Tammikuiset 2019

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vaiana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
En ole kertonut kuin yhdelle läheiselle työkaverille. Häneen voin luottaa, ja hän tarvittaessa jeesaa mua tilanteissa, jos mulle iskee tosi huono olo tai muuta sellasta.

Ajattelin kertoa pomolle ja muille työkavereille sit kun nt-ultra on ohi. Jännittää vähän jo etukäteen minkälaisen vastaanoton saan asialle. Oon tietysti nainen perheenperustamisiässä, että ei se silleen voi tulla kellekään niin kovin suurena yllätyksenä. :)

Mäkään en ole kertonut vielä töissä ja yritän pitään tän salassa niin pitkään kuin mahdollista. Ainakin kesäloman loppuun asti. Ehkä loman jälkeen voin harkita kertomista, mikäli silloin vatsa jo on pyöristynyt. Yhtään kun en tiedä millä viikoilla se alkaa näkymään kun on ensimmäinen tulossa.

Ite jouduin kertomaan töissä heti kun plussasin, on semmonen työ. Pari kaveria tietää. En tiiä millon muille kertoisin.

En oo kertonu töissä kun työt alkaa vasta elokuussa.. Sitte vissii tarvii jossai vaiheessa kertoo..

Mulla alkaa työt vasta 21.10 ja pois oon ollu 3,5v:joyful: ajattelin rakenneultran jälkeen soitella pomolle ja sanoa etten kauhean pitkään meinaa töissä olla:angelic:

Mä oon kertonu läheisimmille työkamuille.. meillä siis iso työyhteisö. Kaikki ollut tosi onnellisia :)

Mä olen kertonut kanssa lähimmille tiimiläisille. Itsellä on myös sellainen työ,että kaikkea en saa tehdä nyt raskausaikana.

Mä en ole uskaltanut kertoa raskaudesta vielä kuin vaan parhaalle ystävälle, olen nähnyt jo painajaisiakin siitä ettei vauvalla ole kaikki kunnossa. Pelottaa siis kertoa vielä muille, vaikka olen varma että esim. äitini epäilee jo jotakin, kun en normaaliin tapaan juo kahvia sitä viittä kuppia (olen jättänyt kahvin juomisen kokonaan) heillä kylässä ollessamme. Torstaina olisi ensimmäinen nvlalääkäri ja toivon, että saisin kuulla edes sydänäänet. Voi kunpa ultraan pääsisi jo (vasta 27. päivä :() ja kaikki olisi kunnossa..

Terkkuja neuvolasta.. Kävin ns.ylimääräisellä käynnillä tämän tilani takia ja koitettiin sydänääniä kuunnella,mutta ei löytynyt tempuista huolimatta;nyt vk 10+2 varh.ultran mukaan. Viimeks kävi huonosti,kun ei ääniä kuulunut,mä en nyt halua uskoa,että sama toistuu jälleen. Vaikka kuinka yritti rauhoitella,että näin käy monesti,niin silti sitä miettii. En vaan kestä ajatusta ensi viikon ultrasta,että löydös on huono.

Terkkuja neuvolasta.. Kävin ns.ylimääräisellä käynnillä tämän tilani takia ja koitettiin sydänääniä kuunnella,mutta ei löytynyt tempuista huolimatta;nyt vk 10+2 varh.ultran mukaan. Viimeks kävi huonosti,kun ei ääniä kuulunut,mä en nyt halua uskoa,että sama toistuu jälleen. Vaikka kuinka yritti rauhoitella,että näin käy monesti,niin silti sitä miettii. En vaan kestä ajatusta ensi viikon ultrasta,että löydös on huono.
Voi lähetän sinne kaikki mahdolliset positiivisuuden ja onnen tuulet, että kaikki kuitenkin olisi ihan mallikaasti:Heartred

Ei iha mennyt putkeen tää "salassapito".Olin työreissulla nyt sunnuntaista-tähän päivään. Eilen mentiin porukalla sitten normaaliin tapaan käymään illalla syömässä ja muutenkin viettää aikaa. Noh, pahaolo kun on 24/7 mut syödä pitäs niin siihe asti meni kaikki hyvin kun lähdettiin takaisin majoitukseen... matkaa pari kilsaa ja se syöty ruokahan alkoi pyrkimään pihalle heti ulkona:hungover: siihen sit illallinen ruusupuskaan kaikkien silmien edessä. Ei auttanut enää selittelyt kun olen äärettömän huono valehtelemaan. Lupasivat kyllä pitää omana tietonaan mutta yksi näistä on ison päällikön hyviä kavereita joten epäilen vahvasti että on siellä jo tieto.

Oi että toivottavasti kaikki hyvin!

Toivotaan todella että kaikki hyvin. Onhan nämä vielä niin varhaisia viikkoja ettei vain vielä kuule helposti sydänääniä. Mulla on kotona jossain doppleri mutta en ole kaivanut sitä esiin. Todennäköisesti stressaisin ihan hirveästi jos en löytäisi ääniä.

Yritin etsiä viitearvoja noille alkuraskauden verikokeissa verikokeissa otetuille testeille. Eniten kiinostaa S-PAPPA ja S-hCGBV/D?
Onko kellään näistä parempaa tietoa?

Löysinpäs vertailutietoa. Pappasta viitearvo rv. 10 on n. 1000 ja hcgbv/d n. 70.

Mulla 2700 ja 100. Eli vähän korkeammat kuin keskivertomammalla.
Onks kukaan muu mennyt ominpäin tutkimaan labratuloksiaan? [emoji51]

Onks kukaan muu mennyt ominpäin tutkimaan labratuloksiaan? [emoji51]

Kyllä kaikki tulee tutkittua itse, mutta se ei ehkä ole aina järkevää. Jos vähänkään joku viitearvojen ali/yli, ni se on suoraan joku tappotauti :hilarious:

Oli pakko ostaa pahoinvointirannekkeet ku tuntu et ei pää kestä tätä pahoinvointia! Ja nyt tunnin näitä käyttäneenä niin, oikeesti, näähän auttaa!! Tekis mieli itkee ku helpotti olo. Suosittele!. 20€ apteekista.

Oli pakko ostaa pahoinvointirannekkeet ku tuntu et ei pää kestä tätä pahoinvointia! Ja nyt tunnin näitä käyttäneenä niin, oikeesti, näähän auttaa!! Tekis mieli itkee ku helpotti olo. Suosittele!. 20€ apteekista.
Mulla ei auttanut.. harmitti :D
Tulipahan kokeiltua

Takaisin