Tammikuiset 2021

Mulla on kanssa kolmatta päivää päänsärkyä :confused: On kyllä hartiatki tosi jumissa et oon olettanu että johtuu siitä.
 
Mullakin alkanut ihme päänsärkykausi :hungover:
Oli pakko vihdoin taipua ja hakea Panadolia apteekista.
Mutta muuten kuuluu hyvää :happy: Meillä nyt 12+6 tänään. Nyt näin nt-ultran jälkeen voi alkaa pikkuhiljaa ostelemaan kaikkea tarpeellista huoletta.
 
Täällä 15+4. Päätä särkenyt takaraivosta nyt 4 päivää putkeen. Mulla on joskus rajujakin migreeneitä, joita ei onneksi ole raskausaikana ollut. Pelottaa vaan välillä jos tämä pääkipu yltyy migreeniksi, kun niitä lääkkeitä ei tietenkään voi ottaa. Uskon kuitenkin olevan ns. Hormonaalista pääkipua. Muuten olo on hyvä paitsi, että hengästyy helpommin. Oltiin juuri lofooteilla huiputtamassa tuntureita ja lisäksi huiputettiin kilpisjärven Saana. Piti pitää usein levähdys taukoja, ettei sykkeet huidellut liian korkealla. Lisäksi käytiin kiertämässä vielä pieni karhun kierros Kuusamossa. Hyvin jaksoi!
 
Aika yleiseltä oireelta pääkivut vaikuttaa :sad001 Ehdin jo luulla, et siltä säästyin, mutta kuinka ollakaan on kaks viimestä päivää mennyt töissä silmiä siristellen ja hammasta purren. Onneks pian taas viikonloppu! Ja tsemppiä meille :)
 
Mullakin särkee välillä päätä, mut raskautta todennäköisempänä syynä pidän todella huonoa juomista ja niska jumia.

Tsemppiä kaikille, joilla särky on hormonaalista!
 
Pitipä vielä kirjoittamani, että raskaana olo on ihan perseestä. :banghead: Synnyttäminen on ihan jees ja tää toinen lapsi on toivottu, mutta tän loisvaiheen voisin jättää väliin. Ja mulla ei tosiaan oo mitään fyysistä vaivaa. Mä vaan en pidä raskaana olosta. Edes ne potkut ja liikkeet ei ihastuta. Niitä on kiva tuntea, et tietää kaiken olevan hyvin, mut muuten lähinnä ärsyttää nekin.
Pahoittelut, tästä tuliki valitusvirsi.

P. S. Nyt oon satunnaisesti tuntenut niitä liikkeitäkin. :woot: Rv 15+5
 
Täällä 15+4. Päätä särkenyt takaraivosta nyt 4 päivää putkeen. Mulla on joskus rajujakin migreeneitä, joita ei onneksi ole raskausaikana ollut. Pelottaa vaan välillä jos tämä pääkipu yltyy migreeniksi, kun niitä lääkkeitä ei tietenkään voi ottaa. Uskon kuitenkin olevan ns. Hormonaalista pääkipua. Muuten olo on hyvä paitsi, että hengästyy helpommin. Oltiin juuri lofooteilla huiputtamassa tuntureita ja lisäksi huiputettiin kilpisjärven Saana. Piti pitää usein levähdys taukoja, ettei sykkeet huidellut liian korkealla. Lisäksi käytiin kiertämässä vielä pieni karhun kierros Kuusamossa. Hyvin jaksoi!


Ai että, tommonen reissu ois mulla haaveissa, mahdollisesti päästään jopa toteuttaan se ens kuun lopussa jos saan lomaa töistä :) kauan teillä oli tolle reissulle varattuna aikaa? :)
 
Ai että, tommonen reissu ois mulla haaveissa, mahdollisesti päästään jopa toteuttaan se ens kuun lopussa jos saan lomaa töistä :) kauan teillä oli tolle reissulle varattuna aikaa? :)
Me oltiin 12 päivää mutta siis viikossa ehtii hyvin. Tehtiin matkalla erinäisiä lenkkejä ja koukkauksia. Suosittelen. Oli ihanaa
 
Me tehtiin hyvin samantyylinen reissu suomen ja ruotsin Lappiin ja lofooteille toissa kesänä kun odotin esikoista. Oltiin 10 päivää. Raskauden aikana nämä viikot on varmaan paras aika vaellukselle, kun ei ole enää pahoinvoiva mutta maha ei ole vielä tiellä :)
 
Tänään oli taas neuvola ja huh mikä show! 15+1 tänään ja ei meinattu pulssia löytää kun vauva paineli kovaa vauhtia karkuun minkä ehti samalla potkien hoitajaa näpeille koko ajan:joyful: Itse en tuntenut vielä mitään mutta hoitaja oli yllättynyt siitä miten liikkuvainen kaveri siellä oli jo näillä viikoilla ja ennusti että itsekin alan tuntemaan potkuja jo varmaan hyvinkin pian! Kuulemma kohtu on selkeästi edessä ja istukka takana niin tää toki helpottaa liikkeiden tuntemista.:grin Mies on nyt varma että siellä porskuttaa seuraava fudiksen supertähti kun osaa potkia jo nyt noin kovaa:grin
 
Se on kyl ihanaa kun niitä potkuja alkaa tuntumaan. Täällä nyt rv 16+1 itse jo potkuja välillä tuntee mut mies ei ihan vielä, mut toivottavasti pian :happy:
Täällä myös istukka takana niin helpottaa osaltaan tätä.:happy:
 
Mulla oli sokerirasitus jo viikolla 14, koska suvussa on diabetestä. Olen normaalipainoinen ja raskausdiabetes diagnoosihan sieltä tuli. Yllätyin kovasti ja harmittaa. Paastosokeri oli yli viitearvon eli 5,6.
Onko muilla ollut vielä sokerirasitusta?
Nyt on menossa viikko 14+5.
 
Mulla oli sokerirasitus jo viikolla 14, koska suvussa on diabetestä. Olen normaalipainoinen ja raskausdiabetes diagnoosihan sieltä tuli. Yllätyin kovasti ja harmittaa. Paastosokeri oli yli viitearvon eli 5,6.
Onko muilla ollut vielä sokerirasitusta?
Nyt on menossa viikko 14+5.

Tsemppiä sinne! :Heartred

Mulla rasitus edessä vasta viikoilla 24-28, ilmeisesti mun suvussa olevia diabetes-tapauksia yhdistettynä mun ylipainoon ja ikään ei nähty tarpeeksi isoksi riskiksi. :dontknow Onko muuten kellään radi-diagnoosin saaneella ollut pissaliuskatesteissä mitään poikkeavaa?
 
Mulla oli sokerirasitus jo viikolla 14, koska suvussa on diabetestä. Olen normaalipainoinen ja raskausdiabetes diagnoosihan sieltä tuli. Yllätyin kovasti ja harmittaa. Paastosokeri oli yli viitearvon eli 5,6.
Onko muilla ollut vielä sokerirasitusta?
Nyt on menossa viikko 14+5.

Mulla oli just tänään sokerirasitus koska edellinen vauva oli yli 4,5kg syntyessään. Nyt rv 16+1
 
Mulla oli sokerirasitus jo viikolla 14, koska suvussa on diabetestä. Olen normaalipainoinen ja raskausdiabetes diagnoosihan sieltä tuli. Yllätyin kovasti ja harmittaa. Paastosokeri oli yli viitearvon eli 5,6.
Onko muilla ollut vielä sokerirasitusta?
Nyt on menossa viikko 14+5.

Itsellä kanssa oli sokerirasitus viikolla 15+3 koska suvussa diabetesta. Normaalipainoinen olen itse. Tulokset olivat omalla kohdalla normaalit.
 
Mulla kans pitäis tehdä nyt alussa sokerirasitus mutta kun oon vielä pahoinvoiva ja kaikki sokerien saattaa oksettaa, niin en oo vielä uskaltanut mennä.
 
Mulla oli eilen rasitus, aamulla tulokset oli hyvät. Paasto 5,2 ja raja 5,3. Olisimpa jo nyt jäänyt kiinni radista... syksyllä uudestaan..
Otan puheeksi maanantaina lääkärille, josko voisin alkaa seuraamaan jo paasto arvoja, kun viime raskaudessa paasto oli ongelma.
Nyt siis 16+4
 
Mulla tuo sokerirasitus ylihuomenna (vk18), kun 2-tyypin diabetestä suvussa. Ahdistavaa aatella sitä pitkää pätkää täysin syömättä :inpain:
 
Takaisin
Top