Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Täällä kärsitään samasta.. tsemppiä sullekin<3Siis miks mä en nuku??? Oon koko ajan iha sika väsyny mut silti mä en nuku.. Illalla nukahin nopeesti, heräsin yhen pintaa ku esikoinen itkeskeli vähä unissaan.. Enkä saanu heti unta, pyörin ties kui paljon.. Esikko muutenki nukku viime yön tosi levottomasti ja mä heräsin jokaiseen inahdukseen.. Mut ku tätä mun unettomuutta on jatkunu jo jonku aikaa.. Ärsyttää!
Onneksi kesälomaan ei oo enää pitkästi! Mulla myös välillä tuota yöheräilyä ja herään tosi herkästi kaikkiin lasten ääniin yöllä.Väsymys. Musta tuntuu että sen takia mun pitää jäädä kohta saikulle. Tuun töihin, istun tuntikausia paikoillani ja haukottelen. En saa siis mitään aikaiseksi, ja teen siis tosta päätellen toimistotyötä, ja kiirekin olisi joo. Eikä tähän taida auttaa mitkään unetOnneksi kesälomaan ei oo enää pitkästi! Mulla myös välillä tuota yöheräilyä ja herään tosi herkästi kaikkiin lasten ääniin yöllä.
Väsymys. Musta tuntuu että sen takia mun pitää jäädä kohta saikulle. Tuun töihin, istun tuntikausia paikoillani ja haukottelen. En saa siis mitään aikaiseksi, ja teen siis tosta päätellen toimistotyötä, ja kiirekin olisi joo. Eikä tähän taida auttaa mitkään unetOnneksi kesälomaan ei oo enää pitkästi! Mulla myös välillä tuota yöheräilyä ja herään tosi herkästi kaikkiin lasten ääniin yöllä.
Väsymys. Musta tuntuu että sen takia mun pitää jäädä kohta saikulle. Tuun töihin, istun tuntikausia paikoillani ja haukottelen. En saa siis mitään aikaiseksi, ja teen siis tosta päätellen toimistotyötä, ja kiirekin olisi joo. Eikä tähän taida auttaa mitkään unetOnneksi kesälomaan ei oo enää pitkästi! Mulla myös välillä tuota yöheräilyä ja herään tosi herkästi kaikkiin lasten ääniin yöllä.

Ohhoh!Kävin tänään lääkärissä työterveydessä ja sieltä suoraan sisätautilääkärille. Todettiin kilpirauhasen liikatoiminta ja huomattavasti suurentunut kilpirauhanen. Lähetteet sairaalaan tehty;kumpikaan ei voinut aloittaa lääkitystä,kun sen kanssa tarvitaan tarkempaa seurantaa. Sain beetasalpaajaa sentään pahimpiin tykytyskohtauksiin. Olen hämmentynyt ja huolissani.![]()
Mä siis kävin kilpirauhasen kontrollilabroissa,kun ovat aiemmin olleet viiterajalla. Mulla nyt siis tämä järjetön väsymys,sydämentykytys,hikoilu ja hirveä jano,oksetusolo myös,mutta se on suoraa raskausoire,kuten noista muistakin osa. Arvot näytti nyt siis liikatoimintaa,ja olo vahvistaa sen. Lisäksi kilpirauhanen on nyt kuulemma huomattavasti muutaman kuukauden takaisesta suurentunut.Ohhoh!Mitkäs sulla olikaan oireet, kun lääkärille hakeuduit?
Toivotaan, että kaikki saadaan kuntoon<3

Voi käydä yksityisellä :) ystäväni kävi ensimmäisessä raskaudessaan kaikki ultrat omakustanteisesti yksityisellä.Mulla kyllä on välillä tunne että en muista olevani raskaana. Ruokailuvälejäkin on voinut pidentää, ettei tartte kokoajan jotain mussuttaa...
Sängyssä kääntyessä kyllä tuntuu välillä epämiellyttäviä tuntemuksia vatsassa.
Väsymys on hieman helpottanut, mutta ei ole mitään vaikeuksia nukahtaa klo21 jälkeen.
Perjantaina ensimmäinen neuvola, tänään ar-ultran perusteella 9+1, saa nähdä mitä neuvolatäti päättää. Jännittää hänen tapaamisensa kun on vieras sijainen.
NT-ultraan toivottavasti päästään juhannus-viikolla tai sen jälkeen.
Onko kellään tietoa/kokemusta voiko NT-ultrassa käydä yksityisesti? Täällä ultrassa käydään kyllä yksityisellä, mutta viime syksyn tm-toteamisen ’kohtelu’ siellä oli niin tylyä, että mies ehdotti josko mentäis NT-ultraan toiseen paikkaan...![]()