Tammikuiset 2021

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ma-Ma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Siis Carliina on niin oikeassa, tää foorumi on mainio vertaistukipaikka! Meillä mies ei vieläkään tajua, miksi tänne kirjoittelen kun voin hänellekin puhua :) joo, voin. Mutta ei se ole sama asia.

Tein uuden rt tänään, tuli vahva plussa. Eli siellä olisi kaveri vielä matkassa kaikesta huolimatta <3 Täytyy uusiksi soittaa neuvolaan! Ikinä ei vain noin ole holahtanut, kyllähän se pelästytti.

Ja onnea uusille plussanneille, mahtavaa <3

Millon ootte ottanu neuvolaan yhteyttä kun raskaus tullut ilmi? Milloin kannattas ottaa että ei liian aikasin. Nyt 3+6 ovulaatiosta laskien mutta jos ne vuodosta laskee niin 4+6.

Ihanaa miisamau ❤️

Onnea kaikille plussanneille ja tervetuloa mukaan.

itse soittelin kanssa tänään neuvolaan. Tuli vähän hassu olo siitä terkasta. Jotenkin puhui sekoja, mutta ens viikolla näkee sitten millanen tyyppi oikeesti on kun sinne mennään. Mies saa onneksi tulla mukaan!

Heipsan. Täällä olis laskettuaika 7.1 elikkä tällä hetkellä viikot 4+4.. Elikkä oon 27 vuotias, 4 vuotiaan sekä 10kk poikien äiti :) Lopetin ehkäsyn tossa pari kk sitte ja yllätyin kuinka nopeesti tulinkin raskaaks. Toivotaan että tämä nyt pysyy matkassa mukana. Mittään oireita ei oo kummemmin ollut, pieniä ala vatsa kipuja ja tuntuu että kokoaja vessassa pitää ravata

Ihana kuulla MiisaMau!

Mä soitin tänään ekan neuvola-ajan. Nyt 5+3 ja aika tuli viikolle 8. Mies sai tulla mukaan, kun on ensimmäinen käynti kummallakin.

Jee, meilläkin nyt eka neuvola varattu toukokuun loppuun! Laskevat tosiaan edellisistä menkoista, jolloin viikkoja olisi 5+4, luulen kuitenkin, että oikeammin on 4+6 tai 4+5 :) Onnea myös uusille plussanneille!

Edelleen ihmettelen oireettomuuttani, mutta kehottivat neuvolassa ennemmin nauttimaan kuin stressaamaan. Mutta miten sitä voi olla stressaamatta?o_O Rintojen pienen kipuilun lisäksi ainoa oire on leposykkeen nousu, mutta en muista tämmöistä edellisistä raskauksista. Onko muilla ollut sitä? Älykellosta vähän turhankin helppo seurata ja sen mukaan leposyke huitelisi jatkuvasti 85 - 95 välillä, välillä pomppaa jopa yli 100, vaikka ihan vaan istun paikallani. Kellokin jatkuvasti hälyttää korkeasta stressitasosta. Inhottava tunne, kun pumppu takoo rinnassa :inpain::nailbiting:

Niin, ja upeeta MiisaMau! :Heartred Tosi pelottavia tommoset vuodot, onneksi vaikuttaisi hyvältä nyt tuo tilanne :)

Muokattu viimeksi:
Jee, meilläkin nyt eka neuvola varattu toukokuun loppuun! Laskevat tosiaan edellisistä menkoista, jolloin viikkoja olisi 5+4, luulen kuitenkin, että oikeammin on 4+6 tai 4+5 :) Onnea myös uusille plussanneille!

Edelleen ihmettelen oireettomuuttani, mutta kehottivat neuvolassa ennemmin nauttimaan kuin stressaamaan. Mutta miten sitä voi olla stressaamatta?o_O Rintojen pienen kipuilun lisäksi ainoa oire on leposykkeen nousu, mutta en muista tämmöistä edellisistä raskauksista. Onko muilla ollut sitä? Älykellosta vähän turhankin helppo seurata ja sen mukaan leposyke huitelisi jatkuvasti 85 - 95 välillä, välillä pomppaa jopa yli 100, vaikka ihan vaan istun paikallani. Kellokin jatkuvasti hälyttää korkeasta stressitasosta. Inhottava tunne, kun pumppu takoo rinnassa :inpain::nailbiting:

Niin, ja upeeta MiisaMau! :Heartred Tosi pelottavia tommoset vuodot, onneksi vaikuttaisi hyvältä nyt tuo tilanne :)

Mulla myös hyvin oireetonta. Rinnat eivät ollenkaan kipeät tms. ja ei ole ollut pahoinvointia eikä kyllä väsymystäkään. Kyllähän aina välillä huolettaa, mutta yritän luottaa siihen, että kaikki on hyvin. Kahden viikon päästä varhaisultra, niin nähdään onko siellä ketään

Moikka
Täällä 36v kolmannen odottaja. Nyt vasta 3+4 eli hätäseen tänne tuli mut meen sit pois jos vuoto alkaa. Digi näytti 1-2 tänään. La olis näillä näkymin 15.1.2021.:)

Taas alkoi vuoto :(
Aluksi aamulla epäilin, että johtuisi su-ma yöllisestä yhdynnästä kuten kuopusta odottaessa oli, mutta tää ei tunnu loppuvan, ei ole kipuja mutta vuoto on runsaampaa kun viime viikolla, vaikkei siteeseen asti tule, mutta joka vessareissulla saa pyyhkiä huolella verta :( Neuvolan pitäisi soittaa tänään, ei ole kuulunut vielä mitään.
Tää on inhottavaa! Kun ei yhtään tiedä mistä vuoto tulee, enteileekö km vai onko harmitonta. Epätietoisuus on perseestä.

Oon kyllä niin henkisesti jo valmistautunut et km tulee kun ei tälleen aiemmissa ikinä ole vuotoja ollut.

Taas alkoi vuoto :sad001
Aluksi aamulla epäilin, että johtuisi su-ma yöllisestä yhdynnästä kuten kuopusta odottaessa oli, mutta tää ei tunnu loppuvan, ei ole kipuja mutta vuoto on runsaampaa kun viime viikolla, vaikkei siteeseen asti tule, mutta joka vessareissulla saa pyyhkiä huolella verta :sad001 Neuvolan pitäisi soittaa tänään, ei ole kuulunut vielä mitään.
Tää on inhottavaa! Kun ei yhtään tiedä mistä vuoto tulee, enteileekö km vai onko harmitonta. Epätietoisuus on perseestä.

Oon kyllä niin henkisesti jo valmistautunut et km tulee kun ei tälleen aiemmissa ikinä ole vuotoja ollut.

Voi ei! Tsemppiä. :arghh::Heartred Inhottava tilanne. Toivottavasti olisi hematooma.

Taas alkoi vuoto :sad001
Aluksi aamulla epäilin, että johtuisi su-ma yöllisestä yhdynnästä kuten kuopusta odottaessa oli, mutta tää ei tunnu loppuvan, ei ole kipuja mutta vuoto on runsaampaa kun viime viikolla, vaikkei siteeseen asti tule, mutta joka vessareissulla saa pyyhkiä huolella verta :sad001 Neuvolan pitäisi soittaa tänään, ei ole kuulunut vielä mitään.

Mulla kanssa tänään pyyhkiessä tuli verta. Nyt odotellaan meneekö kesken tämänkin taas... Olihan se ollut suurin ihme, että lasta ei olisi joutunut 4 vuotta tekemään...

Mulla kanssa tänään pyyhkiessä tuli verta. Nyt odotellaan meneekö kesken tämänkin taas... Olihan se ollut suurin ihme, että lasta ei olisi joutunut 4 vuotta tekemään...

Oi ei :( Paljonkinko?
Niin isot tsempit sulle sinne <3 Toivon et täysin harmitonta <3

Mä oon vuotanut tosiaan koko päivän, nyt jopa vähän siteeseen asti. Alkaa tää epätietoisuus meneekö kesken vai ei ärsyttää.

Oi ei :sad001 Paljonkinko?
Niin isot tsempit sulle sinne :Heartred Toivon et täysin harmitonta :Heartred

Mä oon vuotanut tosiaan koko päivän, nyt jopa vähän siteeseen asti. Alkaa tää epätietoisuus meneekö kesken vai ei ärsyttää.

Mä kävin tänää mittaa verikokeella hcg, viikon päästä olis sit uus mistä näkee onko noussu vai laskenu. Ei tarvi sit ainakaa pidempää olla epätietoisuudessa :oops: Ootko miettiny että menisit kanssa verikokeisii?

Mä kävin tänää mittaa verikokeella hcg, viikon päästä olis sit uus mistä näkee onko noussu vai laskenu. Ei tarvi sit ainakaa pidempää olla epätietoisuudessa :oops: Ootko miettiny että menisit kanssa verikokeisii?

Enpä ole tiennyt et mittaavat! :oops: Mulle aina sanottu ettei mitään tollasia verikokeita oteta. Pitänee neuvolasta kysyä lähetettä jos eivät ultraa. Kiitos hei tästä vinkistä!

Jotenkin pelkäsin tätä ku meen ja varaan neuvolan ni eiköhän mulla alkanu tossa tunti sitte vuoto. Ei minkään näkösiä kipuja, en tosiaan olis huomannu ellen olisi vessassa käyny ennen nukkumaan menoa. Ihan kirkasta on tuo vuoto ja ei mitään hyytymiä tai mitään mukana. Ja siis en ole ikinä käynyt tämmöstä läpi vaikka lapsia onkin, niiden kohdalla mulla ei vuotoa ollut missään vaiheessa niin mitä ihmettä mä teen nyt?! Soitin sairaalalle ni sanovat että tyhjenee kyllä itekseen että ei tarvi näytille mennä, noh sitte aloin miettimään mitä jos tää ei menekkään kesken et tää on ny jotai ihan muuta?? Odotanko nyt ja katon kauan vuoto kestää ja teenkö joskus uuden testin vai mitä? Neuvoja kiitos :sad001:sad001

Jotenkin pelkäsin tätä ku meen ja varaan neuvolan ni eiköhän mulla alkanu tossa tunti sitte vuoto. Ei minkään näkösiä kipuja, en tosiaan olis huomannu ellen olisi vessassa käyny ennen nukkumaan menoa. Ihan kirkasta on tuo vuoto ja ei mitään hyytymiä tai mitään mukana. Ja siis en ole ikinä käynyt tämmöstä läpi vaikka lapsia onkin, niiden kohdalla mulla ei vuotoa ollut missään vaiheessa niin mitä ihmettä mä teen nyt?! Soitin sairaalalle ni sanovat että tyhjenee kyllä itekseen että ei tarvi näytille mennä, noh sitte aloin miettimään mitä jos tää ei menekkään kesken et tää on ny jotai ihan muuta?? Odotanko nyt ja katon kauan vuoto kestää ja teenkö joskus uuden testin vai mitä? Neuvoja kiitos :sad001:sad001

Mulla oli viime viikolla vain pieni vuoto, neuvola käski odottaa viikon ja tehdä uus rt ja soittaa tuloksesta.

Mä alan epäileen, että mulla tää vuoto on nyt km :( Edelleen vuotaa, nyt 24h vuotanut. Ei kipua, eikä siteelle asti mutta ihan kirkasta verta ilman hyytymiä joka vessa reissulla saa reilusti pyyhkiä.
No, katsotaan mitä käy. Uusin taas testin sit ku vuoto joskus loppuu ellei neuvola ohjeista ultraan. Kun ei sieltä soitettu eilen kuten piti.

No mulle soitetaan neuvolast 12.15 ni kysäsen sieltä just tota että pääsiskö ens viikol ultrassa käymään kattoo että menikö tää ny kesken vai mitä... kyllä suoraa sanottuna vituttaa...

Mä sain pari vuotta sitten keskenmenon noin rv 6 ja sillon aloin vuotaan suht runsaasti kirkasta verta ilman kipuja, muutaman päivän päästä tais tulla pieniä hyytymiä. Ei juuri eronnut kuukautisista, vähän runsaampaa vain vuoto ja kipuja ei ollut missään kohtaa. Toivottavasti pääset kuitenkin ultraan varmistamaan asian! Mulle muistaakseni ohjeistettiin vain tekemään raskaustesti parin viikon päästä ja sen tein ja puhdas nega oli. Ei muita toimenpiteitä.
Toivon kuitenkin että teidän vuodot olisivat harmittomia!:Heartred

Takaisin