Tammikuiset 2019

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vaiana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
10+3 ja pahoinvointi alkaa pikkuhiljaa helpottaa. Onko muilla jonkovia selkäkipuja? Mulla yöllä vaan selkä kipeytyy ihan kauheasti! Ois kiva kun edes yöt sais nukkuu rauhassa ilman vessakäyntejä, kipuja ja levottomia jalkoja, mut ei...
Nuorimmainen (syksyllä 3v) jätti nyt päiväunet pois niin ei mulla oo enää mahollista korvata pätkittäisiä ja huonoja yöunia päikkäreillä.
Yritän välttää särkylääkkeitä, mut pitänee tota selkäkipuu lääkitä, että sais nukkuu vähän paremmin.

Minäpä poistun täältä ryhmästä :sad001 kirjottelin tonne Doppler ketjuun aiemmin jo huoliani, kun ei oo 1,5vkon löytynyt sydänääniä. Tosin kuultiin juhannusaattona ensimmäisen (ja viimeisen) kerran niin en ihan hirveästi osannut huolestua. Olihan toukka vielä pieni ja Mulla istukka edessä. Eilen siirsin np Ultran vuoksi neuvola aikaa ja samassa kerroin huoleni. Ihana th otti mut melkeen heti ja yritti etsiä 20min tuloksetta. Laittoi päivystyslähetteen tyksiin ultraan ja siellä todettiin että kehitys loppunut jo 8+0. 8+0 kävin Ultrassa missä kaikki "oli hyvin" ja 9+0 kuultiin se syke. Eli on ollut kehittymättä elossa ainakin viikon. Olo on niin tyhjä, eilen tuli 11+0 ja ajatteli että pian riskiviikot ohi "eihän enää mitään voi käydä" miehen kanssa itketty vaan. Nyt tyhjennys kotona.. Ihanaa raskausaikaa teille muille, nauttikaa vaikka olis miten pahaolo ja kiukuttais!:Heartred
Voi Iima, toi on ihan hirveetä. Paljon voimia sinne :Heartred

Sussu83: Minulla nyt 10+4 ja tällä viikolla selkäkipu vaivannut! Mulla tuntuu enempi istuessa ja liikkeelle lähtiessä, nukuttua olen vielä saanut, toki vähän aikaa menee sopivaa asentoa etsiessä. Kai sitä pitäis aktivoitua selkälihasliikkeitä (ja lantionpohjaa) tekemään, viimeiset viikot menneet niin unessa, ettei ole oikein jaksanut mitään..

Huomenna 14+0; vihdoin olo helpottaa! Kilpirauhasen liikatoiminta olikin alkuraskauden aiheuttama häiriö,ja nyt ovat arvot lähteneet ihan itsestään korjaantumaan Olen niin huippuonnellinen,että tilanne olikin vain ohimenevää,eikä tarvinnut mitään myrkkyjä aloittaa syömään. Mites muilla,joko olette ottaneet mammavaatteet käyttöön? Itselle ei mahdu enää normaalit housut lainkaan,ja ei tätä muutenkaan enää peitellä :grin

Viikko ja 6 päivää nt-ultraan. Ei jaksais millään odottaa! Laittoivat ensin vielä maanantaille ajan, mut sain onneks siirrettyä perjantaille.
Jatkuva pissaaminen, usein toistuva nälkä, iltojen huonot olot ja hermojen olemattomuus on mun ongelmat. Edellisessä raskaudessa kävin loppuajasta 40 kertaa vuorokaudessa pissalla, toivottavasti ei yksösen kanssa oo nyt yhtä ramppaamista.

Myöhännäisherännäinen täällä hei!:) La 25.1. ja nyt eletään viikkoja 11+2. Yhtään oikeeta havaintoa ei masukista vielä raskausoireita ja plussatestejä lukuunottamatta ole. Tän vuoks on ollut melko epävarmat fiilikset koko asiasta. Ekassa neuvolassa eivät kuunnelleet sydänääniä, koska huonot vehkeet jne. Niskaultra (= eka oikea havainto) vasta 19.7. Jännittää! :eek:

Mites muilla,joko olette ottaneet mammavaatteet käyttöön? Itselle ei mahdu enää normaalit housut lainkaan,ja ei tätä muutenkaan enää peitellä :grin

Kohta saa mammavaatteita alkaa itsekin kaivella! Ei vain oikein löydy omista jemmoista mitään kesäistä.. :cool: Esikoisesta maha alkoi näkyä ehkä rv 20, mutta selkeesti nyt kakkosen kohdalla ihan eri meininki.. :meh:

Miten muilla on olo? Jotenkin oon elänyt toiveessa että tää pahaolo ja väsymys väistyisi mutta loppua ei näy. Saattaa mennä päiviä että oksennan kaiken ulos. Väsymys tuntuu vain pahenevan. Saatan nukkua kunnon yöunet ja pari tuntia nousemisen jälkeen on jo nukuttava päiväunet. Neuvolalääkäri vain tuputti sairaslomaa mutta eihän se mitään "auta". Ei tarvitsisi töitä jaksaa mutta ei se oloa helpota. Jotenkin masentaa kun ei jaksa mitään! Ennen touhusin aamusta iltaan ja tein paljon töitä. Tänäänkin oli saavutus tehdä ruoka ja pestä koneellinen pyykkiä. Kauhulla odotan maanantaita kun pitää loman jäljiltä palata tekemään yövuoroa

Täällä olot tasasen huonot.. :yuck: Aamulla, päivällä ja etenkin illalla. Taaskin ihan erilaista kuin esikoisen kohdalla. Ei tällasta iltapahoinvointia oo ollu, eikä se tunnu lähtevän pois tekis /söis mitä tahansa. Mikään ruoka ei muutenkaan tunnu menevän alas ja kaupassa käynnit on tuskaa. Edelliskerralla sama oli vasta loppuraskaudessa. Onneks ite saa ensimmäistä kertaa vuosiin olla kesälomalla, töissä lounasajat tuossa kesäkuun puolella oli jotain ihan hirveetä.. :wtf:

Ja paha olo vaan jatkuu, illat etenkin etoo ja kunnolla. Väsymys ei sekään ole pahemmin helpottanut. Tässä vaiheessa muita raskauksia on ollut jo energinen keskiraskauden vaihe. Onni on että sain 5 viikon kesäloman tähän väliin, saa edes vähän enemmän levätä vaikka lapset pitävät toki kiireisenä ihan tarpeeksi

Täällä just sama! Vähistä lepohetkistä pitää huolen supertouhukas 2-vee, joka ei äidin turhia anna makailla vaikka loma onkin :grin

Tää mua ahdistaa hirveesti. Huomenna ultra, olo on ollut hyvin normaali ja ei-raskaana-oleva, ja sit kun selailee todennäköisyyksiä, tilastoja ja tähän mennessä tulleita hyviä uutisia niin kyllä pelottaa että huonot uutiset napsahtaa :sad001

Tässä juurikin se syy miks en ole ite "uskaltanut" tännekään aiemmin kirjoitella tai oikein edes intoilla koko raskaudesta. Jostain syystä on tositosi epävarma olo tästä. En edes tiiä miksi. :sad001 No, pari viikkoa vielä ja sitten tiedetään :wideyed:

Myöhännäisherännäinen täällä hei!:) La 25.1. ja nyt eletään viikkoja 11+2. Yhtään oikeeta havaintoa ei masukista vielä raskausoireita ja plussatestejä lukuunottamatta ole. Tän vuoks on ollut melko epävarmat fiilikset koko asiasta. Ekassa neuvolassa eivät kuunnelleet sydänääniä, koska huonot vehkeet jne. Niskaultra (= eka oikea havainto) vasta 19.7. Jännittää! :eek:

Sama täällä. Varhaisultrassa en käynyt ja nt vasta 13.7. Neuvolassa kuului toissa pe sydämen syke mutta sekin on toki voinut jo hiipua. Mene ja tiedä. Viimeksi oli nt-ultrassa niin huonoja uutisia, että en halua etukäteen edes ajatella asiaa.

Tänään 12+0

Mulla on huomenna niskaultra ja ihan hirveä paniikki nyt jo :confused2 vaikka kaikki mennyt hyvin ja olen nähnyt elävän pikkuisen kerran jo varhaisultrassa, mutta silti vaan pelottaa kaikki mahdollinen ...

Kiiamaria, oot kyllä aika sissi! Jaksamista olojen kanssa!

Marjaa onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Mä pääsin tänään töihin, kere! Toivottavasti pahoinvointi on nyt kokonaan helpottanu eikä vaan helpompi jakso kysees.

Moro!

Täällä Tampereelta 35v. uudelleen synnyttäjä. Nyt meneillään viikot 14+1, LA 7.1.
Uutena asiana raskausdiabetes, joka todettiin paastosokerista, sokerirasituksessa, nyt kotiseurannassa ei (vielä) poikkeavia arvoja ole ollut.

Isompia sisaruksia löytyy kaksi, edellisestä parisuhteesta, ikäeroa tulee vanhemman lapsen kanssa karvaa vaille 13v.

Ps. Olen ollut sivuston käyttäjänä vuosia sitten, en muista edes omaa nimimerkkiäni. Alkuun oli sisäänkirjautumisen kanssa vaikeuksia, kun ei tahtonut huolia sivuille minua, ilmoitti vaan, että luodut tunnukset käytössä jo, vaikeuksien kautta voittoon.

Moi taas!

Tänään neuvolassa kuultiin kaksosten sydänäänet ekaa kertaa ja kyllä siinä molemmilla silmät kostui... Hauska huomata että meidän vauvoilla on jo selkeät luonne-erot: A-vauva on aina ihan innoissaan kun tutkitaan ja B taas menee karkuun ja kääntää selkää. Ultrassa oli sama homma pari viikkoa sitten. B on rauhallisempi liikkeissään, A taas hirmu energinen. Samankokoisia pikkuisia ovat, mutta meillä vahva tunne että ovat tyttö ja poika. Onko muilla jo tällaisia tuntemuksia?

Terkkuja neuvolasta.. Kävin ns.ylimääräisellä käynnillä tämän tilani takia ja koitettiin sydänääniä kuunnella,mutta ei löytynyt tempuista huolimatta;nyt vk 10+2 varh.ultran mukaan. Viimeks kävi huonosti,kun ei ääniä kuulunut,mä en nyt halua uskoa,että sama toistuu jälleen. Vaikka kuinka yritti rauhoitella,että näin käy monesti,niin silti sitä miettii. En vaan kestä ajatusta ensi viikon ultrasta,että löydös on huono.

Meillä ei kans samoilla viikoilla kuulunu sydänääniä viel mutta jostain syystä päähän on iskostunu epäilys kaksosista... tuon ja runsaan energian kulutuksen takia... syön 30 min- 1h välein

Onko täällä muuten ollut juttua sokerirasituskokeista? Onko teille suositeltu ja millä perustein? Itse olin ihmeissäni, kun ei ole aiempien raskauksien takia tarvinnut käydä, eikä ole aiemmin häikkää ollut ja nyt pitäisi kuulemma mennä, koska veljelläni on diabetes..:yuck:

Voin sanoa ett jos ei diabetesoireita nii ei oo paha reissu... itelle autto se sokerilitku vaan ku ei ollu aamulla syöny[emoji28]

Takaisin