Tammikuiset 2019

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vaiana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko muilla ollut hankalaa raskausvitamiinien otto? Ensinnäkin se tabletin nieleminen on hankalaa kun alkaa yököttää ja sitten mun mielestä ne vitamiinit huonontaa mun oloa.. Olin pari päivää ilman vitskuja ja mun mielestä silloin oli parempi olla. Mutta en haluaisi jättää vitamiineja pois kun ravinto on ollut aika huonoa nyt pahoinvoinnin takia muutenkin.
Ja koitin myös pureskeltavia tabuja mutta se maku on kamala :arghh:
Joo. Pitää syödä hyvin, että voi ottaa. En viitsi aina aamuisin ottaa kun pahentaa oloa. Syön vasta lounaan jälkeen. Normaalisti en syö mitään vitamiineja.

Mä siirsin jo esikoista odottaessa vitamiinien oton juuri ennen nukkumaanmenoa. Huomasin myös niiden pahentavan oloa ja tuli aina aamuisin ylös.
Nyt olen toiminut sanoin :)

Mullakin ollut käytössä tuo mama monivitamiini. Oon niitä kyllä napsinut ennen raskauttakin eikä silloin tullut mitään etomista, ja nyt etoo kyllä 24/7 ihan muutenkin. Joten vaikea sanoa vaikuttaako sitten tähän. Ennen nukkumaanmenoa minäkin otan. Meillä oli nuorimmalla juuri oksennustauti, ja mietin tarkkaan että mistähän sen erottaa onko tää pahoinvointi itsellään raskaudesta vai tulossa olevasta taudista johtuvaa :hungover: No eipä ole onneksi vielä joutunut oksentamaan.

Neuvola oli tällä viikolla ja kyllä aina tulee jotain uutta, vaikka edellisesta kerrasta on pain parisen vuotta :) Meidän neuvolassa on myös lääkärillä ultra, mutta ei kuulemma tehdä alkuraskauden ultria.

Mä oon lukenut tosta minisun mama -raskausvitamiinista että monilla aiheuttaa pahoinvointia, siinä on ehkä joillekin liikaa jotain tiettyä. Siinä lukeekin että "uusi vahvempi koostumus." Ja samoin siis mulla, vaikka itelläni ei oo muuten mitään pahoinvointia niin tuosta pilleristä kyllä tulee, otti sen sitten illalla tai aamulla. Vaihdoin nyt väliaikaisesti tavalliseen multivitan poretablettiin.

Ah ihanaa viikonloppu! :) Tää työviikko tuntui niin rankalta ja loputtoman pitkältä! Nyt ehtii vähän relaillakin!

Ihanaa viikonloppua kaikille :) Kävin äsken ratsastamassa ( Hevoset ja ratsastus on mun henkireikä. ) , nyt ei ehkä alavatsassa tunnu kovin hyvältä... :( En kestä jos en pääse kerran viikossa hevosen kanssa metsään!

Pahoittelut tunkeilusta, huutelen tuolta elokuisten puolelta :)
Mulla on ollut raskauden alusta asti käytössä mama monivitamiini ja otin sitä aamuisin. Pahoinvointia oli ja välillä hyökkäilin aamuisin lumihankeen tai sitten muuten vaan oli tosi etova olo ettei edes ajatukset juossut. Sain kuulla, että tuo monivitamiini saattaa aiheuttaa joillekin pahoinvointia/etomista, joten siirsin vitamiinin oton iltaan ja itselle tuo muutos auttoi pahimpaan pahaan oloon :)

Yritän nyt illalla ottaa jos se vaikka auttaisi, kun tosiaan en haluaisi jättää ottamattakaan:)

Pahoittelut tunkeilusta, huutelen tuolta elokuisten puolelta :)
Mulla on ollut raskauden alusta asti käytössä mama monivitamiini ja otin sitä aamuisin. Pahoinvointia oli ja välillä hyökkäilin aamuisin lumihankeen tai sitten muuten vaan oli tosi etova olo ettei edes ajatukset juossut. Sain kuulla, että tuo monivitamiini saattaa aiheuttaa joillekin pahoinvointia/etomista, joten siirsin vitamiinin oton iltaan ja itselle tuo muutos auttoi pahimpaan pahaan oloon :)

Yritän nyt illalla ottaa jos se vaikka auttaisi, kun tosiaan en haluaisi jättää ottamattakaan:)

No niin tuli sitten tuplana:facepalm:
Ihanaa viikonloppua kaikille! Ite palaan töihin sunnuntaina, saa nähdä kuinka käy :nailbiting:

Onko teillä kellään kokemusta listeriabakteerista? Mä oon nyt TOSI vainoharhainen, mutta söin viikko sitten juhlissa voileipäkakkua ja sitten ravintolassa olen muutamankin kerran syönyt jotain dippejä/majoneeseja ja nyt mulla on tullut yhtäkkiä kauhea flunssa. Ja tiedän että tää voi olla ihan normi flunssakin mutta erehdyin eilen lukemaan netistä kaikkia listerian oireita ja nekin on ihan normi flunssan tapaiset niin alkoi pelottaa.. :wideyed: täytyisiköhän mennä johonkin lääkäriin että ne tutkisivat sen vai onkohan tää nyt vaan ihan todella kaukaa haettua ja mun turhaa ylistressaamista?:happy093

Onko teillä kellään kokemusta listeriabakteerista? Mä oon nyt TOSI vainoharhainen, mutta söin viikko sitten juhlissa voileipäkakkua ja sitten ravintolassa olen muutamankin kerran syönyt jotain dippejä/majoneeseja ja nyt mulla on tullut yhtäkkiä kauhea flunssa. Ja tiedän että tää voi olla ihan normi flunssakin mutta erehdyin eilen lukemaan netistä kaikkia listerian oireita ja nekin on ihan normi flunssan tapaiset niin alkoi pelottaa.. :wideyed: täytyisiköhän mennä johonkin lääkäriin että ne tutkisivat sen vai onkohan tää nyt vaan ihan todella kaukaa haettua ja mun turhaa ylistressaamista?:happy093
No nyt on kyllä flunssaa liikkeellä!
...mutta ymmärrän vainoharhaisuuden :D itse oon samanlainen ja varmaan kävisin lääkärissä :hilarious:

Oliko ne normaalin makuisia? Itse kävin verikokeissa maanantaina kun söin vähän raakaa lihaa. Mulla maistui se liha oudolle tai no raaalle. Itse pelkään toksoplasmaa.Neuvolasta laittoi sit lähetteen labraan. Vissiin aika harvinaista saada sitä listeriaa tai toksoplasmaa.

Oliko ne normaalin makuisia? Itse kävin verikokeissa maanantaina kun söin vähän raakaa lihaa. Mulla maistui se liha oudolle tai no raaalle. Itse pelkään toksoplasmaa.Neuvolasta laittoi sit lähetteen labraan. Vissiin aika harvinaista saada sitä listeriaa tai toksoplasmaa.

Oli kyllä ihan normaalin makuisia, en huomannu ainakaan mitään.. mut mielenrauhan takia varmaan kans maanantaina soitan neuvolaan ja pyydän kans jos sais lähetteen labraan.. :)

Mulla niitä vaaleanpunaisia mammavitamiineja ja meinas yks aamu tulla yökkäys kun ne on niin isoja. Mulla ollut pienenä ongelma niellä tabletteja vasta aikuisena onnistunut. Mut ne on kyllä tosi isoja :nailbiting::inpain:

Täällä vaan väsyttää ja ähkyttää. :dead: Jos jostain kumman syystä esikoiset sattuu yön nukkumaan niin sitten ite herään ja ihmettelen miksei ne herää.. Enkä saa sitten enää unta.
Ja jos ei oo nälkä niin sitten ähkyttää ja tursuttaa.
Ensi viikon torstaina varhaisultra, voi miten jännää! :nailbiting:

Näin painajaista ennen varhaisultraa että sykettä ei löytynyt. Olin varma et se oli enneuni. Täristen menin sit perhearteen ja voi sitä onnea kun siellä pieni sydän löi lujasti![emoji7] kuulemma vahva sydän. Nyt uskaltaa alkaa kunnolla fiilistelee raskautta ja poikaystäväki sano et tuntuu todellisemmalta:)

Mulla meinas yks aamu jäähä c-vitamiini tabletti kurkkuun.. Ja sit meinas yököttää.. Oon aina ollu hirveen huono nielemää tabletteja.. Mut vielä huonompi juomaa vitamiiniporetablettilitkua.. Tabletti pyöri ensi hetken suussa ja sit jäi kurkkuun.. Mä en siis syö mammavitskuja ollenkaa vaa otan pelkkää foolihappoo, deetä ja ceetä.. Viimeks söin mammavitskua ni jo käytännön syistä otin vitamiinin illalla viimesenä koska vitamiini joka sisältää rautaa ei sovi yhteen mun aamulla otettavien lääkkeiden kanssa..

Oletteko jo kertoneet töissä raskaudesta? Mun suunnitelma oli/on pitää asia salassa mahdollisimman pitkään, mutta tämä väsymys ja pahaolo on pakottanut miettimään jotain muuta vaihtoehtoa. Nyt on pärjännyt töissä jotenkuten kun on tienny olevan vapaa vkl. Nyt tilanne kuitenkin muuttuu niin että joudun vetämään pidempiä työputkia ilman säännöllisiä vapaita ja tekemään epäsäännöllisiä työvuoroja. Löytyy yötä ja päivää sekasin. Tämä on normaalia muuten mutta tämä kasvava pieni tuntuu vievän kaikki "mehut" ja jo yksi pitkä työvuoro on sekoittanut kropan päiviksi.

Jotenkin vaan tuntuu hölmöltä "valittaa" töistä mistä normaalisti nautin suunnattomasti. Vielä kun ei ole tietoa häipyykö tää pahaolo, päänsärky, väsymys ja huimaus pikkuhiljaa kun toinen kolmannes alkaa.

Takaisin