippailee ja alaselkää juilii, pari isompaa noin 5minuutin
”Kramppeja” on tullut.. niistä hiukan säikähtänyt mutta ei ainakaan oo mitään vuotoja ollut! :nailbiting:

Varhaisultra on 12.6 siihen saakka pitäis jaksaa jännitellä.. huh miten sitä jaksaakaan odotella..:rolleyes:

tsemppiä kaikille jännittäviin viikkoihin!

Heippa!

Täälläkin varovasti liitytään mukaan, nyt mennään 4+5!
Esikoista odotellaan ja siks tuntuukin että kyttään kaikkia tuntemuksia ihan hulluna:confused: Vatsaa välillä nippailee ja alaselkää juilii, pari isompaa noin 5minuutin
”Kramppeja” on tullut.. niistä hiukan säikähtänyt mutta ei ainakaan oo mitään vuotoja ollut! :nailbiting:

Varhaisultra on 12.6 siihen saakka pitäis jaksaa jännitellä.. huh miten sitä jaksaakaan odotella..:rolleyes:

tsemppiä kaikille jännittäviin viikkoihin!

I feel you! Täälläkin esikoinen, ja nää oireet ja oireettomuudet kyllä saa äkkiä pään pyörälle. Meillä viikon päästä varhaisultra, sitten saa ainakin senhetkiselle tilanteelle vahvistuksen, jännää! Tsemppiä sinnekin! :)

Hei, jospa minäkin uskaltaisin liittyä tänne. Sitä kaipaa vähän seuraa tämän vielä salaisen uuden ja vähän yllättävänkin jutun kanssa.
Äsken soittelin neuvolaan, joka oli tosi jännittävää. Neuvolan mukaan nyt olis 6+1 menossa, LA 12.1 ja sain ensimmäisen neuvola-ajankin kesäkuun alkuun.
Itseä nyt vähän huolettaa, kun ei mitään ihmeellisiä oireita tunnu olevan, välillä huomaa jotain pientä pistoa/tuntoa mahassa, mutta ei ainakaan vielä ole mitään pahoinvointia näkynyt.

Muokattu viimeksi:

Kunnon oireet eivät ole vieläkään lyöneet oikein päälle ja sekös hirvittää. Nälkää ei ole, rinnat ihan vähän kipeät ja nenä on normaalia tarkempi. Siinä se. Ainoa, minkä olen pannut merkille, on jonkin sortin ahdistuneisuus, mikä ei ole kyllä jäänyt millään lailla mieleen aiemmista odotuksista eikä ole itselleni muuten tyypillistä. Onko muilla sitä? Ei ole siis mitenkään kokoaikaista, mutta välillä tulee voimakkaampia "ahdistushetkiä" ihan perusasioista, kuten arjenhallinnasta ja tästä kaaoksesta meidän kämpässä sekä toki jännityksestä tämän pienen mukanapysymisestä. Olen myös miettinyt, että alkaako vaan korona-ajan eristäytyminen tehdä tehtävänsä ja aiheuttaako kesälomien lähestyminen kisaväsymystä vai liittyykö tämä jotenkin tähän raskaushormonirumbaan? :dead::confused2
Mä kävin edellisessä raskaudessa kaunis odotuksessa varhaisultrassa ja 3/4d ultrassa, tosi kiva paikka, kiireetön ultraus ja mukava kätilö. Siellä myydään vielä kaikkea ihanaa done by deerin tuotteita ja niitä tarttui sieltä mukaan. :hilarious:

”Varhaiskasvatuksen työntekijät työskentelevät pitkäaikaisesti samoissa tiloissa ja lähikontakteissa valikoimattoman lapsijoukon kanssa, eikä suojautumismahdollisuus ole samanlainen kuin muilla työntekijöillä. Varhaiskasvatuksen työntekijälle voi syntyä oikeus erityisäitiysrahaan, jos muuta sopivaa työtä ei ole tarjolla.” Tämä on suoraan Kelan sivuilta.

Minkäänlaista faktatietoahan tuosta ei ole että viruksen leviäminen lasten keskuudessa olisi jotenkin vähäisempää tai ”ei niin vaarallista”. Ja kun tosiaan ei ole tietoa miten koronan sairastaminen vaikuttaa kehittyvään alkioon niin tuskinpa Kelallakaan haluavat riskejä ottaa että altistavat väkisin koronalle odottavia äitejä.

”Terveydenhuollossa toimivalle henkilölle voi syntyä oikeus erityisäitiysrahaan, jos häntä ei voida siirtää muuhun työhön koronaviruspotilaiden hoitotyöstä tai jos asianmukaisten suojainten käyttö hoitotyössä ei ole mahdollista.” Tämä samasta jutusta, eli sun ei varmasti tarvi olla tekemisissä koronapotilaiden kanssa tai sitten sullakin mahdollisuus erityisäitiysrahaan :)

Toivottavasti JHS erityisäitiysraha onnistuu :) Mullakin viimeisin työ oli varhaiskasvatuksen parissa ja kyllähän tuo mietityttäisi.

tänään juttelin työterveyslääkärin kanssa ja hän suositteli keskustelemaan esimiehen kanssa muista työtehtävistä. Rupean nyt ensi viikosta tekemään hallinnollisia hommia esim. Työvuoroja, viikkosuunnittelua ja kaikkea mitä esimies keksii.
Työterveyslääkäri tosiaan sanoi että tässä mennään varovaisuusperustetta noudattaen, koska vielä ei tiedetä niin paljoa tästä koronasta. Myös vanhemmat ja työkaverit tietenkin ovat samoissa tiloissa. Muista hommista jään sitten kesälomille ja syksyllä toivotaan että korona olisi kummasti vaikka kadonnut!:sorry:

Äh, liian aikaisin riemuittu :sad010Verta tulee.

Hcg ei ole juuri noussut kahdessa päivässä, vain 23 000 -> 28 000. Toisten lähteiden mukaan pitäisi tuplaantua edelleen, toisten mukaan taas näin isoilla lukemilla voi kestää yli 96 tuntia tuplaantumiseen. Neuvolassa ei osattu sanoa mitään. Mitä tässä nyt sitten uskoisi? :hungover:

Maanantaina ultra, viikkoja kuukautisista laskettuna 7+0.

liliina, täällä tiputteli viikolla 6 ainakin 4 päivää, ei yltynyt missään vaiheessa ja ainakin vielä hcg noususuuntainen

Takaisin