Tammikuiset 2021

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ma-Ma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä kävin tänään ultrassa määrittämässä raskauden keston kun on sen verran sekaisin vielä ollut kierrot kuopuksen syntymän jälkeen. Löytyi pikku papunen, joka vastasi kooltaan 5+5. Ei saatu vielä ihan varmuudella sykettä näkyviin niin saatiin kontrolliaika 2.6. Olinkin varma että la siirtyy aika paljon eteenpäin. :)

Hei kaikille! Jokohan sitä uskaltaa tänne teidän seuraan liittyä. Tuntuu niin vaikealta ajateööa, että olen raskaana, ja että kaikki sujuisi hyvin. Varmaan siksi, että ikää on jo lähemmäs 40, mies on vielä vanhempi. Kummallakin on aiemmista liitoista lapsia, isoja jo, nuorimmaisenikin on jo kolmosella.

Huolestuttaa siksi, että olen saanut testeihin vain haamuja. En kyllä ole testannutkaan kuin niillä halvoilla rfsu.n testeillä. Viikkoja on jo kuitenkin 5+ "jotain". Minulla on viikonlopun ajan tullut punertavaa tuhruvuotoa, välillä helakampaa, välillä kirkkaampaa, muttei paljoa, eikä kipuja ole. Se kai se huolettaa, jos kaikki ei olekkaan kunnossa. Aiemmat raskauteni ovat sujuneet hyvin, ilman tämmöisiä huolia. Tuntuu niin uudelta ja oudolta, kun viime kerrasta on kauan aikaa.

Tervetuloa mukaan ja onnea plussasta! :happy: Kaikillahan kai hcg arvot nousee aika yksilöllisesti, joten ei siitä tarvi vielä huolestua. Ja toivotaan et on vaan normaalia alkuraskauden vuotoa. Hyvä merkki kun ei kipuja ole. :) Voithan sä käydä sen hcg arvon labrassa mittauttamassa, jos kovin huolestuttaa.

Mulla on aiemmista ollut todella voimakkaan viivat heti. Tosin testasin silloin apteekin omalla testillä, tai vastaavilla. En taida käydä sen kummemmin arvoja mittauttamassa, eihän sille mitään voi, jos menee kesken, tai ei lähde muuten kehittymään alkio. Aika näyttää, miten käy,päivä kerrallaan mennään. Ehkä tässä pikkuhiljaa alkaa innostua, en ole luonteeltani ollenkaan innostuja, joten se nyt ei ole mitään uutta, ettei tämä herätä suuria tunteita ulkoisesti. Mielessä enemmänkin. Miehellekin kerroin vasta eilen, se on innostuja, ja,en halunnut tuottaa pettymystä. Sen kummemmin ei eilen asiasta puhuttu, miehellä on varmaan vähän sulateltavaa ikänsä vuoksi, onhan hän jo yli viisikymppinen, lapsenlapsiakin on

Heippa kaikki :happy:

Vähän epäuskoisena vielä plussasta, mutta katsotaan miten käy tällä kertaa. Viime kuussa liityin tonne joulukuisiin, mutta sitten tuli keskenmeno. Ovulaatio tuli jo 12 päivää vuodon alkamisen jälkeen ja siitä heti tärppäsi. Tänään on 4+3, kun nyt vaan pysyisi mukana :Heartpink

Heippa kaikki :happy:

Vähän epäuskoisena vielä plussasta, mutta katsotaan miten käy tällä kertaa. Viime kuussa liityin tonne joulukuisiin, mutta sitten tuli keskenmeno. Ovulaatio tuli jo 12 päivää vuodon alkamisen jälkeen ja siitä heti tärppäsi. Tänään on 4+3, kun nyt vaan pysyisi mukana :Heartpink

Onnea plussasta ja tervetuloa joukkoon :welcome
Toivotaan että nyt kaikki menee hyvin ja loppuun asti :Heartred

Tervetuloa uusille plussanneille :)
Täällä vähän huolestuin kun viikonloppuna pahoinvointi hävisi, mutta tänään ei taas jäänyt epäselväksi.. aamulla meinasi hampaita pestessä lentää ykä, ja ihan superhuono olo kun olin töihin menossa. Siinä sitten duunikaverien kanssa samassa pöydässä yritän saada aamupalaa väkisin syötyä vaikka se meinaa samalla nousta ylös, aivan hirveetä! Mutta pakko oli vaan syödä, muuten olis työkaverit ollu ihmeissään. Ja toinen asia on kahvi, ei vaan enää uppoa, vaikka ennen mennyt monta kuppia päivässä.. ” en mä kiitos nyt ota, mä join just äsken..” :oops:

Moikka kaikille! Varovaisesti liityn seuraanne..
Tänään tein sponttaanisti raskaustestin kun menkat on pari päivää myöhässä. En odottanut mitään, sillä viime aikoina kierto on muuttunut todella epäsäännölliseksi ja meillä on takana jo 9kk yrittämistä tuloksetta. Yllätys oli melkoinen kun todella vahva plussa pamahti liuskatestiin. :) Toivon niiiiiin kovasti, että pysyy matkassa mukana. Laskureiden mukaan LA olisi 26.1. nurkilla.

Ollaan 32v ja mies 34v ja eka lapsi on yritteillä.

Tervetuloa uusille!:greet025

Me käytiin tänään miehen kanssa varhaisultrassa ja huh sitä fiilistä kun kaikki on hyvin!

Viikkoja 6+0, pirpana oli 3.5mm ja sydän pomppi siihen tahtiin että lääkärikin sanoi olevan erityisen vahva ja terve syke:Heartred Mieskin oli ihan innoissaan kun oli ensin ajatellut ettei kuitenkaan näe siitä ruudulta mitään mutta syke näkyi todella selvästi:grin

LA siirtyi kahdella päivällä, 14.1 muuttui siis 12.1. Ihanan huojentunut olo! Kaikki alkuraskauden rankat kivut loppui viikko sitten, viikko meni ilman mitään oireita ja nyt tämä viikko on alkanut etovalla fiiliksellä aina iltaisin ja rinnat on arat! Outoja mielitekoja on myös ilmaantunut, jostain syystä tekisi mieli sekoittaa sulanutta Oltermannia ihan kaikkeen:yuck:

Sattuuko kukaan teistä työskentelemään varhaiskasvatuksessa? Minulle työterveyslääkäri soittaa huomenna mahdollisesta erityis äitiyspäivärahasta, koska en voi työssäni suojautua koronaa vastaan suojavälineillä?

Mä oon kärsinyt aivan järkyttävästä pahoinvoinnista nyt viikon, aamut alkaa aina yökkäilyllä/oksentelulla ja saattaa pahimpina päivinä jatkua alkuiltaan asti.. yleensä onneksi iltaisin helpottaa hiukan. Koitan vaan väkisin syödä pieniä annoksia ja usein. On tää aika kamalaa, kun tietää joka aamu mihin tulee heräämään.. :sad001 nyt viikkoja 6+5

Sattuuko kukaan teistä työskentelemään varhaiskasvatuksessa? Minulle työterveyslääkäri soittaa huomenna mahdollisesta erityis äitiyspäivärahasta, koska en voi työssäni suojautua koronaa vastaan suojavälineillä?
Oho. Tiedätkö enemmän, mitkä alat olisi oikeutettuja erityis äitiyspäivärahaan? Siis esim. Kaupanmyyjät, tms. Vai katsotaanko, että he voivat suojautua jotenkin?

Oho. Tiedätkö enemmän, mitkä alat olisi oikeutettuja erityis äitiyspäivärahaan? Siis esim. Kaupanmyyjät, tms. Vai katsotaanko, että he voivat suojautua jotenkin?
Joo siis perustuu siihen, että varhaiskasvatuksessa ei voi välttyä kosketukselta eikä voi suojautua tai käyttää suojavarusteita

Mun vakipaikka on varhaiskasvatuksessa, mutta jäin just määräajaksi pois tehdäkseni välillä muita juttuja. :joyful: Että sattukin. Meillä kuukausi sitten pomo kyseli ettei kukaan oo raskaana. Sulla taitaa tulla nyt sit pitkä kotijakso. :shy:

Ja moi kaikille! :greet025 Oon vielä vähän ihmeissäni, kun plussasin vasta eilen pikkusen yllärinä. Esikoinen täytti äskettäin kaks vuotta, eli ihan sopivaan aikaan tulee kuopus jos kaikki menee hyvin. Nyt koitan vaan pitää pään kylmänä ja katsoa mitä tuleman pitää. :smiley-angelic003

Mut eihän raskaana olevat kuulu riskiryhmään? Ainakaan thl:n listauksessa tätä ei ole. Itse työskentelen vanhuspuolella ja jos korona iskisi yksikköömme olisin ihan normaalisti töissä ja meiltä kyseltiin halukkaita lähtemään koronayksikköön niin kun sanoin vauvahaaveista niin vastattiin ettei se ole este asialle.
Minun mielestä kuitenkin on ihan perusteltua että harkitaan ainakin tuota erityisäitiyspäivärahaa, koska eihän raskaudesta ja koronasta ole vielä kunnola tutkimustietoa.

Mä työskentelen kanssa, tosin oon nyt hoitovapaalla. Mun tietääkseni KELA on _todella_ tarkka tosta erityisäitiyspäivärahasta ja sen kriteereistä ja mä kyllä pahoin pelkään, ettei työskentely varhaiskasvatuksessa riitä heille perusteeksi. Samoin perustein kuin tuossa ylempänäkin eli raskaana olevat eivät automaattisesti kuulu riskiryhmään. Mut superhienoa, jos järjestyy, niin ei sit tarvitse sitä murehtia :Heartred Pidäthän meidät ajantasalla miten homman käy! Varmasti hyvä tieto sit muillekin varhaiskasvatuksen parissa työskenteleville mikäli tosiaan järjestyy noin :)

Mä työskentelen kanssa, tosin oon nyt hoitovapaalla. Mun tietääkseni KELA on _todella_ tarkka tosta erityisäitiyspäivärahasta ja sen kriteereistä ja mä kyllä pahoin pelkään, ettei työskentely varhaiskasvatuksessa riitä heille perusteeksi. Samoin perustein kuin tuossa ylempänäkin eli raskaana olevat eivät automaattisesti kuulu riskiryhmään. Mut superhienoa, jos järjestyy, niin ei sit tarvitse sitä murehtia :Heartred Pidäthän meidät ajantasalla miten homman käy! Varmasti hyvä tieto sit muillekin varhaiskasvatuksen parissa työskenteleville mikäli tosiaan järjestyy noin :)

Kyllä, näin on ettei kuulu riskiryhmään, mutta se perustuu siihen, että esim. Sairaalassa ja muuallla työskentelevät voivat suojautua. Varhaiskasvatuksessa ei voi. Kelan sivuilla nimenomaan mainitaan varhaiskasvatus. Tietenkin pitää ensin selvittää, että onko esimiehellä osoittaa jotain muuta turvallista työtä. Kollegani jäi viime viikolla meiltä juuri tälle erityisäitiyspäivärahalle.

Mä työskentelen varhaiskasvatuksessa esikoulussa ja en oo edes tiennyt mistään tämmösestä. Yks työkaverikin on raskaana paljon pidemmällä ja sielä sekin on ihan normaalisti... Itse siis vasta rv 4+6 enkä oo kenellekään mitään kertonut.

• Tykkään
Reaktiot: JHS
Takaisin