Tammikuiset 2021

Viimeisten kuukautisten alkamisesta, näin neuvolassakin lasketaan. MiisaMaun mainitsema laskuri on hyvä, saa muutettua kiertopäivien määrän. "Tärppiajankohdan" mukaan määrittäminen melko vaikeaa, ellei ole olleet tosi selkeät ovisoireet/tikutellut ym.. Ekassa ultrassa kuitenkin se lopullinen laskettu aika määritellään. Sinne asti riittää hyvin se kuukautisista laskettu arvio.

Mulla kahdessa ekassa raskaudessa ultrassa siirretty laskettua parilla viikolla eteenpäin, mikä on hyvin tavallista jos kierto epäsäännöllinen tai pitkä. Nyt kolmannen kohdalla uskon tuntevani kroppani, joten tiedän la:n kahden päivän tarkkuudella suuntaan tai toiseen.
 
Joo just tuota laskuria oon kokeillutkin. Eli mennään siis kuukautisten mukaan, joten täällä oltais siis 3+5 tällä hetkellä.

*muoks. just tein testin ja kuitenkin aika selkeä viiva ja jos hCG-hormonin tuotanto vasta alkaa neljännellä viikolla ja mulla kuitenkin tänään ja maanantaina ilmestynyt viivat (laskurin mukaan viikot 3+3 ja 3+5) niin kuulostaa jo heti, että olisin kyllä pidemmällä noissa viikoissa. Toki eihän se varmaan tässä vaiheessa oo niin justiinsa vielä?!
 
Muokattu viimeksi:
Taisin liian aikaisin innostua, taisi kesken mennä. Alkoi yhtäkkiä verinen vuoto :sad001

Voi ei! Toivotaan, että ei kuitenkaan meinaisi mitään, vaan olisi harmitonta vuotoa. Mulla tuli aikanaan esikoisen kanssa ihan reippaastikin verta alussa, hulahti oikein housuihin ja vähän pari päivää sen jälkeenkin ja myös erikseen vielä kuukautta myöhemmin. Käytiin päivystyksessä tarkastamassa tilanne ja sydän oli juuri alkanut lyödä. Väärä hälytys siis! Toivottavasti sinullakin❤
 
Kiitos naiset :Heartred
Vuoto loppui eilen päivällä yhtä nopeasti kun alkoi. Eilen ei vuotanut yhtään enää, tänään aamulla tuli vain rusehtavaa tuhrua kerran.

Eilen soitin neuvolaan ja peruttiin aika. Neuvolassa epäilivät kyllä vaarattomaksi, kun ei ole ollut kipuja, kramppeja ja vuotokin oli vain yksi veri-lima holahdus. Kehoitti tekemään testin viikon päästä uudelleen ja soittaa jos pos. niin ultraan.
Tekisi mieli tehdä testi heti, mutta pakko kai malttaa mieli ainakin maanantaihin.
Etovaa oloa ollut illalla, yöllä ja aamulla. Nyt ihan normi olo, paleltaa mutta ei muuten mitään tuntemuksia :sad001
 
Muokattu viimeksi:
Onneksi vuoto ainakin toistaiseksi loppui :Heartred Se kyllä pelästyttää aina. Onneksi useimmiten vaaratonta, (mulla oli kuopuksesta vuotoa enemmän ja vähemmän noin 6,5 viikkoa ennen vk15) toivotaan, et sunkin pikkuisella olisi hyvät vauvaliimat ja tarrasukat käytössä:love7
 
Kiitos naiset :Heartred
Vuoto loppui eilen päivällä yhtä nopeasti kun alkoi. Eilen ei vuotanut yhtään enää, tänään aamulla tuli vain rusehtavaa tuhrua kerran.

Eilen soitin neuvolaan ja peruttiin aika. Neuvolassa epäilivät kyllä vaarattomaksi, kun ei ole ollut kipuja, kramppeja ja vuotokin oli vain yksi veri-lima holahdus. Kehoitti tekemään testin viikon päästä uudelleen ja soittaa jos pos. niin ultraan.
Tekisi mieli tehdä testi heti, mutta pakko kai malttaa mieli ainakin maanantaihin.
Etovaa oloa ollut illalla, yöllä ja aamulla. Nyt ihan normi olo, paleltaa mutta ei muuten mitään tuntemuksia :sad001

Kuulostaa kyllä positiiviselta sen suhteen, että olisi väärä hälytys ❤️ Toivotaan parasta!
 
Onko kellään ollu tässä tai mahdollisesti edellisissä raskauksissa kovaakin kramppeja alavatsalla? Siis menkka/ovulaatiokipujen tyyppistä jomotusta?
 
Itsellä ollut parina päivänä koviakin kramppeja tai sellaista ihmeellistä kipuilua. Käynyt monta kertaa tarkistamassa että onko jotain vuotoa alkanut. Toivottavasti kuitenkin olis ihan asiaan kuuluvaa.
 
Minulla myös menkkatuntemuksia ja pari terävämpää tuikkausta, mutta oletan, että ne kuuluu asiaan...
 
Onko kellään ollu tässä tai mahdollisesti edellisissä raskauksissa kovaakin kramppeja alavatsalla? Siis menkka/ovulaatiokipujen tyyppistä jomotusta?

Kyllä, kaikissa kolmessa raskaudessa ollut. Toki melko lyhyitä "kramppeja", mutta inhottavia, kun monesti samoihin aikoihin tulee vv ryöppyjä ja pakko päästä tarkistamaan onko verta... Mut ihan normaalia pienet krampit, nippailut ym...
 
Onko kellään ollu tässä tai mahdollisesti edellisissä raskauksissa kovaakin kramppeja alavatsalla? Siis menkka/ovulaatiokipujen tyyppistä jomotusta?

Mullakin on useamman kerran tullut suht kivuliaitakin kramppeja vasemmalle puolelle alavatsaa. Loppunut kuitenkin joka kerta todella nopeasti. Ensimmäinen tuli varmaan noin viikko sitten, ainakin rtesti on kuitenkin vain vahvistunut sen jälkeen.
Lisäksi aina krampin yhteydessä lorahtanut hieman vv, jolloin oon aina säikähtänyt et nytkö alkoi vuoto..
 
Mullakin eilen ihan perus menkkakipuja ja eilen piti alkaa menkat jos olis alkanut (ollu tosi säännöllinen rytmi niissä) ja illan aikana välillä oli pakko käydä kurkkii ettei oo tullu verta, mut ei alkanut. Tänään aamulla tosiaan kerroin nyt miehellekin ja ensimmäinen kun kyseessä ni aika jännä aamu oli. Kovasti tässä pohditaan että milloin uskaltais/olis järkevää jollekin kertoa asiasta
 
Liityn myös tänne ketjuun, itsellä nyt omien laskujen mukaan 5+0 ja plussasin ekan kerran viime sunnuntaina. Ollut enemmän tai vähemmän menkkamaisia tuntemuksia siitä lähtien ja tänään on kolotellut aika paljon munasarjojen kohdalta varsinkin oikealta puolelta, ja särky säteilee jopa oikeaan jalkaan. Onko muilla tällaista jatkuvaa kolottelua, vai mahtaakohan olla normaalia..? Olen myös heräillyt joka yö aamuyöstä kun on ollut levoton olo ja vatsassa tuollaista kolottelua ja vähän paineen tunnetta.
 
Takaisin
Top