Tammikuiset 2021

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ma-Ma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Maanantaina plussasin, epäsäännöllisen kierron vuoksi vähän epäselvää, onko 3+ viikon loppu vai 4+ viikon alku. Katsellaan nyt pari päivää, mihin tää tästä menee.

Niin voihan se olla jotain ihan normaalia vuotoa. Jos sulla nyt pitäis menkkojen tulla, niin eiks sanota et niihin aikoihin voi vuotaakin.

Niin voihan se olla jotain ihan normaalia vuotoa. Jos sulla nyt pitäis menkkojen tulla, niin eiks sanota et niihin aikoihin voi vuotaakin.

Joo, toivotaan hartaasti.

Hei, jospa minäkin uskaltaisin liittyä tänne. Sitä kaipaa vähän seuraa tämän vielä salaisen uuden ja vähän yllättävänkin jutun kanssa.
Äsken soittelin neuvolaan, joka oli tosi jännittävää. Neuvolan mukaan nyt olis 6+1 menossa, LA 12.1 ja sain ensimmäisen neuvola-ajankin kesäkuun alkuun.
Itseä nyt vähän huolettaa, kun ei mitään ihmeellisiä oireita tunnu olevan, välillä huomaa jotain pientä pistoa/tuntoa mahassa, mutta ei ainakaan vielä ole mitään pahoinvointia näkynyt.
Täällä sama LA ja myös ensimmäinen raskaus! On kyllä jännät paikat! Mullakaan ei pahemmin oireita ole tällä hetkellä, paitsi väsymys! Joinakin päivinä tulee enemmän pikkusia oireita, mutta suurimmaksi osaksi ei tunnu missään! Tosin viikot 3-4 meni tuskaisten kipujen kanssa kärsien, niin oireettomuus on ihan hyvä juttu mulle! Eilen oli varhaisultra ja kaikki hyvin, niin nyt uskaltaa enemmän nauttia!

Mä kävin edellisessä raskaudessa kaunis odotuksessa varhaisultrassa ja 3/4d ultrassa, tosi kiva paikka, kiireetön ultraus ja mukava kätilö. Siellä myydään vielä kaikkea ihanaa done by deerin tuotteita ja niitä tarttui sieltä mukaan. :hilarious:
Eei tämä paikka on siis ihan turmion tie kukkarolle, kun liikaa kaikkea ihanaa, mihin hurahtaa :rolleyes::hilarious:

Eilen oli varhaisultra ja kaikki hyvin, niin nyt uskaltaa enemmän nauttia!
Oi kun ihanaa! Itse yritin ottaa selvää varhaisultra mahdollisuuksista tässä lähialueella, joko tuossa lähikaupungissa on ehkä vain terveystalolla siihen kallis mahdollisuus tai pitäisi ajaa liki parinsadan kilometrin päähän... Vielä ei oikein uskalla kysellä julkisesti keneltäkään tutulta onko kukaan käynyt ja missä.

Mulla oli tänään neuvolalääkäri ja ultralla katto et oikeassa paikassa oli ja syke näkyi. tosi hankalassa paikassa kohtu joten mittaa ei kunnolla saanu mut vastas 6+6. Oman laskun mukaan (hedelmöityksestä) nyt 7+4. Sokerirasitukseen lähete n. rv 16 koska edellinen vauva oli yli 4,5kg. Muutaman viikon päästä pitäis sit päästä ihan oikeesee varhaisultraan.9DA3B84C-C189-49B1-A550-4960849D6809.jpeg

Muokattu viimeksi:
Voi ei liliina. Toivotaan että on vaan jotain harmitonta alkuraskauden vuotoa :Heartred
Mullakin tuli tänään muutama tippa verta, en oo varma tuliko joku haava yhdynnän seurauksena, mut ei tullu sen enempää onneks. Säikäytti silti.

Kurjaa nuo vuodot,huolestuttavathan ne. Minullakin on tiputteluvuotoa ollut, etenkin aamuisin kirkkaana pyyhkiessä, päivää myöten muuttuu vaaleanpunaiseksi, illaksi on loppunut tai vähentynyt. Mitään kipuja ei ole, ja housuihin tulee pisara tai pari. Kyllä se silti mietityttää. Millaisia teidän muiden vuodot on ollut?

Joo, kyllä tää nyt oli tässä. Sen verran monta kertaa joutunut kuukupin tyhjentämään. Mulla ei oo mitään hätää; Kroppa varmaan jollain tasolla osasi valmistautua, kun en missään vaiheessa ehtinyt innostua tästä plussasta yhtä paljon kuin edellisistä ja mulla on koko päivä aikaa touhuta noiden kahden huipputyypin kanssa, jotka on jo olemassa.

Tarrasukkia ja tsemppiä kaikille tammikuisille! Mä tuun sitten jossain vaiheessa kevättä -21 perässä.

Niin se vaan täälläkin alkoi tulemaan verta. Viikkoja kasassa vasta 4+5 että ei oo ehtiny vielä sisäistämään kunnolla olevansa raskaanakaan niin ei osaa vuodostakaan ihan kauhean isosti järkyttyä. Ajattelen että mieluummin menee kesken nyt heti jos on mennäkseen. Pääsee helpommalla fyysisesti ja ennen kaikkea henkisesti.
Voi olla että seuraan liliinan jalanjälkiä ja tuun keväämmällä perässä minäkin:greet025

Ai että mä inhoon raskaudessa sitä että mikään ei oo niin varmaa kun epävarmuus. Aamulla tuli ihan kirkasta verta ja sitten se parin tunnin päästä lakkasikin kokonaan. Ei tullu enää verta eikä kipuja vaikka kävin pitkällä kävelylläkin. Nyt elän epävarmana että onko tuolla nyt jotain vai alkaako se vuotamaan myöhemmin lisää.
Muutenkin sitä vertailee edelliseen raskauteen vaikka tietää että raskauden voi samallakin ihmisellä olla erilaiset. Kun plussa tuli nyt myöhemmässä vaiheessa ja pahoinvointia ei oo ollut samalla tavalla kuin edellisessä ja nyt tuota vuotoa niin tietenkin se tarkottaa että ei oo kaikki kunnossa :rolleyes:
Ei se kai auta kuin seurailla että tuleeko vuotoa lisää ja kuinka paljon ja tehdä myöhemmin testi että onko viiva vaalentunut vai ei.

Epävarmuus on niin kamalaa. Minä odottelen maanantain ultraa, tuolloin viikot n. 7+3. Vuotoa ei ole nyt ollut muutamaan päivään. Hcg noussut hitaasti, nyt n. 28 000.

Jospa nyt itsekin uskaltautuisi liittyä joukkoon..
La olisi ehkä 9.1. Nyt siis 6+5.
Tämä ei ollu suunniteltu, ajattelin meillä lapsiluvun olevan täynnä... itseasiassa käytin kuopuksen viime viikon maanantaina viimeisessä neuvolassa kun lähtee esikouluun, sanoin silloin että tämä oli viiminen neuvola käynti meiltä... no kuinkas ollakaan saman viikon perjantaina jouduin tekemään testin kun ei menkkoja kuulunut.... ja positiivinenhan se oli...

Mukava lukea teidän kirjoittelua täältä, kun ei voi kenenkään kanssa jutella asiasta, koska meinattiin pitää tämä salaisuutena niin pitkään kun piilossa pysyy..

Tultiin tunti sitten kotiin varhaisultrasta. Hetken meinasin haukkoa henkeä, kun pientä möllikkää ei näkynyt. Onneksi lopulta kuitenkin löytyi vahvojen sykkeiden kera ja viikot vastasivat täysin mun arvailuja 7+1, eli laskettu aika olisi 6.1.2021 :love017 josko nyt saisi vähän mielenrauhaa, edes hetkeksi:rolleyes:

Epävarmuus on kamalaa! Tunteet vetävät siinä sellaista vuoristorataa, että oksat pois. Tän palstan perusteella kuitenkin vaikuttaa, että kaikenmoiset alkuraskauden vuodot on hyvinkin yleisiä eikä välttämättä tarkoita mitään. Sitä se kätilökin tänään ultrassa sanoi, että keskenmeno voi tulla ihan ilman vuotojakin, kun kerroin kantavani huolta oireettomuudestani. Toivotaan parasta!

Parille työkaverille tuli tänään mainittua raskaudesta, kun ihmettelivät miten olen niin väsynyt ja outo :D

Tsemppiä kaikille joilla vuotoja, ne on tässä alussa aina inhottavia ja lisää huolta ja stressiä. Mutta todella yleistä jonkinlainen tuhruvuoto, kirkas punainen tai rusehtava on...

Kevyenä nyrkkisääntönä oon ite pitänyt (joku vinkkas tän edellisessä odotuksessa, kun vuosin joku 3vko) et jos max 2krt päivässä riittää pikkuhousunsuojan vaihto, todennäköisesi harmitonta vuotoa...

Takaisin