Tammikuiset 2019

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vaiana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minäpä poistun täältä ryhmästä :sad001 kirjottelin tonne Doppler ketjuun aiemmin jo huoliani, kun ei oo 1,5vkon löytynyt sydänääniä. Tosin kuultiin juhannusaattona ensimmäisen (ja viimeisen) kerran niin en ihan hirveästi osannut huolestua. Olihan toukka vielä pieni ja Mulla istukka edessä. Eilen siirsin np Ultran vuoksi neuvola aikaa ja samassa kerroin huoleni. Ihana th otti mut melkeen heti ja yritti etsiä 20min tuloksetta. Laittoi päivystyslähetteen tyksiin ultraan ja siellä todettiin että kehitys loppunut jo 8+0. 8+0 kävin Ultrassa missä kaikki "oli hyvin" ja 9+0 kuultiin se syke. Eli on ollut kehittymättä elossa ainakin viikon. Olo on niin tyhjä, eilen tuli 11+0 ja ajatteli että pian riskiviikot ohi "eihän enää mitään voi käydä" miehen kanssa itketty vaan. Nyt tyhjennys kotona.. Ihanaa raskausaikaa teille muille, nauttikaa vaikka olis miten pahaolo ja kiukuttais!:Heartred
Tsemppiä hirmuisesti! Mulla kävi viime vuonna samalla tavalla; NT-ultrassa vasta saatiin tietää,että pieni oli lopettanut kasvunsa kutakuinkin vk8. Toivon sydämeni pohjasta,että selviät tyhjennyksestä helpolla ja pääset aloittamaan toipumisen! *lämmin halaus*

Voi iima, oon niin pahoillani että joudutte kokemaan ton:sad001 Tsemppiä tyhjennykseen ja tuleviin kuukausiin. Vaikka nyt tuntuu aivan maailman lopulta ni voin kokemuksesta kertoa, että kyllä sIitä selviää ajan kanssa❤ Itkekää ja märehtikää niin paljon kuin tarvitsee. Ei tuota ymmärrä kun sellane joka on itse käynyt läpi saman.

iima, olen niin pahoillani että saitte huonoja uutisia. Onneksi sun huolia kuunneltiin ja asia selvisi mutta onhan se kamala shokki. Mulla myös edellisessä raskaudessa kasvu oli loppunut heti ultran jälkeen ja se tuntu hirveältä vääryydeltä kun oli ehtinyt iloita. Voimia teille molemmille asian käsittelyyn ja lykkyä tykö että tyhjennys menee hyvin. Toivottavasti seuraavalla kertaa on teidän vuoro. :Heartred

En haluaisi olla pahanilmanlintu mutta valitettavasti varmaan tullaan vielä saamaan huonoja uutisia tänne tammikuisiin kunhan kaikilla np ultrat tulee eteen. :sorry: Tsemppiä kaikille meille jotka sitä vielä odottelee!

Oon tosi pahoillani iima. Valtavasti tsemppiä teille ja voimia asian käsittelyyn <3

Iima, mä olen todella pahoillani! Tiedän kokemuksesta miltä tuntuu ”selvitä” viikolle 11 asti ja sitten saada huonoja uutisia. Muista puhua ja surra kunnolla, ajan kanssa pääset surusta eteenpäin. Toivon teille kovasti uutta raskautta paremmalla onnella<3
KIIAMARIAlle onnea hyvistä ultrakuulumisista!

iima, olen niin pahoillani että saitte huonoja uutisia. Onneksi sun huolia kuunneltiin ja asia selvisi mutta onhan se kamala shokki. Mulla myös edellisessä raskaudessa kasvu oli loppunut heti ultran jälkeen ja se tuntu hirveältä vääryydeltä kun oli ehtinyt iloita. Voimia teille molemmille asian käsittelyyn ja lykkyä tykö että tyhjennys menee hyvin. Toivottavasti seuraavalla kertaa on teidän vuoro. :Heartred

En haluaisi olla pahanilmanlintu mutta valitettavasti varmaan tullaan vielä saamaan huonoja uutisia tänne tammikuisiin kunhan kaikilla np ultrat tulee eteen. :sorry: Tsemppiä kaikille meille jotka sitä vielä odottelee!

Minäki olen pahoillani! Hurjasti tsemppiä.
Joo mua pelottaa että löytyy kuollut sikiö. Oon siitä painajaisia nähnyt ja itkenyt. Tiedän että turhaa etukäteen murehtia mut laitetaan vaikka raskaushormonien piikkiin. Onneksi manantaina se ultra, ja toivottavasti saan mielenrauhan:)

Ultrassa käyty maanantaina, 13+1 ja kaikki hyvin. Saatiin sukupuolikin tietää. :) Toki ei ole 100% varmuutta, mutta ultraaja sanoi, että hyvin suurella todennäköisyydellä tulee poikavauva. :p meillä onkin jo kolme tyttöä, joten poika olis tooosi ihana vielä saada. :rolleyes: Vaikka samapa tuo, kunhan olisi terve. :)

Miten muilla on olo? Jotenkin oon elänyt toiveessa että tää pahaolo ja väsymys väistyisi mutta loppua ei näy. Saattaa mennä päiviä että oksennan kaiken ulos. Väsymys tuntuu vain pahenevan. Saatan nukkua kunnon yöunet ja pari tuntia nousemisen jälkeen on jo nukuttava päiväunet. Neuvolalääkäri vain tuputti sairaslomaa mutta eihän se mitään "auta". Ei tarvitsisi töitä jaksaa mutta ei se oloa helpota. Jotenkin masentaa kun ei jaksa mitään! Ennen touhusin aamusta iltaan ja tein paljon töitä. Tänäänkin oli saavutus tehdä ruoka ja pestä koneellinen pyykkiä. Kauhulla odotan maanantaita kun pitää loman jäljiltä palata tekemään yövuoroa

Iimalle paljon voimia, empatiaa ja aikaa asian käsittelyyn <3 <3 <3

Esbana: täällä myös edelleen väsy ja paha olo, vaikka huomenna jo 14+0. Kai se tästä jossain kohtaa helpottaa sitten, toivon..

tsemppiä ja toipumista iimalle :Heartred

ilkeeltä tuntuu tulla heti perään kertomaan omat ultrakuulumiset..
itsellä huoletti kun osa oiresta katosi jonnekkin n.2vk sitten. väsymys ja pahaolo jäi. mutta meillä siis oli tänään ultra ja vk 12+5 menossa nyt, on kuulema oikeen vikkelä tapaus :bounce

Juuri näin. Kesäkuisissa tippui hirveä määrä porukkaa pois nt-ultran jälkeen ja vielä myöhemminkin. Vaikka alkuraskauden ultrassa olisikin käynyt, niin se ei takaa mitään. Tilastollisestikin katsottuna ainakin se viidesosa saa keskenmenon vielä näillä viikoilla tai ennen sitä maagista 12. viikkoa. Puhumattakaan meistä 35+ tyypeistä joilla riski on vielä suurempi..

Mutta ei auta kuin toivoa parasta! Tsemppiä kaikille ja erityisesti iimalle! <3

Juuri näin. Kesäkuisissa tippui hirveä määrä porukkaa pois nt-ultran jälkeen ja vielä myöhemminkin. Vaikka alkuraskauden ultrassa olisikin käynyt, niin se ei takaa mitään. Tilastollisestikin katsottuna ainakin se viidesosa saa keskenmenon vielä näillä viikoilla tai ennen sitä maagista 12. viikkoa.

Tää mua ahdistaa hirveesti. Huomenna ultra, olo on ollut hyvin normaali ja ei-raskaana-oleva, ja sit kun selailee todennäköisyyksiä, tilastoja ja tähän mennessä tulleita hyviä uutisia niin kyllä pelottaa että huonot uutiset napsahtaa :(

Paljon voimia iimalle, keskenmeno jättää jäljet aina eikä sitä unohda koskaan, mutta onneksi suurin suru hellittää ajan myötä aina. Ja kun keskenmenon on kokenut joskus, niin eipä noista peloista meinaa päästä eroon :sorry:

Mä kävin nt-ultrassa viime viikolla mutta pieni ei ollut vielä tarpeeksi iso mitattavaksi. Luulin että silloin olisi ollut 11+4 mutta olikin mittojen mukaan 11 eikä kätilö saanut mitattua. Kova vauhti ja heilunta kävi joten se antoi hyvän mielen, mutta silti pikkuinen huoli jäi että entä jos kasvu on liian hidasta tms... No ensi viikolla uusi aika.

Miten muilla on olo? Jotenkin oon elänyt toiveessa että tää pahaolo ja väsymys väistyisi mutta loppua ei näy. Saattaa mennä päiviä että oksennan kaiken ulos. Väsymys tuntuu vain pahenevan. Saatan nukkua kunnon yöunet ja pari tuntia nousemisen jälkeen on jo nukuttava päiväunet. Neuvolalääkäri vain tuputti sairaslomaa mutta eihän se mitään "auta". Ei tarvitsisi töitä jaksaa mutta ei se oloa helpota. Jotenkin masentaa kun ei jaksa mitään! Ennen touhusin aamusta iltaan ja tein paljon töitä. Tänäänkin oli saavutus tehdä ruoka ja pestä koneellinen pyykkiä. Kauhulla odotan maanantaita kun pitää loman jäljiltä palata tekemään yövuoroa

Täälläkin väsymystä mutta pahoinvointi helpottanut. Tsemppiä! :)

Heippa! Jospa mäki myt uskaltaudun liittyä mukaan ryhmään jo vihdoin esikoista odotan ja laskettu aika olis tammikuun 25pv. Enpä nähny onko täällä ollut jo aiemmin juttua noista hcg arvoista. Millasetkohan ne kuuluis olla tuolla viikolla 10? Kovin pohdin onko omani sitä mitä pitäis

Paha olo vaivaa vielä (rv 11+3) täälläki mut onneks ei väsymystä oo tullu. Nukun niin huonosti jo pahoinvoinnin takia että siihen ei tarvi ekstraväsyä päälle. Mulla on vasta parin viikon päästä nt ultra niin täs on vielä hyvin aikaa murehtia.

Hiphei, jos enkku taittuu nii täällä on tietoa viikottain. https://www.babymed.com/normal-hcg-blood-level-by-week-during-pregnancy Mut vaikka olis itellä alempi niin ei välttis tarkota mitää huonoa, aina löytyy poikkeavia yksilöitä.

Ja paha olo vaan jatkuu, illat etenkin etoo ja kunnolla. Väsymys ei sekään ole pahemmin helpottanut. Tässä vaiheessa muita raskauksia on ollut jo energinen keskiraskauden vaihe. Onni on että sain 5 viikon kesäloman tähän väliin, saa edes vähän enemmän levätä vaikka lapset pitävät toki kiireisenä ihan tarpeeksi :smiley-bounce013

Takaisin